Danchojn написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сипване на отработено масло, като гориво - за и против!
Collapse
X
-
Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
-
muns61 написа:Като се изпролети, ще те поканя да те повозя с баба Мазда, с гориво 50:50, да видиш дали пуши! Може и да е поизгнила, но мотора е ремонтиран от мен и е перфектен, помпа и дюзи също. Даже на студено не пуши, защото има ел. подгревател на нафтата, а като загрее, антифриза върши тази работа - филтър от Рено. Като гледам, много повече пушат разни рейсърски JTD, TDI, TDCI и прочие бегачки.Колкото до амортизацията на мотора, всеки сам си прави сметката. В Исландия от доста години горят в камионите рибено масло...Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Danchojn написа:Като чета за какво става въпрос и се отчайвам. Някой замислял ли се е колко токсично е изгарянето на масло? Някой дава ли си сметка, че това се диша от нашите деца? Че раковите заболявания са вече ежедневие от подобни глупости? С две ръце съм скоро да не може да излезе на улицата автомобил с извън нормени показатели на газовете. Колеги замислете се, това е безумие. Отделно да не говорим за щетите по двг. И тая кочина дето ще я кара някой с масло, ще попадне при друг, дето да си блъска главата.По темата - твърдо съм против това. Има други начини да караш по-икономично и по-екологично.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Колега как има време да го изпишеш това всичкото за сметосъбирането в Бургас незнам. И да те питам ТИ карал ли си на дълго с 50/50 Дизел - Керосин ? Сори ама ми много интересно как го понесе ДВГ - то, сериозно питам и не те поднасям.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Хора, моля Ви се - изкарахте ме убиец! Идеята ми беше да се получи дискусия, но не смятате ли че прекалявате. Даже мисля да кандидатствам с Пунтото по някоя европейска програма и да го впиша, като завод за преработване на отпадъци, пък кой знае... Сега сериозно: не съм тръгнал да наливам сега зимата отработено масло, но пролетта, като ми дойде времето за техническия ще омешам една хубава пропорция нафта-масло и ще поискам от шефчето откровенно да ми каже дали съм в нормите. Тогава ще се види. А дотогава не бъдете по-светци от Господ!Fiat Punto 1.7 TD
Коментар
-
itan75 написа:Dido_Lyubenov написа:Danchojn написа:Като чета за какво става въпрос и се отчайвам. Някой замислял ли се е колко токсично е изгарянето на масло? Някой дава ли си сметка, че това се диша от нашите деца? Че раковите заболявания са вече ежедневие от подобни глупости? С две ръце съм скоро да не може да излезе на улицата автомобил с извън нормени показатели на газовете. Колеги замислете се, това е безумие. Отделно да не говорим за щетите по двг. И тая кочина дето ще я кара някой с масло, ще попадне при друг, дето да си блъска главата.По темата - твърдо съм против това. Има други начини да караш по-икономично и по-екологично.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ЕГР системата е твърдо доказано, че намалява вредните емисии. То и няма как, нали част от изгорелите газове се връщат за доизгаряне. Кофти се отразява на двг, пълни го с боклуци но ако се кара с качествени масла не е болка за умиране. Периодично обаче си изисква почистване и.т.н. И аз съм махал ЕГР-и са се покачвали вредните емисии, затова не мога да се съглася с мнението на колегата по-горе. Но не отричам и възможността, при конкретна машина нещата да стоят по-различно.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
muns61 написа:Като се изпролети, ще те поканя да те повозя с баба Мазда, с гориво 50:50, да видиш дали пуши! .................Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
tzetzo_slavista написа:Хора, моля Ви се - изкарахте ме убиец! Идеята ми беше да се получи дискусия, но не смятате ли че прекалявате. Даже мисля да кандидатствам с Пунтото по някоя европейска програма и да го впиша, като завод за преработване на отпадъци, пък кой знае... Сега сериозно: не съм тръгнал да наливам сега зимата отработено масло, но пролетта, като ми дойде времето за техническия ще омешам една хубава пропорция нафта-масло и ще поискам от шефчето откровенно да ми каже дали съм в нормите. Тогава ще се види. А дотогава не бъдете по-светци от Господ!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
ЦИТАТ Моторни масла Отработените моторни масла, отделяни в големиколичества, както от автосервизи, така и от частни лица, създават сериозна опасност, както за здравето на хората, така и за околната среда. Те в никакъв случай не бива да се изхвърлят в градската канализация, тъй като могат да попаднат в реките или в морето. Един литър отработено масло може да замърси 1 милион куб. м вода, а ако се излее във воден басейн, може да образува петно с размер 4 000 кв. м. Пет литра масло при неконтролирано изгаряне, най-често чрез незаконно добавяне на отработени масла към горивата, замърсяват въздуха, който един човек може да диша в продължение на 3 години. По тази причина отработените моторни и трансмисионни масла от автомобилите трябва да бъдат сменяни само на определените за това места, след което да бъдат насочвани към инсталациите за оползотворяване. В България има функциониращи съоръжения за събиране и рециклиране на отработените масла. имайки предвид, че маслата са продукт, получаван чрез дестилация на петрол, който е невъзстановим природен ресурс, е необходимо да се събира цялото отработено количество и да се регенерира за повторна употреба. В процеса на регенериране от всеки 3 литра отработено масло се добива 2 литра базово масло. По този начин използваме по-малко петрол, пестим природни ресурси и опазваме околната среда.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Цитатите са хубаво нещо, особено подкрепени с факти и осмислени.Знаете ли как се събират и изкупуват отработените масла? Къде в Бг се преработват на нови? Знаете ли къде у нас се правят масла и от каква суровина? Кое е по-евтино - да преработваш отработени, което иска съоръжения, или да внасяш базови, с които е доста по-лесно? И ако случайно маслата се преработят и отидат за нови, отпадъкът от процеса отива в котелното гориво или в мазута, които пак се изгарят в съоръжения, които са в пъти по-неекологични от един ДВГ. Бизнесът е алчен и лаком, върви по най-лесния път. Обикновено маслата отиват в котлите за отопление на съответните фирми или в мазута за продан. Това не е времето на Бай Тошо и завод "Леон Таджер" в Русе...Та да не се правим на по-католици от папата, заради такива пишман еколози останахме без 4 блока в Козлодуй!Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар