Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко свещи трябва да са изгорели, за да не пали TD100 при 0

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    kiselo написа:
    dinko69 написа:
    Реотанчето ми мига вече цял месец, а не една седмица... имам вече две указания къде е това реле, но тази сутрин пак слизах, свалях капака и не го открих. Ако може някой да ми да де по-точно указание. Колко е голямо, в кутия ли е и къде точно се намира (от коя страна на акумулатора заставайки срещу предния капак на колата). Благодаря ви отново!
    Колега не търси под вола теле...иди си смени свещите и ще ти се реши проблема...релета мрелета...мигало било една седмица и после спирало...дрън дрън...незнам дори как го измислихте това направо някакво ново чудо...релето се чува ясно като дадеш на контакт и се включи подгрева така можеш и да разбереш дали работи...отвори капака и помоли някой да даде на контакт чува се как включва и как изключва след като подгрее...При минусови температури и една или две изгорели свещи е много вероятно ТД100 да не успее да запали...никой не е казал, че са ти изгорели всичките накуп, но ако са изгорели две няма да запалиш при -10С със сигурност...и при 0 ще ти е доста трудно...да не кажа пак че няма да запалиш...
    Колега, аз минах по този път и не пиша на изуст. Щом мига постоянно реотанчето, най вероятно релето не работи. Цъкането което се чува като дадеш на контакт е от теста на авансаторния клапан, не от релето за подгрева. И аз се бях заблудил преди време че цъка релето за подгрева, но него не го чувам. Това реле тряба да е в черната кутоя над ABS-а, но не знам как точно изглежда. Лошото е че трябва и аз да го проверя на мойта кола, че нещи се опитва да ми прави парчета.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #17
      Релето го проверихме с пробна лампа до видимите свещи отляво на двигателя, като се застане срещу предната част на колата. Подава ток и след време изключва - т.е. няма ток. Пак без демонтаж на свещите, посредством кабел от плюсова клема на акумулатора и допир до кабелната обувка на свещта на 1-ва, втора и четвърта свещ (до трета е невъзможно да се стигне дори и с кабел) с очакване да се получи някаква искра, такава не се получи, което предполагам е поне 3 изгорели свещи. Може би и 4 дори, защото днес и при +4 градуса не пожела да даде и най-малкия признак, че ще запали. Явно утре пак ще я паля с етер във въздушния филтър и ще я водя на смяна на свещи. Сега четох за различните видове свещи, как някои вършат работа за 3 вместо за 8 секунди, някои са с двойна намотка, други с единична... едни ми препоръчват словенските Искра, други - по-скъпите Beru , NGK или Bosh... Известно ли е всъщност кои са оригиналните свещи за този двигател?
      FIAT MARENGO 1.9 TD100

      Коментар


        #18
        Значи всички свещи са изгорели - две по две се захранват през релето. Щом на 3 от тях няма консумация, 4-тата няма как да е здрава. Все е в паралел с някоя от другите 3. За точния модел не мога да помогна, аз купувм от един магазин, в който като отида и по VIN-а ми вадят инфо за точния модел на това което търся. Мисля че NGK си купих, като ги сменях, но не съм сигурен.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #19
          Оригинално монтираните на ТД100 са BERU...CHAMPION също са добри...зависи с колко $ разполагаш...тези два модела са по около 22-24лв/бр. Има и за по 10-11лв/бр всякакви други...Моето ТД100 вече 4 години е със CHAMPION проблеми никакви...Ще взема да пусна едно тото...как познах, че релето е здраво и проблема е при свещите...
          Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
          BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
          BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

          Коментар


            #20
            Пускай де, какаво чакаш :D Аз ако пусна ще си е за мене Интересно ми е от колко време му мига реотанчето на колегата ? Или колата от няколко месеца е негова ?
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              Колата е от 4 години моя, но в интерес на истината не ми се е налагал сериозен ремонт. Реотанчето мига от около месец... точните дни не съм броил. Между другото... гаранция ли е, че с пробна лампа показваща наличие на ток до тях, този ток е толкова, колкото трябва да е? Направо не ми се вярва и четирите свещи да са издумкали. Всеки тук говори за две, най-много три изгорели. Изгарянето на една свещ, предпоставка ли е за верижното изгаряне на останалите?
              FIAT MARENGO 1.9 TD100

              Коментар


                #22
                Не знам съвпадение или предпоставка е като изгори едната, да повлече и другите, но при мен така стана - за 3 месеца - 3 свещи ей така набързо. Ако са ти здрави свещите, а релето не пуска достатъчно ток, няма да ти свети и лампата след релето, а ако светне ще е много слабо. Но щом им пускаш ток директно от акумулатора, и не се опитва да преискрява, е няма какво друго да е освен изгорели свещи. Ако искаш да се увериш по още един начин, вземи една крушка 12В/21 Вата - за мигач/стоп и пусни през нея ток към свещите от акумулатора. Ако светне нормално, има шанс да има здрава свещ. Но пак ти казвам - сменяй комплект 4 еднакви свещи !
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #23
                  dinko69 написа:
                  Колата е от 4 години моя, но в интерес на истината не ми се е налагал сериозен ремонт. Реотанчето мига от около месец... точните дни не съм броил. Между другото... гаранция ли е, че с пробна лампа показваща наличие на ток до тях, този ток е толкова, колкото трябва да е? Направо не ми се вярва и четирите свещи да са издумкали. Всеки тук говори за две, най-много три изгорели. Изгарянето на една свещ, предпоставка ли е за верижното изгаряне на останалите?
                  Ти определено явно искаш да смениш релето...иди си купи едно ново...смени го...и после си смени и свещите...може да са нагорели с времето и да не подгряват достатъчно...няма гаранция че всички са изгорели...напълно е възможно като я мериш да ти покаже, че е здрава а всъщност да работи с половината от капацитета си например...ама то си е твоя работа питаш какъв е проблема, казваме ти и после тръгваш да ни убеждаваш че било невероятно да е това...може да се окаже накрая, че нямаш нафта и затова не иска да запали... В този ред на мисли дали пък индикацията за подгрева не мига наистина, а просто по случайност връзката прекъсва и крушката изгасва през някакъв интервал, което пък те кара да си мислиш, че имаш проблем с подгрева, а всъщност проблема е в пръскалката на дясната чистачка Изгарянето на една не е предпоставка за изгарянето на всички, но повярвай ми доста е тъпо да дадеш 20лв за свещ 1бр и 20лв за труд за да ти я сменят и след 3 дни да ти изгори друга стара свещ...и пак същата процедура...И пак не е нужно да са ти изгорели и 4-те за да неможеш да запалиш...и две да са изгорели пак няма да можеш да запалиш...Не се обиждай Просто съм в настроение
                  Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                  BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                  BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                  Коментар


                    #24
                    С две здрави пали, ама с една неще :D А без хич - хептен нема палене на студеното
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      Реле няма да сменям... надявах се да ми е проблема в някой разхлабен кабел или клеясала клема. Що се отнася до свещите, поразпитах в два-три сервиза - минималната цена за смяната им е 50лв. Донякъде съм навит да си сменя 1-ва и 2-ра, които са видими сам и да пробвам да видя какво ще стане
                      FIAT MARENGO 1.9 TD100

                      Коментар


                        #26
                        Сменяй 1-ва, 2-ра и 4-та, пък вих какво ще стане. Може и да си късметлия и 3-тата най-завряна да е здрава. След смяната, при първото палене реотана пак ще мига, но ако всичко е наред след второто палене не трябва да мига вече.
                        НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                        Коментар


                          #27
                          Ако толкова много държиш да си мъчиш мотрчето, по-добре смени на 1 и 4 или на 3 и 2. Да са на през един цилиндър по реда на работа.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #28
                            НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                            Коментар


                              #29
                              Не държа да го мъча, колега... ама 50лв за мен си е сума. А и като ги знам какви са майсторите - едно нещо поправят, а две развалят. Ама и като гледам къде са навряни тези свещи... горивен филтър трябва да свалиш, маслен сепаратор, конзолата му, жилото за газта, разни вакууми да разкачаш!
                              FIAT MARENGO 1.9 TD100

                              Коментар


                                #30
                                Колега , аз с една изгоряла свещ не можах да запаля , а беше 5 градуса над нулата , и ако си решил да ги сменяш всичките , трите лесно се сменят , а четвъртата аз я смених като свалих акумолатора , след него стойката му , и дълбоко бръкнах за да откача кабелчето, и после да сложа наново кабелчето и най-вече гайката , иначе с каренцето на гедорето не беше толкова трудно да я развия !Смених ги с ИСКРА , незнам колко ще карат , и не ми дреме много защото им хванах цаката , а и в магазина в който бях имаше само такива ! А цялата смяна ми отне не повече от два часа , и то на тъмно с лампата , просто нямах избор!
                                Fiat Marea Weekend
                                HLX 1,9 TD 100
                                1999

                                Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

                                Коментар

                                Working...
                                X