Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обезвъздушаване на 1,9 ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Е смених тапата на 4 цилиндър с маркуче затапено с винтче.Ще видим резултата.Смених и още маркуче с позиция 4,а другите съм ги сменял преди 20000 км.Още веднъж питам някой ако знае какво е позиция 3 и каква функция изпълнява.Къде също се намира клапана за да не се връща горивото към резервоара да не би да е в поз.1
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #17
      Доколкото знам това е клапан за излишната нафта . Сигурното е , че като го изключиш , двигателя започва да звучи ужасно . Започва да работи още с подаването на контакт и не спира докато двигателя работи.И струва ми се , цъка с различна честота , което ме навежда на мисълта , че се командва електронно.На стария ми Опел вместо гумена тапа на четвъртата дюза , бях сложил стоманен пирон и той работи безотказно десет години .

      Коментар


        #18
        Tornado написа:
        Е смених тапата на 4 цилиндър с маркуче затапено с винтче.
        Ако имаш работа към Пазарджик, от магазините "Славянка" можеш да купиш такива тапи.Мисля, че бяха по левче.
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #19
          Колега, извинявай, че ползвам темата ти и снимката, която си направил-но пуст мързел... не мога да се наканя да снимам... Та питането ми е имате ли представа тези два клапана 5 и 6 за, какво служат? Те за закрепени за купето. И в двата близат по два маркуча и имат жички...
          Прикачени файлове
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #20
            И на мен ми е интересно някой да разкаже какви са тези елементи и малко повече за този мотор на Фиат ,обаче явно или никой не знае или не им се издава професионална тайна.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #21
              Tornado написа:
              И на мен ми е интересно някой да разкаже какви са тези елементи и малко повече за този мотор на Фиат ,обаче явно или никой не знае или не им се издава професионална тайна.
              Тornado, аз имам и едно Рено-5 дизел, което е на 20 години с помпа Бош.Те неговата помпа гледат като индианец пишеща машина в Бош представителство, та за този къде къде по-нов автомобил ли? Ставаше дума за един електромеханичен регулатор на налягането и скъсах два чифта обувки докато го намеря.Не вярвам колегите да си пазят професионалните тайни
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар


                #22
                Това отдавна не е "професионална тайна", а това че повечето майстори не разбират от този двигател е факт.Тази тема виси тука от 2 месеца и никой не си направи труда да прочете какво пише в документацията. В DOWNLOADS раздела има няколко книги за този и другите двигатели. 1.9ТД100 двигателя, както и помпата са описани в Сервизно описание част 3Аз не съм майстор, но по въпросите:- Номер 3 от снимката е електромагнитен клапан за предварението. Накратко казано в зависимост от честотата с която "трака" се регулира предварението за впръскване на горивото. Като се изключи кабела се задава максимално предварение.- Номер 5 е електромагнитен клапан за контролиране на вакуумниа клапан (черното нещо отгоре на помпата от което излиза жило) за вдигане на оборотите при студен двигател или включен климатик.- Номер 6 е също електромагнитен клапан (по-сложен) за контролиране на EGR клапана (т.е. системата за рециркулация на отработените газове)
                Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
                Punto HLX JTD '02

                Коментар


                  #23
                  yani написа:
                  Това отдавна не е "професионална тайна", а това че повечето майстори не разбират от този двигател е факт.Тази тема виси тука от 2 месеца и никой не си направи труда да прочете какво пише в документацията. В DOWNLOADS раздела има няколко книги за този и другите двигатели. 1.9ТД100 двигателя, както и помпата са описани в Сервизно описание част 3Аз не съм майстор, но по въпросите:- Номер 3 от снимката е електромагнитен клапан за предварението. Накратко казано в зависимост от честотата с която "трака" се регулира предварението за впръскване на горивото. Като се изключи кабела се задава максимално предварение.- Номер 5 е електромагнитен клапан за контролиране на вакуумниа клапан (черното нещо отгоре на помпата от което излиза жило) за вдигане на оборотите при студен двигател или включен климатик.- Номер 6 е също електромагнитен клапан (по-сложен) за контролиране на EGR клапана (т.е. системата за рециркулация на отработените газове)
                  Добро обяснение, мерси!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #24
                    И аз мерси много най после нещо интересно и полезно.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #25
                      имам проблем с паленето, който съм описал подробно в друга тема, но търсейки отговори, попаднах на тази интересна дискусия.та сутрин /като колата е седяла по-дълго изгасена/ ми засмуква въздух от някъде и върти поне 30 сек докато подкачи наново нафта и тръгне. иначе при спиране за по-кратки интервали си пали без проблем.като сте правили сериозни проучвания на въпроса с въздуха, кои са слабите места, от където може да вкарва въздух при загасен двигател?/иначе трябва да обезвъздушавам с помпичката сяка сутрин за безпроблемен старт/.
                      Bravo SX TD100, 1997

                      Коментар


                        #26
                        Nino написа:
                        Tornado написа:
                        Браво dodo един от форума да е съгласен че там връща нафтата.
                        Това много лесно се проверява.Гасиш мотора, махаш тапата на 4-та дюза броиш до 20 слагаш пак тапата и ако запали без проблем значи не съм прав.Връща нафта когато помпата работи.Когато мотора е изгасен, горивната система е под налягане ако всичко е херметически уплътнено и клапана за обратната нафта във филтъра или някъде другаде е изправен .При най-малкото неуплътнение за да се изравни налягането с атмосферното засмуква въздух и идват проблемите.Също ако този клапан е неизправен... при мен се намира в самия горивен филтър, това същото налягане връща нафтата обратно в резервоара и за това някои коли при отлична компресия, трябва малко да повъртят за да запалят... т.е горивоподкачващата помпа да подкачи отново гориво.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #27
                          Nino написа:
                          Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
                          @НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.

                          Коментар


                            #28
                            Stefan Hadjov написа:
                            Nino написа:
                            Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
                            @НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.
                            Смуква си още как от тапичката на дюзата на 4 цилиндър.Магистралата за излишното гориво има едно разклонение до клапан-авансатора и от там идват проблемите с гаснене след палене или трудно първо палене за деня.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #29
                              Tornado написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              Nino написа:
                              Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
                              @НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.
                              Смуква си още как от тапичката на дюзата на 4 цилиндър.Магистралата за излишното гориво има едно разклонение до клапан-авансатора и от там идват проблемите с гаснене след палене или трудно първо палене за деня.
                              Ако успееш да докажеш,че от система която е под налягане може да засмуква атмосверен въздух ще те направят нобелов лауреат.Истината е че:или няма нялягане,а има подналягане или въздуха е с по-голямо налягане от това на помпата.Би трябвало да се досещаш от недостоверноста на твърдението ти.

                              Коментар


                                #30
                                Stefan Hadjov написа:
                                Tornado написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                Nino написа:
                                Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
                                @НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.
                                Смуква си още как от тапичката на дюзата на 4 цилиндър.Магистралата за излишното гориво има едно разклонение до клапан-авансатора и от там идват проблемите с гаснене след палене или трудно първо палене за деня.
                                Ако успееш да докажеш,че от система която е под налягане може да засмуква атмосверен въздух ще те направят нобелов лауреат.Истината е че:или няма нялягане,а има подналягане или въздуха е с по-голямо налягане от това на помпата.Би трябвало да се досещаш от недостоверноста на твърдението ти.
                                Чакай тук нещо не можем да се разберем.Става дума затова ,че системата засмуква въздух когато двигателя е в покой ,а не в движение.
                                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                                Коментар

                                Working...
                                X