Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.9 TD 100 При запалване пуши сиво-синкав пушек и трака

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    разликата между торнеото и 1.9 тд е от небето до земята.торнеото е със система за впръскане комън -рейл,а 1,9тд си е обикновен дизелов мотор

    Коментар


      #17
      ivel написа:
      разликата между торнеото и 1.9 тд е от небето до земята.торнеото е със система за впръскане комън -рейл,а 1,9тд си е обикновен дизелов мотор
      Чак такава разлика няма :D Защо не научите малко повече за управлението на ГНП на ТД100 и ТД125 ? Няма да е излишно, особено на сервизните специалисти. Авансаторния клапан на ТД100 и ТД125 коригира и дозата гориво, която се подава към дюзите, освен момента на впръскване. 1-ва дюза няма детонационен датчик, а бубина, гоято отчита движението на иглата, която отваря дюзата, като по този начин получава информация на ЕКУ за постъпващото гориво гъм дюзите в съответния момент и ЕКУ нанася корекция за всички цилиндри. Максималната порция гориво, която може да се подаде при определно положение на педала на газта, се определя механично. От нея ЕКУ посредством авансаторния клапан, връща известна част от горивото към излишната нафта, а необходимото гориво и момента на впръскване се определят от това кога и колко време ще е затворен авансаторния клапан. За да може ЕКУ да извърши тази корекция, получава информация от : датчика на коляновия вал, датчика на 1-ва дюза, термометъра в смукателния колектор, дебитомера, барометъра в ЕКУ, датчика за температура на ДВГ и ТПС-а. Във ЕКУ е заложена корекция за газовете връщани през клапана на ЕГР-а, като също така ЕКУ изключва ЕГР-а и компресора на климатика при рязко подаване на газ, или само ЕГР-а при натоварване на ДВГ над определена граница. За да може да извършва коректно тези операции, гореизброените датчици трябва да са в изправност. Изпушване при рязко форсиране и големи натоварвания е допустимо, поради факта, че увеличаването на оборотите се постига чрез обогатяване на горивната смес. При комън-рейл двигателите, пак си има бутална помпа, но тя нагнетява гориво към общ колектор, от койта всяка дюза се захранва с гориво с високо налягане. Кога и колко гориво ще впръска всяка една дюза, се определя от ЕКУ, и съответно всяка дюза получава сигнал кога и колко време да е отворена. Системата работи по-прецизно от колкото при ТД100 и ТД125, понеже необходимата прецизна корекция се наняся на момента, а не след синхронизация на ЕКУ с дюзата на 1-ви цилиндър, на всеки втори оборот на коляновия вал. По тази причина комън-рейл моторите би трябвало да са по-икономични по-екологични от ТД. И ето че разликата не е чак толкова голяма. Тези описания обаче не важат ТД75 двигателите, тъй като точно при тях управлението на помпата е изцяло механично, без намесата на каквато и да е електроника, освен пуск/стоп клапана за постъпващото гориво към помпата. На ТД75 ЕКУ управлява ЕГР-а.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #18
        Колега, наложи се да го прочета два пъти докато го разбера само иначе си го обяснил супер ако имах изпит по двигатели с вътрешно горене щях да си направя пищов от статията ти Благодаря ти за отговора значи е нормално талигата да припуши. добре, че има хора като вас да разбират и да имат желание да помагат на хората.Защото аз не разбирам имам желание да се уча но ... всеки с призванието си ако някой иска съвет за мебели да пише там мога да помагам :P

        Коментар


          #19
          Dido_Lyubenov написа:
          ivel написа:
          разликата между торнеото и 1.9 тд е от небето до земята.торнеото е със система за впръскане комън -рейл,а 1,9тд си е обикновен дизелов мотор
          Чак такава разлика няма :D Защо не научите малко повече за управлението на ГНП на ТД100 и ТД125 ? Няма да е излишно, особено на сервизните специалисти. Авансаторния клапан на ТД100 и ТД125 коригира и дозата гориво, която се подава към дюзите, освен момента на впръскване. 1-ва дюза няма детонационен датчик, а бубина, гоято отчита движението на иглата, която отваря дюзата, като по този начин получава информация на ЕКУ за постъпващото гориво гъм дюзите в съответния момент и ЕКУ нанася корекция за всички цилиндри. Максималната порция гориво, която може да се подаде при определно положение на педала на газта, се определя механично. От нея ЕКУ посредством авансаторния клапан, връща известна част от горивото към излишната нафта, а необходимото гориво и момента на впръскване се определят от това кога и колко време ще е затворен авансаторния клапан. За да може ЕКУ да извърши тази корекция, получава информация от : датчика на коляновия вал, датчика на 1-ва дюза, термометъра в смукателния колектор, дебитомера, барометъра в ЕКУ, датчика за температура на ДВГ и ТПС-а. Във ЕКУ е заложена корекция за газовете връщани през клапана на ЕГР-а, като също така ЕКУ изключва ЕГР-а и компресора на климатика при рязко подаване на газ, или само ЕГР-а при натоварване на ДВГ над определена граница. За да може да извършва коректно тези операции, гореизброените датчици трябва да са в изправност. Изпушване при рязко форсиране и големи натоварвания е допустимо, поради факта, че увеличаването на оборотите се постига чрез обогатяване на горивната смес. При комън-рейл двигателите, пак си има бутална помпа, но тя нагнетява гориво към общ колектор, от койта всяка дюза се захранва с гориво с високо налягане. Кога и колко гориво ще впръска всяка една дюза, се определя от ЕКУ, и съответно всяка дюза получава сигнал кога и колко време да е отворена. Системата работи по-прецизно от колкото при ТД100 и ТД125, понеже необходимата прецизна корекция се наняся на момента, а не след синхронизация на ЕКУ с дюзата на 1-ви цилиндър, на всеки втори оборот на коляновия вал. По тази причина комън-рейл моторите би трябвало да са по-икономични по-екологични от ТД. И ето че разликата не е чак толкова голяма. Тези описания обаче не важат ТД75 двигателите, тъй като точно при тях управлението на помпата е изцяло механично, без намесата на каквато и да е електроника, освен пуск/стоп клапана за постъпващото гориво към помпата. На ТД75 ЕКУ управлява ЕГР-а.
          Човече цяла лекция си написал и в нея няма подчти нищо вярно.И тъй като в момента бързам много,ако искаш довечара да я понищим малко тая тема кое какво управлява и по кой начин става това.И трите помпи са различни като едната е със изцяло електронно управление.Авансаторния клапан не определя порция гориво!!!!!!!Поздрави!

          Коментар


            #20
            specialista написа:
            Dido_Lyubenov написа:
            ivel написа:
            разликата между торнеото и 1.9 тд е от небето до земята.торнеото е със система за впръскане комън -рейл,а 1,9тд си е обикновен дизелов мотор
            Чак такава разлика няма :D Защо не научите малко повече за управлението на ГНП на ТД100 и ТД125 ? Няма да е излишно, особено на сервизните специалисти. Авансаторния клапан на ТД100 и ТД125 коригира и дозата гориво, която се подава към дюзите, освен момента на впръскване. 1-ва дюза няма детонационен датчик, а бубина, гоято отчита движението на иглата, която отваря дюзата, като по този начин получава информация на ЕКУ за постъпващото гориво гъм дюзите в съответния момент и ЕКУ нанася корекция за всички цилиндри. Максималната порция гориво, която може да се подаде при определно положение на педала на газта, се определя механично. От нея ЕКУ посредством авансаторния клапан, връща известна част от горивото към излишната нафта, а необходимото гориво и момента на впръскване се определят от това кога и колко време ще е затворен авансаторния клапан. За да може ЕКУ да извърши тази корекция, получава информация от : датчика на коляновия вал, датчика на 1-ва дюза, термометъра в смукателния колектор, дебитомера, барометъра в ЕКУ, датчика за температура на ДВГ и ТПС-а. Във ЕКУ е заложена корекция за газовете връщани през клапана на ЕГР-а, като също така ЕКУ изключва ЕГР-а и компресора на климатика при рязко подаване на газ, или само ЕГР-а при натоварване на ДВГ над определена граница. За да може да извършва коректно тези операции, гореизброените датчици трябва да са в изправност. Изпушване при рязко форсиране и големи натоварвания е допустимо, поради факта, че увеличаването на оборотите се постига чрез обогатяване на горивната смес. При комън-рейл двигателите, пак си има бутална помпа, но тя нагнетява гориво към общ колектор, от койта всяка дюза се захранва с гориво с високо налягане. Кога и колко гориво ще впръска всяка една дюза, се определя от ЕКУ, и съответно всяка дюза получава сигнал кога и колко време да е отворена. Системата работи по-прецизно от колкото при ТД100 и ТД125, понеже необходимата прецизна корекция се наняся на момента, а не след синхронизация на ЕКУ с дюзата на 1-ви цилиндър, на всеки втори оборот на коляновия вал. По тази причина комън-рейл моторите би трябвало да са по-икономични по-екологични от ТД. И ето че разликата не е чак толкова голяма. Тези описания обаче не важат ТД75 двигателите, тъй като точно при тях управлението на помпата е изцяло механично, без намесата на каквато и да е електроника, освен пуск/стоп клапана за постъпващото гориво към помпата. На ТД75 ЕКУ управлява ЕГР-а.
            Човече цяла лекция си написал и в нея няма подчти нищо вярно.И тъй като в момента бързам много,ако искаш довечара да я понищим малко тая тема кое какво управлява и по кой начин става това.И трите помпи са различни като едната е със изцяло електронно управление.Авансаторния клапан не определя порция гориво!!!!!!!Поздрави!
            То и дебитомера беше само за ЕГР-а, ама нещо май не е така ? Умен човек си, много, дори бих казал винаги отговаряш много точно на въпроси свързани с автомобилите, но за тези помпи май не си съвсем на ясно как работят. Евалла ти за другите знания, но не се заблуждавай, че ТД100 има само механично управление на порцията гориво Убедих се по няколко начина в правотата си, иначе нямаше да споря с теб по този въпрос.Успех !
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              Изолирах турбото и чукането спря.Тепърва ще разхварлям и ще видя какъв е проблема.Благодаря за помоща.
              https://f-a.d-cd.net/dd502eu-960.jpg

              Коментар


                #22
                Два пъти съм пратил едно и също съобщение.Неволно е. Моля да се изтрие ненужното.

                Коментар


                  #23
                  Dido_Lyubenov написа:
                  specialista написа:
                  Dido_Lyubenov написа:
                  ivel написа:
                  разликата между торнеото и 1.9 тд е от небето до земята.торнеото е със система за впръскане комън -рейл,а 1,9тд си е обикновен дизелов мотор
                  Чак такава разлика няма :D Защо не научите малко повече за управлението на ГНП на ТД100 и ТД125 ? Няма да е излишно, особено на сервизните специалисти. Авансаторния клапан на ТД100 и ТД125 коригира и дозата гориво, която се подава към дюзите, освен момента на впръскване. 1-ва дюза няма детонационен датчик, а бубина, гоято отчита движението на иглата, която отваря дюзата, като по този начин получава информация на ЕКУ за постъпващото гориво гъм дюзите в съответния момент и ЕКУ нанася корекция за всички цилиндри. Максималната порция гориво, която може да се подаде при определно положение на педала на газта, се определя механично. От нея ЕКУ посредством авансаторния клапан, връща известна част от горивото към излишната нафта, а необходимото гориво и момента на впръскване се определят от това кога и колко време ще е затворен авансаторния клапан. За да може ЕКУ да извърши тази корекция, получава информация от : датчика на коляновия вал, датчика на 1-ва дюза, термометъра в смукателния колектор, дебитомера, барометъра в ЕКУ, датчика за температура на ДВГ и ТПС-а. Във ЕКУ е заложена корекция за газовете връщани през клапана на ЕГР-а, като също така ЕКУ изключва ЕГР-а и компресора на климатика при рязко подаване на газ, или само ЕГР-а при натоварване на ДВГ над определена граница. За да може да извършва коректно тези операции, гореизброените датчици трябва да са в изправност. Изпушване при рязко форсиране и големи натоварвания е допустимо, поради факта, че увеличаването на оборотите се постига чрез обогатяване на горивната смес. При комън-рейл двигателите, пак си има бутална помпа, но тя нагнетява гориво към общ колектор, от койта всяка дюза се захранва с гориво с високо налягане. Кога и колко гориво ще впръска всяка една дюза, се определя от ЕКУ, и съответно всяка дюза получава сигнал кога и колко време да е отворена. Системата работи по-прецизно от колкото при ТД100 и ТД125, понеже необходимата прецизна корекция се наняся на момента, а не след синхронизация на ЕКУ с дюзата на 1-ви цилиндър, на всеки втори оборот на коляновия вал. По тази причина комън-рейл моторите би трябвало да са по-икономични по-екологични от ТД. И ето че разликата не е чак толкова голяма. Тези описания обаче не важат ТД75 двигателите, тъй като точно при тях управлението на помпата е изцяло механично, без намесата на каквато и да е електроника, освен пуск/стоп клапана за постъпващото гориво към помпата. На ТД75 ЕКУ управлява ЕГР-а.
                  Човече цяла лекция си написал и в нея няма подчти нищо вярно.И тъй като в момента бързам много,ако искаш довечара да я понищим малко тая тема кое какво управлява и по кой начин става това.И трите помпи са различни като едната е със изцяло електронно управление.Авансаторния клапан не определя порция гориво!!!!!!!Поздрави!
                  То и дебитомера беше само за ЕГР-а, ама нещо май не е така ? Умен човек си, много, дори бих казал винаги отговаряш много точно на въпроси свързани с автомобилите, но за тези помпи май не си съвсем на ясно как работят. Евалла ти за другите знания, но не се заблуждавай, че ТД100 има само механично управление на порцията гориво Убедих се по няколко начина в правотата си, иначе нямаше да споря с теб по този въпрос.Успех !
                  Дидо,харесвам хората със собствено мнение! И в този ред на мисли тъй като ми хвърли ръкавица,аз я приемам и със радост бих дискутирал със теб във форума и то не на лични а в ефир както се казва за помпите на Фиат.Ако искаш и на други марки без значение марка и модел.И сега да не бъда голословен ще ти кажа че ми се налага средно по една помпа от типа DPC N на седмица да и правя основен ремонт.Смятай и по един Бош без значение модела му.За толкова години труд,някой да ми каже че не познавам тези помпи и не знам как работят е меко казано смешно.Аз на твое място бих задал въпроси кое как се случва и да ми се изясни нещото което не знам!За твое сведение през ръцете ми са минавали подчти всички помпи на Лукас DPA,DPS,DPC,DPC N,DP200,комънрейл на Делфи, същото е и със помпи на други производители Бош,Зексел,Дензо,Станадайн,Сименс.Нямам притенциите да съм велик или бог,както виждаш даже и не се състезавам със никой за брой постове във форума,искам да ти кажа като приятел че си в заблуда за някой неща,на всичко от горе го твърдиш в ефира и заблуждаваш други.Именно за това реагирах,не за нещо друго.Аз съм отворен за диалог и не само,мога да докажа всичко което казвам с помоща на стенда който имам като за моя сметка е свалянето и качването на помпата от колата!!! Още веднъж да не съм голословен върху помпата на ТД 100 има само една намеса от ЕКУ-то и тя е към авансатора,той от своя страна прави само едно намесва се в коригирането на аванса!!! Изключи го и че видиш че макар и шумна(щтракаща) колата ти пак ще върви особенно във високите(интересно тогава кой коригира горивото???).Умната дюза прави също едно много елементарно нещо.Не казва на ЕКУ-то колко гориво е впръскано(както мислиш ти),а регистрира точния момент на отваряне на дюзата.ЕКУ-то по този начин синхронизира сигналите м/у датчика на коляновия вал и датчика на дюзата и съгласно заложения софтуер и въз основа на събрани още данни коригира аванса,но не и порцията гориво.Аз мога да променя както началото на подаване на помпата така и максималното количество гориво независимо дали е със или без турбо надув.С две думи мога да ти напрая това за което хората дават много пари а именно тунинг на мотора и то само със повлияване на помпата.А сега ми обясни къде остана авансатора който иначе си управлява аванса без грешка?Ако искаш може да си поговорим за помпата на ТД75,или на ТД125. Защо не и за помпите на комънрелите на Фиат,както и на другите марки.Не ми се сърди,не те познавам лично както и другите участници във форума.Искам да има повече вървящи Фиати по пътищата и ако трябва ще съдействам за това каквото и да ми струва.С уважение: Георги Георгие

                  Коментар


                    #24
                    специалиста е напълно прав.а дидо да те питам каква е разликата в гнп-то на мерцедес 2,5тд и фиат тд100.коя от двете е с електронно управление.и още един въпрос-коя от двете коли не може да се чипосва и защо.там се крие и отговора а именно тд100 е с механична помпа

                    Коментар


                      #25
                      То няма и на къде повече да се чипосва ТД100 :D От тоя мотор, с тази горивна система е изцедвно максималното. Направи елементарно сравнение с ТД75, при който мотор помпата си е изцяло механична. 25 к.с. не се докарват с един интеркулер, и малко бъзикане на аванса Въпроси към колегата Георгиев : Да приемем, че не съм разбрал правилно какво точно прави ЕКУ с тоя авансаторен калпан. Едното нещо което много ме вълнува, е защо този клапан, сед като той работи с високото налягане в помпата, за да определи момента на впръскване, връща "излишна" нафта ? От къде авансаторния клапан взем тази нафта, за да върне към излишната, и защо изобщо я връща ? Каво се получава, за да има положителен ефект от смяната на дбитомера, дори когато ЕГР-а е затпен ? Как ЕКУ коригира оборите на празен ход, след като променям порцията от обогатитела - от лостовата системна с вакуумната мембрана ? Ефекта който се получи - оборотите според оборотомера, който при мен конкретно малко задържа механично в облста около 1000 об/мин. (като почукна леко по таблото стрелкато си отива на мястото ) , на студен ДВГ са около 1100 об/мин. Исках малко да ги смъкна, и намалих порциона от този обогатител, като се надявах това да ми смъкне малко и разхода на гориво. За мое учудване се наложи доста да развия ограничителния болт, за да получа желания ефект. Изобщо за да започнат да падат оборотите. В последствие се оказа, че като потеглям, и изобщо когато мъча колата на някоя предавка на ниски обороти - до около 1800 -2000 об/мин , ДВГ започва да тресе - не му стига горивото за да поддържа мощност - тресе, трака аванса и придърпва. Въпреки това, на следващото палене, без да съм променял отново настройката на обогатитела, оборотите пак се качиха на студен ДВГ до около 1100, при положение че ги бях смъкнал под 1000. Наложи се да увелича пак порциона от обогатитела, и оборотите започнаха моментално да се повишават. Оставих ги на 1250, с идеята, в последствие да ги смъквам по малко, ако се наложи. След като известно време покарах така, оборотите на студен ДВГ пак станаха 1100 На ниски обороти при натоварване ДВГ продължаваше да претриса, но много слабо. Пак подадох малко и в момента няма проблем в движение и при потегляне, но като паднат температурите под -10*, се налага при палене да подам съсвсем малко газ от педала, което преди и при -25* не ми се беше случвало. Каквото и да правя, оборотите всеки път се възстановяват на 1100 на студен и около 950 на топъл ДВГ. На извънградско в момента разхода ( на сух път, не заснежен) е около 4 - 4,5/100 . Преди да сменя дебитомера не съм падал под 5,5 - 6/100 , както и да я карам. Искам да знам, защо се получват тези ефекти, ако твърдението ми относно корекцията на порциона от ЕКУ е грешно. Пак подчертавам, моето твърдение е , че когато трябва да се подава гориво към дюзите, авансаторния клапан затваря. През другото време стои отворен. Времето за което авансаторния клапан е затворен и механично зададената доза гориво определят порцията която постъпва към дюзите. Може ли да получа друго обяснение, защо се получиха тези ефекти при описаните корекции които направих и смяната на дебитомера.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #26
                        ох не ми се спори тд100 и тд75 са механични помпи .електронно управляеми са на други мотори но не и на тези .защо да не може да се изцеди повече тд 100-то.как jtd-то може.как 2.5тд на мерцедес може да стане от 150 на 200кс.че имал един авансаторен клапан не значи че е електронно управляема помпа.не се сърди ама специалиста го е дал най-точно обяснението.на тд100-то не можеш софтуерно да променяш горивната порция за разлика от други мотори.затова и те могат да се чипосват.освен това аз специалиста го подкрепям , освен това наистина толкова помпи са минали през него че не ми се вярва да дава некомпетентно мнение.ако греша поправете ме.

                        Коментар


                          #27
                          Не казвам че дава некомпетентно мнение ! Просто има пропуски относно управлението, които е само в негов интерес да запълни. Очаквам да оборите твърдението ми, щом разсъждавам грешно по въпроса. "Не ми се спори" не е отговор на въпросите ми. По-скоро е "не знам, ама не е така". Аз нямам абсолютно никакъе интерес да подвеждам, да лъжа или да заблуждавам когото и дa е, още по-малко пък аз имам някакъв проблем. Докажете че греша, нека колегите да знаят истината ! За мен е тази, и какво се опитвате да ме убеждавате с думите "не ти е ясно" изобщо не ме вълнува. Искам факти, които да оборят твърдението ми, за да получите официално извинвние за това че съм Ви упрекнал за пропуски по този въпрос.Успех !
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #28
                            ами хайде де какво повече да те оборим-защо тд100 не може да се чипосва.отговора е че просто не е с помпа с електронно управление на която да променяш порцията гориво.и пак те питам конкретно защо тд100 не може да се ремапва.какво повече да доказвам не знам

                            Коментар


                              #29
                              ivel написа:
                              ами хайде де какво повече да те оборим-защо тд100 не може да се чипосва.отговора е че просто не е с помпа с електронно управление на която да променяш порцията гориво.и пак те питам конкретно защо тд100 не може да се ремапва.какво повече да доказвам не знам
                              Голям критерий, няма що :D Постни един чертеж на помпата със всички магистрали за гориво, кажи - е те тук се определя порциона, е те тук авансатора го складира докато му дойде момента да го пусне, а е те тоя щуцер на авансатора за излишна нафта е за заблуда на врага Може и да се опитам, или поне ще се направя че ти вярвам Заслушвал ли си се някога, просто ей така на ухо, да опиташ да схванеш каква е идеята на авансаторния клапан, като си цъка там ? Кога цъка икога не цъка ? Или според теб и винаги трябва да цъка ? Изобщо, виждал ли си как работи ТД100, с напълно изправни системи за контрол на впръскването ?
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #30
                                Dido_Lyubenov написа:
                                То няма и на къде повече да се чипосва ТД100 :D От тоя мотор, с тази горивна система е изцедвно максималното. Направи елементарно сравнение с ТД75, при който мотор помпата си е изцяло механична. 25 к.с. не се докарват с един интеркулер, и малко бъзикане на аванса Въпроси към колегата Георгиев : Да приемем, че не съм разбрал правилно какво точно прави ЕКУ с тоя авансаторен калпан. Едното нещо което много ме вълнува, е защо този клапан, сед като той работи с високото налягане в помпата, за да определи момента на впръскване, връща "излишна" нафта ? От къде авансаторния клапан взем тази нафта, за да върне към излишната, и защо изобщо я връща ? Каво се получава, за да има положителен ефект от смяната на дбитомера, дори когато ЕГР-а е затпен ? Как ЕКУ коригира оборите на празен ход, след като променям порцията от обогатитела - от лостовата системна с вакуумната мембрана ? Ефекта който се получи - оборотите според оборотомера, който при мен конкретно малко задържа механично в облста около 1000 об/мин. (като почукна леко по таблото стрелкато си отива на мястото ) , на студен ДВГ са около 1100 об/мин. Исках малко да ги смъкна, и намалих порциона от този обогатител, като се надявах това да ми смъкне малко и разхода на гориво. За мое учудване се наложи доста да развия ограничителния болт, за да получа желания ефект. Изобщо за да започнат да падат оборотите. В последствие се оказа, че като потеглям, и изобщо когато мъча колата на някоя предавка на ниски обороти - до около 1800 -2000 об/мин , ДВГ започва да тресе - не му стига горивото за да поддържа мощност - тресе, трака аванса и придърпва. Въпреки това, на следващото палене, без да съм променял отново настройката на обогатитела, оборотите пак се качиха на студен ДВГ до около 1100, при положение че ги бях смъкнал под 1000. Наложи се да увелича пак порциона от обогатитела, и оборотите започнаха моментално да се повишават. Оставих ги на 1250, с идеята, в последствие да ги смъквам по малко, ако се наложи. След като известно време покарах така, оборотите на студен ДВГ пак станаха 1100 На ниски обороти при натоварване ДВГ продължаваше да претриса, но много слабо. Пак подадох малко и в момента няма проблем в движение и при потегляне, но като паднат температурите под -10*, се налага при палене да подам съсвсем малко газ от педала, което преди и при -25* не ми се беше случвало. Каквото и да правя, оборотите всеки път се възстановяват на 1100 на студен и около 950 на топъл ДВГ. На извънградско в момента разхода ( на сух път, не заснежен) е около 4 - 4,5/100 . Преди да сменя дебитомера не съм падал под 5,5 - 6/100 , както и да я карам. Искам да знам, защо се получват тези ефекти, ако твърдението ми относно корекцията на порциона от ЕКУ е грешно. Пак подчертавам, моето твърдение е , че когато трябва да се подава гориво към дюзите, авансаторния клапан затваря. През другото време стои отворен. Времето за което авансаторния клапан е затворен и механично зададената доза гориво определят порцията която постъпва към дюзите. Може ли да получа друго обяснение, защо се получиха тези ефекти при описаните корекции които направих и смяната на дебитомера.
                                Ще карам подред.1 Разликата м/у ТД 75 иТД100 не е само колера.Това го виждат само тези които друго не забелязват.Разликата идва от това че на помпата на ТД75 няма турбокоректор.Ако махна твоя турбокореттор и твоята ще стане същата.Мога да си поиграя ако някой иска да му присадя турбо кореткор на ТД75 и тогава ще говорим какво може този мотор.Той като механика си е същия с дребни разлики.2.Какво прави този велик авансаторен клапан,от къде взема нафтата и защо е втъща?Малко ще стане дълго и дано събера сили и нерви за обяснения.На помпите без авансатор(ел) защото всяка помпа си има система за промяна на аванса се разчита на инжинерните пресмятания за необходимия аванс в разлините обороти на мотора.Промяната на аванса става като с повишаване на оборотите на мотора се повишава вътрешното налягане в помпата и по този начин налягането действа върху едно бутало което свива една пружина и по този начин се премества гърбичната шайба а стова се променя началото на момента на подаване на гориво.Авансаторния клапан е монтиран успоредно на това бутало и когато отвори част от налягането което действа върху буталото преминава през авансатора и така спада налягането към буталото.Ефекта е че по този начин се закъснява началото на подаване на гориво.Ако няма импулс към авансатоа налягането ще измести повече буталото и така има предвърение.Ако изключиш авансатора по време на работа ще разбереш за какво говоря със втвърдяването на работата.Това прави този авансатор,намесва се в управлението на аванса и целта е да стане максимално оптимален.За това има умна дюза да се регистира точния момент на впръскване и като се събере още информация,като температура на мотора,обороти на мотора,товар на мотора,великия дебитомер се прави корекция спрямо заложените карти в софтуера.Това е!ТД 75 няма тези електрически неща по себе си и за това при мен са идвали само ако, текне помпа,или ако някой е згрешил някъде да му обърша дупето,докато на ТД100 няма място дето не съм бъркал.3.Там от където се опитваш да си промениш оборотите не е правилното място!!! Само че това вече е друга тема!Достатъчно е да проумееш че ЕКУ-то не определя порцията гориво,а това го прави десния крак.При ТД125 вече е друга работата,но мисля да не се отплесваме от главната тема.Мисля че се опитах с малко думи да съм максимално изчерпателен и отговорих на въпросите ти.Ще разбера по коментарите.Поздрави!

                                Коментар

                                Working...
                                X