Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За ГНП и центровки на ТД 100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За ГНП и центровки на ТД 100

    Оня ден реших да си сменя сам ангренажния ремък на колата (която притежавам от около 8 месеца-Фиат Мареа).Подготвих се с ръководства на руски английски разпечатах си това което ми трябва и я почнах.След като свалих капаците на ремъка ,нагласих си белезите на коляновия и разпределителния вал и почнах да ръчкам с един торкс в дупката на колелото на помпата.Обаче дупка няма!Белязах си аз как е било, свалих стария ремък врътнах малко колелото (около 15 градуса по посока на въртенето на двигателя) и торкса влезе в дупката.А откакто съм я взел на ниски обороти се тресе купето и аз си мислех че има някой износен тампон.Сега се замислих - дали помпата не е била центрована правилно и затова е работил така?Сложих новия ремък новите ролки натегнах както си пише врътнах го два оборота на ръка и тръгнах да паля.Но двигателя не пали!Върнах колелото на помпата на старото положение и запали!Понеже знам че тук има специалисти за тия помпи може ли някой от тях да ми обясни какво става?В мен ли е грешката или в помпата?Става въпрос за ТД100 ( ако някой го е пропуснал в заглавието)

    #2
    Re: За ГНП и центровки на ТД 100

    blues_bandit написа:
    Оня ден реших да си сменя сам ангренажния ремък на колата (която притежавам от около 8 месеца-Фиат Мареа).Подготвих се с ръководства на руски английски разпечатах си това което ми трябва и я почнах.След като свалих капаците на ремъка ,нагласих си белезите на коляновия и разпределителния вал и почнах да ръчкам с един торкс в дупката на колелото на помпата.Обаче дупка няма!Белязах си аз как е било, свалих стария ремък врътнах малко колелото (около 15 градуса по посока на въртенето на двигателя) и торкса влезе в дупката.А откакто съм я взел на ниски обороти се тресе купето и аз си мислех че има някой износен тампон.Сега се замислих - дали помпата не е била центрована правилно и затова е работил така?Сложих новия ремък новите ролки натегнах както си пише врътнах го два оборота на ръка и тръгнах да паля.Но двигателя не пали!Върнах колелото на помпата на старото положение и запали!Понеже знам че тук има специалисти за тия помпи може ли някой от тях да ми обясни какво става?В мен ли е грешката или в помпата?Става въпрос за ТД100 ( ако някой го е пропуснал в заглавието)
    Определено грешката е в теб братле! Явно са ти дошли малко тия неща дето си изчел! :D При ТД 100 има белези на колелетата(реазпр.вал;ГНП;колянов вал),като само на разпределителния и на ГНП има И статични към които да се ориентират колелетата.На коляновия вал няма статичен белег от към колелетата!!! Новите ремъци имат белези и ако се ориентират точно срещу белезите на колелетата няма да има проблеми със монтажа на ремъка!Това обаче не означава че сме направили центровка на ГНП-то!Зада направим и нея е нужно да ориентираме коляновия вал точно в ГМТ,и тогава трябва да влиза чопа във дупката.Ако не влиза трябва да се охлабят трите болта на ГНП и да се коригира така че да влезе чопа.Разбира се не се допуска коляновия вал да се мърда от това положение.Накрая се стягат болтовете на ГНП и готово(проверката е задължителна)!!!Успех!

    Коментар


      #3
      Ремъчните шайби на помпата и коляновия вал не би ли трябвало да си дойдат на белезите?Статичния белег на шайбата на помпата съвпада с динамичния когато пина влезе в дупката както пише в ръководството.Според теб когато нагласям двете ремъчни шайби горе (ГНП, разпределителен вал) всъщност ми бяга долу (коляновия вал) и затова не пали?

      Коментар


        #4
        blues_bandit написа:
        Ремъчните шайби на помпата и коляновия вал не би ли трябвало да си дойдат на белезите?Статичния белег на шайбата на помпата съвпада с динамичния когато пина влезе в дупката както пише в ръководството.Според теб когато нагласям двете ремъчни шайби горе (ГНП, разпределителен вал) всъщност ми бяга долу (коляновия вал) и затова не пали?
        Като гледам мислиш в правилна посока и сам си отговаряш на въпросите.1.Не случайно има инструмент за блокиране на коляновия вал в ГМТ.-ползвай го или направи така че във всеки момент да знаеш къде се намира вала.Като жокер има белег и на маховика но е много труден достъпа (визуално)2. Белезите на другите две колела трябва да са ориентирани към статичните белези.3.Главинката на ГНП се блокира със инструмент и се охлабват болтовете на колелото.4.Новия ремък се оставя,обтяга и чак тогава се стягат болтовета на колелото на ГНП,като се съблюдава те да са във центъра на елепсовидния канал.5.Проверката е висша форма на доверие,превърташ два оборота на ръка и всичко трябва да съвпадне отново.Ако нещо не си разбрал питай.Успех!

        Коментар


          #5
          Ясно!Благодаря!Ще си поръчам инструмента, ще опитам пак и после ще пиша.Тъъъъй.....Откъде мога да си поръчам тоя инструмент?

          Коментар

          Working...
          X