Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко свещи трябва да са изгорели, за да не пали TD100 при 0

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко свещи трябва да са изгорели, за да не пали TD100 при 0

    Здравейте! Имам проблем със запалването на Маренгото. Двигателят е TD100, 97-ма година. До преди няколко дни палеше още на първото превъртане на стартера, дори и при -17градуса. После започна да пали малко по-трудно, на второ-трето превъртане и като запалеше, двигателят тресеше, а от ауспуха излизаше много сив дим и мирише на сурова нафта, при това след запалването светлинната индикация на подгряването мигаше 20-30 секунди. След като поработеше, двигателя си оправяше оборотите и шума си ставаше нормален. След още няколко дни изобщо не успях да запаля. И така е до сега. Стартера върти, акумулатора е нов, понякога кашля и сякаш аха да запали, но не успява. Съмнявам се в свещите, но ми казаха, че много трудно се сменят, освен това май трябва да са с двойни намотки. Моля за помощ!
    FIAT MARENGO 1.9 TD100

    #2
    Най-вероятно свещите.Не е нужно да ги сваляш за да разбереш че не работят.Най-елементарното е с ампер-клещи да видиш каква е консумацията по време на подгрев.

    Коментар


      #3
      blues_bandit написа:
      Най-вероятно свещите.Не е нужно да ги сваляш за да разбереш че не работят.Най-елементарното е с ампер-клещи да видиш каква е консумацията по време на подгрев.
      Е,то това е по-трудното! Имам предвид да намериш ампер клещи и то за прав ток във .Колкото и да е трудно ако са изгорели,независимо по какъв начин се докаже това смяната е неизбежна.Да не говорим за това че дори и да имаш тези клещи достъпа до кабелите е толкова невъзможен.Успех!

      Коментар


        #4
        С пробна лампа, ги гледам аз мойте, ама ако са на обща захранваща шина, тя трябва да се махне.
        Fiat Punto 1,7 td
        Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

        Коментар


          #5
          Говорих с един майстор, каза ми, че работата по смяната била 4-5 часа. Моля, ако някой ги е сменял лично на този тип двигател 1.9 TD100 да сподели мнение, както и съвет. Предварително благодаря!
          FIAT MARENGO 1.9 TD100

          Коментар


            #6
            dinko69 написа:
            Говорих с един майстор, каза ми, че работата по смяната била 4-5 часа. Моля, ако някой ги е сменял лично на този тип двигател 1.9 TD100 да сподели мнение, както и съвет. Предварително благодаря!
            Изтегли си обяснението с картинки на PDF файла. Това е ТД75, но разликата е, че при ТД100 е малко по трудно особено ваденето на третата свещ ако ги броим отляво надясно. На мен смяната ми костваше 3 часа много нерви и псувни Успех!http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=226316
            НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

            Коментар


              #7
              Всъщност, възможно ли е мигането на реотанчето и невъзможността да запали, да се дължат на релето или предпазител. И ако е така къде да открия това реле? Струва ми се невероятно и 4-те свещи да са ми изгоряли едновременно. А не пали дори при 1-2 градуса...
              FIAT MARENGO 1.9 TD100

              Коментар


                #8
                dinko69 написа:
                Говорих с един майстор, каза ми, че работата по смяната била 4-5 часа. Моля, ако някой ги е сменял лично на този тип двигател 1.9 TD100 да сподели мнение, както и съвет. Предварително благодаря!
                Иди при друг майстор...че е трудоемка работата по смяната си е трудоемка ама чак 4-5 часа...той може да иска и за 2-3 дни да му я оставиш...отнема по около 15-20 мин на свещ т.е. за около час час и нещо си готов но пак зависи от майстора...Ако го прави за първи път може и по-бавно да стане...иначе голямо псуване пада сложени са на баба си у кътника...иначе е нормално да не ти пали колата като има изгоряла свещ не е болка за умиране като ги смениш ще видиш колко приятно припалва от раз
                Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                Коментар


                  #9
                  Колега, dinko69, всеки път когато изгори подгревна свещ, реотанчето мига след палене. Това се повтаря около седмица след изгарянето на свещ, след това престава да мига. Ако до сега не ти е мигало и изведнъж откава да запали при ниски температури, потърси проблема в релето, защото с две здрави подгревни свещи, пали и при отрицателни температури, но проблема се усещата по работата на 2 цилиндъра първоначално и голямото димене през ауспуха при запалване. С една подгревна свещ вече става почти мисията невъзможна да запалиш при отрицателни температури. Свещите се сменят комплект 4-те, защото ако има разлика ва консумацията им на ток, ЕКУ-то пак ще ти сигнализира за изгоряла свещ, дори тя да работи. ЕКУ сравнява консумацита на ток от подгревните свещи, като са групирани по 2-ки. Ако една от свещите изгори, или илма по-малка консумация на ток, се получава разлика в консумацията на двете двойки и реотанчето започва да мига. След време се запиват новите стойности в ЕКУ и то чака за нова промяна ва консумацията, като през това време вече не сигнализира за първата изгоряла свещ. Предполагам, че това описание ще ти даде ясна представа какво точно се случва при теб.Успех !
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #10
                    Dido_Lyubenov написа:
                    Колега, dinko69, всеки път когато изгори подгревна свещ, реотанчето мига след палене. Това се повтаря около седмица след изгарянето на свещ, след това престава да мига. Ако до сега не ти е мигало и изведнъж откава да запали при ниски температури, потърси проблема в релето, защото с две здрави подгревни свещи, пали и при отрицателни температури, но проблема се усещата по работата на 2 цилиндъра първоначално и голямото димене през ауспуха при запалване. С една подгревна свещ вече става почти мисията невъзможна да запалиш при отрицателни температури. Свещите се сменят комплект 4-те, защото ако има разлика ва консумацията им на ток, ЕКУ-то пак ще ти сигнализира за изгоряла свещ, дори тя да работи. ЕКУ сравнява консумацита на ток от подгревните свещи, като са групирани по 2-ки. Ако една от свещите изгори, или илма по-малка консумация на ток, се получава разлика в консумацията на двете двойки и реотанчето започва да мига. След време се запиват новите стойности в ЕКУ и то чака за нова промяна ва консумацията, като през това време вече не сигнализира за първата изгоряла свещ. Предполагам, че това описание ще ти даде ясна представа какво точно се случва при теб.Успех !
                    Дидо, че е най-хубаво да се сменят четирите спор няма, ама за 4 хубави свещи трябват близо 100лв. Аз в момента съм с 4 различни :D и бях един от малкото пред блока, който запали сутринта на -24 градуса. Според мен ако си вземе правилните свещи за мотора по каталог няма да има проблеми, дори да смени една или две. И пак казвам, че ако има пари за 4, нека ги смени и 4-те.
                    НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                    Коментар


                      #11
                      Да, такае, но с течение на времето, поради поради прегаряне на реотанчето в свеща, съпротивлението и леко се увеличава, а при този ток който консумират, ЕКУ може да го отчете като изгоряла свещ, а тя да си работи. Другия проблем е че по тока който консумират, ЕКУ определя времето за подгрев, тъй като с увеличаване на температурата на реотана, консумацията му намалява. Като са много различни няма да има еднакво подгряване на всички цилиндри, а на новите свещи по този начин се скъсява живота. Аз все пак го казвам като съвет, а той или ти или някой друг какво ще направи, си е негово решение. 3 свещи ми изгоряха през интервал от по 1 месец, едва ли са били програмирани колко време да работят
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        dinko69 написа:
                        Всъщност, възможно ли е мигането на реотанчето и невъзможността да запали, да се дължат на релето или предпазител. И ако е така къде да открия това реле? Струва ми се невероятно и 4-те свещи да са ми изгоряли едновременно. А не пали дори при 1-2 градуса...
                        Релето трябва да се намира под акумулатора, и наистина провери го защото миналата есен не искаше да ми запали фиата заради това реле и се наших с 4 нови свещи :D смених аз 2 неще и неще да пали(старите и те работеха пробвах ги на акумулатора).АБе викам си ейсега ще ти е*а майката, опънах един кабел от "+" до 1 та свещ задържах така 10тина сек. и хоп магия - запали :D Проблема ми се оказа една откачена жичка от релето. Между другото като бях с 2х2 различни марки свещи фиата мн гадно палеше, от 8 9 10 оборота и прихълцваше след това 1-2 мин.Върнах старите свещи и всичко се нормализира.Беше ми мерак да сменя всички с нови, ама 3тата е на много шибано място, за човек без специални инструменти мисията е невъзможна !!!
                        Тря'а напиша нещо тука, нали

                        Коментар


                          #13
                          re.

                          Dido_Lyubenov написа:
                          Колега, dinko69, всеки път когато изгори подгревна свещ, реотанчето мига след палене. Това се повтаря около седмица след изгарянето на свещ, след това престава да мига. Ако до сега не ти е мигало и изведнъж откава да запали при ниски температури, потърси проблема в релето, защото с две здрави подгревни свещи, пали и при отрицателни температури, но проблема се усещата по работата на 2 цилиндъра първоначално и голямото димене през ауспуха при запалване. С една подгревна свещ вече става почти мисията невъзможна да запалиш при отрицателни температури. Свещите се сменят комплект 4-те, защото ако има разлика ва консумацията им на ток, ЕКУ-то пак ще ти сигнализира за изгоряла свещ, дори тя да работи. ЕКУ сравнява консумацита на ток от подгревните свещи, като са групирани по 2-ки. Ако една от свещите изгори, или илма по-малка консумация на ток, се получава разлика в консумацията на двете двойки и реотанчето започва да мига. След време се запиват новите стойности в ЕКУ и то чака за нова промяна ва консумацията, като през това време вече не сигнализира за първата изгоряла свещ. Предполагам, че това описание ще ти даде ясна представа какво точно се случва при теб.Успех !
                          FIAT MARENGO 1.9 TD100

                          Коментар


                            #14
                            Реотанчето ми мига вече цял месец, а не една седмица... имам вече две указания къде е това реле, но тази сутрин пак слизах, свалях капака и не го открих. Ако може някой да ми да де по-точно указание. Колко е голямо, в кутия ли е и къде точно се намира (от коя страна на акумулатора заставайки срещу предния капак на колата). Благодаря ви отново!
                            FIAT MARENGO 1.9 TD100

                            Коментар


                              #15
                              dinko69 написа:
                              Реотанчето ми мига вече цял месец, а не една седмица... имам вече две указания къде е това реле, но тази сутрин пак слизах, свалях капака и не го открих. Ако може някой да ми да де по-точно указание. Колко е голямо, в кутия ли е и къде точно се намира (от коя страна на акумулатора заставайки срещу предния капак на колата). Благодаря ви отново!
                              Колега не търси под вола теле...иди си смени свещите и ще ти се реши проблема...релета мрелета...мигало било една седмица и после спирало...дрън дрън...незнам дори как го измислихте това направо някакво ново чудо...релето се чува ясно като дадеш на контакт и се включи подгрева така можеш и да разбереш дали работи...отвори капака и помоли някой да даде на контакт чува се как включва и как изключва след като подгрее...При минусови температури и една или две изгорели свещи е много вероятно ТД100 да не успее да запали...никой не е казал, че са ти изгорели всичките накуп, но ако са изгорели две няма да запалиш при -10С със сигурност...и при 0 ще ти е доста трудно...да не кажа пак че няма да запалиш...
                              Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                              BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                              BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                              Коментар

                              Working...
                              X