Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.9 TD 100 При запалване пуши сиво-синкав пушек и трака

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    ами какви схеми като ти ако можеше да променяш порцията на горивото софтуерно щеше да можеш и да я чипосваш.а ти не можеш-защо,защото авансаторния ти клапан не променя порцията на горивото ,както ти мислиш а момента на впръскване

    Коментар


      #32
      Колега, specialista, от това което си написал, и експериментите които си направих си вадя следните изводи: 1. Почти напълно си прав ! 2. Това кето установих с моите експерименти се потвърждава от думите ти на 100% 3. Евала ти за познанията по механиката, но явно имаш нужда от някой до теб, който е на ясно с елктрониката и автоматиката. 4. Мислиш че те подценявам или искам да те обдя, е не е така !Това че съм направил опит да променя оборотите на празен ход от грешното място, го разбрах, но малко по-късно от необходимото. Въпреки това тази ми некомпетентна намеса ми помогна да си изясня доста неизвестни. Не е случайно че зададох въпроса, кога авансаторния клапан не "цъка", и тка и не получих отговор. Да се хващаме за чипосването е смешно в този спор, защото причината не е в това дали може или не може. Всеки контролер работещ с някакъв софтуер, може да бъе препрограмиран, а дали има смисъл и желание е друг въпрос. Сам каза че авансаторния клапан освобождава налягането върху буталото в помпата, именно това имах предвид и аз, но не сетих за правилния термин с който да го обясня - мой пропуск. Да започнем с работата на авансаторния клапан в различните режими на работа на ДВГ. Когато подавам газ от педала долу в дясно под волана, авансаторния клапан си цъка - работи в "някакъв" режим. Когато съм изфорсирал ДВГ, или се движа на скорост с определени обороти на ДВГ и пусна педала на газта, до достигане на желаните от мен обороти, авансаторния клапан спира да "цъка". В този момент той е постоянно отворен и освобождава налягането върху буталата в помпата. По този начин към дюзите не постъпва гориво. При достигане на желаните обороти, клапана започва отново да отваря и затваря, сопред това какви команди му подава ЕКУ. Точно това е важния момент, който трябва да се вземе под внимание. По същия начин, на празен ход или при по-високи обороти в движение, авнасаторния клапан се управлява от ЕКУ кога да е отворен и кога затворен. Вземайки информация от датчиците, които в по-горен пост изброих, ЕКУ коригира момента в който да затвори авансаторния клапан, за да се получи налягане към съответната дюза, и времето за което трябва да е затворен, за да бъде коригирана порцията гориво към дюзата. Тоест - клапана отваря отново, преди буталото в помпата да е стигнало до ГМТ. При нужда от повече гориво, клапана стои затворен по- дълго време и обратно - при нужда от по-малко гориво е затворен за по-кратко. Механиччно се определя доза гориво - от положението на педала на газата и от налягането върху мембраната на турбо-коректора, която доза е максимално допустима за съответния режим на работа на ДВГ. От тази доза ЕКУ чрез авансаторния клапан изрязва излишното гоиво, като го връща към колектора за излишна нафта, а необходимата порция се подава към дюзите. Ако авансаторния клапан остане отворен, ДВГ ще угасне, ако пък остане затворен, ще се подава горивото с голямо предварение и превишена доза, съответно авнса ще трака, ДВГ ще пуши яко през ауспуха и няма да има мощност. Оборотите леко ще се повишат, но поради непълното изгаряне на горивото и въздействието на ранното впръскане на горивото, няма да се вдигат до безкрайност. В някой от постовете ти бях чел, че според теб на авансаторния клапан отиват около 8 волта. Не е така, захрнва се през предпазител и реле с 12 - 14 волта, по червения кабел. На другия кабел - светло син + черно ЕКУ "подава" маса - (-) на импулси, от които се чува цъкането на клапана. Съотношението между захранващото напрежение и напрежението в двата края на бубината на авансаторния клапан е равно на съотношението между времената на авансаторния клапан отворен/затворен. Ако откачиш буксата на авансаторния клапан, и му подадеш ток от акумулатора, няма да може да запалиш, а ако просто го откачиш, ще трака аванса и ще пуши яко. Ако му подаваш правилните импулси, ще определяш момента и времето на впръскване на горивото. От това, по-подробно описание на работата му не мога да ти дам в момента. В някой светъл ден, като се стопли времето, ако държиш ще намеря начин да ти снимам осцилограма на работата му, но няма да е сега.Успех !П.П. За мен всички спорове по този въпрос приключиха тук ! От ук нататък, кой с коя теза ще се съобразява си е негов личен избор.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #33
        Снощи не си бях в къщи и за това пиша сега.Това обаче няма да ми промени отношението към това че продължаваш да се инатиш като магаре на лед!!!Когато споменах че авансатора е успоредно свързан с едно бутало и разтоварва налягането което действа върху него случайно споменах ли че това бутало променя само аванса??? Че променя позицията на гърбичната шайба???Защо като чуеш бутало и веднага го свързваш със нагнетеното гориво към дюзите?Във огромна грешка си бе човек и сега ме караш да се разтърся из архивите си защото имам някъде такива за тези помпи да ти пратя та да се приключи този безмислен спор!На бързо ще повторя,в ГНП-то има вградена гориводоставна помпа.Тя засмуква горивото от резервоара и го нагнетява с ниско налягане(зависи от помпата може и 8/10 бара) като налягането се влияе от оборотите на помпата.В помапата има дозираща система която се управлява от три неща:1. от десния крак ;2.от клапата на турбо коректора;3.от регулатора на помпата.Има и система за първоначален старт която прави така че незаисимо дали си натиснал газта или не в момент на развъртане на мотора за старт се подава максимална порция гориво и след заработване минава на основния си режим. Зададе един смислен въпрос на който ще отговоря така: "защо в определени моменти не работи авансатора"Не работи защото според контролера няма нужда от намесата му,особенно във високите обороти.От 10* статична при високите може да отиде и до 40*.Така сега смятам да те изненадам като ти кажа как попада горивотв във нагнетателната секция.За твое голямо учудване във нагнетателната секция(в твоята помпа е от две бутала ) постъпва гориво през един шибър,с две думи нагнетява толкова колкото постъпи в нея.Познай кой управлява този шибър??? Този шибър се върти от лостова система която в крайна сметка е вързана за десния ти крак.Омръзна ми вече да повтарям едно и също нещо.Със такива като теб я разнищвахме тази тема и във Форд форума.Мислиси кавото искаш ,аз казвам че истината е тази.Ако искаш ела ми на гости имам достатъчно разглобени помпи са стилажа така че за мен не е никакъв проблем да докажа правотата си.За да се приказва не е достатъчно човек да има добра обща представа от механиката на ДВГ.Има неща които малко трудно се проумяват,но когато ти светне пред очите чак тогава казваш"евала на инжинерите които са го създали".Като за финал какво става когато си изключиш авансатора?Колата си рабори нали нито гасне нито се форсира,само почва да чука(да работи твърдо) ако беше прав че променя порцията колата или щеше да огасне или да се форсира , нали?Моляте задай някой друг въпрос,нещо да дискотираме,в тази материя няма много запознати хора а и едвали е най интересната.А за чипосването на този мотор аз мога да го направя със пренастройвне на кое? на ГНП-то!!! Правил съм го и ще го правя докато има коли с тези помпи!Поздрави!!!

        Коментар


          #34
          За това ли говорим ? http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...endscreen&NR=1
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #35
            Това е помпа вп44 монтирана на друга марка със 6 цилиндров двигател.Няма нищо общо със твоята освен че Бош е изкопирал принципа на нагнетяване на горивото.Поздрави!

            Коментар


              #36
              Taймер му викат хората.Регулира аванса според налягането на горивото.
              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

              Коментар


                #37
                FGRC написа:
                Taймер му викат хората.Регулира аванса според налягането на горивото.
                Какъв таймер бе човек! Този термин обикновено се използва тогава когато трябва да промени нещо след/за известно време!Аванса се регулира според налягането на горивото,но тук говорим за допълнително монтирана система(авансаторния клапан) която оптимизира момента на подаване на гориво (Fuel injection timing solenoid).Поздрави!

                Коментар


                  #38
                  Първо искам да се извиня на колегата specialista, за това че не приех думите му за истина ! Извинявай, колега Георгиев !!!Бях останал с впечатлението, че авансаторникя клапан работи с виокото налягане, от там и последвалите грешни предположения. Наистина този клапан определя само момента на впръскване на горивото, без да променя цикловата порция гориво. Успях да изровя една стара тема за помпите Лукас, и след като колегата беше така добър след всичките ми упреци към него, да ми отговори на един - два въпроса, видях къде ми е грешката. Естествено след тези "открития" имам още поне един въпос, на който ще трябва да намеря отговор, но ще е по-добре да коментирам с него на ЛС, за да избегна евентуално заспамване на темата, по разбираеми причини. Никого не искам да обидя, но съм сигурен че ще има куп безсмислени коментари, които искам да избегна.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #39
                    Dido_Lyubenov написа:
                    Първо искам да се извиня на колегата specialista, за това че не приех думите му за истина ! Извинявай, колега Георгиев !!!Бях останал с впечатлението, че авансаторникя клапан работи с виокото налягане, от там и последвалите грешни предположения. Наистина този клапан определя само момента на впръскване на горивото, без да променя цикловата порция гориво. Успях да изровя една стара тема за помпите Лукас, и след като колегата беше така добър след всичките ми упреци към него, да ми отговори на един - два въпроса, видях къде ми е грешката. Естествено след тези "открития" имам още поне един въпос, на който ще трябва да намеря отговор, но ще е по-добре да коментирам с него на ЛС, за да избегна евентуално заспамване на темата, по разбираеми причини. Никого не искам да обидя, но съм сигурен че ще има куп безсмислени коментари, които искам да избегна.
                    Няма нищо питай каквото те интересува.За да е по-интересно знаеш ли как наричат блока за управление на двигателя на твоята кола във едно издание на Ауто дата?Нищо лично ,но май една стара тема може да я събудим с още много дъвкане.Поздрави!

                    Коментар


                      #40
                      Айде, ще питам тук :D Не знам в Аутодата, как са кръстли ECU ( Elcetronic Control Unit ) - на български е правилно да се кажа ЕМУ ( Еектронрн Модул за Управление ), а ЕМУ имат доста устройства в колата, така че очаквам да е нещо свързано с аванса, въпреки многото функции които съчетава :D . Сега да си задам въпроса, на който не искам да ми отговаряш машинално. На помпата от онази другата стара тема, която няма никакво електронно управлвние, механично управлявания авансаторен клапан, получава управление и от турбо-коректора. На помпите с електронно управление на аванса, като на ТД100, не е ли необходимо ЕМУ да получава информация за това колко въздух вкарва турбината, за да да извърши същата тази корекция по електронен път ? Питам, защото както вече писах на няколко места, след смяна на дефектиралия дебитомер с нов, разлика в поведението на ДВГ има към по-добро и при затапен ЕГР . До определен момент, от както купих колата съм карал със затапен ЕГР, но постепенно започна да пуши много, особено при рязко ускорение по кръстовищата, зад мен си оставаше такава димилка, че не виждах задната кола в огледалото. Сега едва се забелязва изпушване, и то при много сериозно изрязване. Очаквах след рсмонта на помпата да спре да пуши, но разликата беше единствено че спря да тече нафта от помпата. И другия ми въпрос е - този обогатител, както на старите помпи, ниското налягане след хранителния елемент ли коригира, или нещо друго ?Благодаря предварително !
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #41
                        Само едно ще Ви кажа.... Имам подобен проблем с моя ТД100 като на колегата създал темата, обаче от спам постове в нея неразбрах до какво решение е достигнал човека!!! Ще ме извинявате, но си правете некъде други теми и си обсъждайте каквото искате, защото СПАМА ВИ ОБЪРКВА ОБИКНОВЕНИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ.!!!
                        FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                        Коментар


                          #42
                          slavy_ivanov написа:
                          Само едно ще Ви кажа.... Имам подобен проблем с моя ТД100 като на колегата създал темата, обаче от спам постове в нея неразбрах до какво решение е достигнал човека!!! Ще ме извинявате, но си правете некъде други теми и си обсъждайте каквото искате, защото СПАМА ВИ ОБЪРКВА ОБИКНОВЕНИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ.!!!
                          Колега, успокой се малко, колегата е сменил турбината и за сега няма проблеми. Ако си чел всичко щеше да прочетеш и това. Нашия коментар не е спам по темата, защото дискутираме възможни причини за появата на симптоми, описани в заглавието на тази тема. Когато има дискусия по някакъв проблем, се стига до решението му във възможно най-малко теми, за да няма десет или петдесет теми за един и същи проблем. Тогава вече наистина става трудно, да намериш венъж написания отговор на въпроса ти. Няма да е зле да се включиш с описание на симптомите, вместо безпричинно да ни обвиняваш в заспамванв на темата. ТД100 може да трака и пуши по много причини, включително и от проблем с електрониката.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #43
                            аз също сутрин при първо палене изкарвам сиво-синкав пушак и колата сякаш работи на 3 цилъндъра за около 5-6 секунди ...после пушака се нормализира и колата работи нормално - масло не губя , а колата е marea 1.9 JTD105 ...скоро ми сменяха подгревните свещи и бяха счупили един от трипътниците който е на самата дюза ако не бъркам

                            Коментар


                              #44
                              Dido_Lyubenov написа:
                              Айде, ще питам тук :D Не знам в Аутодата, как са кръстли ECU ( Elcetronic Control Unit ) - на български е правилно да се кажа ЕМУ ( Еектронрн Модул за Управление ), а ЕМУ имат доста устройства в колата, така че очаквам да е нещо свързано с аванса, въпреки многото функции които съчетава :D . Сега да си задам въпроса, на който не искам да ми отговаряш машинално. На помпата от онази другата стара тема, която няма никакво електронно управлвние, механично управлявания авансаторен клапан, получава управление и от турбо-коректора. На помпите с електронно управление на аванса, като на ТД100, не е ли необходимо ЕМУ да получава информация за това колко въздух вкарва турбината, за да да извърши същата тази корекция по електронен път ? Питам, защото както вече писах на няколко места, след смяна на дефектиралия дебитомер с нов, разлика в поведението на ДВГ има към по-добро и при затапен ЕГР . До определен момент, от както купих колата съм карал със затапен ЕГР, но постепенно започна да пуши много, особено при рязко ускорение по кръстовищата, зад мен си оставаше такава димилка, че не виждах задната кола в огледалото. Сега едва се забелязва изпушване, и то при много сериозно изрязване. Очаквах след рсмонта на помпата да спре да пуши, но разликата беше единствено че спря да тече нафта от помпата. И другия ми въпрос е - този обогатител, както на старите помпи, ниското налягане след хранителния елемент ли коригира, или нещо друго ?Благодаря предварително !
                              Карам подред! Exhaust gas recirculation(EGR)control module. Това е името на контролера според ауто дата и според уорк шоп.От уорк шопа съм поснал ел схемата доста одавна във форума,даже не помня вече кога.По тази тема мися да замълча че си докачлив.Не само при по-старите помпи ,но и при твоята,турбо коректора,не влияе върху аванса а върху порцията гориво(максималната)!!! Щом тубо коректора се е преместил и е разрешил по-голяма максимална порция гориво,то значи има налягане във смукателния колектор и то е над ....(зададеното)От тук на татък защо му е да смята колко е миналия въздух като отчита това по налягане като механичен МАП.С това изчерпах и втория въпрос.На Лукас помпите този въпросен обогатител прави едно единствено нещо и то е да повлияе на регулатора на помпата по начин по който да разреши повишаването на оборотите(принудителен повишен празен ход).Тук се връщаме на изходна позиция как се управлява аванса(от налягането) ,щом са по високи оборотите значи и аванса в * е по-голям,като се има в предвид че и регулатора е разрешил по-голяма порция гориво нещата се навързват нали.Поздрави!

                              Коментар


                                #45
                                Колега, Георгиев, не съм докачлив, дори едната причина да си взема дизл беше по-малко електроника в управлението на мотора. Но ти все пак се опитваш да ме убеждаваш, че карам ТД75 Или не ти се говори, или ... ти ще кажеш каква е причината, ако искаш. Явно ще си търся техническа литература по този въпрс, и тогава ще си доизясня в детайли принципа на работа и Управление на този модел помпи напълно.Успех ! п.п. : За който проявява интерес: http://dox.bg/files/dw?a=a43af010fb - страници 80-21 до 80-26, открийте разликите :D
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X