Здравейте! Ползвах няколко чужди теми за да разбера нещо повече по моя проблем ама не се получи и реших да пусна моя. Преди да започнат студовете колата си палеше съвсем нормално само след запалване на таблото ми мигаше индикатора за подгрев на свещите. Разбрах, че това е в резултат на изгоряла свещ. При първите по-студени дни (-8 -13) при запалване сутрин започна едно въртене, а акумулатора ми не беше много добър и реших да сменя свещите. Закарах колата за смяна на свещите и се оказа, че 3 от тях са "лека нощ". Тръгнахме да сменяме всичките, но вървя много трудно. При развиване на последната свещ майстора я извади без нагревателчето отпред. След хиляди неуспешни опити за изваждането и ми съобщиха, че ще свалят главата за да извадят парчето. Извадиха го, сглобиха ми колата и на следващия ден като отидох да си я взема установих, че има едно странно забавяне (чува се като че е задавена колата) точно преди да запали и после двигателя заработва. Другото странно нещо беше, че при работа на двигателя има едно цъкане, което било от повдигачите на клапаните според майстора и като покарам щели да се напълнят и да изчезне звука. Само че не изчезна и дори като съм в колата понякога не чувам двигателя а само цъкането (преди да ида в сервиза го нямаше 100%). Покарах няколко дни и установих, че падне ли температурата под 0 градуса колата започва да пали трудно (въртя по около 30 сек до 1 мин). Върнах колата пак в сервиза, за да проверят всичко което е правено, защото тя палеше по-добре с 3 изгорели свещи. След цял ден престой в сервиза, разглобяване на всичко наново и проверка с диагностична програма майстора стигна до извода, че ЕГР с-мата не ми работи коректно и я елеминира и ми съобщи, че ми трябва нов акумулатор и подмяна на дебитомера и колата, ще започне да пали супер. Не открих много логика и реших да сменя майстора. Отидох в друг сервиз и обясних на майстора какъв ми е проблема и какво е правено по колата за да се фокусира върху него. Той каза, че според него колата работи нормално, а за тракането каза, че според него е дюза, която най вероятно се е замърсила при отварянето да сипя една добавка и да покарам и ако пак има проблем да отида отново. По повод това, което другия майстор каза за дебитомера ми отговори, че колата е била при човек, който изобщо нищо не разбира от дизели. Друго което ми каза е че според него стартера върти бавно. Сипах добавка, покарах колата и естествено ефект нямаше и я закарах пак при втория майстор. Оставих му я и следобяда ми се обади да ида да я взема, че била готова. Не открих разлика в паленето и го попитах какво е открил. Каза ми, че е подменил горивния филтър и че е имало недобре затегнати съединения от които смучело въздух и ги оправил. Понеже аз през всички тези премеждия следях форума и се опитвах да си правя и мои изводи от ситуациите поисках да проверим компресията на двигателя, но той ми каза че той не може да ми я измери с точност и нямало смисъл щото колата като запали и си работи добре. Само че проблема с паленето си остана, но по-малко осезаем защото се вдигнаха температурите, но замислянето преди запалване си го имаше. В края на краищата се реших да си сменя и акумулатора и си купих Банер 80 Ач 700 А стартов ток и нещата с паленето доста се подобриха, но замислянето при запалване отново го има. Направих един клип при -7 градуса и го качвах в друга тема във форума и колега ми каза, че преди да запали колата палела на 1 цилиндър. Молбата ми към по-запознатите колеги е да ме насочат към някой читав майстор, който наистина познава работата на този тип двигатели и разбира от диагностика и отстраняване на подобни проблеми или ако има някой такъв член на форума, който наистина да ми помогне да открия на какво се дължи този проблем. Ето и клипче как паля при -7 http://www.youtube.com/watch?v=YuuZc...ature=youtu.be
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трудно палене Мареа JTD 1.9
Collapse
X
-
Не знам какво е проверено,колата беше при двама различни майстори, а вторият при който бях се занимава само с дизелови двигатели и каза че е проверил всичко. Там откъдето купувах акумулатора (сервиз беше) имаше едно момче което ми спомена за някакъв клапан дето не позволявал на горивото да се връща към резервоара, ама ми писна да купувам и да сменям разни неща и после да се оказва че проблема не е от там. Точно за сериозна диагностика става въпрос и не знам къде мога да я получа.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 2000 г.
Коментар
-
Наистина провери си горивните пътища изцяло - най вероятно след престой взема въздух и затова така пали.Това вероятно е резултат от свалянето на главата - нали се разкача всичко.Интересно ми е - като не е палена по-кратко време - да кажем половин или един час само - как пали?Топлия старт как е?Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Сутрин като че ли малко по-трудно пали иначе веднъж запалиш ли си пали долу-горе нормално. Голяма разлика се получава като падне температурата под 0 градуса. Тогава колкото по-студено е толкова по-бавно пали(след повече завъртания). Свещите си ги проверявах сам релето включва дори и да не свети индикацията на таблото и работи около 15 сек някъде не съм мерил точното време. Свещите ги изключих от релето и проверявах всяка по отделно като дам на контакт с мерене на консумацията и всички работят. Колкото до проверката на горивните пътища не знам как да го направя, какво точно да проверя и за какво точно да гледам, а както писах по-горе тези неща уж ги проверяваха двама души на които това им е работата, аз едва ли ще се справя по-добре от тях при положение че не съм достатъчно компетентен. Трябва ми читав майстор, който наистина да ги провери тези неща и да мога да си го реша този проблем веднъж за винаги.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 2000 г.
Коментар
-
Това не мога да ти кажа, но по километраж е 199 000. Катализатора все още е на нея така, че едва ли е на много повече от показанията. Бравото което имах преди беше със сигурност на реални километри и на около 230-240 хил. км. ми се запуши катализатора. Не знам дали може да се съди по катализатора за това ама аз просто такива наблюдения имам. На баща ми форда на около 200 000 даде фира катализатора (колата направо беше умряла), а неговата е на реални километри гаранция.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 2000 г.
Коментар
-
Ако имаш предвид, че може да са износени бутала и сегменти за буталата като и сваляха главата я гледахме нямат луфтове никакви "майстора" каза че са наред. За сегментите божа работа. Тя дори и да е на 300 000-400 000 км за този двигател не би трябвало да е проблем такъв пробег мисля.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 2000 г.
Коментар
-
първо този мотор не е с хидро повдигачи,второ-няма как да остане въздух в системата,защото е с помпа и се обезвъздушава сама,трето-дебитомера и егр системата нямат касателство за първоначалното палене.провери си -първо и най важно компресията,второ отива ли напрежение до 4-те свещи и за колко време и трето-какво е налягането в рейла на празен ход
Коментар
-
ivel написа:първо този мотор не е с хидро повдигачи,второ-няма как да остане въздух в системата,защото е с помпа и се обезвъздушава сама,трето-дебитомера и егр системата нямат касателство за първоначалното палене.провери си -първо и най важно компресията,второ отива ли напрежение до 4-те свещи и за колко време и трето-какво е налягането в рейла на празен ход
Коментар
-
ogi28b написа:Дебитомерът подава постянен сигнал 1.03 волта.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар