Дойде време да се допитам до вас и за моя проблем, след като останах разочарован от дизел сервиз.Проблема е следния...сутрин като запаля и се започва едно неравномерно работене на двигателя, съпроводено с обилно количество бял пушек.След като се стигне до оптималната работна температура за двигателя прекъсването го има, но е по слабо и с по-малко пушек.Днеска след много изчетени теми, направих опит да установя от къде е проблема, но не ми стана ясно понеже пробвах само това, което съм прочел.Така с мултицет измерих съпротивлението на първата дюза 104 ома, авансаторния клапан си цъкаше.След това откачих буксата на дюзата и запалих без нея.Резултата е силно тракане на двигателя, но прекъсването го нямаше.Реших да откача и буксата на авансатора, при закачена букса на първата дюза, резултата беше същия(тракане, но без прекъсване).Откачих и двете букси и пак проба, отново тракане, но равномерна работа на двигателя.Ако може някой да ме упъти, къде може да е проблема и как да го установя със сигурност, че вече нямам нерви да ходя по сервизи.Благодаря Ви!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
прекъсване и бял пушек фиат 1.9 ТД 100
Collapse
X
-
Относително е. Симптомите са за въздух, но не е изключено и друг да е проблема. Поне обезвъздушаването е лесно. Пък и като откачиш първа дюза, малко се променя горивоподаването. Какво е правено по колата, освен ТПС-а и авансаторния клапан ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Значи първо проблема се прояви когато изпреварвам(като подам повече газ) и като върна газта започваше да прекъсва и да пуши бял пушек.Закарах я в един дизел сервиз, като и те ми казаха, че става въпрос за въздух и ми сложиха някакъв клапан да не връща обратно горивото, установи се че и помпата е протекла-нов ремонтен комплект.От дизел сервиза още като я взех колата ми казаха, че елемента на помпата е износен и затова прекъсва, но поне не тече гориво вече.Въпроса е там, че не след дълго работата се влоши още повече, като колата сега прекъсва постоянно.
Коментар
-
Гледай сега, ТД100 обикновено си има една ръчна подкачваща помпа тип круша. В тази круша си има клапан , който не позволява да се въща горивото в резервоара. Дори да няма клапан, ако няма откъде да засмуква въздух, горивото пак няма да се връща. Първо иди и си купи една такава помпичка и я сложи преди горивния филтър. Без такава помпа по никакъв начин не може да се обезвъздуши системата както трябва. Извади сондата от резервоара и я почисти хубаво, защото най вероятнио се е задръстила и подкачващия елемент в помпата не успява да преодолее съпротивлението. Махни клапана който са ти сложили допълнително, защото той ще бъде в тежест на помпата. Явно не си попаднал в сервиз в който знаят какво правят. Прочети тази тема, описано е как се вади и чистити сондата но е за JTD. Разликата е че на ТД100 няма помпа, а само поплавък и маркуч със цедка, който слиза до дъното на тази кошница дето е на снимките. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0 Качвам и една снимка да видиш какво представлява крушата. След като направиш тези неща, ако проблема продължава, ще се наложи ремонт на ГНП, но в сервиз със стенд и техници които знаят за какво иде реч.Прикачени файловеОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Забравил съм да спомена, че сън направил чистенето на цедката в резервоара, подкачващата помпа(крушата) си я има.Мисля си ако е от въздух, няма ли да има трудно палене сутрин?Аз нямам проблем с паленето, още с чукването и пали.Пробвах също да подам гориво на ГНП след филтъра, от туба, но проблема пак го има.Незнам защо, но ми се върти в главата вариант с не изправна дюза.Възможно ли е тя да причини прекъсване и пушене?
Коментар
-
Прати им много поздрави от мен на тези дето са ти казали че елемента е износен!!!!Даже ги попитай кой точно елемент е износен,да няма някаква грешка в наименованията!:D :D :D :D Хвана ли сте се за този въздух и голямо обезвъздушаване му дръпвате!Има прозрачни маркучи за тази работа! По време на работа на мотора ако в ГНП-то не постъпва въздух със нафтата,то ако изобщо е имало въздух в нея сам ще си излезе през излишното !!!А сега ми кажи как е центрована колата!!! На никой ли не му идва на акъла че колата е в закъснение!!!Има и малка вероятност да има проблем в помпата който да предизвиква този ефект но това мога да го кажа само след щателна проверка на колата!Поздрави! :D :D :D :D
Коментар
-
Какво да кажа...центровката е правена пак в същия сервиз.Уж на стенд е закачана помпата, всичко е направено както трябвало по думите на хората, но вече започвам да се съмнявам.Излиза ми сега и друг въпрос в главата.Понеже не съм слагал прозрачни маркучи до помпата, но както казах с друго маркуче подадох горивото директно след филтъра и не би трябвало да има въздух, нормално ли е от маркучето за обратната нафта(което се връща от първата дюза в помпата) по него да се връща и въздух?
Коментар
-
Ами ако няма аванс, ще прекъсва ли, и като откачи авансатора, ще трака ли аванса ? Ако не от задръстена сонда, която също може да е причина за закъснение, защото няма кой да избутва буталото като няма налягане, се съмнявам и във въздух. Това е най-евтината процедура която може да направи и сам. След като за тези неща е сигурен че не са проблем, тогава може да се търси на друго място, и то според мен отива към датчик на коляновия вал или буксата му. Ако не подава вярна информация към ЕКУ, ще му бяга аванса в нежелана позиция.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Казвал съм го тук много пъти и пак ще го кажа:този тип помпа DPC N на Лукас със това управление са слага на много марки коли и навсякъде където ги има се държат по един и същи начин.Има три датчика които ако липсва някой от тях колата отива до край в предвърение. 1.Умницата;2.Авансаторния клапан;3.Датчик колянов вал!С две думи ще се държи точно както е описал човека:при изключване влиза в предвърение и почва да работи твърдо.За въздуха мисля че е ясно,трябва да сложат за пробата прозрачните маркучи и да се наблюдава какво става.Тази помпа мрази въздуха!!! Ако е запушена сондата ще се смачква крушата!!! Ако е запушен горивния филтър колата няма да има тяга!!! За сгрешената центровка вече писах,остава да спомена че има вероятност за проблем в помпата или да се преместило началото на помпата,но това са работи който трудно се обесняват.В дадените примери става дума все за един и същи симптом,а именно белия пушек!Прекъсването за което говориш е също плод на пропуск в запалването от закъснение.Поздрави!!!
Коментар
-
specialista написа:Казвал съм го тук много пъти и пак ще го кажа:този тип помпа DPC N на Лукас със това управление са слага на много марки коли и навсякъде където ги има се държат по един и същи начин.Има три датчика които ако липсва някой от тях колата отива до край в предвърение. 1.Умницата;2.Авансаторния клапан;3.Датчик колянов вал!С две думи ще се държи точно както е описал човека:при изключване влиза в предвърение и почва да работи твърдо.За въздуха мисля че е ясно,трябва да сложат за пробата прозрачните маркучи и да се наблюдава какво става.Тази помпа мрази въздуха!!! Ако е запушена сондата ще се смачква крушата!!! Ако е запушен горивния филтър колата няма да има тяга!!! За сгрешената центровка вече писах,остава да спомена че има вероятност за проблем в помпата или да се преместило началото на помпата,но това са работи който трудно се обесняват.В дадените примери става дума все за един и същи симптом,а именно белия пушек!Прекъсването за което говориш е също плод на пропуск в запалването от закъснение.Поздрави!!!Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Мисля че разбрах, кое ми създаде толкова главоблъсканица.След многократно преглеждане на горивната система, проблема като че ли се оказа в авансаторния клапан.Като прекъсва двигателя почуках клапана и прекъсването изчезна за 2-3 секунди и после пак започва.Почуквах постоянно клапана в продължение на минута и всичко си работеше добре, след като спрях прекъсването се завърна.Свалих клапана и го отворих.Предполагам, че капсолованите кабели са бобина, която кара буталцето да трепти, а моята капсоловка има доста сериозни пукнатини.Другото което забелязах е че няма цедката отдолу.Тези дни ще видя да си поръчам авансаторния клапан и ще пиша за резултати.
Коментар
-
Toдop написа:Мисля че разбрах, кое ми създаде толкова главоблъсканица.След многократно преглеждане на горивната система, проблема като че ли се оказа в авансаторния клапан.Като прекъсва двигателя почуках клапана и прекъсването изчезна за 2-3 секунди и после пак започва.Почуквах постоянно клапана в продължение на минута и всичко си работеше добре, след като спрях прекъсването се завърна.Свалих клапана и го отворих.Предполагам, че капсолованите кабели са бобина, която кара буталцето да трепти, а моята капсоловка има доста сериозни пукнатини.Другото което забелязах е че няма цедката отдолу.Тези дни ще видя да си поръчам авансаторния клапан и ще пиша за резултати.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар