Tornado,това вече е съвсем друга постановка.Но виж Нино в неговия пост какво ти обясняваше:"понеже има налягане в помпата засмуква въздух..... "А обяснението е следното:Налягане няма като е в покой двигателя,но понеже помпата е по-високо от резервоара и има връзка с атмосверата поради нехерметияност, на принципа на скачените съдове започва изтичане на гориво към резервоара и на негово място постъпва въздух.В резултат на това при последващ старт помпата засуква този въздух и естествено двигателя не пали докъто се обезвъздуши.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обезвъздушаване на 1,9 ТД100
Collapse
X
-
Stefan Hadjov написа:Tornado,това вече е съвсем друга постановка.Но виж Нино в неговия пост какво ти обясняваше:"понеже има налягане в помпата засмуква въздух..... "А обяснението е следното:Налягане няма като е в покой двигателя,но понеже помпата е по-високо от резервоара и има връзка с атмосверата поради нехерметияност, на принципа на скачените съдове започва изтичане на гориво към резервоара и на негово място постъпва въздух.В резултат на това при последващ старт помпата засуква този въздух и естествено двигателя не пали докъто се обезвъздуши.Поздрави.Nino написа:Това много лесно се проверява.Гасиш мотора, махаш тапата на 4-та дюза броиш до 20 слагаш пак тапата и ако запали без проблем значи не съм прав.Връща нафта когато помпата работи.Когато мотора е изгасен, горивната система е под налягане ако всичко е херметически уплътнено и клапана за обратната нафта във филтъра или някъде другаде е изправен .При най-малкото неуплътнение за да се изравни налягането с атмосферното засмуква въздух и идват проблемите.Също ако този клапан е неизправен... при мен се намира в самия горивен филтър, това същото налягане връща нафтата обратно в резервоара и за това някои коли при отлична компресия, трябва малко да повъртят за да запалят... т.е горивоподкачващата помпа да подкачи отново гориво.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:Stefan Hadjov написа:Tornado,това вече е съвсем друга постановка.Но виж Нино в неговия пост какво ти обясняваше:"понеже има налягане в помпата засмуква въздух..... "А обяснението е следното:Налягане няма като е в покой двигателя,но понеже помпата е по-високо от резервоара и има връзка с атмосверата поради нехерметияност, на принципа на скачените съдове започва изтичане на гориво към резервоара и на негово място постъпва въздух.В резултат на това при последващ старт помпата засуква този въздух и естествено двигателя не пали докъто се обезвъздуши.Поздрави.Nino написа:Това много лесно се проверява.Гасиш мотора, махаш тапата на 4-та дюза броиш до 20 слагаш пак тапата и ако запали без проблем значи не съм прав.Връща нафта когато помпата работи.Когато мотора е изгасен, горивната система е под налягане ако всичко е херметически уплътнено и клапана за обратната нафта във филтъра или някъде другаде е изправен .При най-малкото неуплътнение за да се изравни налягането с атмосферното засмуква въздух и идват проблемите.Също ако този клапан е неизправен... при мен се намира в самия горивен филтър, това същото налягане връща нафтата обратно в резервоара и за това някои коли при отлична компресия, трябва малко да повъртят за да запалят... т.е горивоподкачващата помпа да подкачи отново гориво.
Коментар
-
Ex,Стефане, ех Хаджов, много си бил докачлив бре приятелю! Не знам какво врАща нафтата, но освен налягане има и антиналягане което си има точна дума в техниката.Благодаря за съвета ти, отдавна го спазвам... пък и съм надвил на масрафа си... плащам на други да знаят тези неща.Още веднъж благодаря за съвета ти! пс... обясни моля те нам обикновените юзъри каква е разликата между налягането и подналягането!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Я и аз да се намеся малко :D На горивния флтър отгоре има един болт (претполагам че е болт) и той ми изглежда като пробка за обезвъздушаване. Дали наистина е пробка, или държи нещо вътре във филтъра? Лошото е ,че нямам снимка да кача, а и на тези дето сте ги качили не се вижда филтъра.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Момчета пак задъвкахте тази тема.Предполагам няма да изненадам никой ако задам една гатанка,Но първо да кажа две думи на колегата Стефан Хаджов.Предполагам че не бъркам името но ако е така се извинявам.Колега на всички ни е ясно че си технически грамотен и доста добре образован,и именно този интелект според мен не би трябвало да се впуска в съревнования с останалите от форума.Продължавам да поддържам тезата че сме се събрали да си помагаме с каквото можем а не да си намираме кусури за допуснати правописни грешки или неволен допуснат "лапсус "при изказване. Нищо лично колега,надявам за в бъдеще да се запознаем все пак светът е малък. И тъй като познавам ГНП-то на ТД100 до болка и не само него,какво ще се случи ако,си имаме кофти (износени и не уплътняващи) разпръсквачи на дюзите? Това е за домашно на по-будните.Мисля че главоблъсканицата ще е добра,и не става дума за това как ще работи мотора след като запали.
Коментар
-
specialista написа:Момчета пак задъвкахте тази тема.Предполагам няма да изненадам никой ако задам една гатанка,Но първо да кажа две думи на колегата Стефан Хаджов.Предполагам че не бъркам името но ако е така се извинявам.Колега на всички ни е ясно че си технически грамотен и доста добре образован,и именно този интелект според мен не би трябвало да се впуска в съревнования с останалите от форума.Продължавам да поддържам тезата че сме се събрали да си помагаме с каквото можем а не да си намираме кусури за допуснати правописни грешки или неволен допуснат "лапсус "при изказване. Нищо лично колега,надявам за в бъдеще да се запознаем все пак светът е малък. И тъй като познавам ГНП-то на ТД100 до болка и не само него,какво ще се случи ако,си имаме кофти (износени и не уплътняващи) разпръсквачи на дюзите? Това е за домашно на по-будните.Мисля че главоблъсканицата ще е добра,и не става дума за това как ще работи мотора след като запали.
Коментар
-
specialista написа:Поздрави и от мен,за сега си право в десетката!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Нино,чест и почитания, в предния си пост бях написал че познавам до болка ГНП на ТД100 и не само него.Повярвай ми знам какво говоря и знам защо точно тази гатанка зададох, и то точно в тема за ТД100.Двата автомобила които сравняваш нямат ама нищо общо,па макар и на втория помпата му да се казва Lukas или Roto diesel .Да не говорим че се среща и с помпа Бош.Колеги обичам теорията и винаги съм твърдял че в книгите е истината,но конкретния случай не е описан никъде(според мен) и още доста време ще създава главоболия и радостни моменти на собствениците на ТД100. Успех на всички които имат проблем с ТД100 !!!
Коментар
-
Не забравяйте за обезвъздушаването и на горивният филтър ! По- горе зададох въпрос за една пробка на филтъра, но никой не ми отговори. Днес я развих и обезвъздуших филтъра от нея, нямате си идея колко въздух излезе. Намира се отгоре срещу щуцера през който влиза нафтата във филтъра. Изглежда като болт М6 и се развива с ключ 10. Следващата стъпка е пробката на щуцера през който влиза нафтата във ГНП.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
най-после правилна логика няма нужда си цапаш колата щото е такаTornado написа:Малко разсъждения по темата пак че стана много интересна.Защо когато свършите нафтата тогава и обезвъздушите помпата не въртите мотора и да развивате гайките на тръбичките към дюзите за да премахнете въздуха и от там.По същата логика на NINO ако има някоя дюза която е износена или с слаба пружина и подлива както се казва и от там ще засмуква въздух и ще връща горивото обратно.И във тая връзка ще пробвам май да си извадя всички маркучета за излишната нафта да карам така да изцапам двигателя и да пробвам дали ще има промяна.За мен лично ако смуче въздух то това е допомпата от там нататък тръбичките за високото налягане не са проблем освен ако не пръска от някъде и някоя дюза не работи правилно поради загуба на налягане.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Не забравяйте за обезвъздушаването и на горивният филтър ! По- горе зададох въпрос за една пробка на филтъра, но никой не ми отговори. Днес я развих и обезвъздуших филтъра от нея, нямате си идея колко въздух излезе. Намира се отгоре срещу щуцера през който влиза нафтата във филтъра. Изглежда като болт М6 и се развива с ключ 10. Следващата стъпка е пробката на щуцера през който влиза нафтата във ГНП.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Колеги знаете ли дали може да има последици ако се кара с въздух в системата ако въопще е такова.Паля си сутрин без проблем, но имам едно придърпване най-вече на 4-5-та скорост .Закачих шише директно към помпата и придърпването изчезва.А не намирам откъде може да смуче навасякъде си имам скоби маркучи сменях всичко изглежда добре от резервоара до помпата...Bravo TD_100 GT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар