Добър ден колеги имам фиат пунто 1.7ТД вчера си купих оригинален термостат (моя беше за смяна) и го смених след това се почнаха проблемите.....В града започна да държи висока температура и перката се включва прекалено късно според мен.Включва се малко преди 130 градуса и неохлажда до 90 а до 105 - 110 .... Та въпроса ми е колко градуса трябва да държи този мотор в градско каране и някой имал ли е подобен проблем ? Благодаря предварително !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Пунто Проблем с температура???
Collapse
X
-
Колега, като гледам в Autodata-та термостата отваря на 78-82 градуса, а датчика за перката на радиатора включва 1-ва степен на 87-82 градуса, 2-ра степен 92-87 градуса. Според мен, първо провери дали е добре обезвъздушена, после си погледни реостата за първата степен на перката(при мен бяха кабелните обувки, бяха доста изгорели и от там въобще на включваше 1-ва степен) после идва ред на датчика на радиатора(ако реостата е наред и пак не включва 1-ва степен, значи датчика е за смяна). Междувременно си провери и жиците покрай перката, да няма някъде нещо прекъснато.FIAT PUNTO 1,7TD ELX
-
Колега на мен първата степен не ми работи нямам реостат.Но съм разменил кабелите 2-ра степен е 1-ва , включва перка малко преди 130 градуса, забравих да кажа че моята е с 2 перки Няма въздух в системата проверено 100 пъти вече.Поръчах друг датчик на перката 85-80 ако не се оправи и от това вече незнам какво ще я правя ....Fiat Tempra 2.0 i.e. cat !
Коментар
-
Сигурен ли си че термостата работи ? Правилно ли е поставен ? Да знаеш за друг път, преди да сложиш нов термостат на колата си, първо го сложи в една тенджера с вода и на котлона. Трябва да отвори преди водата да е кипнала, ако нямаш термометър да измериш температурата при която започва да отваря и при която е напълно отворил. За да ти сработят перките на радиатора, термостата трябва да отвори за да пусне горещата течност към радиатора. Чак тогава термодатчика на радиатора засича високата температура и включва внтилаторите. Ако термостата не е отворил, няма и да ти се включат перките на радиатора, па ако ще ДВГ да се зачерви от прегряване. При тези температури дето ги пишеш, ще е цяло чудо ако не си издухал гарнитура на главата. Този ДВГ не трябва да прескача 100*С . Пъравата ти работа сега е да провериш, като достигне ДВГ температура от 85-90* , дали е отворен термостата. Трябва радиатора да стане горещ. Тогава вече, ако не се включват вентилаторите, ще търсиш проблем в датчика и релетата им.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Термостата работи ! Правилно е поставен ! Незнам дали знаеш но термостата на този мотор е капсулован и дори и да го сложиш в тенжера няма да можеш да видиш нищо .... ! Знам процедурата какво кога и как трябва да стане ! Другото нещо е че един термостат или работи или неработи ...... или колата стои постоянно студена градско каране ще загравя мах до 60 65 градуса или ще работи като хората ..... при мен проблема е някаде другаде просто немога да открия точно каде защото като карам нормално колата си стой на малко под 90 градуса проблема е като я напъна 2 3 - пъти че почва да се понадигва стрелката ..... Гарнитура няма как да издуха защото е с метална гарнитура стегната много хубаво и не съм от онези идиоти който като видят че колата им е прегряла да я гасят веднага .... като се вдигна температурата излязох дадох на късо перката и си охлади Има и още едно интересно нещо че когато беше дигнала въпросната температура от 115 120 градуса отворих казанчето на антифриза при което отваряне нестана абселютно нищо течноста вътре си беше в нормално състояние и нямаше никакви пари или нещо подобно както казах утре ще сложа новият датчик па дано се оправи вече.Благодаря все пак за идейте колега !Fiat Tempra 2.0 i.e. cat !
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар