да вдигна малко тази тема.карам мареа jtd.мисля съвсем скоро да я подкарам на отработено масло.много четох и много различни мнения срещнах но мисля да експериментирам като за начало съотношение 70/30 в полза на дизела.маслото ще го филтрирам 2-пъти за да сам сигурен че няма да запуша веднага филтъра.а до колко е вредно това за мотора да каже че не мисля да карам мара 123 години въпреки че я карам от 2 седмици и каквото и да се случи няма да е е яд за кола която струва колкото samsung galaxy s 3.ако има някой който е карал jtd на масло или отработено олио да каже някои тънкости.не мисля че е редно но сиромашия до шия.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сипване на отработено масло, като гориво - за и против!
Collapse
X
-
Danchojn написа:Няма никакъв шанс да гориш масло и да си в нормите! По принцип има специални "печки" на отработено масло, за отопление.Danchojn написа:ЕГР системата е твърдо доказано, че намалява вредните емисии. То и няма как, нали част от изгорелите газове се връщат за доизгаряне. Кофти се отразява на двг, пълни го с боклуци но ако се кара с качествени масла не е болка за умиране. Периодично обаче си изисква почистване и.т.н. И аз съм махал ЕГР-и са се покачвали вредните емисии, затова не мога да се съглася с мнението на колегата по-горе. Но не отричам и възможността, при конкретна машина нещата да стоят по-различно.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Danchojn написа:Няма никакъв шанс да гориш масло и да си в нормите! По принцип има специални "печки" на отработено масло, за отопление.Danchojn написа:ЕГР системата е твърдо доказано, че намалява вредните емисии. То и няма как, нали част от изгорелите газове се връщат за доизгаряне. Кофти се отразява на двг, пълни го с боклуци но ако се кара с качествени масла не е болка за умиране. Периодично обаче си изисква почистване и.т.н. И аз съм махал ЕГР-и са се покачвали вредните емисии, затова не мога да се съглася с мнението на колегата по-горе. Но не отричам и възможността, при конкретна машина нещата да стоят по-различно.
Коментар
-
Да, Колега todorakiggg,за ЕГР_ра при дизела ,не е добре за двигателя като цяло,но за природата има съвсем малко ефект.Значи имай на предвид за двигагели направени преди 5год.,сегашните супер модернизирани с по 2-3 каскадни турбини,отделно и специалните фап филтри и катализатори,може да са изчистили проблема с така честия и основен проблем при тази система ЕГР,а именно прекомерното натруване на сажди и катранни налепи в вмукателния колектор.Точно оттам, е проблема за бързото и преждевременно съсипване на двигателя,когато се ограничи количеството кислород.Аз моя го затапих преди година,и както казва колегата "jenshen73", при прегледа на газовете ,се учудиха при показанията, а именно прекалено ниските стойности за димност.Само за информация за мойта талига при норма евро2, а те са 2% ,моята отчете 0.43% и то при махнат катализатор, и добавка на двутактово масло в нафтата. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05Така че, не съм навредил с нищо на двигателя, пък за природата не знам,но щом минах прегледа с двигател проектиран и конструиран в началото на 90години, можеш да си направиш извода.Или ще кажеш че на " "бай Иван" уреда не е можал да зацепи"Fiat palio 1.7td
Коментар
-
янко написа:Доколкото си спомням рециркулацията се включва само при определен режим и служи за намаляне температурата на горивния процес с цел намаляне на сяра или нещо подобно ,а не на димносттаFiat palio 1.7td
Коментар
-
ivannik написа:Пак се отплеснахме от темата!Fiat palio 1.7td
Коментар
-
То от екологична гледна точка е направо противно, ама не ми е ясно как може да има такива мазохисти !? Нали от тоя въздух дишаме за да живеем бе, младежи ? Някой може ли да ми обясни, колко трябва да си тъп, за да не осъзнаваш важноста да опазваш средата в която живееш ? А тоя въпрос го задавам, защото и аз живея в тая среда, и искам да живея нормално, както и поколенията след мен. А това, че със затапрн ЕГР намаляват вредните емисии, го разправяйте на дедовия ми. Абсолютни глупости ! Оправете си електрониката, и най-вече сензорите, и ще Ви се изяснят много истини, дето ги отричате от тежкарлък.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
на всички ни се диша чист въздух,но не е ли по-добре за обикновения потребител ,да си запази двигатела чист,да няма главоболие с постоянно зацапаните егр клапани.а и да попитам-отварял ли е някой двигател на jtd на 500 000км,с работещ егр и да види какви лайна има в см колектор,а да не говорим за главата и клапаните.извинявайте ,ама това е причината повечето да ги затапват.аз лично също съм за затапването.разликата в отработилите газове не толкова голяма
Коментар
-
Има лайна когато му дефектира я дебитомер, я термодатчик ... като е чипосан едно към гьотере. Когато всичко му е изправно по управление на горенето, лайна няма от къде да дойдат. И не, не е по-добре да ми е по-чист ДВГ от белите дробовеОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
да вдигна малко темата.след като подарих мареата на жената да вози децата се принудих да си взема друга.колата която взех е пунто 1.7 тд.взех я за 500лв и реших да продължа с експериментите с маслото или с олиото.от седмица я карам на консистенция 70 процента горено масло и 30 процента олио(рафинирано) и няма проблем до вчера сутринта когато стана доста студено и едвам едвам запалих(разбираемо е когато няма и капка нафта).мисля да сложа изпарител от газова уредба през който да минава само маслото да го загрява както трябва и да гори пълно но идеята ми е да го прехвърлям от нафта на олио/масло автоматично посредством бутон както при газовите уредби.за целта съм замислил да монтирам още един филтър и 4 газови клапана 2x2 заедно с изпарител brc(задължително brc според газ майстора защото няма как да влезне вода в нафтата поради причината че корпусите били разделени)и 20 литрова туба в багажника за резервоар.трябва само да пусна 2 маркуча от импровизирания резервоар до мотора(един за входяща и един за излишната "нафта")и да монтирам клапаните така че като карам на нафта 2-та клапана на входящата и обратната нафта да са отворени за сметка на другите 2 за маслото и след превключването на "нафтата" да стане обратното.ако има колеги които да ми помогнат (главно в свързването на електрическата част)нека помогнат а на другите да кажа да не спамат а да следят темата.fiat bravo 1.6 16v gt
fiat marea 1.9 8v jtd
fiat punto 1.7 td
fiat marea 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар