Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не работи турбото пунто 2004 година

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    не работи турбото пунто 2004 година

    Здравейте, Скоро си купих пунто 1,9jtd 2004 година колата е доста запазена но има проблем с турбото. Турбото работи но на максимум 0,6 бара. Това налягане го проверявахме с fiatecuscan, софтуера не откри други грешки. Колата врви като чист дизел няма го спеццифичното набитрене след определлении обороти. Ускорението от 100 до 3000 оборота е праволиинеино. Смененни са всички филтри. Опитаах се да намеря решение във форума но за този двигател не открих нищо. Мотора е 188A7.00 M25 Ако някой може да даде идея от какво може да е този проблем и да препоръча добър майстор ще съм благодарен. Поздрави

    #2
    лошо .и моята е така но малко да се стопли и ще я видя.иначе моята е горе долу добре с набирането.сложи си щуцер на смукателния колектор и измери с манометър налягането,защото може мап сензора да не го отчита реално

    Коментар


      #3
      Дай повече инфо. Как мерите налягането?
      Marea Weekend HLX Jtd 110

      oO(_)____////____(_)Oo

      Коментар


        #4
        Да не ви казвам колко кал имаше в моя МАР датчик. Моят мотор е 188А2.000, но реално е същият като 188А7.000.Датчика се намира на всмукателният колектор зад тялото на ЕГР-а. За да го измъкнете трябва да свалите и част от ЕГР-а, че не може да се измъкне. Почиствате го много внимателно с пръскане на Меглио, без механична намеса. Пръскате и продухвате с компресора докато не видите отвора на самият датчик - не ровете с нищо там! Дупчицата е калибрирана, а и може да повредите самият елемент.Монтирате си всичко по обратният ред и слагате дебела 1,5 мм плътна ламарина след ЕГР-а, да не могат повече саждите да влизат в колектора. Изключвате му и буксата. След това качвате се и карате с кеф - вече няма кой да пречи на турбината ви да вдига налягане, колата върви осезаемо по-добре, не пуши, на турбината и трябват по-малко изгорели газове за да достигне определено налягане, амортизацията й намалява, всички започват да се чудят как така кола 80/85 к.с. ускорява така бързо до 100 км.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Колега провери си и дебитомера на мен от него така ми варвеше всеедно няма турбо откачаш буксата и виш ще варвили по добре не е лошо и да се почисти.Така и така ше чистиш мапа .

          Коментар


            #6
            значи поне аз слагах маркуча и манометъра на щуцера който си сложих на смукателния колектор,но при 3000 об налягането е о,4бара , на 5000 0,6 бара,клапана на турбото също съм го проверявал и почистил,но същото.нямам спукани маркучи и кулера е тестван,така че мисля като се затопли да го сменям.също така го няма характерното свирене на турбото.може би проблема е в перките на турбото

            Коментар


              #7
              налягането нали го мериш на ход а не на място
              Fiat Bravo TD100

              Коментар


                #8
                SKYLINE87 написа:
                Колега провери си и дебитомера на мен от него така ми варвеше всеедно няма турбо откачаш буксата и виш ще варвили по добре не е лошо и да се почисти.Така и така ше чистиш мапа .
                Аз също залагам на дебитомер. При мен с умрял дебитомер на място като се опитам да я форсирам и светва лампата за проблем и след няколко секунди колата започва да си работи без дебитомер, просто ЕКУ-то го елиминира. Така до следващо палене, давам и няколко пъти педала на газта до долу и ЕКУ-то отново изключва дебитомера и започва да се форсира.

                Коментар


                  #9
                  Привет благодаря за отговорите, Така пробвах с откачане на дебитомера и не усетих разлика в ускорението, налягане на турбината не см мерил с манометр а ползвах fiatecuscan. Интересното там е че си пускам графика на налягането на турбото и показанията на дебитомера: турбото надува и успоредно с него се променят показанията на дебитомера кривата е успоредна на номиналните стойности. Също така с изключен дебитомер колата пуши доста повече спямо с включен.От това смятам че дебитомера си е ОК, не чувам свистене на турбината и според мен не е датчик който мери налягането. Според мен е или кофти турбо врзка или клапан който затваря турбото, не изключвам и проблем в самото турбо.Досега см карал само бензинови коли и не знам къде да гледам. Ако е кофти врзка на запален двигател трдно ще се разбере откъде се губят тези 0,4 бара, мисля си за вариянт с изваждане на всмукателния колектор и запушването му така ако не фъска занчи връзките са ОК. За клапана на турбото тук вече е трудно защото не знам къде да го търся, ако някой знае каде е този клапан нека помага

                  Коментар


                    #10
                    Електрическият клапан, който управлява турбината е на скоростната кутия отгоре закачен. От него излиза тънък маркуч, който отива в турбината. Провери като за начало дали стига вакуум до клапана и дали той го пропуска по нататък към турбината. За да си сигурен дали всичко в самата турбина е наред можеш да й подадеш направо вакуум и да видиш дали ще се промени създаваното от нея налягане.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Защо на място мерите налягане ?
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        Тя ако на място прави 0,6бара, в движение ще е ок...Наистина проверете управлението на променливата геометрия, всички вакуумни маркучи дали са здрави, клапана дали работи и най вече - дали не е запечена самата геометрия на турбото. Щом имаш такива съмнения - добре е да се свали турбината за профилактично почистване. Ако наистина имаш проблем с вървежа е много възможно да е от запечена геометрия. Ама проверете показателите на ход. Намираш си едно дълго нагорнище, спираш, пускаш екускана да записва няколко показателя - реален бууст, очакван бууст, обороти, положение на газта, показания на дебитомера, контрол на соленоида за геометрията. Тръгваш леко на първа, минаваш на втора и от 1500 оборота - пълна газ, до ламарината... Минаваш на трета, пак пълна газ, минаваш на четвърта - ако има мегдан - и там пълна газ. После разгледай лога и виж какви са показанията, може и тука да го закачиш, има достатъчно специалисти които ще го погледнат
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          emzo написа:
                          Защо на място мерите налягане ?
                          Ха де
                          Yavor написа:
                          Ама проверете показателите на ход. Намираш си едно дълго нагорнище, спираш, пускаш екускана да записва няколко показателя - реален бууст, очакван бууст, обороти, положение на газта, показания на дебитомера........После разгледай лога и виж какви са показанията, може и тука да го закачиш, има достатъчно специалисти които ще го погледнат

                          Коментар


                            #14
                            каква променлива геометрия на jtd105

                            Коментар


                              #15
                              ivel написа:
                              каква променлива геометрия на jtd105
                              Не е JTD 105, а JTD 85 но е факт че турбината не е с променлива геометрия
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X