Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ангренажен ремък 1.9 TD Brava

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ангренажен ремък 1.9 TD Brava

    Здравейте,И аз се включвам след доста четене отново с въпрос относно зацепване на ангренажен ремък на брава-та. Миналата седмица се разби демпферната шайба и скъса пистовия ремък като "навря" парче от него в ангренажа и респ. прескочи зъб или зъби. Маханах стария ремък - ремъка си е ок но имам нов за всеки случай. Въпросът ми е относно зацепването - четох доста вкл и аутодата-та но така и не можем да го напаснем по всички белези. Когато коляновия вал си е на белег ( трудно но видяхме и белега на маховика) не може да се напасне разпределителния със статичния белег на блока - разликата е един зъб. И последно трябва ли както пише в една тема да се развият болтовете на колелото на помпата и така да се напасва?Благодаря на всички които ще си дадат експертното мнение.
    Fiat Brava EL 1.9TD

    #2
    Описал съм процедурата поне сто пъти тък във форума!Притеснява ме прескачането на зъби!Може да е станала салата от клапани!Успех!

    Коментар


      #3
      specialista написа:
      Описал съм процедурата поне сто пъти тък във форума!Притеснява ме прескачането на зъби!Може да е станала салата от клапани!Успех!
      Привет - благодаря - четох доста и твоите описания включително. Вчера отваряхме и капака на клапаните и според майстора който я гледа каза че са наред нещата с оглед това което видя той.
      Fiat Brava EL 1.9TD

      Коментар


        #4
        На новият ремък имаш три белега, които трябва да съвпаднат с белезите на трите шайби - колянов вал, разпределителен вал и помпа. На шайбата на помпата имаш отвор да навиеш болт, мисля че 4 мм беше за да я фиксираш.Ще попаднеш и на евентуална липса на белег за разпределителният вал на пластмасовият капак - тогава броиш зъбите от белега на шайбата до блока - по спомен бяха 10, в Аутодатата е дадено на картинката.По принцип ако паснеш всички белези на ремъка с тези на шайбите останалото няма значение, то е за да си провериш за всеки случай. Имай в предвид, както съм писал в други теми, че всеки белег на ремъка е ТОЧНО за определена шайба, не можеш да ги разменяш. Също внимавай и с ролката, тя се оптяга докато палчето й съвпадне с белега - виж картинката в Аутодатата.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Колега сори за спама, ама откъде ше влезе това парче от пистовия при ангренажа?
          FIAT Bravo 1.9 JTD GT 105ps

          Коментар


            #6
            За по-малко от 2 километра почна яко тракане откъм пистовия ремък - като отворих капака видях че депферната шайба се " тресе" меко казано. Обърнах и тръгнах да я паркирам пред вкъщи и след 100м изчатка здраво. Загасих, спрях и отворих капака пистовия ремък беше скъсан а ролката полвината беше чао. Пистовия ремък беше накъсан - едната писта висеше направо.И като го скъса все пак с ангренажа са "комшии" и и шайбата е хваната за коляновия вал и там няма пластмасов капак - малко е разтоянието но достатъчно
            Fiat Brava EL 1.9TD

            Коментар


              #7
              Благодаря - има белег на коляновия вал и него зацепваме първо, но след това белега на разпределителния вал не идва на белега на блока, според аутодата и както ти казваш трябва да върнем 10 зъба така да го разбирам? Не сме го правили така - довечера като се прибера ще пробваме и така. Според Specialista както е писал в друга тема трябва да развием болтовете на колелото на помпата и да го фиксираме а ти казваш само да го фиксираме според описанието в аутодата
              Fiat Brava EL 1.9TD

              Коментар


                #8
                STT написа:
                Благодаря - има белег на коляновия вал и него зацепваме първо, но след това белега на разпределителния вал не идва на белега на блока, според аутодата и както ти казваш трябва да върнем 10 зъба така да го разбирам? Не сме го правили така - довечера като се прибера ще пробваме и така. Според Specialista както е писал в друга тема трябва да развием болтовете на колелото на помпата и да го фиксираме а ти казваш само да го фиксираме според описанието в аутодата
                Белег на коляновият вал НЯМА от към страната на ремъка. Има единствено на шайбата му, но този белег няма с какво да съвпадне и мисля че нещо бъркате. Белега на шайбата ще използваш като слагаш ремъка. Виж си новият ремък - на него трябва да имаш три чертички. Виж коя за коя шайба е, някои маркират зъб, някои пад в ремъка - не можеш да им разменяш местата - трябва да съвпадат точно с тези на шайбите.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Да ОК така е с белега - на шайбата е - засичаме по белега на маховика. И точно на шайбата на коляновия вал е пад а не зъб на другите две колела са зъби. Пак да попитам от разпределителния вал ли ги почваме по начина по който каза и както е написан с 10-те зъба назад и в аутодата?
                  Fiat Brava EL 1.9TD

                  Коментар


                    #10
                    STT написа:
                    За по-малко от 2 километра почна яко тракане откъм пистовия ремък - като отворих капака видях че депферната шайба се " тресе" меко казано. Обърнах и тръгнах да я паркирам пред вкъщи и след 100м изчатка здраво. Загасих, спрях и отворих капака пистовия ремък беше скъсан а ролката полвината беше чао. Пистовия ремък беше накъсан - едната писта висеше направо.И като го скъса все пак с ангренажа са "комшии" и и шайбата е хваната за коляновия вал и там няма пластмасов капак - малко е разтоянието но достатъчно
                    Колега ще си позволя и аз да изкоментирам нещо по темата.Тази филм съм го проиграл вече.При прескачане на зъб буталата удрят крапаните.При моя случай беше на празен ход и върху клапаните нямаше някакви драстични поразии,но се прецака ангренажното колело на разпределителния вал. И аз като теб не можах да зацепя ангренажа. След малко размисли разглобих колелото от разпределителния вал и какво да видя-повърхността, която му гарантира точно положение спрямо вала се бе нарушила, направо беше на сол.Вала си има чоп който фиксира колелото. На вала му нямаше нищо, но колелото не ставаше.Това не се забелязва докато не разглобиш колелото от вала.След като смениш колелото сложи си нов ремък, нищо че на стария видимо му няма нищо и следвай инструкциите на специалиста по зацепването на ремъка. Впрочем не можеш да объркаш зацепването, ако си купиш марков (гейтс) ремък, защото там има белези на гърба и всеки съответства на динамичните белези на ангренажните колела. Съблюдаваш само белезите на нафтовата помпа да съответстват един спрямо друг (динамичен- статичен) и това е всичко.
                    притиква смешна количка

                    Коментар


                      #11
                      STT написа:
                      Да ОК така е с белега - на шайбата е - засичаме по белега на маховика. И точно на шайбата на коляновия вал е пад а не зъб на другите две колела са зъби. Пак да попитам от разпределителния вал ли ги почваме по начина по който каза и както е написан с 10-те зъба назад и в аутодата?
                      Да от разпределителният вал по часовниковата стрелка. Обърни и внимание на написаното и от колегата totu понеже скоро имах такъв случай със Стило 1.9 JTD - там таксиджията незнайно как е вкарал от 5-та на 3-та с около 150 км./ч. и точно това е станало, цитирам:
                      totu написа:
                      ...но се прецака ангренажното колело на разпределителния вал. И аз като теб не можах да зацепя ангренажа. След малко размисли разглобих колелото от разпределителния вал и какво да видя - повърхността, която му гарантира точно положение спрямо вала се бе нарушила, направо беше на сол. Вала си има чоп, който фиксира колелото. На вала му нямаше нищо, но колелото не ставаше. Това не се забелязва докато не разглобиш колелото от вала.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        Аз пък тактично ще си мълча и ще чакам да се наговорите!Поздрави на всички!

                        Коментар


                          #13
                          Колега какво става с тебе? До къде я докара? Зацепи ли правилно мотора вече?Драсни някой ред, за да се успокоим и ние вече.
                          притиква смешна количка

                          Коментар


                            #14
                            Привет отново - за съжаление "срещнала" е поне два клапана - както се изрази майстора, който дойде на място. Всичко което ме посъветвахте си е баш така но вече излиза от моите компетенции. Чудя се дали да я правя или да я продавам така. Ако има мераклии казвайте и я давам Благодаря на всички за съветите и указанията
                            Fiat Brava EL 1.9TD

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте колеги!Посъветвайте ме кой комплект да избера ?!http://www.oscaro.es/bomba-de-agua-k...96-3539-303-gt
                              BRAVA 1.9 JTD 105 STEEL

                              Коментар

                              Working...
                              X