Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с EGR !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Като откача дебитомера (буксата) числата не се помръдват и застават на 3.92% ! А като го закача за момент показва 49.8% след което пак застава на 3.92% ! Като форсирам со стои на 3.92% а като пусна газта и обжоротите паднат на 800 показва за момент 49.8% и след това пак 3.92% ! Излиза , че като подам газ би трябвало ЕГР-ра да затвори а като паднат оборотите да отвори! Когато откача буксата на ел.ЕГР-вакуум клапана положението е същото т.е. на ЕЦУ-то му е все тая дали букста на ел клапана на ЕГР-ра е закачена или не - и с нея и без нея "едно си зне едно си бае" Ще се окаже че това е проблем от който страдат и други и на който все още не е намерено решение !
    LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

    Коментар


      #32
      Като откачиш дебитомера не гледай какво показват числата за ЕГР-а просто виж дали ще си върви нормално колата.

      Коментар


        #33
        Не върви ! Същото е както когато вхане грешката ! Я вижте какво направих с ФЕС и дали са нормални показаните стойности ! следят се оборотите , air quantity signal ,air temperature signal , и на колко% и кога се отваря ЕГР-ра !
        Прикачени файлове
        LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

        Коментар


          #34
          Намерих решение на проблема и вече месец никакви ядове .Накратко - проблемът се появява когато не работи или е затапен механично ЕГР-ра ! ЕГР-ра при мен е затапен и колата си върви както трябва ! Ако някой го интересува ще обясня по-подробно как се оправя !
          LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

          Коментар


            #35
            Колега maxuel82 чакаме да обясниш, че имаме коли за правене

            Коментар


              #36
              fiestahdi написа:
              Колега maxuel82 чакаме да обясниш, че имаме коли за правене
              То си има цяла тема по въпроса .
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                #37
                Тъй като поради известни причини понягога се налага затапването на ЕГР-ра или дори и незатапен той не работи коректно се появява проблема с "изчезването на турбото" и временната загуба на мощност ! Когато се натисне съединителя и оборотите паднат и пак се отпусне и се подаде газ колата тръгва да върви ! Това е така защото когато не работи коректно ЕГР-ра дебитомера подава грешна информация на ЕCU-то , то от своя страна разбира ,че има проблем и влиза в сервизен режим като ограничава горивото , доколкото разбрах от събрана информация това е направено с цел ако се повреди или затапи умишлено ЕГР-ра колата да не пуши и да не замърсява - европейците си пазят природата ! Дебитомера измерва много точно количеството на постъпващия в двигателя въздух ! В определен момент (няма да описвам подробно кога че става много дълго ) ЕCU-то пуска сигнал за да отвори ЕГР-ра ,при отворен ЕГР количетсвото на въздуха който минава през дебитомера би трябвало да намалее но тъй като сме го затапили пре дебитомера продължава да преминава същото количетсво въздух ,ЕCU-то "разбира" че има проблем и ограничава горивото като се записва грешка OF EGR ! Трябва да се "излъже"ЕCU-то ,че ЕГР-ра работи това става по следние начин (поне при мен стана) Най-напред трябва да се убедите че дебитомера работи като се замери с мултицета по тази схема
                Прикачени файлове
                LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                Коментар


                  #38
                  Ако всичко е наред и сте затапили ЕГР-ра с мултицета се мери напрежението между 1 и 5 (отбелязал съм ги на снимката за да е по-ясно) и напрежението трябва да е около 5 В (колата е на контакт)!! След това мерите напрешението което подава четеца между 2 и 5 ! При изгасен двигател трябва да е от 0.3 в и като местите четеца да нараства плавно до 5 В ! След това двигателя се пали и пак се мери напрежението между 2 и 5 - трябва да е около 2.4 В ! Подава се газ и напрежението трябва да се покачва ! Когато ЕГР-ра трябва да отвори кйлапата на дебитомера би трябвало леко да притвоти и напрежението да падне с няколко mV ! За да постигнем този ефект трябва да се премести четеца няколко мм. към началото на резистивното покритие ! Преди това обаче задължително бележите къде е бил четеца ,за да може да знаете колко да го местите а и нещо ако не ви хареса може да си го върнете в началното му положение ! Аз използвах игла като драснах над връхчето на четеца ! След това се разхлабва винчето и четеца се премества с няколко мм към началото на скалата ! Хубаво е да имате ФЕС за да изчиствате грешката и да видите кога ще спре да я вкарва ,тогава четеца е на точното положение ! Работата е малко пипкава ама при мен се получи !Ако нямате ФЕС просто местите по мм че и по-малко и пробвате колата как върви и дали изчезва проблема със забиването ! ако преместите четеца много в началото на скалата колата ептен ще се "спъне" но това не е проблем ,просто почвате да местите в обратната посока и така докато се нагоди точното положение ! Ами това е в общо взето
                  Прикачени файлове
                  LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                  Коментар

                  Working...
                  X