Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

масло при дебитомера - stilo 1.9 JTD 115 к.с

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    масло при дебитомера - stilo 1.9 JTD 115 к.с

    Търсих и не намерих инфо, затова отварям тема. Ако дублирам - извинете.Та на въпроса - купих си едно stilo 1.9 JTD 115 к.с преди седмица (много яка кола!). Тъй като беше нов внос му направихме пълно обслужване (ангренаж, ролки, масло, филтри - всичко). Тръгнах на дълъг път, но между 2250 и 2750 оборота прекъсваше и забиваше нос, ако не дадеш повечко газ при тръгване. Диагностиката показа проблеми с дебитомера. Опитахме да го почистим, но не се подобри особено.Купих си нов, но като го монтираха се оказа, че в кожуха има масло. От сервиза ми казаха, че вероятно е проблем с турбото, ама не са сигурни и искат да я разглобят и да е в бокса 2 седмици. Един приятел твърди, че е нормално там да има малко масло, особено ако караш на ниски обороти (което естествено правя с цел по-нисък разход).Реших да питам дали някой друг е имал подобен проблем.

    #2
    1. не е нормално, разкачаш маркучите и гледаш за масло от към турбината и за луфтове по остта.2. ако е била грешката за дебитомер - колата не вдига повече от 2000рпм. Ако трябва да гадая, залагам на това:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      При тия симптоми, най вероятно запечена геометрия и/или повреден клапан за управлението й. Забелязвам последно време че това се получава най често с рядко караните коли или с такива "нов внос" седяли по автокъщите незнайно колко време. Хубаво е да направите една диагностика и да кажеш каква е грешката записана в компира, задължително с номера й. Под масло до дебитомера уточми какво виждате - мазно по маркуча или капки масло. Щото мазно може и да има малко, но не и капки. Макар че до дебитомера реално трябва да е сухо. Не знам натам турбината може ли да върне масло. Може да е от друг източник маслото.
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #4
        При JTD105 дебитомера е веднага след въздушния филтър и някак си не виждам как турбината ще върне масло или квото и да е до него. Та дори и при рязко отпускане на педала за газта. Когато аз имах проблем с дебитомера - мареата вървеше като обикновена не много мощна кола. След като поотстраних проблемите - се изстрелва като състезателна, когато се наложи. Не бях въртял гуми, а сега дори на втора ги въртя.
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #5
          jenshen73 написа:
          При JTD105 дебитомера е веднага след въздушния филтър и някак си не виждам как турбината ще върне масло или квото и да е до него...
          При недомислицата Стило,нещата конструктивно са много по различни.Дебитомера е на 20 см от турбината(при това са на едно ниво),а картерните газове влизат точно между тях.При AR 147 е подобно на JTD 105 и предполагам че при 156 е по същият начин.Подкрепям тезата на emzo.
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            #6
            Това масло идва от капака на клапаните.В него има клапан и ако е заял може да омаслява към сензора.При каране повече в ниски обороти също може да омаслява.Свали и почисти капака от вътре.Аз също имах този проблем но го оправих по този начин.Успех.
            Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

            Коментар


              #7
              Много благодаря на всички за бързите и конкретни отговори. Като цяло има нови забавни неща - оказа се, че от вчера си се возя без дебитомер, защото техникът не го беше вързал (кабелът си висеше). Ама върви, не бих казал че е дори като не особено мощна кола - свястно си беше. Е, вързах го и е като изтребител сега Лошото е, че отново забелязах въпросните симптоми (прекъсва, губи мощност над 2000 оборота, не знам дали пуши). Но за щастие се случи само веднъж - в останалите поне 5-6 пъти, които опитах си сработи нормално.Да отговоря на въпросиите:1. маслото беше на капки - не е добре 2. не знам точната грешка (нито номер, нито точен текст), но диагностикът ми каза, че има отклонения в показанията на дебитомера.Като цяло много благодаря за инфото за този клапан. Звучи много логично и се надявам, че може да се оправи с почистване. Като цяло колата е на (уж реални) 125 000 КМ и не изглежда много карана. Също може да е постояла, както пише Yavor.Аз обаче нищо не разбирам от двигатели - прост програмист съм, а както се знае най-опасното нещо на света е програмист с отвертка Та бих искал да питам за читав майстор, който се занимава с такъв тип дейности (най-вече визирам някой, който няма да просто да извади клапана, да каже "за смяна" и да трябва да дам 120 кинта за нов, ако този просто може да бъде почистен). Аз ще потърся във форума, но го пиша и тук, защото предполагам, че ще ме насочите към някой, койго може да направи точно това кадърно.И още нещо - според вас ако се покарам така дали ще прецакам и новия дебитомер (предвид маслото в маркуча). Дали е добре да я вкарвам в бокса моментално или може и след 1000-2000 км?Много блаогдаря още веднъж!

              Коментар


                #8
                Колега не ти трябва майстор,просто свали капака на клапаните/черния/ с двата маркуча и го измии обилно с коресилин.Сензора задължително ще го прецакаш ако караш така.Изчисти навсякъде от маслото.Той се води,,сензор с горещ слой,, и е много чувствителен към маслото и други разтворители.
                Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                Коментар


                  #9
                  В никакъв случай не е нормално да има масло там. Аз също карам с ниски обороти но няма и следа от мазно при дебитомера. Има само слой фин прах.Остава да разбереш откъде идва. Дано да е от задръстен маслен сепаратор, че останалите варианти никак не са розови.И не слагай новия дебитомер че маслото и него ще го съсипе.
                  http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                  Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                  FIAT БРАВО 1.2 16v
                  ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                  FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                  Коментар


                    #10
                    FGRC написа:
                    Това масло идва от капака на клапаните.В него има клапан и ако е заял може да омаслява към сензора.При каране повече в ниски обороти също може да омаслява.Свали и почисти капака от вътре.Аз също имах този проблем но го оправих по този начин.Успех.
                    Няма абослютно нищо в капака на клапаните
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      При мен има и пропуска само в една посока/отвън-навътре/.При по силно засмукване веднага блокира отвора.
                      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                      Коментар


                        #12
                        infineon написа:
                        В никакъв случай не е нормално да има масло там. Аз също карам с ниски обороти но няма и следа от мазно при дебитомера. Има само слой фин прах.Остава да разбереш откъде идва. Дано да е от задръстен маслен сепаратор, че останалите варианти никак не са розови.И не слагай новия дебитомер че маслото и него ще го съсипе.
                        Напълно съм съгласен, и още една идея, почисти дросела, щом има масло в тръбата то дросела със сигурност е дал отклонение от поне 0.5 градуса от нагар, което може да е причината за проблема с оборотите.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          FGRC написа:
                          При мен има и пропуска само в една посока/отвън-навътре/.При по силно засмукване веднага блокира отвора.
                          В Епер капака на клапаните е само с 1 номер.Аз съм го свалял, няма нищо, няма филтриращ елемент има само въздухопроводи/отводи.Не е възможно в едната страна да пропуска, а в другата - не или поне аз не се сещам за добра тавака причина.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            S_BANKOV написа:
                            почисти дросела, щом има масло в тръбата то дросела със сигурност е дал отклонение от поне 0.5 градуса от нагар, което може да е причината за проблема с оборотите.
                            Дросел при този дизел и силно казано или поне няма нищо общо с дросела на нашите бензинки
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              При мене има клапан и е логично да има,защото турбината като засмуче всички маслени пари и масло отиват директно в смукателната тръба при МАФ сензора.Ако няма клапан тогава сензора не е необходим.Турбината ще смуче след него от капака на клапаните и всичко ще е постоянно в масло.Беше клеасал и сензора го съсипах при чистенето на маслото.Сега вече 15к той е съвсем чист.
                              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                              Коментар

                              Working...
                              X