Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1,9jtd не пали? прословутия датчик на колянов вал или?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 1,9jtd не пали? прословутия датчик на колянов вал или?

    Така колата я взех сравнително скоро и не след дълго започна проблеми САМО с палене (когато си поиска пали, но предимно загряла не палеше). Махнах капака на двигателя и видях, че изхвърля нафта от маркучетата за излишна нафта. Приятел ми каза, че може да дърпа от там въздух и след това да не може да подкачи нафта и аз ги смених естествено. Така без проблеми приблизително месец, месец и половина, НО дойде момент за моренце и паля аз от София карам и на 160км колата изгасна в движение (130км/ч) спрях на сянка и изчаках. Видимо нямаше изхвърляна нафта не светеше нищо по таблото след 20тина мин запалих и тръгнах покарах 10тина км и пак изгасна. Реших, че е време да обръщам обратно за София и така след още 10 мин запалих и обратно. Горната случка се повтори два три пъти с гасненето и в крайна сметка закрепих движение без да гасне двигателя със скорост 60-70км в аварийната лента за около 100тина км. След това пак загасна и вече не пожела да запали и в крайна сметка и акумулатора ми падна. В крайна сметка закарахме колата до вилата на 10км от София и я оставих там. Заредихме акумулатора и на следващия ден колата запали без проблем. Реших да я закарам на ход до вкъщи още 40км, но тя изкара на ход само половината през останалото разстояние ме задърпаха. Та проблема вече е: пали -> работи добре -> гасне -> не пали -> пали след известно време. (Само да вметна, че преди светваше лампата за дюзата като покарам и сама гаснеше. След като оправих маркучетата за излишната нафта това светкана ставаше заничително по-рядко почти изобщо). Мислех да купувам кабел за диагностика, но в момента нямам излишни пари никак даже. А също чета, че ако е от коляновия вал диагностиката може изобщо да не го разчете, пък той струва 50тина лв. Моля дайте мнение или ако има колега, който може да ми направи диагностиката по-евтинко. Или ако някой си продава кабела за диагностика. Просто в момента не мога да отделя пари за диагностичен кабел + ремонт.

    #2
    Как така ти пада акумулатора?Според мен нямаш зареждане и от там и другите проблеми. Като за начало можеш да погледнеш клемите на акумулатора и да огледаш видимо да нямаш някъде слаба връзка. Викни и приятел дето разбира малко и замерете като работи колата напрежението на клемите на акумулатора не трябва да е под 13,8 волта.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Зареждането е ок мерил съм го. Мисълта ми беше, че последният път вече от много въртене на едно място (без да запали) ми падна акомулатора. Тогава чаках колата да поизстине и започнах да въртя и не пали седя чакам още десет мин и пак въртя и така няколко пъти.

      Коментар


        #4
        Тогава освен да пробваш с датчика на вала, но първо вижте с диагностика като въртиш дали отчита някакви обороти. Лошото е че трябва да е в момент, в който не пали, ако не рискуваш с един датчик и пробваш.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Мда поведението на колата ти говори само за това, датчик на колянов вал. Диагностиката ще го хване, може да провериш бксите му преди това и дали не е пречупен някой кабел.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Re: Браво 1,9jtd не пали? прословутия датчик на колянов вал

            Timeshift написа:
            Така колата я взех сравнително скоро и не след дълго започна проблеми САМО с палене (когато си поиска пали, но предимно загряла не палеше). Махнах капака на двигателя и видях, че изхвърля нафта от маркучетата за излишна нафта. Приятел ми каза, че може да дърпа от там въздух и след това да не може да подкачи нафта и аз ги смених естествено. Така без проблеми приблизително месец, месец и половина, НО дойде момент за моренце и паля аз от София карам и на 160км колата изгасна в движение (130км/ч) спрях на сянка и изчаках. Видимо нямаше изхвърляна нафта не светеше нищо по таблото след 20тина мин запалих и тръгнах покарах 10тина км и пак изгасна. Реших, че е време да обръщам обратно за София и така след още 10 мин запалих и обратно. Горната случка се повтори два три пъти с гасненето и в крайна сметка закрепих движение без да гасне двигателя със скорост 60-70км в аварийната лента за около 100тина км. След това пак загасна и вече не пожела да запали и в крайна сметка и акумулатора ми падна. В крайна сметка закарахме колата до вилата на 10км от София и я оставих там. Заредихме акумулатора и на следващия ден колата запали без проблем. Реших да я закарам на ход до вкъщи още 40км, но тя изкара на ход само половината през останалото разстояние ме задърпаха. Та проблема вече е: пали -> работи добре -> гасне -> не пали -> пали след известно време. (Само да вметна, че преди светваше лампата за дюзата като покарам и сама гаснеше. След като оправих маркучетата за излишната нафта това светкана ставаше заничително по-рядко почти изобщо). Мислех да купувам кабел за диагностика, но в момента нямам излишни пари никак даже. А също чета, че ако е от коляновия вал диагностиката може изобщо да не го разчете, пък той струва 50тина лв. Моля дайте мнение или ако има колега, който може да ми направи диагностиката по-евтинко. Или ако някой си продава кабела за диагностика. Просто в момента не мога да отделя пари за диагностичен кабел + ремонт.
            Вчера със същите симптоми и грешка 0335 смених датчик на к.вал, и сега е ок . :D
            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

            Коментар


              #7
              Провери си за всеки случай сондата в резервоара.

              Коментар


                #8
                А какво трябва да е съпротивлението на датчика, че го свалих вече. И как мога да го загрея, че все пак има шанс, когато е студен да показва нормални данни

                Коментар


                  #9
                  Timeshift написа:
                  А какво трябва да е съпротивлението на датчика, че го свалих вече. И как мога да го загрея, че все пак има шанс, когато е студен да показва нормални данни
                  мисля че някой беше писал тук във форумът около 800ома
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

                  Коментар


                    #10
                    От 774 до 946 ома.

                    Коментар


                      #11
                      Проблема на датчиците е че като загреят не си променят стойностите, а направо прекъсват.Сменяй, избор нямаш.Че не е ефтин, не е е, ама по спомени беше 50тина лева, което не е толкова страшно.
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар


                        #12
                        Направих един експеримент.Замерих го и ми показа 932 ома (в норми). Реших да го сложа в едно метално канче с малко вода и го потопих. Загрявах водата и следях стойностите като се покачиха до към 1050-1150 ома при не повече от 40 градуса на водата. След известно време водата се покачи до към 60 градуса, а съпротивлението над 700кило ома. Та да попитам при загрял автомобил има ли други нормални показатели от горепосочените от 774 до 946 ома или да поръчвам най-накрая датчика и утре да си карам с кеф колата

                        Коментар


                          #13
                          Колега смени си датчика и толкоз.Води загряваш, мериш,чудиш се,болката ти е като по учебник.Колегите ти казаха какво да правиш.Досега да си печеш отдавна задника и да си пиеш бирата.
                          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                          Коментар


                            #14
                            Колеги смених датчика и за сега успях да изкарам 20тина км. без проблеми. Надявам се вече всичко да е ок

                            Коментар

                            Working...
                            X