Здравейте, колеги.От 3 години имам един много досаден проблем с колата ми, Fiat Punto MK2, 1.9D (обикновен дизел) с ГНП електронна ЛУКАС.Всяка сутрин, при студен двигател, при запалване святка лампичката за проблем в двигателя. Гася колата, паля отново и всичко е перфектно.Понякога се случва и в движение, ако започна много рязко да натискам педала на газта. Също така святка и при следната ситуация - движение със 120км/ч да речем, по магистралата, при натискане на спирачката и намаляване на скоростта. Интересното е, че ако с тази скорост натисна съединителя, след което натисна спирачката, за да намаля скоростта, никога не святка този проблем.Възможно ли е причината да е в клапана на помпата (авансатор май се нарича)? Има записана такава грешка при диагностика, заедно с датчик на обороти (пак в помпата) и датчик на ротора.Благодаря
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електронна ГНП ЛУКАС - проблем с авансатор клапан?
Collapse
X
-
Re: Електронна ГНП ЛУКАС - проблем с авансатор клапан?
coolboy написа:Здравейте, колеги.От 3 години имам един много досаден проблем с колата ми, Fiat Punto MK2, 1.9D (обикновен дизел) с ГНП електронна ЛУКАС.Всяка сутрин, при студен двигател, при запалване святка лампичката за проблем в двигателя. Гася колата, паля отново и всичко е перфектно.Понякога се случва и в движение, ако започна много рязко да натискам педала на газта. Също така святка и при следната ситуация - движение със 120км/ч да речем, по магистралата, при натискане на спирачката и намаляване на скоростта. Интересното е, че ако с тази скорост натисна съединителя, след което натисна спирачката, за да намаля скоростта, никога не святка този проблем.Възможно ли е причината да е в клапана на помпата (авансатор май се нарича)? Има записана такава грешка при диагностика, заедно с датчик на обороти (пак в помпата) и датчик на ротора.БлагодаряОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Много неща са възможни и те съветвам да не пипаш сам!!!В системата всичко се управлява от електроника и на 99% от случаите в моята практика дава една и съща грешка(грешно положение на ротора) без значение какво и е на колата,дори да няма нафта!!!! Тук е добре да се направи една диагностика,но тя няма да каже какво е на колата на 100%. Тряба опитен техник който по симптоматика на поведение на мотора да прецени какво точно се случва.Още нещо компонентите по тази помпа са много скъпи и трябва да се докаже вина на нещо и чак тогава да се смени.Аз има цяла помпа със изправна електроника и постоянно я ползвам за донор.След смяна на набедения чарк,ако има ефект се търси друг и се монтира на колата.Случвало се е да сложа цялата помпа и колата да се държи по същия начин както със нейната си помпа.Тук става дума за софтуерен проблем ,и аз там съм безсилен.Компютри,на ново имобилайзерии ред неща който само ни спъват.Всичко е много скъпо и клиента сам си решава каво да прави.На части или механична помпа!Успех!
Коментар
-
Е добре дощъл в филма първо. Имам фят добло който е със същатата електроника и помпа. Преди 5 месеца изгасна и почна само да препалва и да гасне на диагностика даваше грешка положение ротор. От там в сервиза заключиха че е проблемна помпата и така се здобих с две помпи втора употреба. Но колата пак се държеше по същия начин. Колата бе закарана в алексанра ауто в София и там след 2 месеца борба установиха че е погинал КОМПЮТАРА. Взех ЕКУ 2-ра употреба сложиха го и от два дена го карам хахах Савета ми е намирай автоморга кадето имам помпа ,компютар и педал с потенциометар на газта. Да ги маркират и ти сменяй и каквото не ти трябва да им го върнеш. УспехAlfaRomeo 156 1.9
Doblo 1.9D Lukas Epic
Brava 1.9D
Punto MK2 1.2 16V
Коментар
-
rijko написа:Е добре дощъл в филма първо. Имам фят добло който е със същатата електроника и помпа. Преди 5 месеца изгасна и почна само да препалва и да гасне на диагностика даваше грешка положение ротор. От там в сервиза заключиха че е проблемна помпата и така се здобих с две помпи втора употреба. Но колата пак се държеше по същия начин. Колата бе закарана в алексанра ауто в София и там след 2 месеца борба установиха че е погинал КОМПЮТАРА. Взех ЕКУ 2-ра употреба сложиха го и от два дена го карам хахах Савета ми е намирай автоморга кадето имам помпа ,компютар и педал с потенциометар на газта. Да ги маркират и ти сменяй и каквото не ти трябва да им го върнеш. Успех
Коментар
-
specialista написа:Много неща са възможни и те съветвам да не пипаш сам!!!В системата всичко се управлява от електроника и на 99% от случаите в моята практика дава една и съща грешка(грешно положение на ротора) без значение какво и е на колата,дори да няма нафта!!!! Тук е добре да се направи една диагностика,но тя няма да каже какво е на колата на 100%. Тряба опитен техник който по симптоматика на поведение на мотора да прецени какво точно се случва.Още нещо компонентите по тази помпа са много скъпи и трябва да се докаже вина на нещо и чак тогава да се смени.Аз има цяла помпа със изправна електроника и постоянно я ползвам за донор.След смяна на набедения чарк,ако има ефект се търси друг и се монтира на колата.Случвало се е да сложа цялата помпа и колата да се държи по същия начин както със нейната си помпа.Тук става дума за софтуерен проблем ,и аз там съм безсилен.Компютри,на ново имобилайзерии ред неща който само ни спъват.Всичко е много скъпо и клиента сам си решава каво да прави.На части или механична помпа!Успех!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар