Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак тоя дизелак

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак тоя дизелак

    1. Тая мойта Брадва ме ядосва вече. Втора сутрин пали много трудно. Преди докато завъртя ключа и пали, а тия две сутрини въртя ключа почва да върти, но не пали, сприрам, пак подгрявам свещите, пак въртя изчаквам и пак не пали и на третия път запалва чак. Кво става вече не знам. Много ме ядосва. И друго като поработи 3-4 минути я угасих, после пробвам да запали и докато врътна ключа и запали. Викам си абе зимата в какви студове палеше пък сега не ще. 2. Другото, което имаше една тема за една Мареа дизел, която си вдига оборотите и са му казали,че имало някъде въздух. При мен също се вдигат,но като ускоря бързо и след това я пусна на свободна и си стоят на 1300. Възможно ли е да е от това?3. Глупаво е, но ако някой от вас се сеща преди имах проблем като Брадвата угасна и я закарах в Ауто Италия (бяха големи панаири тогава) и диагнозата беше,че имало натрупани грешки и трябвало да си сменя акумулатора(от акумулатора са грешките). Обаче акумулатора си бачка супер. Зареждан е само,че е 56 амперчаса. Това проблем ли е? Четох в brava.hit.bg че за ТД 100 трябва да е минимум 60 амперчаса.4. Възможно ли е да е от дизеловата помпа проблема? Дайте съвети колеги? Вече и не знам къде да ходя, но мисля да си взема един ден отпуск и да обикалям сервизите пак. Така не може.

    #2
    За трудното палене по-вероятно да имаш изгоряла/и свещи/и, акумулатора щом ти върти добре - няма проблем.Свещите се разкачат и се мерят с мултицет, но не зма какъв трябва да е омажа...
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #3
      Определено първото нещо, което трябва да провериш, са подгревателните свещи.
      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #4
        Pecho написа:
        Определено първото нещо, което трябва да провериш, са подгревателните свещи.
        Добре де, но тия свещи се ползват само за палене. Защо като колата е топла пали лесно? Ако не бачкат значи няма да има искра и няма да запали колата, независимо дали е топла или студена.

        Коментар


          #5
          Здрасти колега.Проблема със свещите не стои така.При дизеловите мотори подгревателните свещи се използват само за подгряване на въздуха в горивната камера с цел по лесно възпламеняване на впръсканото гориво.Дизеловите мотори не се нуждаят от искра за възпл. на горивото то се впръсква под високо налягане при сгъстен въздух когато буталото е на горна мъртва точка/ГМТ/ или малко преди ГМТ.Колкото е по ниска температурата толкова по дълго свети лампичката преди да угасне.Ако има изгоряла свещ мисля че лампата продължава да свети определено време след палене.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            doofiat написа:
            Pecho написа:
            Определено първото нещо, което трябва да провериш, са подгревателните свещи.
            Добре де, но тия свещи се ползват само за палене. Защо като колата е топла пали лесно? Ако не бачкат значи няма да има искра и няма да запали колата, независимо дали е топла или студена.
            Тези свещи са подгревателни, а не запалителни - затова ти пали от раз като е топъл двигателя, а студен неще!
            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
            Нека Силата на бъде с Нас...

            Коментар


              #7
              Като завъртя ключа и лампата за подгряване светва. След това като изгасне въртя и не пали от раз като е студена.

              Коментар


                #8
                Четирима души ти пишем... Ами провери ги тия свещи де - няма да ти отнеме повече от 15 минути!
                ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                Коментар


                  #9
                  Колега, без да те обиждам, май хич не си наясно с работата и устройството на дизеловите мотори.Подгряващите свещи служат за затопляне на въздух или готова горивна смес в зависимост от конструкцията на мотора, най вече когато той е студен - като зимата може да се стигне до пълен отказ от палене при нереботене на повече от една свещ. Когато мотора е студен и запалиш ако има изгоряла свещ е възможно да претриса и прекъсва докато заработи цилиндъра с изгоряла свещ, също и проушва черно отзад, мирише и на неизгоряла нафта от аспуха - това в първите 5-20 сек в зависимост от температурите навън.Горивната смес при дезеловия двигател се възпламенява от т.нар. ’адиабатен’ процес, при който рязкото сгъстяване на газовете предизвиква тяхнотосилн о нагряване и самозапалване - от там - като е студено и няма кой да затопли - извода е ясен. След като заработи мотора той бързо създава температурна среда и няма нужда от допълнително подгряване.Характерното за този двигател е високото налягане под което работи горивната система (още по високо при по новите комън рейл мотори) и де факто неговото самозахранване с гориво - мотора върти помпата - тя от своя старна го захранва - и така докато се спре притока на гориво. Заради високото налягане е важно системата да е уплътнена добре - да не изпуска налягане или да няма въздух в нея - поради тази причина не е добре да ти свършва нафтата и да засмуква въздух - после е голяма гадост обезвъздушаването.Ако има други въпроси - давай.
                  Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Коментар


                    #10
                    Колега, не ти трябва да знаеш съпротивлението на свещите. Виж ги с веригопроверител. То или има верига или не. Първо обаче трябва да ги разделиш една от друга.
                    Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                    Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                    Коментар


                      #11
                      Вие го размазахте колегата с тея диабатни процеси Взсеми си направо колкото са там(а впрочем колко са свещите при него и при комънрейл моторите ако има разлика) и ги смени да си нямаш яд и зимата, а можеш да си вземеш и по силен акумулатор! Успех и пиши какво е станало!
                      Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
                      Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

                      Коментар


                        #12
                        Май ще му отнеме доста време Pecho защото ако знаеш къде са подгревателните свещи на този мотор ще ти се отще изобщо да пипаш там и ще отидеш на сервиз.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Имам едно такова чувство,че доста ме понападнахте, ама нейсе За колегата Pesho: Не е толкова лесно да се проверят тия свещи. Ако знаеш къде са ги навряли. За да се сменят трябва да се разглобява и сглобява цял ден. Освен това сега съм на работа и няма как да изляза и да разглобя и сглобя колата и да установя какво е. За колегата Yavor: Благодаря ти за разяснението относно работа. Да наистина не знаех как действат свещите при дизела, но все пак знам как действа след запалването двигателя. А иначе ще те поправя, че налягането при JTD (степен на сгъстяване: 18,45:1) е по-ниско отколкото при TD 100 (степен на сгъстяване: 21,0:1), който е постарият в случая. За справка провери http://brava.hit.bg/teh.html

                          Коментар


                            #14
                            doofiat написа:
                            За колегата Yavor: Благодаря ти за разяснението относно работа. Да наистина не знаех как действат свещите при дизела, но все пак знам как действа след запалването двигателя. А иначе ще те поправя, че налягането при JTD (степен на сгъстяване: 18,45:1) е по-ниско отколкото при TD 100 (степен на сгъстяване: 21,0:1), който е постарият в случая. За справка провери http://brava.hit.bg/teh.html
                            Сори колега, ама степента на сгъстяване няма в случая нищо общо (като параметър) с работното налягане на горивната система.Надявам се четеш английски. ТУК има много добро обяснение с нагледна диаграма на работата на дизеловия двигател.Общото между степента на сгъстяване и работното налягане на ГНП е че инджектора трабва да преодолее голямото налягане в цилиндъра за да впръска, но по-новите мотори като JTD имат 3 до 5 пъти по-високо налягане на впръскване, което дори при накои мотори се постига не от една (както на обикновените дизели) а от две помпи - за ниско и за високо налагане.
                            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Коментар


                              #15
                              doofiat написа:
                              Имам едно такова чувство,че доста ме понападнахте, ама нейсе
                              Ако има нападение, не съм сред атакуващите! :D Просто всички повтаряме, че при тези симптоми първото, което трябва да се провери, са подгревателните свещи и след това да се търси причината другаде (разхерметизиране на системата, помпа и пр.).За проверката: посипвам си главата с пепел: точно на този двигател не съм засичал колко време отнема - 15 мин., 30 мин., 1 час?... Впрочем принципно за целта не е задължително да се свалят свещите - достатъчно е да се разкачи шината. Отделен въпрос, че ако това е причината, ще трябва и да се свалят (при това положение аз лично бих ги сменил всичките, ако не съм сигурен на колко години/километри са).
                              ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                              Коментар

                              Working...
                              X