Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно "цъкане" при ремъците

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно "цъкане" при ремъците

    Здравейте,Всички се оплакват от виещи ролки/ремъци, при мен нещо от вчера сутринта почна да цъка.Ето ВИДЕО.Чува се само като е студена, цъка около минута и след това спира. Все едно има някаква жичка, която удря по някоя ролка. При пистовият ремък не забелязвам нищо нередно. Друго, да не би обтяжната ролка на ангренажа да подксача? Това леко ме плаши, да не направи беля. Иначе преди 20 000 са сменени ремъка с ролките.Кофти е че утре съм зает цел ден, и уикенда съм дежурен, няма как поне пистовия ремък да свала да пробвам без него.Някой да има идея какво може да е?
    00' Bravo 105 JTD

    #2
    Re: Странно "цъкане" при ремъците

    nikolce написа:
    Здравейте,Всички се оплакват от виещи ролки/ремъци, при мен нещо от вчера сутринта почна да цъка.Ето ВИДЕО.Чува се само като е студена, цъка около минута и след това спира. Все едно има някаква жичка, която удря по някоя ролка. При пистовият ремък не забелязвам нищо нередно. Друго, да не би обтяжната ролка на ангренажа да подксача? Това леко ме плаши, да не направи беля. Иначе преди 20 000 са сменени ремъка с ролките.Кофти е че утре съм зает цел ден, и уикенда съм дежурен, няма как поне пистовия ремък да свала да пробвам без него.Някой да има идея какво може да е?
    Брато тва е запазена марка на италянските дизели, не се плаши, няма ядове, те си скърцат и тракат, така пеят , пеят, все пак са правени в романтична държава Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 филма при тия ролки е (колкото и да не ти се иска) , че трябва да се сменят всички и спира тракане и мъркане. Аз ги смених 3 или 4 бяха (пазя ги все още) и продължи тракането, обаче от големите дъждове се наводни ролката на динамото и лагера изглежда беше тръгнал, смених я и колата се оправи и ся нема скърцане нема свирене на ремъци. Явно едно нещо да е криво, кривят се всичките. Направи ми впечатление, че 2 от ролките са напълно излишни но вече нема да ги сменя аз съм се заклел.
    Punto JTD
    http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

    Коментар


      #3
      Махни пистовия ремък и виж дали ще цъка по същия начин. Така ще знаеш къде да насочиш усилията си.

      Коментар


        #4
        Airfan написа:
        Махни пистовия ремък и виж дали ще цъка по същия начин. Така ще знаеш къде да насочиш усилията си.
        +1 Също така погледни хубаво обтяжната ролка на пистовия ремък да не се е изюдила на една страна,ако е така ремъка започва да върви на криво и да цъка,преди седмица го ядох същия със служебното Пунто мк2 1.9 чистия дизел.Цъкаше и просвирваше само като е студена,като се ослушвах се чуваше от към генератора ама като погледнах обтяжната ролка механизма почти си беше отишъл и беше повел ремъка на криво,смених я и се оправи.
        Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

        Коментар


          #5
          Никакво цъкане не е това, а си е живо стържене в начален стадий Просто така започва да си отива някое лагерче...Заради подобен шум обслужих алфата на 30тина хиляди - просто нямах смелост да оставя тези ролки, а покрай тях - смених и ремъка...Смених и пистовия, всичко се огледа... Сега пак имам малко шум, но много лек и знам че колата е обслужена.Каквото и да е правя - нова няма да стане
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            Тази сутрин нямаше нищо, всичко нормално. От понеделник, ще я гледам.
            00' Bravo 105 JTD

            Коментар


              #7
              Такаам, са се прибирам от град Септември. Ремъка започна да подксача, на празен ход, като от време на време се успокоява. Само като пусна климатика започва да подскача ужасно. Лошото е, че го усетих чак като стигнахме в Септември. Пробваха едни майсторчета които возих, да затегнат ролката, обаче тя не подаде въобще, затегнала е, явно пружината е скъсана, и аз не знам. Знам само че съм за нов ремък и ролка, обаче избора ще е труден .Извън темата, Нямаше да ходя никъде днеска, обаче един приятел с лагуна dci, се обади да ходим да вземем един двигател за лагуната от г.Септември. Взехме двама майстори с нас (от форума на Рено, супер пичове). Мотора излезе че не става, свалиха картера, биелите бяха посинени, и на петна. Та този приятел в момента е изправен пред дилемата, или да търси читав двигател, или да даде лагуната на вторични. Ама като гледам ще е второто, тъй като и турбината е аут, маховика тоже. Рено dci не знам дали ще си купя някога .Поне се разходих, и научих някои неща.Отивам да чета как се сменя ремък и ролка пред блока .
              00' Bravo 105 JTD

              Коментар


                #8
                Все пак съм бил прав Като купуваш ролка отваряй кутията и гледай какво има вътре,защото миналата седмица ми се случи в кутия на СНР вътре ролката беше Дайко,а има вариант в най-евтините ролки вътре да е ИНА или СКФ.
                Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                Коментар


                  #9
                  Обтяжния механизъм на пистовия ремък на JTD винаги е Дайко.

                  Коментар


                    #10
                    Продължавам да пиша в темата от където всичко започна. Ето мненията от другата тема, касаещи проблема:
                    nikolce написа:
                    Смених ремъка и обтяжния механизъм, нищо сложно, както казахте. Демпферната шайба не се маха. Обтяжният механизъм излиза със завъртане настрани, ама излиза.Ремъка обаче, новият, и той подскача. Не както преди, много по-добре е от преди, доста даже, ако не разбираш примерно, няма да ти направи впечатление. Подскача ето в тази област, между паразитната ролка и климатика (червената стрелка): Като ги клатех на ръка, шайбата на климатика, има много много фин лек луфт, иначе се върти много леко, с малко засилка не спира да се върти известно време, 3-4 секунди примерно. Паразитната и тя има същият лек луфт, и се движи добре. При пускане на климатика подскачането се засилва.Самото подскачане, иначе, е на интервали, ту го има ту го няма, и то само на празен ход, и се чува все едно някоя пластмаса тропа.Ще кача снимки и клипче довечера.Според мен или е паразитната ролка, или шайбата на климатика. Ролката ще я смена, ама при климатика вече ще трябва майстор.
                    Airfan написа:
                    Нормално е да има лек луфт в лагера на климатика. Изключи го като вариант. Дай да видим клипа и ще коментираме.
                    Обещах клипче за снощи, ама ми излезе работа, и нямаше как да направя. Извинявам се. Днес обаче направих, и проблемът не е в тази част където посочих, в последното си мнение. И там подскача, ама в участъка между помпата и климатика, направо иска да изскочи. Ето две клипчета:Клип 1Клип 2На първото клипче, пускам климатика на 1:11, и към 1:30 вече се вижда гадното подскачане, което вчера не бях го забелязал. После пак спирам климатика, и към края пак го пускам. Ориентирайте се по ролката на климатика .На второто клипче снимах малко без пуснат климатик, както и отгоре ролките, като ми се струва че ролката на помпата малко играе.Като тръгвам без газ, подскачането е ужасно, няма как да го снимам.Иначе според мен проблема не е бил от старият механизъм, и ремък. С новите просто леко се успокоиха нещата. Нещо ми хрумна днес, да не би на обтяжния механизъм да му свършва хода, защото ми се стори че трябваше доста да го обтегна за да сложа ремъка. Ама то и със старият бе същият проблем.Проверих демпферната шайба като я маркирах, добре е, белезите не се бяха разместили.Не знам, давайте акъл, мерси
                    YouTube написа:
                    We detected that your video may be shaky. Would you like us to fix that?
                    Шегаджия
                    00' Bravo 105 JTD

                    Коментар


                      #11
                      Знаеш ли с какъв ремък си точно?

                      Коментар


                        #12
                        Знам, 1795мм. По eper е пак толкова. Премерих стария, и той е толкова дълъг. Ремъка иначе е дайко, обтяжната ролка, и механизма са пак дайко. Старата която свалих е същата, ремъка също.
                        00' Bravo 105 JTD

                        Коментар


                          #13
                          Днеска срязах старият ремък по дължина и го монтирах. Всичко утихна, никакво подскачане, тропане, прескачане.Ето видео.Също забелязах че ролката на хидравличната помпа, също има луфт. Като въртя шайбата на алтернатора на ръка, и я спра рязко, вътре също спира да се върти, заедно с шайбата. Блокирала ли е, или не може да се каже?
                          00' Bravo 105 JTD

                          Коментар


                            #14
                            Звучи като на блокирала.

                            Коментар


                              #15
                              nikolce написа:
                              Днеска срязах старият ремък по дължина и го монтирах. Всичко утихна, никакво подскачане, тропане, прескачане.Ето видео.Също забелязах че ролката на хидравличната помпа, също има луфт. Като въртя шайбата на алтернатора на ръка, и я спра рязко, вътре също спира да се върти, заедно с шайбата. Блокирала ли е, или не може да се каже?
                              Колега! пробвай на ръка да завъртиш шайбите на генератора и хидравличната помпа, но отиди някъде на тихо място, казвам пак ,на ТИХО МЯСТО и завърти на ръка тия шайби.Ако е заминал лагер, ще хванеш по този специфичен звук който се чува на първия клип.А именно звук подобен на стържене (заглушено), като гледам тоя ремък колко шайби върти, със сигурност най-голямо натоварване отнася лагера на алтернатора.Но не изключвай и лагер на климатика на съединителя,и той е подложен, затова най добре е да направиш както съм коментирал в началото.....
                              Fiat palio 1.7td

                              Коментар

                              Working...
                              X