Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сипване на отработено масло, като гориво - за и против!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Добре де, ами ако като е студено ако слагаш по някое кило нафта и по едно кило бензин да не се парафинясва гнястта, с която се возиш, дали няма де струва същите пати, бе з да се занимаваш?
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #77
      Yavor написа:
      Добре де, ами ако като е студено ако слагаш по някое кило нафта и по едно кило бензин да не се парафинясва гнястта, с която се возиш, дали няма де струва същите пати, бе з да се занимаваш?
      ами когато маслото/олиото е загряло то е толкова рядко колкото нафтата и нямам изгода да наливам нафта или бензин в адската смес вместо да измисля добра нагревателна система и да покарама това пунто още малко(100 000 км)примерно.
      fiat bravo 1.6 16v gt
      fiat marea 1.9 8v jtd
      fiat punto 1.7 td
      fiat marea 1.6 16v

      Коментар


        #78
        Да де, ама нали се сещаш, че те ще са подгрети само когато колата е вече запалила и загряла. Доколкото разбирам проблема ти е с паленето на първо място. В този случай май е по добре и по лесна някаква електрическа система за подгрев. Естествено и по голям акумулатор. И часовник да включва подгрева половин час преди да излезеш и т.н. Затова говоря за добавки в горивната смес - те седят и си чакат. А като е топло така или иначе си ОК.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #79
          хайде дайте идеи за електрическо подгряване без значение колко налудничави са те.все ще се измисли.дали може да се направи нещо с подгревни свещи???
          fiat bravo 1.6 16v gt
          fiat marea 1.9 8v jtd
          fiat punto 1.7 td
          fiat marea 1.6 16v

          Коментар


            #80
            superfiata написа:
            хайде дайте идеи за електрическо подгряване без значение колко налудничави са те.все ще се измисли.дали може да се направи нещо с подгревни свещи???
            Мареа ТД 100 има подгряване на горивото под формата на нагревател в горната част на конзолата за горивния филтър.Включва се под -3 градуса ,но можеш да си го направиш да си го вкл. ръчно.Ивеко 65C15 също имат същото.Преди години в големия студ в Добрич баща ми управляваше такова камионче и нямаше проблеми с горивото от нито една бензиностанция.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #81
              Tornado написа:
              superfiata написа:
              хайде дайте идеи за електрическо подгряване без значение колко налудничави са те.все ще се измисли.дали може да се направи нещо с подгревни свещи???
              Мареа ТД 100 има подгряване на горивото под формата на нагревател в горната част на конзолата за горивния филтър.Включва се под -3 градуса ,но можеш да си го направиш да си го вкл. ръчно.Ивеко 65C15 също имат същото.Преди години в големия студ в Добрич баща ми управляваше такова камионче и нямаше проблеми с горивото от нито една бензиностанция.
              Ми до конзолата как се подгрява :D
              Fiat palio 1.7td

              Коментар


                #82
                betuk написа:
                Ми до конзолата как се подгрява :D
                Това си е грижа на този който експериментира.Ако трябва да постави още една конзола до сондата на резервоара.Все пак свинска мас ли ще гори или овча лой?
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #83
                  Tornado написа:
                  betuk написа:
                  Ми до конзолата как се подгрява :D
                  Това си е грижа на този който експериментира.Ако трябва да постави още една конзола до сондата на резервоара.Все пак свинска мас ли ще гори или овча лой?
                  Не знам Колега, но лятото един пи4 ми каза 4е това е не подгряваща система, а дат4ик които ми показва за нали4ие на вода в филтьра, за което не бя х склонен да приема,затова така зададох въпроса, за да разбера то4но кабела който отива в горната 4аст на конзолата за какво е,който е захванат горивния филтьр. :D
                  Fiat palio 1.7td

                  Коментар


                    #84
                    и пунтото е като мара с подгрев на филтъра но това не променя нищо.колко може да подгрее тази стойка?трябва сериозен подгрев за да загрее "горивото" на 90-100 градуса и то да изгори пълно с цел намаляване на изгорелите газове и тяхната отвратителна миризма както и да запазя помпата ,а не да протече или да прехвърли зъб и да стане интересно.
                    fiat bravo 1.6 16v gt
                    fiat marea 1.9 8v jtd
                    fiat punto 1.7 td
                    fiat marea 1.6 16v

                    Коментар


                      #85
                      Yavor написа:
                      Да де, ама нали се сещаш, че те ще са подгрети само когато колата е вече запалила и загряла. Доколкото разбирам проблема ти е с паленето на първо място. В този случай май е по добре и по лесна някаква електрическа система за подгрев. Естествено и по голям акумулатор. И часовник да включва подгрева половин час преди да излезеш и т.н. Затова говоря за добавки в горивната смес - те седят и си чакат. А като е топло така или иначе си ОК.
                      И какво като сложи ел. подгряване?Ще сгрее гняста някъде преди помпата, а това което е в помпата и дюзите какво ще го правим като не може да запали.Слагаш си клапаните 2х2 вързани в паралел. Един отваря притока на нафта а друг отваря връщащата нафта, като обърнеш на гняста тези двата затварят и другите два отварят. Ако престоя ще е много голям и двигателя ще изстине се обръща на нафта за да можеш да запалиш на нафта. Клапаните трябва да са максимално близо до помпата за да може мин. количество от едното да влиза при другото когато сменяш двата вида гориво. Ел. подгряване се слага за да не чакаш да загрее охладителната течност за да можеш да обърнеш на другото гориво.

                      Коментар


                        #86
                        ако клапаните са максимално близо до помпата то трябва да са между помпата и филтъра но тогава трябва да сложа и допълнителна стойка с филтър защото"горивото" трябва да се пречиства
                        fiat bravo 1.6 16v gt
                        fiat marea 1.9 8v jtd
                        fiat punto 1.7 td
                        fiat marea 1.6 16v

                        Коментар


                          #87
                          Колега аз съм на олио от около 8 месеца. Проблема при теб е филтъра и до някъде тръбопроводите. Лятото наливах директно в резервоара, но за зимата си направих експериментална система. Причината- не пали лесно на олио. Моето решение - премахнах филтъра за олиото / то е предварително филтрирано на 5 микрона/ и се сипва в едно резервоарче до мотора с цел малък път на същото. Нужни са ти 4 клапана за бензин, а не газови / предполагам си визирал тях, но просто за протокола да няма грешка /. Правилното е всеки да се управлява от отделен бутон и ако искаш да е технически грамотно се изгражда с реле, бушон и диодче за вкл. на всеки клапан / а бе глезотийки / . Възможни са ДВА основни подгрева като комбинацията от тях забързва и естествено усложнява системата. Само да вметна, че ако караш колата под 10км дори градско смятам, че няма сми от олиото / тествано/ . Първи основен е с антифриза. Имам медна серпентина към резервоарчето взета от малкия кръг на охл. с-ма. Втори основен електрически. изпълнява се или със подгревни свещи или с реотанови отоплители / за мен на 12 волта са безсмислени/ . Вариантите са няколко аз ще ти кажа най-скъпия и сложния, естествено и най-ефективен, пък ти реши какво искаш. В резервоара / допълнителния/ слагаш серпентина за подгрев, сдобиваш се с един изпарител както вече си писал. 6 броя свещи за подгрев на дизел има и такива специално за охладителната с-ма, 2 броя термо датчици плюс индикатори, бутони, релета, бушони и т.н. . Та - на газовият изпарител монтираш 4 свещи за подгрев на антифриза и 2 за олиото, плюс термометрите. Как работи такава система? Палиш на нафта, пускаш всички подгреви / тук очаквам реплики за генератора / . при достигане на температурата на олиото около 50 гр. Ц. пускаш клапани олио входен и изходен, а за нафта ги затваряш. При температура на олиото 80гр. спираш подгрева му. При темп. на антифриза 60гр. спираш подгрева му. Това всичко може да се управлява от малко еку специално програмирано за целата, но е прекалено голяма глезотийка . как се минава на нафта? Както си караме на олио пускаме клана входна нафта и спираме клапана входно олио. караме около 100метра и пускаме клапана изходяща нафта, а спираме клапана изходящо олио. Каране още 200 метра. Така всеки си прави сметка, че на около 300 метра преди крайната цел да е минал на нафта / не че не може на място да ги направиш тези неща ако забравиш/. така имаме готов за стартиране мотор на нафта на минусови темп. Да поясня само, че ако престоят на студено няма да е повече от 1-2 часа и мотора и олиото са добре загряли не е нужно да се минава на нафта, пали се чудесно и на олио. Много мога да пиша още за с-мата. но ме заболяха пръстите.
                          Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                          Коментар


                            #88
                            Чета тука за някакви релета, подгрев,екю, ама едното да се включи на определни градуси, другото да се изключи, пък после на 200-300 метра преди да спреш трето и се чудя колко точно излиза икономията така? Защото ми се струва, че хамалогията по карането на такава кола не е малко, и за да си струва наистина трябва да е икономично. А литър олио е колкото нафтата...Не е ли по - добре да се сложи една газова, (един бакшиш бях гледал по телевизора каза 5 лв на 100 км му е икономията) и да не и слугуваш толкова много на тази кола?

                            Коментар


                              #89
                              todorakiggg написа:
                              Чета тука за някакви релета, подгрев,екю, ама едното да се включи на определни градуси, другото да се изключи, пък после на 200-300 метра преди да спреш трето и се чудя колко точно излиза икономията така? Защото ми се струва, че хамалогията по карането на такава кола не е малко, и за да си струва наистина трябва да е икономично. А литър олио е колкото нафтата...Не е ли по - добре да се сложи една газова, (един бакшиш бях гледал по телевизора каза 5 лв на 100 км му е икономията) и да не и слугуваш толкова много на тази кола?
                              наистина колегата си е поиграл доста но икономията е огромна.1л олио от кауфланд ти е 1.90лв 1л отработено олио ми го дават на 0.80лв а 1л отработено масло ми е 0.50лв. да кажем че измисля начин за подгрев и карам на 50/50 от олио и масло разхода ще е 5лв на 100км при разход 8 градско което е идеално
                              fiat bravo 1.6 16v gt
                              fiat marea 1.9 8v jtd
                              fiat punto 1.7 td
                              fiat marea 1.6 16v

                              Коментар


                                #90
                                Ехеи как ли би се чувствал Рудорф Дизел ако знаеше какво ще последва от немотията на българина.
                                Човекът е човек когато е на път.

                                Коментар

                                Working...
                                X