Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Активатор на турбото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Активатор на турбото

    Колеги,от известно време Стилото не върви както преди-имам предвид ускоряването.Проверих горивен,въздушен филтър,огледах тръбите на турбото-наред са.Отидох на майстор и той установи,че не ми работи ЕГР клапана на турбото.Тества го с език дали има вакуум.Отидох при друг специалист и вече с тестер се разбра,че е клеясал активатора на турбото.Препоръча сваляне и смазване и че не трябва да се кара така колата,за да не се обърка работата на другите клапани.Междувременно по едно време успях да я вкарам в по-високи обороти и най-после дръпна и изкара черен пушек.Преди не вървеше и не пушеше.Но според мене не винаги се активира турбото около 1800 оборота,така че може би има нужда от профилактика.Въпросът ми е това ли е причината за по-бавното набиране и има ли риск ако още малко я покарам в това състояние?
    Стило 1.9 JTD 115 к.с.5 вр.2001 г.

    #2
    Re: Активатор на турбото

    bobo50 написа:
    ...Отидох на майстор и той установи,че не ми работи ЕГР клапана на турбото.Тества го с език дали има вакуум...
    Е на това му се вика МАЙСТОР Колега, турбото си работи постоянно, но на Стило-то има един клапана който упрвлява наклона на лопатките. На това му се вика променлива геометрия. Ако се е задръстил вакуумния клапан, както предполагам от описанието, трябва да си го почистиш, за да работи нормално. Прочети таи тема, тя е за този клапан http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668 . Надявам се да ти помогне.П.П. Иди пак при оня първия МАЙСТОР, да прасне една шпакла и на турбината, да я излъска малко
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Колега тая турбина е с променлива геометрия и се управлява от компютъра.Тя е нащрек още щом завъртиш ключа.Има клапан под левия калник/до интеркулера/ чрез който става управлението.Задръстена геометрия и клеасал клапан са основната причина да не работи турбото коректно.Би трябвало да ти свети чек контрола.Според мен ми намирисва на дебитомер.По добре направи качествена диагностика в оторизиран сервиз,че филма с турбото е голям.
      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

      Коментар


        #4
        Активатор на турбото

        Благодаря за отговорите,колеги,ще се ходи на серисзна диагностика.
        Стило 1.9 JTD 115 к.с.5 вр.2001 г.

        Коментар


          #5
          Колега в София има достатъчно хора с ФЕС, включително и от този форум, които могат да ти направят една диагностика - което е задължително и едва тогава да прибягваш към сваляне и ревизиране на турбина. На мен също ми намирисва на дебитомер. А въпросния клапан също е дежурен заподозрян, но тогава трябва да набива грешка и да светва чек енджина. Успех!
          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

          Коментар


            #6
            На пръв поглед са 2 възможните причини:1. Запекъл ЕГР клапан и част от налягането след турбото бяга в генерацията. Сваляне и проверка на ЕГР клапана, а най-добре - изолирането му. Прочети - има много теми.2. Запекла геометрия на турбото или запекъл управляващ клапан. На Стило клапана се намира под акумулатора, не до кулера. Най добре е изместването му зад радиатора - там събира много по-малко мизерия. Проверката става лесно - откача се маркуча на клапана към турбото и се създава вакуум с уста и се гледа мърда ли лостчето на гъбката на турбото. Раздвижване на лостчето на гъбката е препоръчително - това е управлението на променливата геометрия. Ако там се движи свободно, а като е закачен маркуча и като се даде газ не мръдва - значи клапана е запечен - чистене по начина описан във форума или смяна с нов. Ето я темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668След това вече е добре да се проверят и други неща - дебитомер, налягане което прави турбото и т.н. Диагностиката е желателна, да не кажа задължителна преди да се започне. Хубаво е да се знае какви грешки има записани.
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар

            Working...
            X