Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помагайте,Пунтото умря.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помагайте,Пунтото умря.

    Преди двайсетина дена започна да надува,без да пуши.Закарах го при приятел,който от 30 год.прави коли-свалихме главата/проверена за спукано/,сменихме гарнитурата/имаше съмнение за изронена резба на единия болт на главата и сложихме пружинка/,стегнахме болтовете по предписание,колата запали и след 5 км.проба нещо изпатка,,двигателя заработи на три цилиндъра,изхвърли антифриза от казанчето смесен с масло и до там.Днес я разглобихме и ужас-четири болта на главата с изронена резба,гарнитурата цъфнала-доплака ми се.Необяснимото в цялата ситуация е защо се изрони резбата на болтовете.Майстора казва,че досега не му се е случвал подобен проблем,а наистина е добър и се занимава основно с ремонт на ДВГ.Така,че очаквам вашите мнения каква е причината за тази повреда.
    PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
    Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

    #2
    Сваляте двигателя, измивате го хубаво от всякъде и ще откриете проблема, много ми прилича на пукнатина на някоя от магистралите. Такова надуване може да има и ако не са пришлайфани хубаво блока и главата.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Проверихте ли много добре в някой отвор за болтовете да не е влезнало вода или масло преди да сложите болтовете и да затягате главата?
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        Всичко,естествено е проверено.Както споменах майстора ми е личен приятел и от 30 год.се занимава точно с това.Утре главата отива на проверка за спукано.Днес,обаче констатирахме нещо,което,може би обяснява поне проблема с надуването-има един тънък маркуч с тройник,който свързва главата,радиатора и разширителния съд.Точно на тройника беше толкова затлачен,че даже с компресора не можахме да го отпушим.От това следва,че системата не функционира нормално и се стига до надуването.Остава проблема,защо се развалиха резбите на болтовете.Между другото колата я купих преди две години и половина от колега от форума със съмнение за спукана глава.Оказа се,че главата толкова е ремонтирана,че беше с две гарнитури,колкото да се продаде.Този колега я беше купил 5 месеца преди това и ремонта не е правен от него.Смених главата и до преди месец проблеми нямаше.
        PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
        Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

        Коментар


          #5
          Ти лично беше ли на проверката на всички отвори за болтовете да не е останало масло или вода?
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            Естествено,че съм бил-без мое участие ремонт по колата не се прави.Всички отвори за болтовете продухахме с въздух.Грешка,може би беше,че не прекарахме резбите да се изчистят.Всички болтове се стегнаха нормално с динамометричен ключ.Запали и работеше нормално.Половин час работа на място-отвори термостата,перката включи,обезвъздушихме и готово.След 5 км.изпатка и до там.
            PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
            Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

            Коментар


              #7
              Ами това, че сте духали резбите с въздух не означава нищо.Щом си бил там на място погледнахте ли във всеки отвор след като го продухахте с въздух, за да се убедите, че няма никаква течност останала на дъното? Защото и малко трудно с въздух ще изкарате ако е останало нещо на дъното.За това питам, ако сте погледнали всеки отвор с око, а не да духате въздух само и си сигурен, че всеки отвор си му виждал дъното, тогава ОК, ама ако само сте духали отворите, а не сте погледнали всеки отвор след това, просто ти намеквам къде е била най-вероятно причината.Да не се учудите след това, ако при проверката се установи, че главата е здрава.Успех.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Ако смяташ че с 8 атмосфери продухване може да остане нещо вътре,то съм съгласен с теб.Не съм надничал вътре но от моя трийсетгодишен стаж в машиностроенето съм сигурен,че и това дето не е било в отвора е излязло.По-скоро,като се замислям,всичко идва от многократното развиване и завиване на болтовете/непочистени/.Само при мен станаха вече три,а господ знае преди колко са,имайки предвид състоянието в което я купих/не се знае предишния майстор какъв е,защото единия болт беше сменян с по-дълъг от друга кола/Та при това усилие на затягане и налягането,което действа,май вече не ме учудва причината.Днес проверих главата-здрава е.Следва слагане на пружинки и на останалите болтове и да потегляме.
                PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
                Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

                Коментар


                  #9
                  А защо не са сложени нови болтове?
                  00' Bravo 105 JTD

                  Коментар


                    #10
                    Отвори ли се един път е препоръчително да се сложи нова гарнитура както всички знаем същото и за болтовете е така защото вече трудно могат да издържат на напъна по който са били стегнати като нови.Поздрави и по бързо да стъпва на пътя.

                    Коментар


                      #11
                      Да,абсолютно съм съгласен за гарнитурата-това и децата го знаят.Що се отнася до мита,че на всяко снемане на главата трябва да се подменят и болтовете можем да поспорим.Това е като да сменяш водна помпа при смяна на ремъци и т.н.измислено от"великите"майстори,които се чудят как да ни одерат кожите.По тази логика,колкото пъти сваляш джантата,толкова пъти трябва да сменяш и болтовете.Почти съм сигурен,че някои от колегите ще започнат да ме убеждават в противното,за това отсега заявявам,че затварям темата.Колата ще тръгне скоро и пак ще си я карам с кеф.Благодаря на всички,които дадоха съвет и им желая много безаварийни километри!
                      PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
                      Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

                      Коментар


                        #12
                        Ако става въпрос аз отварях главата и я затворих със същата гарнитура без да я мажа със нищо само я измих със бензин но е хубаво да се сложат нови консумативи НО понеже не живеем кой знае колко богато и не можем да си го позволим и ни излиза по скъпо след това но както и да е пожелавам ти скорошно завършване на ремонта и да нямаме аварии повече.

                        Коментар

                        Working...
                        X