Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

авансатор на ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    авансатор на ТД100

    Колеги , някой знае ли колко ома трябва да е съпротивлението на авансатора.Имам чувството че мотора работи една идея по твърдо- абе като истински фиат.Замервах съпротивлението на: първа дюза -125 ома при 40 градуса темп. на мотораавансатор - 17 ома при 20 градуса темп. на помпатаи на TPS-а без натиск върху педала на газта1+2 : 5,6 к ом 2+3 : 2,8 к ом1+3 : 4,8 к омс натиснат до край педал на газта1+2 : 2,9 к ом 2+3 : 5,6 к ом1+3 : 4,8 к омПравих тест на управлението на аванса като изключвам първа дюза от компа и никаква реакция - двигателя си работи по един и същ начин.Имам прокрадване на известно количество въздух от филтриращия елемент или тялото за което се монтира , но така си беше и преди. От известно време мотора си бачка по твърдо, дори и като влезе в температурен режим и това ме дразни. Пробвах да върна статичния аванс на помпата в закъснение, но ефекта бе по трудно първоначално стартиране и като заработи пак така твърдо се чуват да причукват дюзите. То да беше поне ритмично, както и да е, но работата е така да се каже неравномерна, поне това което се долавя на слух. Иначе има едно придръпване при потегляне до към 1300 1500 оборота и след това заглажда тягата. Приемам всякакви съвети само да я вкарам в границите на нормалното за ТД 100.БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
    притиква смешна количка

    #2
    Първо, трябва да чуваш авансаторния клапан да "цъка" по време на теста, като подадеш контакт. Второ, авансаторния клапан трябва да се чува как работи, докато работи ДВГ на празен ход. Трето, това придърпване, може и да е от въздух в помпата, може и да е от разбутана на стройка на помпата - "обогатитела" - лостчето, което вакуумната мембрана изтегля когато ДВГ е студен и когато включваш климатика. Има малък болт с контрагайка - М5 за гаечен ключ 8. Работата на мотора става по-твърда, ако тази мембрана отпуска лоста на топъл ДВГ с изключен климатик. Тогава се повишава ниското налягане в помпатаи се вдигат съвсем леко оборотите на ДВГ. Двигатела започва да работи по-твърдо и при затапване на ЕГР, а понякоа и от качеството на нафтата. Датчика на първа дщза, на празен ход оказва незабележим ефект върху работата на ДВГ. Разбира се че е изключен, когато изфорсираш и се вслушаш в работата на ДВГ докато пдата оборотите. При вклщчен и работещ дачик на 1-ва дюза, като си изфорсирал до около 2500 об/мин примерно, докато падат оборотите, авансаторния клапан не се чува, а заработва чак когато паднат до зададените. При дефектен авансаторен клапан, ДВГ ще трака много силно и се увеличва значително дименето от ауспуха, няма мощност, не развива високи обороти, ефекта е много ясно изразен. Възможен проблем е и дефектирал дебитомер. Той участва в определянето на аванса, и при подаване на грешни данни към ЕКУ, се променя момента на впръскване на горивото, като това промена и звука на ДВГ. Забелязва се и повишено димене. Точни стойности не мога да ти дам, но датчика на първа дюза представлява бубина, която следи движението на иглата и посоченото съпротивление е в рамките на нормалното. За ТПС -а - съпротивлението между пиновете нещо не ми харесва. Между 1 и 3 трябва да е максимална постоянна стойност, а между 1 и 2 да нараства, толкова колото пада между 2 и 3 при движение на педала. Между (1 и 2) и (2 и 3) не може да е по-голямо от (1 и 3). Но не е изключено да има втори резистор в схемата му, който да променя стойностите по начина който си посочил. Ако искаш изчкай, тия дни ще трябва да проверя какво става под капака на мойта кола, и ще измеря стойностите.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Dido_Lyubenov написа:
      Първо, трябва да чуваш авансаторния клапан да "цъка" по време на теста, като подадеш контакт. Второ, авансаторния клапан трябва да се чува как работи, докато работи ДВГ на празен ход. Трето, това придърпване, може и да е от въздух в помпата, може и да е от разбутана на стройка на помпата - "обогатитела" - лостчето, което вакуумната мембрана изтегля когато ДВГ е студен и когато включваш климатика. Има малък болт с контрагайка - М5 за гаечен ключ 8. Работата на мотора става по-твърда, ако тази мембрана отпуска лоста на топъл ДВГ с изключен климатик. Тогава се повишава ниското налягане в помпатаи се вдигат съвсем леко оборотите на ДВГ. Двигатела започва да работи по-твърдо и при затапване на ЕГР, а понякоа и от качеството на нафтата. Датчика на първа дщза, на празен ход оказва незабележим ефект върху работата на ДВГ. Разбира се че е изключен, когато изфорсираш и се вслушаш в работата на ДВГ докато пдата оборотите. При вклщчен и работещ дачик на 1-ва дюза, като си изфорсирал до около 2500 об/мин примерно, докато падат оборотите, авансаторния клапан не се чува, а заработва чак когато паднат до зададените. При дефектен авансаторен клапан, ДВГ ще трака много силно и се увеличва значително дименето от ауспуха, няма мощност, не развива високи обороти, ефекта е много ясно изразен. Възможен проблем е и дефектирал дебитомер. Той участва в определянето на аванса, и при подаване на грешни данни към ЕКУ, се променя момента на впръскване на горивото, като това промена и звука на ДВГ. Забелязва се и повишено димене. Точни стойности не мога да ти дам, но датчика на първа дюза представлява бубина, която следи движението на иглата и посоченото съпротивление е в рамките на нормалното. За ТПС -а - съпротивлението между пиновете нещо не ми харесва. Между 1 и 3 трябва да е максимална постоянна стойност, а между 1 и 2 да нараства, толкова колото пада между 2 и 3 при движение на педала. Между (1 и 2) и (2 и 3) не може да е по-голямо от (1 и 3). Но не е изключено да има втори резистор в схемата му, който да променя стойностите по начина който си посочил. Ако искаш изчкай, тия дни ще трябва да проверя какво става под капака на мойта кола, и ще измеря стойностите.
      Моля ти се бе човек,спри да го увеличаваш това налягане в тая помпа!Ще се пръсне накрая! :D За колегата дето е задал въпроса,нещата са във допустимите граници,притесняваме само това че като изключиш дюзата не отчиташ разлика.Опитай се да видиш съпротивлението на дюзата през буксата на компютъра!Схемата съм я поснал тук преди много време.Ще ти трябва да се ориентираш на кой пин се намира дюзата.Няма да е лошо да ползваш помоща и на диагностична апаратура.Успех!

      Коментар


        #4
        Е, и аз пробвах с изключване на датчика на дюзата, няма разлики, поне на пръв поглед. Трябва да ги потърсиш по-усърдно. А съм сигурен че работи, защото разликите ги има в определени режими на работа.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          Снощи имах малко време да почовъркам тия "смешни джаджи", дето бъркат нормалната работа на двигателния.Заслушах се по цъкането на клапана преди старта - имаше го. В интерес на истината като се замисля не всеки път съм го чувал преди. Имало е моменти (мисля че когато мотора е позагрял), когато това цъкане го няма, но не винаги. Като не съм имал проблеми и не съм му обръщал внимание. Преминавали са ми мисли между ушите, че това си е работа на компа (кога да изпълнява и кога не тази функция). Аз честно казано не знаех до сега, че това цъкане идва от авансатора.После запалих мотора и нищо по различно- работеше по същия начин - твърдо. След това, както работеше мотора вземах че изключих авансатора от конектора и пак нищо забележимо - двигателя работеше без промяна по същия начин. отново свързах конектора на авансатора и този път чух работата на авансатора на празен ход, а мотора леко утихна (изчезна това остро почукване от областа на дюзите). За пръв път се заслушвам по този звук на авансатора по време на работа на мотора. До сега не можех да го разгранича от общия шум при работещ двигател. Не мога да си обясня на какво се дължи този отказ на работа на авансатора до момента. Възможно ли е този конектор да се пръсне с някакъв контактен спрей или WD 40, или нещо подобно, за да се подобри връзката в прпехода на проводника. Притеснявам се за компа, защото при пръскането със спрея целия конектор ще се опръска и да не се прехвърли сигнал (ток) между двата проводника през слоя контактен спрей. Може да звучи глупаво но ми е притеснено, защото не съм ползвал такова нещо до сега. И да продължа сексперимента:След това откачих отново първа дюза и никаква реакция от страна на мотора - работи си все едно нищо не съм направил. Форсирах двигателя - пак никаква промяна. Закачих конектора на първа дюза и за момент чух прекъсване в работата на авансатора (може би за около секунда). След това пробвах пак същата процедура още два - три пъти. Винаги при от откачане на първа дюза - без каквато и да е реакция на мотора, а при закачане авансатора прекъсва за секунда или по кратко и продължава да си работи.Моля по-вещите от мен лица в тая област да изкажат мнение по въпроса.Поздрави!
          притиква смешна количка

          Коментар


            #6
            Тук в града има диагностичен център, но нямат софтуера за Фиат или конектора за включване към автомобила. Абе нещо такова ми отговориха. Ще трябва да пътувам до по-голям град за да свърша тая работа. А идеята от колегата СПЕЦИАЛИСТ ми се струва добра. При проверка на съпротивлението от първа дюза директно от конектора на компа, ще се установи състоянието на връзката между компа и дюзата. Дали правилно съм схванал предложението ти колега?
            притиква смешна количка

            Коментар


              #7
              totu написа:
              Снощи имах малко време да почовъркам тия "смешни джаджи", дето бъркат нормалната работа на двигателния.Заслушах се по цъкането на клапана преди старта - имаше го. В интерес на истината като се замисля не всеки път съм го чувал преди. Имало е моменти (мисля че когато мотора е позагрял), когато това цъкане го няма, но не винаги. Като не съм имал проблеми и не съм му обръщал внимание. Преминавали са ми мисли между ушите, че това си е работа на компа (кога да изпълнява и кога не тази функция). Аз честно казано не знаех до сега, че това цъкане идва от авансатора.После запалих мотора и нищо по различно- работеше по същия начин - твърдо. След това, както работеше мотора вземах че изключих авансатора от конектора и пак нищо забележимо - двигателя работеше без промяна по същия начин. отново свързах конектора на авансатора и този път чух работата на авансатора на празен ход, а мотора леко утихна (изчезна това остро почукване от областа на дюзите). За пръв път се заслушвам по този звук на авансатора по време на работа на мотора. До сега не можех да го разгранича от общия шум при работещ двигател. Не мога да си обясня на какво се дължи този отказ на работа на авансатора до момента. Възможно ли е този конектор да се пръсне с някакъв контактен спрей или WD 40, или нещо подобно, за да се подобри връзката в прпехода на проводника. Притеснявам се за компа, защото при пръскането със спрея целия конектор ще се опръска и да не се прехвърли сигнал (ток) между двата проводника през слоя контактен спрей. Може да звучи глупаво но ми е притеснено, защото не съм ползвал такова нещо до сега. И да продължа сексперимента:След това откачих отново първа дюза и никаква реакция от страна на мотора - работи си все едно нищо не съм направил. Форсирах двигателя - пак никаква промяна. Закачих конектора на първа дюза и за момент чух прекъсване в работата на авансатора (може би за около секунда). След това пробвах пак същата процедура още два - три пъти. Винаги при от откачане на първа дюза - без каквато и да е реакция на мотора, а при закачане авансатора прекъсва за секунда или по кратко и продължава да си работи.Моля по-вещите от мен лица в тая област да изкажат мнение по въпроса.Поздрави!
              Може да напръскаш конектора на авансатора с контактен спрей, той не е електропроводим. Само почиства мизериите и патината по контактите, и ги предпазва от скорошно образуване на нова патина. Провери дали кабела не прекъсва, като раздбуташ с ръка докато работи ДВГ. Първа дюза дава инфо на ЕКУ за работата на авнсаторния клапан, като следи за момента на впръскване на горивото. При изключване ЕКУ започва да работи по зададени стойности, като се съобразява с данните от други датчици. Ако дюзата дава грешни данни, тогава се получава осезаема разлика в работата на мотора. Нормално е при включване на датчика на дюзата, авансатора да промени за кратко работата си, докато ЕКУ въвежда корекцията с работещ датчик а дюзата. Препоръчвам ти да си направиш един елементарен тест. Като е включена първа дюза, изфорсирай ДВГ и докато падат оборотите, авансатора не трябва да работи. Като си достигне оборотите за празен ход, започва отново да се чува. При откачена дюза, авансатора не спира да се чува докато падат оборотите.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                До сега твърдях че има три причини за твърдата работа на мотора при положение че всичко друго е наред(зацепване и т.н.).Оказа се,че има и четвърта за която не бях се сетил до като не не се сблъсках със нея.Няма да какзвам марката и модела,но е единтична със помпа ДПЦ-Н на Лукас.Колата когато си иска влиза в предвърение и когато си иска зараработва нормално. Оказа се че клапана пуск/стоп е захранен от съвсем друго място(не от контролера) и самия контролер губи захранване и съответно престава да управлява изпълнителните механизми.Колата не гасне защото е захранен клапана,а в същото време влиза в предвърение яко.За сега я оставих на страна,но въпреки всичко тряба да стане ,а къде ще излезе проблема си няма на идея.Ще падне ровене по инсталацията.Другите три причини умишлено не ги споменавам защото мисля че всеки път дъвчим едно и също.Колега ,на тия смешници дето се подиграват със Фиата,няма да им се връзваш!Диагностика можеш да си направиш и сам.Щом имаш компютър,едно кабелче(вече са за по 40 лв.) и подходящия софтуер(господ здраве да му дава на Яни) с малко помощ от форума и ще го разбиеш този Фиат!!!Успех!!!

                Коментар


                  #9
                  Откъде мога и аз да си поръчам кабел за диагностика, който да работи добре на тд100
                  Fiat Bravo TD100

                  Коментар


                    #10
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=50355Има да четеш колкото си искаш!Успех!

                    Коментар


                      #11
                      Сега ми остана малко време да седна на компа и да драсна някой ред.Първо искам да благодаря на колегите за препоръчаните насоки по които да работя за постигането на желания резултат.Сега относно авансатора по време на форсиране и обратно понижаване на оборотите до празен ход:забелязах че при покачване на оборотите (някъде около 1500) авансатора за момент прекъсва (престава да се чува) и двигателя в този момент претриса леко, но това е само за момент. следва повищаване на оборотите до средна стойност (2000- 2500) и при отпускане на рейката се заслушвам, но не откривам звука от авансатора, защото мотора е много шумен при тия обороти и нищо друго не ми прави впачетление, освен тракането от двигателя. Като утихне мотора до към 1100 - 1200 об. започвам отново да долавям цъкането от авансатора. Относто коментара на колегата специалист искам да споделя, че и при мен стоп клапана е вързан отделно (не през фиат код защитата). Така карам вече повече от две години. Преди време ме изненада неприятно една пролетна утрин и не искаше да запали. Лутах се известно време около мотора докато установя, че не стига гориво до дюзите. Имах в наличност само един син ключ за палене и реших, че е сдал багажа или фиат код блокировката нещо не е в ред, и не го разпознава. Не му мислих много и я скопих тая система. Пробвах да завъртя, а двигателя заработи - и така до ден днешен.Не предполагах ,че това може да ми довлече неприятности някой ден. И какво стана сега? - Ситуацията излезе доста увъртяна. Къде ще му излезе края - незнам?
                      притиква смешна количка

                      Коментар


                        #12
                        totu написа:
                        Сега ми остана малко време да седна на компа и да драсна някой ред.Първо искам да благодаря на колегите за препоръчаните насоки по които да работя за постигането на желания резултат.Сега относно авансатора по време на форсиране и обратно понижаване на оборотите до празен ход:забелязах че при покачване на оборотите (някъде около 1500) авансатора за момент прекъсва (престава да се чува) и двигателя в този момент претриса леко, но това е само за момент. следва повищаване на оборотите до средна стойност (2000- 2500) и при отпускане на рейката се заслушвам, но не откривам звука от авансатора, защото мотора е много шумен при тия обороти и нищо друго не ми прави впачетление, освен тракането от двигателя. Като утихне мотора до към 1100 - 1200 об. започвам отново да долавям цъкането от авансатора. Относто коментара на колегата специалист искам да споделя, че и при мен стоп клапана е вързан отделно (не през фиат код защитата). Така карам вече повече от две години. Преди време ме изненада неприятно една пролетна утрин и не искаше да запали. Лутах се известно време около мотора докато установя, че не стига гориво до дюзите. Имах в наличност само един син ключ за палене и реших, че е сдал багажа или фиат код блокировката нещо не е в ред, и не го разпознава. Не му мислих много и я скопих тая система. Пробвах да завъртя, а двигателя заработи - и така до ден днешен.Не предполагах ,че това може да ми довлече неприятности някой ден. И какво стана сега? - Ситуацията излезе доста увъртяна. Къде ще му излезе края - незнам?
                        Близо до теб има човек който се занимава с ремонти! (Левски) Ако искаш ще ти дам координати да се свържеш и да видим какво става с колата.Разбира се на лични!!Успех!

                        Коментар


                          #13
                          Колега totu, до момента стана ясно, че 1-ва дюза и авансатора работят, съответно и ЕКУ, щом ги управлява. Не разбрах, като влезе в температурен режим, дали мембранта изтегля жилото за повишен празен ход ? Пробвай и с изключен ТПС, за сравнение, също може да опиташ как ще се държи и с изключен дбитомер. И ако те подават вярна информация, остава да смениш бензиностанцията :D При мен се получи така, че след смяна на дебитомер, като че ли по-тихо работи ДВГ, но с нафта от някои бензиностанции е леко по-шумен. Друго не се сещам, което да споделя.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #14
                            А На колко градуса отговаряше спирането на автоматичния обогатител,и намяване на оборотите при мен е когато стигне първата чертичка, скалата е с многото деления 42 или 52 градуса беше
                            Fiat Bravo TD100

                            Коментар


                              #15
                              По принцип е на 53* , но се случва при топло време да изключва обогатяването веднага след палене. Явно зависи и от температурата на входящия въздух. Като е студено времето, изключва щом отлепи стрелката на термометъра.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X