Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сипване на отработено масло, като гориво - за и против!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    да вдигна малко тази тема.карам мареа jtd.мисля съвсем скоро да я подкарам на отработено масло.много четох и много различни мнения срещнах но мисля да експериментирам като за начало съотношение 70/30 в полза на дизела.маслото ще го филтрирам 2-пъти за да сам сигурен че няма да запуша веднага филтъра.а до колко е вредно това за мотора да каже че не мисля да карам мара 123 години въпреки че я карам от 2 седмици и каквото и да се случи няма да е е яд за кола която струва колкото samsung galaxy s 3.ако има някой който е карал jtd на масло или отработено олио да каже някои тънкости.не мисля че е редно но сиромашия до шия.
    fiat bravo 1.6 16v gt
    fiat marea 1.9 8v jtd
    fiat punto 1.7 td
    fiat marea 1.6 16v

    Коментар


      #62
      Danchojn написа:
      Няма никакъв шанс да гориш масло и да си в нормите! По принцип има специални "печки" на отработено масло, за отопление.
      Специални-специални, колко да са специални - подгряват маслото, пръскат го под налягане в котлите и го запалват. Точно неспециалните дизелови двигатели го правят същото.
      Danchojn написа:
      ЕГР системата е твърдо доказано, че намалява вредните емисии. То и няма как, нали част от изгорелите газове се връщат за доизгаряне. Кофти се отразява на двг, пълни го с боклуци но ако се кара с качествени масла не е болка за умиране. Периодично обаче си изисква почистване и.т.н. И аз съм махал ЕГР-и са се покачвали вредните емисии, затова не мога да се съглася с мнението на колегата по-горе. Но не отричам и възможността, при конкретна машина нещата да стоят по-различно.
      С махнат и затапен ЕГР на ГТП бях под нормата за вредни емисии - пускаха ми мерене 4 пъти, защото уреда не успя 3 те пъти да хване каквото и да е. Накрая ме накараха да се кача в колата и да я изфорсирам на 2500 оборота и да задържа. Взе, че им отчете, малко...Тъй, че стига дрънканици без покритие.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #63
        jenshen73 написа:
        Danchojn написа:
        Няма никакъв шанс да гориш масло и да си в нормите! По принцип има специални "печки" на отработено масло, за отопление.
        Специални-специални, колко да са специални - подгряват маслото, пръскат го под налягане в котлите и го запалват. Точно неспециалните дизелови двигатели го правят същото.
        Danchojn написа:
        ЕГР системата е твърдо доказано, че намалява вредните емисии. То и няма как, нали част от изгорелите газове се връщат за доизгаряне. Кофти се отразява на двг, пълни го с боклуци но ако се кара с качествени масла не е болка за умиране. Периодично обаче си изисква почистване и.т.н. И аз съм махал ЕГР-и са се покачвали вредните емисии, затова не мога да се съглася с мнението на колегата по-горе. Но не отричам и възможността, при конкретна машина нещата да стоят по-различно.
        С махнат и затапен ЕГР на ГТП бях под нормата за вредни емисии - пускаха ми мерене 4 пъти, защото уреда не успя 3 те пъти да хване каквото и да е. Накрая ме накараха да се кача в колата и да я изфорсирам на 2500 оборота и да задържа. Взе, че им отчете, малко...Тъй, че стига дрънканици без покритие.
        Колега, ама вие вярно сте бил невероятен специалист по каквато и тема да ви барнат. Еваллата само мога да кажа. Това, че ЕГР системата е мислена от хора далече по - образовани и успешни от вас и продължава да бъде внедрявана във всички нови коли точно защото намаля вредните емисии, няма значение. Това което, има значение, е че в някакъв пункт за ГТП, на "бай Иван" уреда не е можал да зацепи и това е най - миродавното нещо на света, всичко друго няма значение... Чакам с нетърпение отговора Ви, за да може да продължа да се обогатявам със знания.п.с. Към Модераторите: Мога само да ви поздравя за усилията ви да се спазва добрия тон във форума, ама искам да попитам с какво точно този потребител е по - специален от останалите, при положение, че почти всяко второ негово мнение е пълно с лични нападки към останалите пишещи???

        Коментар


          #64
          Да, Колега todorakiggg,за ЕГР_ра при дизела ,не е добре за двигателя като цяло,но за природата има съвсем малко ефект.Значи имай на предвид за двигагели направени преди 5год.,сегашните супер модернизирани с по 2-3 каскадни турбини,отделно и специалните фап филтри и катализатори,може да са изчистили проблема с така честия и основен проблем при тази система ЕГР,а именно прекомерното натруване на сажди и катранни налепи в вмукателния колектор.Точно оттам, е проблема за бързото и преждевременно съсипване на двигателя,когато се ограничи количеството кислород.Аз моя го затапих преди година,и както казва колегата "jenshen73", при прегледа на газовете ,се учудиха при показанията, а именно прекалено ниските стойности за димност.Само за информация за мойта талига при норма евро2, а те са 2% ,моята отчете 0.43% и то при махнат катализатор, и добавка на двутактово масло в нафтата. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05Така че, не съм навредил с нищо на двигателя, пък за природата не знам,но щом минах прегледа с двигател проектиран и конструиран в началото на 90години, можеш да си направиш извода.Или ще кажеш че на " "бай Иван" уреда не е можал да зацепи"
          Fiat palio 1.7td

          Коментар


            #65
            Доколкото си спомням рециркулацията се включва само при определен режим и служи за намаляне температурата на горивния процес с цел намаляне на сяра или нещо подобно ,а не на димността
            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

            Коментар


              #66
              янко написа:
              Доколкото си спомням рециркулацията се включва само при определен режим и служи за намаляне температурата на горивния процес с цел намаляне на сяра или нещо подобно ,а не на димността
              Колега. ето един линк от чужд форум. Тук много добре е обяснено колко е ефективен тоз ЕГР при дизела.... http://www.chipit.com.au/support/sup...lanking_plate/Ето и превода на статийката:А. EGR клапан контролира коридор между приема и изпускателни колектори. Когато EGR клапан се отваря, отработени газове от изпускателния колектор през вентила и в смукателния колектор, поддържане на NOx емисиите в рамките на държавните граници.Въпрос: Защо блокират пристанището за доставка EGR?А. Тези горещи, кислород обеднения, изгорели газове измести (разрежда) охладител входящи богата на кислород въздух и има закаляване ефект при изгаряне и горенето температури. Това намалява работата на двигателя и повдига температури драстично входящия въздух.Въпрос: Какви са ползите от блокиране на порт EGR / тръбата?А. Много.1) Cooler темповете притокът на въздух.2) по-висока производителност.3) По-малко замърсяване на маслото в двигателя.4) масло от двигателя чист означава увеличаване на живота на двигателя.5) Cooler отработените калява.6) Не сажди в прием, който поддържа вакуум / тласък линии чисти7) Увеличаване турбо отговор Въпрос: Какви са негативите на блокиране на EGR коридор?А. Той е против закона да се промени начина за контрол на емисиите на превозното средство, системите функционират. Въпреки това, нагоре ... няма път тестване страна дизел за разлика от бензинови превозни средства. Изпитването на емисиите се случва по време на оригиналния двигател сертифициране. Но както обикновено, ние го оставя на клиента да реши дали те са удобни с този мод.За повече информация прочетете тук: http://www.chipit.com.au/products-pa...anking-plates/
              Fiat palio 1.7td

              Коментар


                #67
                Да не беше го пускал през преводача по-добре.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #68
                  Пак се отплеснахме от темата!
                  Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                  "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                  Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                  Коментар


                    #69
                    ivannik написа:
                    Пак се отплеснахме от темата!
                    Прав си Колега, :D пак се отклонихме от темата.Хубавото при дизела, че освен нафтица, гори всякакви масла.На предна ми работа , имах колега който слагаше хидравлично масло от машината на която бачкаше .Не знам каква марка беше, но щом е на аванта, блъскаше яко в резервоара на един Нисан.Та какво го бърка стар дизел обработеното масло стига да го пресежда и го меши с малко нафта ! Е само не знам от екологична гледна точка как е но със сигурност не е много добре [/i]
                    Fiat palio 1.7td

                    Коментар


                      #70
                      То от екологична гледна точка е направо противно, ама не ми е ясно как може да има такива мазохисти !? Нали от тоя въздух дишаме за да живеем бе, младежи ? Някой може ли да ми обясни, колко трябва да си тъп, за да не осъзнаваш важноста да опазваш средата в която живееш ? А тоя въпрос го задавам, защото и аз живея в тая среда, и искам да живея нормално, както и поколенията след мен. А това, че със затапрн ЕГР намаляват вредните емисии, го разправяйте на дедовия ми. Абсолютни глупости ! Оправете си електрониката, и най-вече сензорите, и ще Ви се изяснят много истини, дето ги отричате от тежкарлък.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #71
                        Колеги чудя се как я разисквате тая тема въобще.Тя сваля нивото на форума на доста ниска позиция,а той е един от най-добрите в ефира.
                        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                        Коментар


                          #72
                          на всички ни се диша чист въздух,но не е ли по-добре за обикновения потребител ,да си запази двигатела чист,да няма главоболие с постоянно зацапаните егр клапани.а и да попитам-отварял ли е някой двигател на jtd на 500 000км,с работещ егр и да види какви лайна има в см колектор,а да не говорим за главата и клапаните.извинявайте ,ама това е причината повечето да ги затапват.аз лично също съм за затапването.разликата в отработилите газове не толкова голяма

                          Коментар


                            #73
                            Има лайна когато му дефектира я дебитомер, я термодатчик ... като е чипосан едно към гьотере. Когато всичко му е изправно по управление на горенето, лайна няма от къде да дойдат. И не, не е по-добре да ми е по-чист ДВГ от белите дробове
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #74
                              преди 1 час ливнах 3.5 л отработено масло добре филтрирано и 3.5 л нафта.колата работи по същия начин и върви по същия начин.никаква промяна в нищо.колата е мареа 1.9 jtd.
                              fiat bravo 1.6 16v gt
                              fiat marea 1.9 8v jtd
                              fiat punto 1.7 td
                              fiat marea 1.6 16v

                              Коментар


                                #75
                                да вдигна малко темата.след като подарих мареата на жената да вози децата се принудих да си взема друга.колата която взех е пунто 1.7 тд.взех я за 500лв и реших да продължа с експериментите с маслото или с олиото.от седмица я карам на консистенция 70 процента горено масло и 30 процента олио(рафинирано) и няма проблем до вчера сутринта когато стана доста студено и едвам едвам запалих(разбираемо е когато няма и капка нафта).мисля да сложа изпарител от газова уредба през който да минава само маслото да го загрява както трябва и да гори пълно но идеята ми е да го прехвърлям от нафта на олио/масло автоматично посредством бутон както при газовите уредби.за целта съм замислил да монтирам още един филтър и 4 газови клапана 2x2 заедно с изпарител brc(задължително brc според газ майстора защото няма как да влезне вода в нафтата поради причината че корпусите били разделени)и 20 литрова туба в багажника за резервоар.трябва само да пусна 2 маркуча от импровизирания резервоар до мотора(един за входяща и един за излишната "нафта")и да монтирам клапаните така че като карам на нафта 2-та клапана на входящата и обратната нафта да са отворени за сметка на другите 2 за маслото и след превключването на "нафтата" да стане обратното.ако има колеги които да ми помогнат (главно в свързването на електрическата част)нека помогнат а на другите да кажа да не спамат а да следят темата.
                                fiat bravo 1.6 16v gt
                                fiat marea 1.9 8v jtd
                                fiat punto 1.7 td
                                fiat marea 1.6 16v

                                Коментар

                                Working...
                                X