Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

прекъсване и бял пушек фиат 1.9 ТД 100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Благодаря на всички за помощта, благодарение на този форум разбрах точно къде е бил проблема и успях сам да се справя с отстраняването му.Оказа се неизправен авансатор.

    Коментар


      #17
      Здравейте,да повдигна темата с моя проблем.Колата е Браво 100 ТД,проблема е ,че пали от 5-6 завъртане на двигателя,а също така,прекъсва когато върви без значение от скороста.Това го прави когато си поиска.Понякога не го прави.Прави ми впечатление,че на празен ход работи равномерно,а проблема се появява при ускорение.За виновник съм нарочил авансатора,но от всички постове до тук не разбрах трябва ли да трака при подаден контакт или само при запален мотор.Моя трака ,само когато мотора е запален,когато е на контакт ,без да съм запалил мотора не се чува тракане от него.Също така забелязах,че макар и да работи равномерно на празен ход,пак има едва забележимо прекъсване,като това е съпроводено и с прекъсване на тракането на авансатора.Авансатора не тече от никъде ,но забелязах ,че е отварян от педишния собственик.Та моля ,ако имате наблюдения по дадения проблем да споделите.Ще съм благодарен на всеки отзовал се по темата.

      Коментар


        #18
        първото нещо което се прави е да сложиш прозрачни маркучи и да наблюдаваш за въздух.пиши какво е станало и тогава ще коментираме

        Коментар


          #19
          Ами ,маркучите са вече сложени,вадих и цедката отзад в резервоара и проблема ,като по чудо се оправи.Да,ама не .Днес започна да прекъсва и след около 1 км изгасна и няма палене.Нафта има 1/2 от резервоара,въздух не виждам в маркучите,а няма никакви изгледи да запали.Чудя се дали и имобилайзера няма пръст в проблема,тъй като по някога лампата с ключето не изгасва ,а се налага да връщам ключа и пак като подам контакт изгасва. Ако я закача на някаква диагностика ще се открие ли проблема или ,колкото и неприятно да ми е,ще се наложи смяна на части на принципа Проба-Грешка ?

          Коментар


            #20
            Би трябвало да се открие проблема с диагностика, но първо сподели, като дадеш на контакт, чува ли се авансатора да цъка няколко секунди ? Провери и дали се движи мемраната на ЕГР клапана. Да не би да е останал отворен и да създава проблеми (ако не е затапен вече). Кога е сменян ангренажен комплект ?
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              Преди седмица смених всички консумативи ,ролки ремъци филтри.Проблема си го имаше и преди и след смяната,смених и всички маркучи с прозрачни за да виждам какво се случва с горивото,както ме посъветва колегата ivel.Авансатора си цъка нормално за около 5-10 сек като дам на контакт.Утре ще погледна и тази мембрана ,но след като не пали колата не знам дали ще мога да разбера, дали се движи или не.

              Коментар


                #22
                следващото нещо е да си провериш свещите и идва ли напрежение до тях

                Коментар


                  #23
                  Щом гасне в движение, доколкото разбрах, и не пали лесно на топъл ДВГ, не вярвам да е от свещите. Мембраната на турбокректоректора е възможен вариант. Може турбото да тъпче въздух в помпата през нея и ето ти проблем. Между другото доста отдавна имах подобен проблем на няколко пъти. Смачквам газта да изпревяря някого бързо и малко след това колата гасне и започват мъките с паленето. Но се случваше доста рядко и не му обърнах внимание. След това по стечение на обстоятелствата се наложи смяна на уплътненията на помпата и съответно се оказа и спукана мембраната на турбокоректора, който също смениха. От тогава не съм имал подобен проблем. Възможно е и при колегат да съществува този проблем.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #24
                    не съм допрочел,а пиша,моя е вината.в такъв случай е хубаво да се проверят резервоара,сондата и горивопроводите да нямат затлачвания,явно има проблем с доставката на гориво

                    Коментар


                      #25
                      Здравейте отново колеги.Бях в чужбина и за това нямах време да погледна колата,но днес вече и направих диагностика.Ето и резултатите:ECU ISO code: 2C 86 01 94 1CFIAT drawing number: 046473984Software version: _D5h__A8__Hardware version: BECU programming year: 64ECU programming week: 04READING ERROR CODES:1: 0C - Glow plug heater moduleAnomaly in the external power module for the glow plugs pre-heating.Possible causes:1)connections interruptions or short circuits from the ECU to the module2) lack of power supply to the module3) module breakdownThe reason for this fault is Open circuit / Short circuit at groundThe current status of the fault is The error counter value is 582: 06 - Intake Air QuantityAnomaly on the information of the inlet air quantity, defective flow meter or SC problems or interrupted circuit. Check:1) continuity and insulation of wires from the sensor connector to the ECU wires bundle connector2) sensor supply from the ECU as well as the good condition of connectors and plugs3) the tightness on the pneumatic circuit from the sensor to the suction manifold4) signal emitted on the basis of the inlet air quantityNOTE: In some cases of catalysed cars, pin 1 of the flow meter might be disconnected.The reason for this fault is Value too lowThe current status of the fault is The error counter value is 03: 0D - Glow plug module supplyAnomaly of external power module for the glow plugs pre-heating.Check the presence of positive tension (battery) from the main relay and the grounding.The reason for this fault is Short circuit at groundThe current status of the fault is The error counter value is 04: 01 - Engine TemperatureEngine temperature signal fault; The signal is missing or out of the range or the wiring is shorted. Check:1)continuity and insulation of the Sensor to ECU wiring2) Sensor resistance:A) at 20 C, 2/3 KOhm approx.B) at 80 C, 200/400 Ohm approxThe reason for this fault is Value too lowThe current status of the fault is The error counter value is 35: 04 - Air TemperatureEngine temperature signal fault; The signal is missing or out of the range or the wiring is shorted. Check:1)continuity and insulation of the Sensor to ECU wiring2)Sensor resistance:A) at 20 C, 2/3 KOhm approx.B) at 60 C, 400/700 Ohm approxThe reason for this fault is Value too lowThe current status of the fault is The error counter value is 17CLEARING STORED FAULT CODES...READING ERROR CODES:1: 0C - Glow plug heater moduleAnomaly in the external power module for the glow plugs pre-heating.Possible causes:1)connections interruptions or short circuits from the ECU to the module2) lack of power supply to the module3) module breakdownThe reason for this fault is Open circuit / Short circuit at groundThe current status of the fault is Intermittent / PresentThe error counter value is 64Колата преди диагностиката запали от 4етвърт оборот,все е дно тъкмо я бщх угасил преди малко.След диагностиката и изтриване на грешките вече даде само:READING ERROR CODES:1: 0C - Glow plug heater moduleAnomaly in the external power module for the glow plugs pre-heating.Possible causes:1)connections interruptions or short circuits from the ECU to the module2) lack of power supply to the module3) module breakdownThe reason for this fault is Open circuit / Short circuit at groundThe current status of the fault is Intermittent / PresentThe error counter value is 642: 02 - Gas pedal positionAnomaly on the accelerator pedal position information. Check connectios and wirings, sensor supply and sensor signal.REMARK: the relevant sensor is usually mounted on the gas control lever located on the pump.The reason for this fault is Value too lowThe current status of the fault is Intermittent / PresentThe error counter value is 64След като отново ги изтрих остана само първата грешка,но колата така и не иска повече да запали.Някой може ли да ми каже дали само от едно реле за подгрева ,колата може да ми прави такива мизерйи.

                      Коментар


                        #26
                        Имаш проблем с релето за подгревните свещи и ТПС -а. Релето е завряно зад стойката на акумулатора и леко надолу. Трябва да провериш първо, да не е изгорял бушон. после и самото реле. Провери и подгревните свещи, така и така ще се цапаш, пък и най-вероятно са изгорели и те. ТПС -а се намира върху ГНП, много е вероятно да има прекъснат кабел. В черния кабел който излиза от него има 3 проводника, може да ги тестваш като откачиш буксата му ( проследи кабла и ще стигнеш до буксата ) и измериш съпротивлението с мултицет. Трябва да има съпротивление между 3 -те пина, но различно. Ако на някой пин няма връзка, сцепи кабела и виж кой проводник е прекъснат. Ако можеш възстанови връзката и изолирай добре. Обикновено се къса горе до самия потенциометър. Иначе този ТПС струва около 70 лв. грубо.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #27
                          Ще стрелям в тъмното защото така или иначе колата не е пред очите ми.Може от липса на подгрев да не иска да запали,особенно ако мотора е поизносен,но тогава от аспуха ще излиза бял дим!!!! Ако пък е в комбинация със малко закъснение отпишия нацяло. ТПС-а по никакъв начин няма да попречи на паленето. До като въртиш на стартер от аспуха излиза ли пушек???На простата диагностика-има пушек има впръскване/няма пушек няма впръскване.От тук почни и от цвета на пушека може да се сложи диагноза ако го има!Успех!

                          Коментар


                            #28
                            specialista написа:
                            Ще стрелям в тъмното защото така или иначе колата не е пред очите ми.Може от липса на подгрев да не иска да запали,особенно ако мотора е поизносен,но тогава от аспуха ще излиза бял дим!!!! Ако пък е в комбинация със малко закъснение отпишия нацяло. ТПС-а по никакъв начин няма да попречи на паленето. До като въртиш на стартер от аспуха излиза ли пушек???На простата диагностика-има пушек има впръскване/няма пушек няма впръскване.От тук почни и от цвета на пушека може да се сложи диагноза ако го има!Успех!
                            Колата,когато реши да запали,пали от четвърт оборот,не бях я палил близо от 2 седмици,а запали от раз,когато не пали няма абсолютно никакъв пушек отзад,все едно няма никакво гориво и за това преди диагностиката се съмнявах или в имобилайзера или в клапана на помпата,който спира горивото.Сега не знам,ще видя този ТПС и ще прегледам релето и свещите за подгрев.Този ТПС какво представлява ? да не е черната кутийка с кабел бърху помпата ?П.С. Разбрах кое е ТПС-а.

                            Коментар

                            Working...
                            X