Здравейте! Имам проблем със запалването на Маренгото. Двигателят е TD100, 97-ма година. До преди няколко дни палеше още на първото превъртане на стартера, дори и при -17градуса. После започна да пали малко по-трудно, на второ-трето превъртане и като запалеше, двигателят тресеше, а от ауспуха излизаше много сив дим и мирише на сурова нафта, при това след запалването светлинната индикация на подгряването мигаше 20-30 секунди. След като поработеше, двигателя си оправяше оборотите и шума си ставаше нормален. След още няколко дни изобщо не успях да запаля. И така е до сега. Стартера върти, акумулатора е нов, понякога кашля и сякаш аха да запали, но не успява. Съмнявам се в свещите, но ми казаха, че много трудно се сменят, освен това май трябва да са с двойни намотки. Моля за помощ!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко свещи трябва да са изгорели, за да не пали TD100 при 0
Collapse
X
-
blues_bandit написа:Най-вероятно свещите.Не е нужно да ги сваляш за да разбереш че не работят.Най-елементарното е с ампер-клещи да видиш каква е консумацията по време на подгрев.
Коментар
-
dinko69 написа:Говорих с един майстор, каза ми, че работата по смяната била 4-5 часа. Моля, ако някой ги е сменял лично на този тип двигател 1.9 TD100 да сподели мнение, както и съвет. Предварително благодаря!НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!
Коментар
-
dinko69 написа:Говорих с един майстор, каза ми, че работата по смяната била 4-5 часа. Моля, ако някой ги е сменял лично на този тип двигател 1.9 TD100 да сподели мнение, както и съвет. Предварително благодаря!Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Колега, dinko69, всеки път когато изгори подгревна свещ, реотанчето мига след палене. Това се повтаря около седмица след изгарянето на свещ, след това престава да мига. Ако до сега не ти е мигало и изведнъж откава да запали при ниски температури, потърси проблема в релето, защото с две здрави подгревни свещи, пали и при отрицателни температури, но проблема се усещата по работата на 2 цилиндъра първоначално и голямото димене през ауспуха при запалване. С една подгревна свещ вече става почти мисията невъзможна да запалиш при отрицателни температури. Свещите се сменят комплект 4-те, защото ако има разлика ва консумацията им на ток, ЕКУ-то пак ще ти сигнализира за изгоряла свещ, дори тя да работи. ЕКУ сравнява консумацита на ток от подгревните свещи, като са групирани по 2-ки. Ако една от свещите изгори, или илма по-малка консумация на ток, се получава разлика в консумацията на двете двойки и реотанчето започва да мига. След време се запиват новите стойности в ЕКУ и то чака за нова промяна ва консумацията, като през това време вече не сигнализира за първата изгоряла свещ. Предполагам, че това описание ще ти даде ясна представа какво точно се случва при теб.Успех !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Колега, dinko69, всеки път когато изгори подгревна свещ, реотанчето мига след палене. Това се повтаря около седмица след изгарянето на свещ, след това престава да мига. Ако до сега не ти е мигало и изведнъж откава да запали при ниски температури, потърси проблема в релето, защото с две здрави подгревни свещи, пали и при отрицателни температури, но проблема се усещата по работата на 2 цилиндъра първоначално и голямото димене през ауспуха при запалване. С една подгревна свещ вече става почти мисията невъзможна да запалиш при отрицателни температури. Свещите се сменят комплект 4-те, защото ако има разлика ва консумацията им на ток, ЕКУ-то пак ще ти сигнализира за изгоряла свещ, дори тя да работи. ЕКУ сравнява консумацита на ток от подгревните свещи, като са групирани по 2-ки. Ако една от свещите изгори, или илма по-малка консумация на ток, се получава разлика в консумацията на двете двойки и реотанчето започва да мига. След време се запиват новите стойности в ЕКУ и то чака за нова промяна ва консумацията, като през това време вече не сигнализира за първата изгоряла свещ. Предполагам, че това описание ще ти даде ясна представа какво точно се случва при теб.Успех !НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!
Коментар
-
Да, такае, но с течение на времето, поради поради прегаряне на реотанчето в свеща, съпротивлението и леко се увеличава, а при този ток който консумират, ЕКУ може да го отчете като изгоряла свещ, а тя да си работи. Другия проблем е че по тока който консумират, ЕКУ определя времето за подгрев, тъй като с увеличаване на температурата на реотана, консумацията му намалява. Като са много различни няма да има еднакво подгряване на всички цилиндри, а на новите свещи по този начин се скъсява живота. Аз все пак го казвам като съвет, а той или ти или някой друг какво ще направи, си е негово решение. 3 свещи ми изгоряха през интервал от по 1 месец, едва ли са били програмирани колко време да работятОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
dinko69 написа:Всъщност, възможно ли е мигането на реотанчето и невъзможността да запали, да се дължат на релето или предпазител. И ако е така къде да открия това реле? Струва ми се невероятно и 4-те свещи да са ми изгоряли едновременно. А не пали дори при 1-2 градуса...Тря'а напиша нещо тука, нали
Коментар
-
re.
Dido_Lyubenov написа:Колега, dinko69, всеки път когато изгори подгревна свещ, реотанчето мига след палене. Това се повтаря около седмица след изгарянето на свещ, след това престава да мига. Ако до сега не ти е мигало и изведнъж откава да запали при ниски температури, потърси проблема в релето, защото с две здрави подгревни свещи, пали и при отрицателни температури, но проблема се усещата по работата на 2 цилиндъра първоначално и голямото димене през ауспуха при запалване. С една подгревна свещ вече става почти мисията невъзможна да запалиш при отрицателни температури. Свещите се сменят комплект 4-те, защото ако има разлика ва консумацията им на ток, ЕКУ-то пак ще ти сигнализира за изгоряла свещ, дори тя да работи. ЕКУ сравнява консумацита на ток от подгревните свещи, като са групирани по 2-ки. Ако една от свещите изгори, или илма по-малка консумация на ток, се получава разлика в консумацията на двете двойки и реотанчето започва да мига. След време се запиват новите стойности в ЕКУ и то чака за нова промяна ва консумацията, като през това време вече не сигнализира за първата изгоряла свещ. Предполагам, че това описание ще ти даде ясна представа какво точно се случва при теб.Успех !FIAT MARENGO 1.9 TD100
Коментар
-
Реотанчето ми мига вече цял месец, а не една седмица... имам вече две указания къде е това реле, но тази сутрин пак слизах, свалях капака и не го открих. Ако може някой да ми да де по-точно указание. Колко е голямо, в кутия ли е и къде точно се намира (от коя страна на акумулатора заставайки срещу предния капак на колата). Благодаря ви отново!FIAT MARENGO 1.9 TD100
Коментар
-
dinko69 написа:Реотанчето ми мига вече цял месец, а не една седмица... имам вече две указания къде е това реле, но тази сутрин пак слизах, свалях капака и не го открих. Ако може някой да ми да де по-точно указание. Колко е голямо, в кутия ли е и къде точно се намира (от коя страна на акумулатора заставайки срещу предния капак на колата). Благодаря ви отново!Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар