Здравейте, Скоро си купих пунто 1,9jtd 2004 година колата е доста запазена но има проблем с турбото. Турбото работи но на максимум 0,6 бара. Това налягане го проверявахме с fiatecuscan, софтуера не откри други грешки. Колата врви като чист дизел няма го спеццифичното набитрене след определлении обороти. Ускорението от 100 до 3000 оборота е праволиинеино. Смененни са всички филтри. Опитаах се да намеря решение във форума но за този двигател не открих нищо. Мотора е 188A7.00 M25 Ако някой може да даде идея от какво може да е този проблем и да препоръча добър майстор ще съм благодарен. Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
не работи турбото пунто 2004 година
Collapse
X
-
Да не ви казвам колко кал имаше в моя МАР датчик. Моят мотор е 188А2.000, но реално е същият като 188А7.000.Датчика се намира на всмукателният колектор зад тялото на ЕГР-а. За да го измъкнете трябва да свалите и част от ЕГР-а, че не може да се измъкне. Почиствате го много внимателно с пръскане на Меглио, без механична намеса. Пръскате и продухвате с компресора докато не видите отвора на самият датчик - не ровете с нищо там! Дупчицата е калибрирана, а и може да повредите самият елемент.Монтирате си всичко по обратният ред и слагате дебела 1,5 мм плътна ламарина след ЕГР-а, да не могат повече саждите да влизат в колектора. Изключвате му и буксата. След това качвате се и карате с кеф - вече няма кой да пречи на турбината ви да вдига налягане, колата върви осезаемо по-добре, не пуши, на турбината и трябват по-малко изгорели газове за да достигне определено налягане, амортизацията й намалява, всички започват да се чудят как така кола 80/85 к.с. ускорява така бързо до 100 км.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
значи поне аз слагах маркуча и манометъра на щуцера който си сложих на смукателния колектор,но при 3000 об налягането е о,4бара , на 5000 0,6 бара,клапана на турбото също съм го проверявал и почистил,но същото.нямам спукани маркучи и кулера е тестван,така че мисля като се затопли да го сменям.също така го няма характерното свирене на турбото.може би проблема е в перките на турбото
Коментар
-
SKYLINE87 написа:Колега провери си и дебитомера на мен от него така ми варвеше всеедно няма турбо откачаш буксата и виш ще варвили по добре не е лошо и да се почисти.Така и така ше чистиш мапа .
Коментар
-
Привет благодаря за отговорите, Така пробвах с откачане на дебитомера и не усетих разлика в ускорението, налягане на турбината не см мерил с манометр а ползвах fiatecuscan. Интересното там е че си пускам графика на налягането на турбото и показанията на дебитомера: турбото надува и успоредно с него се променят показанията на дебитомера кривата е успоредна на номиналните стойности. Също така с изключен дебитомер колата пуши доста повече спямо с включен.От това смятам че дебитомера си е ОК, не чувам свистене на турбината и според мен не е датчик който мери налягането. Според мен е или кофти турбо врзка или клапан който затваря турбото, не изключвам и проблем в самото турбо.Досега см карал само бензинови коли и не знам къде да гледам. Ако е кофти врзка на запален двигател трдно ще се разбере откъде се губят тези 0,4 бара, мисля си за вариянт с изваждане на всмукателния колектор и запушването му така ако не фъска занчи връзките са ОК. За клапана на турбото тук вече е трудно защото не знам къде да го търся, ако някой знае каде е този клапан нека помага
Коментар
-
Електрическият клапан, който управлява турбината е на скоростната кутия отгоре закачен. От него излиза тънък маркуч, който отива в турбината. Провери като за начало дали стига вакуум до клапана и дали той го пропуска по нататък към турбината. За да си сигурен дали всичко в самата турбина е наред можеш да й подадеш направо вакуум и да видиш дали ще се промени създаваното от нея налягане.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Тя ако на място прави 0,6бара, в движение ще е ок...Наистина проверете управлението на променливата геометрия, всички вакуумни маркучи дали са здрави, клапана дали работи и най вече - дали не е запечена самата геометрия на турбото. Щом имаш такива съмнения - добре е да се свали турбината за профилактично почистване. Ако наистина имаш проблем с вървежа е много възможно да е от запечена геометрия. Ама проверете показателите на ход. Намираш си едно дълго нагорнище, спираш, пускаш екускана да записва няколко показателя - реален бууст, очакван бууст, обороти, положение на газта, показания на дебитомера, контрол на соленоида за геометрията. Тръгваш леко на първа, минаваш на втора и от 1500 оборота - пълна газ, до ламарината... Минаваш на трета, пак пълна газ, минаваш на четвърта - ако има мегдан - и там пълна газ. После разгледай лога и виж какви са показанията, може и тука да го закачиш, има достатъчно специалисти които ще го погледнатAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
emzo написа:Защо на място мерите налягане ?Yavor написа:Ама проверете показателите на ход. Намираш си едно дълго нагорнище, спираш, пускаш екускана да записва няколко показателя - реален бууст, очакван бууст, обороти, положение на газта, показания на дебитомера........После разгледай лога и виж какви са показанията, може и тука да го закачиш, има достатъчно специалисти които ще го погледнат
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар