Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения и отзиви за Мареа 1,9 джи ти ди

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мнения и отзиви за Мареа 1,9 джи ти ди

    Здравейте, не зная дали пиша на правилното място(ако не извинете ме). Харесах си една Мареа 1.9 джи ти ди 2002г., обаче не зная никакви отзиви за количката, още повече за двигателя. За това моля ви дайте мнения и съвети читава ли е като модел или ще бера ядове а и какво да и огледам( ако има определени неща които дефектират). От дизели идея си нямам, а от италиански още по малко. Благодаря!

    #2
    Добре дошъл, колега!Като за начало ползвай "търсачката", в общи линии има достатъчно материал за четене (по твоя въпрос).
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

    Коментар


      #3
      Благодаря, колега. Опитах и продължавам да чета ама е трудно да изчетеш всичко(неподбрано), а аз утре трябва да реша- ще я вземам или няма. Затова потърсих директни мнения от колеги които карат такава машинка или такива които ги ремонтират.

      Коментар


        #4
        Колега, ако търсиш с търсачката " ДЖИ ТИ ДИ", едва ли ще намериш нещо! Без да съм фен на латинските сакрални абревеатури, държа да отбележа, че ти буквално си написал GTD.... или поне това се опитваш да спелуваш.А такова животно в света на МАРЕИТЕ няма.Май беше JTD, и се спелува ДЖЕЙ ТИ ДИ!Потърси и ще намериш...Иначе като двигатели... по-специално "италианските дизели" както се изразяваш, едни от най-сполучливите на пазара в момента... вграждани и вграждащи се в ОПЕЛ, СААБ, СУЗУКИ.Аз търкалям 1.9 JTD, под търговското наименование на СУЗУКИ за него DDiS, вече пета година и наливам само масло и нафта.Коли като коли, състоянието на тази на която си се спрял, зависи най-вече от отношението към нея на предишния собственик(ци), така, че всичко което би прочел е условно.Дано да имаш късмет! Успех!
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Накратко:- доказано здрав и безпроблемен двигател, щом е 2002г. трябва да е 110к.с. т.е. евро3, т.е. още по-добре - намери някой да провери състояние на маховик/съединител, че после ще търсиш из морги маховик
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Двигателя си е много добър.Малко е скъп за обслужване:Ремъци и ролки масло филтри - около 400 450 лв. Това са цени от преди 3 години.ЕДна ролка имаше която беше около 140 лв, сега не знам колко е.Има някой неща който трябва да се сменят обикновенно:Съединител - 250 - 300 лв + 100тина лева труд.Демпферна шайба на пистовият ремък - около 200 лв. Хубавото е че ги има по моргите за около 50 - 60 лв.Маховик - 700 800 лв - Малко хора са сменяли маховик във форума до колкото знам. Така че може да не го смяташ за разход.Двигателя е много отрупан и доста неща са му трудни за човъркане, както на повечето турбодизели.Алтернатор и стартер са доста неприятни за сваляне и слагане в случай че сам си човъркаш.Окачването не е скъпо за поддръжка но не е и от най здравите (или по точно резервните части са нискокачествени).Носача и шарнира са едно. Цената е от 65 до 95 лв за брой. Това е за бравото, за мареята мисля че е същото.Кормилен накрайник 12 - 25лв.Биалетка - 12 лв за бравото, за мареята мисля че бяха по около 25 че са малко по различни.За около 150 - 160 лв си сменяш всичко по предницата от среден клас марка.Термостата е около 100 110 лв , но се лекува само с 15 лв доработка ако не ти достигат парите.Другото е че ще имаш висок данък като за 110 коня - сигурно около 200 лв.Хубавото им е че е доста масова кола и има части по моргите. За бравото постоянно има обяви, за мареата може би малко по малко обяви има. Разхода има тема може да прочетеш там . Извънградско бравото 4.5л, градско и 9.5 съм го докарвал в началото. Сега смесено около 6.5. Какъв ще е при теб разхода живот и здраве ще се похвалиш. Фиат не се краде но и не държи цена. Вътре е доста широка и удобна според мен сравнено с аудита и пасати.С прилична поддръжка и късмет дълго време ще си я караш без проблем и с удоволствие.Поздрави и късмет каквото и да си напазаруваш.
            Bravo JTD 105 '98

            Коментар


              #7
              вземай и не мисли

              Коментар


                #8
                Емо е прав- за 2002г трябва да е 110 коня. За 30000к по двигателя съм сменил само дебитомер, подгряващи свещи и термостат. Като цяло- добър двигател, а след ремап става самолет.
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  #9
                  mr. Nikoi написа:
                  Двигателя си е много добър.Малко е скъп за обслужване:Ремъци и ролки масло филтри - около 400 450 лв. Това са цени от преди 3 години.ЕДна ролка имаше която беше около 140 лв, сега не знам колко е.Има някой неща който трябва да се сменят обикновенно:Съединител - 250 - 300 лв + 100тина лева труд.Демпферна шайба на пистовият ремък - около 200 лв. Хубавото е че ги има по моргите за около 50 - 60 лв.Маховик - 700 800 лв - Малко хора са сменяли маховик във форума до колкото знам. Така че може да не го смяташ за разход.Двигателя е много отрупан и доста неща са му трудни за човъркане, както на повечето турбодизели.Алтернатор и стартер са доста неприятни за сваляне и слагане в случай че сам си човъркаш.Окачването не е скъпо за поддръжка но не е и от най здравите (или по точно резервните части са нискокачествени).Носача и шарнира са едно. Цената е от 65 до 95 лв за брой. Това е за бравото, за мареята мисля че е същото.Кормилен накрайник 12 - 25лв.Биалетка - 12 лв за бравото, за мареята мисля че бяха по около 25 че са малко по различни.За около 150 - 160 лв си сменяш всичко по предницата от среден клас марка.Термостата е около 100 110 лв , но се лекува само с 15 лв доработка ако не ти достигат парите.Другото е че ще имаш висок данък като за 110 коня - сигурно около 200 лв.Хубавото им е че е доста масова кола и има части по моргите. За бравото постоянно има обяви, за мареата може би малко по малко обяви има. Разхода има тема може да прочетеш там . Извънградско бравото 4.5л, градско и 9.5 съм го докарвал в началото. Сега смесено около 6.5. Какъв ще е при теб разхода живот и здраве ще се похвалиш. Фиат не се краде но и не държи цена. Вътре е доста широка и удобна според мен сравнено с аудита и пасати.С прилична поддръжка и късмет дълго време ще си я караш без проблем и с удоволствие.Поздрави и късмет каквото и да си напазаруваш.
                  Благодаря много колеги! Въпросът е ако е евро 3 данъка не е ли по евтин, поне така съм чувал?

                  Коментар


                    #10
                    emzo написа:
                    Накратко:- доказано здрав и безпроблемен двигател, щом е 2002г. трябва да е 110к.с. т.е. евро3, т.е. още по-добре - намери някой да провери състояние на маховик/съединител, че после ще търсиш из морги маховик
                    Прав си колега 110 коня е, а за евро 3 незная.

                    Коментар


                      #11
                      За Пловдив плащам 156лв данък за 110 к.с. . Катализатора сваля от данъка, ако двигателя е до 74 Киловатавключително или 101 к.с.
                      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                      Коментар


                        #12
                        Данъка е на 50% ако е до 74 киловата или 100 конски сили включително и трябва да ти работи /да си е на мястото/ катализатора. В тоя случй не печелиш отстъпка от данък, защото е над 100 к.с. Ако я вземеш и трябва да сменяш биалети, пиши на ЛС да ти какжа какви да вземеш, че на мен бяха започнали да ми се смеят че ги сменям по-често от маслото. Сега намерих една марка, в тях е истината. Оригиналното окачване на Мареа е доста здраво, и много по-кадърно направено от на Браво и Брава. Въпреки че разликата е само в 3 детайла. Мойта я търкалям вече 45 000 км и по окачването съм сменял само биалети. Още е с оригиналните ресори, носачи и другите му там неща. Колата е изключително удобна и за дълъг път. Минавал съм по 400 км без почивка и като стигна, все едно преди малко съм седнал в колата. Вози поне по моите виждания много добре, стабилна в завоите, с малкото изключение , че по нашите пътища след време започват да потракват корите в купето, но това се оправя. Мотора вече ти казаха че е здрав, но няма да е зле да и направиш една компютърна диагностика, за да си на ясно какво може да се наложи да смениш като я вземеш.П.П. :колегата ме е изпреварил малко :D
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Относно данъка колега, никой не го е еня че имаш катализатор и че колата ти покрива Евро 3 стандарт. Караш ли "мощна" кола, т.е. над 74kW а в случая са 81kW, за Варна конкретно ще плащаш 200лв. данък.
                          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                          Коментар


                            #14
                            не съм виждал на мареа ресори,но.....

                            Коментар


                              #15
                              ivel написа:
                              не съм виждал на мареа ресори,но.....
                              Наведи се и огледай какво има около амортесьорите - едно такова спираловидно ( пружина ). В автомобила това се нарича ресор. Прочети тук за справка http://talkoven.onlinerechnik.com/du...81%D0%BE%D1%80 ! Има го на Мареа и на много други автомобили. На легендарната марка Москвич, са два типа - предни - спираловидни и задни - листови. Има и едни такива дето сигурно изобщо не би се сетил, че са ресори - пневматични. Общоприето е да им казват въздушна възглавница, което обаче не е правилно. Имат ги много автобуси. Използва се свойството на въздуха да се свива под въздействие на налягането. А въздушна възглавница е тази зона, която се образува под един хувъркрафт например.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X