Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с EGR !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с EGR !

    Колата е Капа 2.4 ТДС ! От известно време започна да ми прави впечатление че колата понякога започна да не върви както вървеше преди ! Когато съм на някоя предавка примерно 4-та и подам газ колата не се " изпъва" а ускорява много бавно ,забелязах , че като натисна съединителя и оборотите на паднат на 800 и пак пусна съединителя и подам газ започва яко да набира както си е нормално , но като сменя предавката или покарам малко с умерена газ на същата предавка нещата се повтарят !Помислих че проблема е в дебитомера, затова го смених но нещата не се оправиха ! забелязах че като правя диагностикаа с ФЕС има една грешка 0F -EGR , която в повечето случай неможе да се изчисти! Точно когато запише тази грешка колата спира да върви явно ЕЦУ-то влиза в някакъв сервизен режим и ограничава горивото ! Купих друг ел. клапан за ЕГР-ра ! сложих го но положението си остана същото ! Грешката пак не иска да се чисти и колата пак не върви ! Интересното е че понякога грешката сама си изчезва и колата почва да се изпъва , но щом се появи отново колата пак почва да забива ! Забелязах че когато ЕГР-ра "забие" на 3.92% и колата спира да върви ! Всъщост тогава се записва и грешката ! Когато обаче ЕГР се "размърда " и %-тите почнат да се променят колата почва да върви нормално и грешката може да се изчисти ! Дотук добре -всичко води към проблем с ел.клапана на ЕГР-ра , но НЕ когато откача буксата на клапана на ЕГР-ра положението е същото както при закачена букса т.е. пак понякога "започва да работи" %-почват да се променят и колата почва да върви ит..н. Помислих че има проблем с кабелите които идват от компа до буксата ,НО не е и това , на букста постоянно си има 13.78 V или там с колкото зарежда динамото ! Дали може да се окаже това което си мисля Пороблема да е в ECU-то !
    Прикачени файлове
    LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

    #2
    Колега гледай и стойностите на дебитомера реални и искани!Ако реалните са много по ниски от исканите то егр ти прави проблеми тс остава отворен,блокира отворен и тн!Това е съпроводено и с повечко черен пушек!И стойностите на егр се менят според показанията на дебитомера-той е обратната връзка!
    ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

    Коментар


      #3
      Затапвай го и не се занимавай с него.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Механично ЕГР-ра съм го затапил с пластини , така че и да блокира отворен ,не би трябвало да оказва влияние на дебитомера (поне така си мисля) Не съм се замислял обаче дали точно поради тази причина не го хваща като грешка през дебитомера ! Дали има обратна връзка ! Това е схемата под номер 2 е дебитомера ,а 9 е ЕГР ра !
        Прикачени файлове
        LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

        Коментар


          #5
          щом е затапен защо си се насочил към него като евентуална причина за лошата динамика.виж да не са прегорели пластините.по скоро те съветвам да се ориентираш към проверка на турбо пътищата и разтоварващия клапан.точно с тези мотори не съм толкова добре запознат,но идентичен случай съм виждал при мерцедес и се оказа че кулера изпуска,губи се налягане и мап-а го вкарва в авариен режим.така че не е лошо замерване на налягането на турбото непосредствено преди смукателните колектори.пак казвам че всеки модел си има някаква специфична особеност в електрониката и управленията,а както казах не съм толкова запознат с този мотор.

          Коментар


            #6
            ivel написа:
            щом е затапен защо си се насочил към него като евентуална причина за лошата динамика.виж да не са прегорели пластините.по скоро те съветвам да се ориентираш към проверка на турбо пътищата и разтоварващия клапан.точно с тези мотори не съм толкова добре запознат,но идентичен случай съм виждал при мерцедес и се оказа че кулера изпуска,губи се налягане и мап-а го вкарва в авариен режим.така че не е лошо замерване на налягането на турбото непосредствено преди смукателните колектори.пак казвам че всеки модел си има някаква специфична особеност в електрониката и управленията,а както казах не съм толкова запознат с този мотор.
            Да и с дупка в кулера,ту върви ту не,абе хора четете малко преди да пишете.П.С.Колегата пуснал темата,провери задължително дали не е прегоряла тапата на ЕГР-а,оттам ти иде проблема според мен и според това което описваш.При показания че ЕГР-а е затворен,колата не върви,значи остава отворен....................
            Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
            Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
            Ventura garage

            Коментар


              #7
              Благодаря за съветите до момента ! Днес ще проверя пластините дани не са прегорели ! Турбопътищата съм ги проверил- и кулера не е спукан
              LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

              Коментар


                #8
                а ти като четеш я си представи че егр-а е затапен добре-от къде не върви.затова аз казах че вариантите са много и затова и дадох другите примери

                Коментар


                  #9
                  Не знам при този мотор дали дебитомера участва в смесообразуването, но аз си мисля, че проблема е от дебитомера.Няма как стойностите на ЕГР-а да остават постоянно на едно ниво..... при положение, че двигателя си променя оборотите. За да замръзват така то замръзва и дебитомера. Аз бих предложил да се откачи дебитомера и да се покара без него.

                  Коментар


                    #10
                    ми защо не и той е вариант,но не и егр-а,разбира се ако е затапен добре

                    Коментар


                      #11
                      Защо тогава ФЕС ми "хваща" като грешка ЕГР-ра а не нещо друго ? Проверих и пластините ,не са прегорели т.е. ЕГР-ра е затапен ! Отначало и аз мислех че е от дебитомера затова купих друг дебитомер но пак се същото положение ! Днес откачих букста дето влиза в кюмпютъра за да проследя дали кабела не се замасява някъде тъй като компютъра управлява ЕГР-ра "по маса" но всичко по кабелите е наред ! Откъде ЕЦу-то взима информация и преценява колко и кога да отваря и за зтваря ЕГР-ра ?
                      Прикачени файлове
                      LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                      Коментар


                        #12
                        фес-а ти го хваща и ще продължава да го хваща защото е затапен,механично

                        Коментар


                          #13
                          maxuel82 написа:
                          Проверих и пластините ,не са прегорели т.е. ЕГР-ра е затапен !
                          Казах ти, повече не се занимавай с него. Не ти е там проблема. Фес ще продължава да отчита нещо си, по предварително зададен алгоритъм.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            Е къде да търся проблема тогава ! То да отчита нещо не е проблем, проблем е че като го отчете колата спира да върви !
                            LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                            Коментар


                              #15
                              емо също ти каза да не се занимаваш с егр-а,не е в него причината.измери какво налягане прави турботона входа на смукателния колектор.аз съм си направил отпред на см. колектор щуцер за мерене на налягането,тъй като комп.диагностика ми показваше ниско налягане а се оказа че то е добро,а просто мап-а не го отчита коректно.напра ви си и ти и го измери.също виж на работещ мотор какво напрежение имаш на 5-я пин на дебитомера и как и доколко се променя с увеличаване на оборотите.също дай повече инфо пуши ли мотора и кога

                              Коментар

                              Working...
                              X