Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбото прехвърля масло в кулера. Защо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Турбото прехвърля масло в кулера. Защо?

    Как се случи всичко? Колата запали нормално, поработи около 5 мин. и започна да прекъсва и да пуши бяло и миришеше на масло. Не знам дали има нещо общо с това ,че беше -17гр. на вън. Във сервиза ми казаха,че от кулера и маркуча към него са източили около 3л. масло. Смених турбото с друго втора употреба и за сега всичко е наред. Въпроса ми е как това масло се е озовало в кулера? Турбото няма никакви луфтове/аксиални или радиални/ перките видимо са наред, върти се нормално а и преди да се случи всичко това колата си набираше нормално. Турбото се усещаше на около 2200об. че надува. П.С. С новото турбо се чува едно свирене. Със старото това свирене го нямаше. Освен някой маркуч да изпуска някъде друга причина каква може да бъде?
    Fiat Marea HLX TD100 98г.

    #2
    Масло в кулера винаги се събира от картерните изпарения. Те влизат преди турбото. Ама извднъж да се случи тиова за което говориш, остава тубината да хвърля масло от износване или да е било замръзнало маслото в маркучите към турбината и да си е намерило слбо място и да е избило през нея. Не знам какви са ти навиците, но аз лично като запаля ДВГ, особено зимата, поне 1 -2 минути го оставям да работи на празен ход. Така малко или много се позтопля маслото и не натоварва маслената помпа и маслените съединения и маркучи, когато увеличиш оборотите. Ако Двг е топъл - угасен преди час - два, не го чакам, но ако не е пален цяла нощ например...
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Аз също при студен двигател оставам колата да работи и то доста повече. Но ако ти си прав за замръзналото масло в маркучите то тогава има голяма вероятност това да се случи и с новото турбо. Така ли? А и може ли да ми обясниш по подробно как така замръзнало масло ще избие през турбината?П. С. Има ли някаква добавка за маслото за да не замръзва?
      Fiat Marea HLX TD100 98г.

      Коментар


        #4
        За добавки незнам,но най-добре си смени маслото.Заради такова пихтиесто масло,една зима на старото Ренде,му изби масления филтър.http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4&feature=player_embedded#!
        Fiat Punto`04 1.2 60hp.
        Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
        ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

        Коментар


          #5
          kal0yanch40 написа:
          За добавки незнам,но най-добре си смени маслото.Заради такова пихтиесто масло,една зима на старото Ренде,му изби масления филтър.http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4&feature=player_embedded#!
          Маслото е на 3 месеца
          Fiat Marea HLX TD100 98г.

          Коментар


            #6
            То и току що,може да е сложено.Въпросът е,дали се сгъстява при ниски температури,като на клипчето.Особено там при вас,във Видин,вечер сигурно става -20.
            Fiat Punto`04 1.2 60hp.
            Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
            ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

            Коментар


              #7
              kal0yanch40 написа:
              То и току що,може да е сложено.Въпросът е,дали се сгъстява при ниски температури,като на клипчето.Особено там при вас,във Видин,вечер сигурно става -20.
              Маслото е 10W40 Селения. А във Видин тая сутрин е било -29гр.
              Fiat Marea HLX TD100 98г.

              Коментар


                #8
                По принцип не би трябвало при тази температура да е замръзнало че да не може да циркулира. Дават му да течно до температури под -27*, при -29* би трябвало да не е проблемно. Но турбото се маже са масло под налягане от маслената помпа и стига до турбината и се връща обратно в ДВГ по едни тръбички, в които би могло да се сгъсти прекалено и да създаде проблем при много ниски температури. И аз карам с такова масло и до сега не ми е правило проблеми. Вчера при около -15* градуса като вадих щеката да му проверя нивото, много добре се уцеждаше. Ако това масло в кулера не е от турбината, остава да е от картерните пари, ама чак пък 3 литра ... Трябва от както са почнали студовете да не си я изфорсивал нито веднъж. Като караш само на ниски обороти, маслените пари които кондензират в кулера, защото там се охлаждат рязко, трябва да са се трупали доста дълго време, и в един момент да се е събрал толкова много маслен конденз, че да започне да го засмуква ДВГ и при ниски обороти. Но тук вече минаваме в сферата на митовете :D Провери си маслото колко е гъсто по сондата дето е за проверка на нивото му, когато е много студено и преди да си припалвал. Други идеи немам за сега. А като ти направи тоя проблем, падна ли нивото на маслото в ДВГ ? Това също би било показателно, за това от къде е маслото в кулера.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  По принцип не би трябвало при тази температура да е замръзнало че да не може да циркулира. Дават му да течно до температури под -27*, при -29* би трябвало да не е проблемно. Но турбото се маже са масло под налягане от маслената помпа и стига до турбината и се връща обратно в ДВГ по едни тръбички, в които би могло да се сгъсти прекалено и да създаде проблем при много ниски температури. И аз карам с такова масло и до сега не ми е правило проблеми. Вчера при около -15* градуса като вадих щеката да му проверя нивото, много добре се уцеждаше. Ако това масло в кулера не е от турбината, остава да е от картерните пари, ама чак пък 3 литра ... Трябва от както са почнали студовете да не си я изфорсивал нито веднъж. Като караш само на ниски обороти, маслените пари които кондензират в кулера, защото там се охлаждат рязко, трябва да са се трупали доста дълго време, и в един момент да се е събрал толкова много маслен конденз, че да започне да го засмуква ДВГ и при ниски обороти. Но тук вече минаваме в сферата на митовете :D Провери си маслото колко е гъсто по сондата дето е за проверка на нивото му, когато е много студено и преди да си припалвал. Други идеи немам за сега. А като ти направи тоя проблем, падна ли нивото на маслото в ДВГ ? Това също би било показателно, за това от къде е маслото в кулера.
                  Когато се случи случката на щеката въобще нямаше масло.Аз си помислих че е изтекло от някъде покрай картера и налях още масло за да проверя да не е останал двигателя без масло и затова да не работи нормално. И като налях новото масло побра точно 3л. Значи толкова са влезли в кулера и маркучите.
                  Fiat Marea HLX TD100 98г.

                  Коментар


                    #10
                    Явно е заминало през турбината, за съжаление. Направи един тест - на свалената турбина в масления отсек налей нафта но недей да въртиш турбината бързо дори и на ръка. Виж дали ще потече покрай турбинките. Така ще разбереш от къде е минало маслото. Ако налееш масло, може и да не потече без налягане.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Почни с елементарна проверка за луфтове на турбината.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        Почни с елементарна проверка за луфтове на турбината.
                        По-горе пише че няма никакви луфтове.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Не е задължително да има луфтове, за да пуска масло.А събирането на масло в кулера е много опасно, в топло време може, като се събере повече, да тръгне с въздуха в цилиндрите и тогава виждаш как дизела си пълни оборотомера и биели излизат от блока...
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #14
                            Dido_Lyubenov написа:
                            Явно е заминало през турбината, за съжаление. Направи един тест - на свалената турбина в масления отсек налей нафта но недей да въртиш турбината бързо дори и на ръка. Виж дали ще потече покрай турбинките. Така ще разбереш от къде е минало маслото. Ако налееш масло, може и да не потече без налягане.
                            Тоя тест ще го направя но не мога да си обясня какво е направило така че маслото до премине през перките.Тоест кой елемент в турбината е сдал багажа.
                            Fiat Marea HLX TD100 98г.

                            Коментар


                              #15
                              никой не ти е отговорил досега.втулките на оста на турбото се маже под налягане.маслото което маже турбото е това от двигатела.налягането за мазането го създава маслената помпа.съответно има маркуч който отвежда маслото преминало през втулките обратно в мотора(червен на цвят силиконов маркуч).но при увеличаване на луфтоветв във втулките,всичкото масло не смогва да премине през маркуча и съответно заминава в маркуча и кулера.когато маслото е в по-големи количества става дума за износени втулки,и съответно ти трябва или рециклиране или добре работещо турбо.та да заключим-маслото се е загубило от прекомерно големите луфтове във втулките на турбото.също за дългия живот на турбото е важно мотора да вдига добро налягане на маслото,защото в противен случаи при тези свръх обороти които развива турбото се получава износване на втулките

                              Коментар

                              Working...
                              X