Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Син малък маркуч към турбото на Стило 1.9jtd

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    west421 написа:
    chaveto написа:
    Не знам кой точно маркуч дърпаш, но каква е вероятността да засяда дросела и като извади маркуча да се връща. Интересното е какво ще го кара да се затваря.
    Това най вероятно е маркуча за управление на променливата геометрия на турбото.
    Така мисля и аз, като чета описнието къде е включен. Не знам този вакуум ползва ли се за друго освен геометрията на турбото и сервото на спирачките. Ако да, то евентуално при отворен клапан за турбото и изваден маркуч, нещо друго не получвава вакуум и тогава колата пали ( вакуума не стига защото засмуква от маркуча за турбото ). Който е по-запознат да каже. Само предлагам тема за размисъл.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #17
      Ето и снимки: http://imageshack.us/photo/my-images...nmarkuch1.jpg/Тази синята част на маркуча влиза в това жълтото. В момента е откачено от жълтото. Както казах по - горе, когато го откача колата работи и не изгасва, при поставен маркуч се появява проблема.А другата част от синия маркуч влиза в един черен маркуч ( то си се вижда де ), а черният маркуч отива в соленоидния клапан и влиза в изхода за турбина (ето и клапана от тази тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668 На тази снимка се вижда продължението на черния маркуч към соленоидния клапан.http://imageshack.us/photo/my-images...noidenkla.jpg/[/url]

      Коментар


        #18
        Погледни тротъл бодито и виж как се държи клапата в него както и вакуумният регулатор,който я управлява.Започвам да си мисля,че инсталацията на вакуума ти е прекроявана от някой и не е свързана правилно.Така с откачването на вакуума от турбината,нивото му пада в цялата системата и бодито се отваря(предположение).Тротъл бодито е точно на входа на смукателният колектор и в него влиза изхода на ЕГР-а.Има един черен вакуумен регулатор към него и там влиза малък маркуч с вакуум.Когато колата работи нормално там(в този маркуч) НЕ трябва да има вакуум.Ако има,регулатора затваря клапата в бодито и мотора остава без въздух. Възможно е и MAP сензора ти да е проблемен и ЕКУ-то да управлява неадекватно тротъл бодито.Затова ти писах че ти трябва добра диагностика.
        AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
        HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
        Kawasaki ER-6n'2012

        Коментар


          #19
          Тротъл бодито ( да разбирам дроселовата клапа ) заедно с ЕГР клапана. Колега, какво те кара да мислиш, че може да има промени по инсталацията на вакума ?

          Коментар


            #20
            Факта че този маркуч няма общо с паленето на ДВГ, а се използва след запалване при определени условия.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              djart написа:
              Колега, какво те кара да мислиш, че може да има промени по инсталацията на вакума ?
              Гадая.Налучквам.Опитваме се да ти помогнем само по твоите описания и до колкото познаваме мотора да открием проблема.Провери има ли вакуум на този маркуч за който ти писах и пиши за резултата.
              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
              Kawasaki ER-6n'2012

              Коментар


                #22
                Ок, това ще го пробвам с вакума. Между другото аз само да уточня тази синия тръбичка къде влиза и къде отива.http://imageshack.us/photo/my-images...idenklapan.jpgЕто, синьото е тръбичката и влиза в това сивото т.е. при мен от снимката се вижда, че е жълто.Другият край на тръбичката влиза в соленоидния клапан с изход за турбото.

                Коментар


                  #23
                  Предполагам ,че този клапан, от който вадиш маркучето е клеясал и не се движи. Накарай някой да вдига над 2500 оборота на място,а ти гледай дали оста на жълтия клапан се движи. Ако не се движи,трябва да го раздвижиш ръчно,и след това да покараш стилака пържейки го с 3500-4000 об. поне няколко минути. Успех.
                  STILO JTD 1.9- 115 BLACK

                  Коментар


                    #24
                    djart написа:
                    Между другото аз само да уточня тази синия тръбичка къде влиза и къде отива.
                    Тази синя тръбичка осигурява вакуум до гъбката..,клапана..,дросела..,актуатора.. или както искаш го наречи на турбината,който управлява така наречената променлива геометрия на турбото.В зависимост от това какво е нивото на вакуума,който постъпва към тази гъбка се определя режима на работа на турбината,а от там и налягането което създава във смукателните колектори.Нивото на вакуума пък се регулира от соленоидният клапан в който влиза другият край на тръбичката(този който си прикачил на снимката).Ако всичко е изправно по двигателя,това дали ще извадиш този син маркуч от мястото му или ще си седи там не трябва да оказва влияние върху паленето и поведението на колата на ниски обороти,както и ако я форсираш на празен ход.Но ако се опиташ да караш с откачен маркуч,колата ще върви като обикновен дизел(дори и по зле),защото остава без турбо.При теб търсим връзката с откачването на маркуча и нормалното палене и работа на двигателя ти.Вакуум помпата осигурява с вакуум серво усилвателя на спирачките,гъбката на турбината и регулатора на тротъл бодито.При нормално работещ мотор до регулатора на тротъл бодито не трябва да стига вакуум(управлява се от друг соленоиден клапан),а към сервото и турбината(по синият маркуч който вадиш)трябва да има вакуум.Наличието на вакуум при регулатора на тротъл бодито затваря клапана който е в него и така мотора ти остава без въздух-следва гасене.Изваждайки краят на синият маркуч от гъбката на турбото нивото на вакуума в цялата система пада(налягането се повишава).Предполагам че ако до тротъл бодито има вакуум с падането на нивото му в системата става недостатъчно да затвори на 100% клапата и така колата ти се осигурява с въздух.Само предполагам обаче.Ти провери какво се случва.После откачи маркуча от регулатора на бодито,закачи си синият маркуч в гъбката на турбината и пробвай какво се случва.
                    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                    Kawasaki ER-6n'2012

                    Коментар


                      #25
                      iakvvu написа:
                      djart написа:
                      Между другото аз само да уточня тази синия тръбичка къде влиза и къде отива.
                      Тази синя тръбичка осигурява вакуум до гъбката..,клапана..,дросела..,актуатора.. или както искаш го наречи на турбината,който управлява така наречената променлива геометрия на турбото.В зависимост от това какво е нивото на вакуума,който постъпва към тази гъбка се определя режима на работа на турбината,а от там и налягането което създава във смукателните колектори.Нивото на вакуума пък се регулира от соленоидният клапан в който влиза другият край на тръбичката(този който си прикачил на снимката).Ако всичко е изправно по двигателя,това дали ще извадиш този син маркуч от мястото му или ще си седи там не трябва да оказва влияние върху паленето и поведението на колата на ниски обороти,както и ако я форсираш на празен ход.Но ако се опиташ да караш с откачен маркуч,колата ще върви като обикновен дизел(дори и по зле),защото остава без турбо.При теб търсим връзката с откачването на маркуча и нормалното палене и работа на двигателя ти.Вакуум помпата осигурява с вакуум серво усилвателя на спирачките,гъбката на турбината и регулатора на тротъл бодито.При нормално работещ мотор до регулатора на тротъл бодито не трябва да стига вакуум(управлява се от друг соленоиден клапан),а към сервото и турбината(по синият маркуч който вадиш)трябва да има вакуум.Наличието на вакуум при регулатора на тротъл бодито затваря клапана който е в него и така мотора ти остава без въздух-следва гасене.Изваждайки краят на синият маркуч от гъбката на турбото нивото на вакуума в цялата система пада(налягането се повишава).Предполагам че ако до тротъл бодито има вакуум с падането на нивото му в системата става недостатъчно да затвори на 100% клапата и така колата ти се осигурява с въздух.Само предполагам обаче.Ти провери какво се случва.После откачи маркуча от регулатора на бодито,закачи си синият маркуч в гъбката на турбината и пробвай какво се случва.
                      Колега, Благодаря за подробното обяснение, сега вече поразбрах начина на работа ! Ето една снимка, да питам за всеки случай дали е това този вакумен регулатор. http://imageshack.us/photo/my-images...regulator1.jpgЗад тази черна "гъбка" има един тънък маркуч, но е много труден за достъп, опитах леко да го издърпам, но не стана. Ако евентуално е той, със сила ли да го дъпна или има по - специфичен начин на издърпване. Намира се точно на гърба..Колега Rosian, ще се опитам да извършва тази операция, но най накрая.

                      Коментар


                        #26
                        Точно това е.Маркуча излиза трудно,но излиза...Само дърпай смело без да накланяш наляво или надясно за да не счупиш мундщука на регулатора.
                        AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                        HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                        Kawasaki ER-6n'2012

                        Коментар


                          #27
                          Колега, днес сутринта колата запали с маркуча, покарах 40-50км. Направи опит да изгасне, но след изфорсиране, потръгна. Утре ще се опитам да изкарам тази маркуч по време на запалена кола нали ? , също така, какъв ефект да очаквам след като махна маркуча ?

                          Коментар


                            #28
                            Можеш да го извадиш и преди да запалиш двигателя.Идеята на изваждането е(ако там има вакуум,който не се управлява) да не затваря клапата на тротъл бодито,което води до гасненето.Карай смело с изваден маркуч на регулатора,но не забравяй да поставиш синият на мястото му.Ако след тази манипулация пак гасне ще търсим на друго място,но пак ти казвам-потърси човек който познава двигателя за да ти направи качествена диагностика на място.Сега само допускаме и гадаем.
                            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                            Kawasaki ER-6n'2012

                            Коментар


                              #29
                              Много благодаря колега за мненията, съвета и отделеното време. Ще пробвам така, както препоръчваш.Между другото, аз съм от Пазарджик и не познавам, някой, който може да свърши работата както трябва, в Пловдив също нямам контакти.

                              Коментар


                                #30
                                Здравейте колеги! Ще се опитам в хронологичен ред да ви опиша какво се случи днес.сутринта колата запали без проблем.след излизането от гаража и кратък престой не пожела да запали.махнах черния маркуч от гъбката на дросела и последваха неуспешни опита за запалване,след което сложих отново черния маркуч на мястото му.Откачих синия маркуч от гъбката на турбината и колата запали оставих я да поработи малко и я загасих.след 10 мин закачих синия маркуч на гъбката на турбината и при стартирне колата запали изфорсирах я на място и забелязах,че оста на гъбката,където е закачен синия маркуч се движи след това откачих черния маркуч от гъбката на дросела и покарах колата около 3 км без да забележа нещо особенно освен леко забавяне при набиране.това е за сега,извинявам се ако съм бил много обстоятелствен.Очаквам Вашите съвети!

                                Коментар

                                Working...
                                X