Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Познай коя е тая джаджа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Познай коя е тая джаджа

    това стило стана много капризно, а с такава любов го карам....след няколко проблема при паленето - върти, но не пали, сменях релета оправяше се за малко и после пак такасега съм на мнение, че не е от това.колата общо взето си пали когато си иска и най често когато: карам на по дълъг път и си вдигне нужните градуси, след зареждане. * понякога когато не съм на скорост и чакам на светофар например ми изписва Low oil pres (нещо такова беше съобщението), колата гасне и до там. след час и няма нищо. * друг път си я карам, спирам, тръгвам пак спирам, пак тръгвам - понякога всичко е ок, понякога не пали (тогава ми светва лампичката за двигател, но няма съобщение) *често ми се появява water in fuel filterНо да се върна на джаджата. днес забелязах че нещо тече и е омазнена, незнам дали е нафта, антифриз или масло - няма мирис, та какво е това и може ли от там да идва всичко?
    Прикачени файлове
    Fiat Stilo 1.9 JTD

    #2
    Значи при тебе има интересна комбинация от проблеми, всеки един от който изисква посещение в сервиз:1. Water in fuel filter означава че имаш вода във горивния филтър и това НАЛАГА смяната му, или поне източване - бягай на сервиз! Обикновено се появаява от калпаво гориво. 2. Low oil pressure - е доста по лошо - ниско налягане на маслото - старо или калпаво масло, повредена маслена помпа или нещо друго - моментално бягай на сервиз! Може и от калпав маслен филтър да е, дай боже!3. Безпричинен отказ за палене съпроводен със святкане на чека - ми иди на сервиз да се види коя грешка е запаметена бе човек...мирише ми на датчик колянов вал. За съжаление във форума не сме шамани, ама ти имаш доста повече от един проблем.Това омасленото определено няма отношение към никой от проблемите, и ако беше само това щях да ти кажа - да ти имам проблема
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #3
      хаха сервиза е ясен а това омасленото днес го видях и просто се зачудих какво е, защото не му знам функцията.а по отношение на горивото, ти къде зареждаш? ако и сервиз препоръчаш... цена няма да имаш
      Fiat Stilo 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        почисти регулатора,смени горивния филтър и ако продължи,най-вероятно е датчик на колянов вал.затова е хубаво да я закачиш на диагностика

        Коментар


          #5
          На алфата няколко пъти ми е святкала лампата за вода в нафтата и е било все след зареждане в Шел. От години зареждам основно на Еко и чат пат на Омв. Ама няма гаранция, от всякъде може да се набодеш на калпао гориво. Това омасленото ако не се лъжа играе ролята на смукач като е студена колата - подава леко газ. Най добре колега започни с една читава диагностика. Иди някъде където знаеш че правят фиати и алфи. Виж тук и в алфа форума темите за доверени сервизи.
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            Това омасленото е дроселовата клапа. Тук се използва за да тормози мотора да смуче повече газове от ЕГР вместо чист въздух и за по-меко гасене на мотора.Може да пробвате като е запалена колата да натиснете с пръст лостчето до край. Така спирате въздуха към мотора и колата гасне.Можете спокойно да и затапите вакуум мъркучето, което влиза в нея. Оставете само включена буксата в ел. клапана, който я управлява, че иначе свети чека на таблото. Някои "немски" производители изпадат в още по-големи крайности, като слагат такива клапи на всеки цилиндър. Резултата е "задушаване" на мотора, повече пушек и по-малка динамика.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              освен всичко изписано от колегите имам едно друго предложение свали и почисти тротъл бодито и агра и тези маслени пари там на смукателния колектор не ми харесват наи вероятно са от пропуск на масло от турбото вкарва ги в смукателния колектор а от връзката там е капало на този позиционер на дроселовата клапа и накрая успех пиши си с някои колеги от софия и мисля че ще ти намерят свестен сервиз за диагностика и ремонт
              STILO JTD

              Коментар


                #8
                ilko-gd написа:
                Това омасленото е дроселовата клапа. Тук се използва за да тормози мотора да смуче повече газове от ЕГР вместо чист въздух и за по-меко гасене на мотора.
                Само и единствено за меко гасене на мотора на голяма част от Стилата е омаслена, има май само О пръстен, общо взето решението е "ново" от морга.Сканирай колата за грешки за другия проблем.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  emzo написа:
                  Само и единствено за меко гасене на мотора на голяма част от Стилата е омаслена, има май само О пръстен, общо взето решението е "ново" от морга.Сканирай колата за грешки за другия проблем.
                  Явно съм се подвел по бившото CDI, там си я затваряше и на място до някъде и вкарваше повече от ЕГР-а по този начин.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    ilko-gd написа:
                    emzo написа:
                    Само и единствено за меко гасене на мотора на голяма част от Стилата е омаслена, има май само О пръстен, общо взето решението е "ново" от морга.Сканирай колата за грешки за другия проблем.
                    Явно съм се подвел по бившото CDI, там си я затваряше и на място до някъде и вкарваше повече от ЕГР-а по този начин.
                    Това затваряне няма общо с ЕГР-а. Явно още си се подвел.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      Това затваряне няма общо с ЕГР-а. Явно още си се подвел.
                      Може ли да обясниш функцията на тази клапа при CDI? При Мерцедеса е свързана на същият вакуум, който отива към ЕГР-а. Така при отваряне на ЕГР-а се затваря клапата. Така притока на въздух към мотора намалява и понеже ЕГР-а е след клапата това създава условия за по-добро засмукване на пушека идващ от ЕГР-а. Самата клапа е с такава форма, че не затваря плътно отвора. Затваря се само на празен ход като поработи колата, тогава и ЕГР-а е максимално отворен.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        То и при JTD ползва общ вакуум, без да гледам схемата на ЦДИ-то съм на 99.9% сигурен, че върши същата работа.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          датчик на колянов вал.
                          Fiat Stilo 1.9 JTD

                          Коментар


                            #14
                            emzo написа:
                            То и при JTD ползва общ вакуум, без да гледам схемата на ЦДИ-то съм на 99.9% сигурен, че върши същата работа.
                            Имах в предвид, че електрическият клапан, който пуска вакуума към ЕГР-а при CDI, пуска и вакуума към дросела. На изхода на клапана се разклонява на две - едното отива към ЕГР-а, а другото към дросела. Така двете работят "заедно". Дали се затваря клапата при гасене на мотора не съм се сетил да видя, но разлика в гасенето не съм усетил след като изолирах вакуума и сложих дебела ламарина на ЕГР-а. Вече отдавна минах от CDI на JTD и колата не е моя за да проверя. Личното ми мнение, е че италианците са направили много по-добър комън рейл мотор от немците.При моето JTD ЕГР-а е електрически, а ел. клапана си управлява само дросела. Мъркуча идващ от изхода на клапана отива само към дросела. Самият ел. клапан поне при мен се намира зад помпата за високо налягане.За това просто ми стана интересно да каже колегата ВО ако знае повече за функциите на дросела при CDI.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              ilko-gd написа:
                              BO написа:
                              Това затваряне няма общо с ЕГР-а. Явно още си се подвел.
                              Може ли да обясниш функцията на тази клапа при CDI? При Мерцедеса е свързана на същият вакуум, който отива към ЕГР-а. Така при отваряне на ЕГР-а се затваря клапата. Така притока на въздух към мотора намалява и понеже ЕГР-а е след клапата това създава условия за по-добро засмукване на пушека идващ от ЕГР-а. Самата клапа е с такава форма, че не затваря плътно отвора. Затваря се само на празен ход като поработи колата, тогава и ЕГР-а е максимално отворен.
                              Малко съм се занимавал с Ц220 ЦДИ и там са пак на един вакуум, както казваш, но си се управляват отделно електрическите клапани, един за ЕГР и един за дросела. Демек същото като при Фиат.А дросел за динамично ограничение на входящия въздух може да го познаеш ако е с букса, която е с поне 4-5 пина.Това не се слага в ЦДИ до 2005 година със сигурност. Ако е някой от последните двигатели, може, но пък динамичното ограничение няма нищо общо с вакуум, а дросела е електрически в крайна сметка.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X