Днес закарах Фиатката до моя майстор и почнахме да го преглеждаме, споменах ми за клапана за изгорелите газове да го провериме и се оказа че нерабори, първо пробвах на ръка да го помръдна но не поддаде, майстора ми каза да се кача в колата и да ме повдигне с подемника и да запаля колата да подам каза както и направих резултата бе нулев грам не мърда явно е блукирал.Та мисълта ми е един колега бе споменал че и на него му се е случвало същото как е решил проблема без да се сваля турбото дали има варянт да се раздвижи и дали клапана трябва да се движе на ръка, дали от него се влияе вървенето ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Пунто 1.7ТD не иска да върви
Collapse
X
-
Виж сега, колега. Този клапан отваря когато към мембраната подадеш определено налягане. Тридно ще го мръднеш на ръка, а ако сбъркаш посоката в която трябва да се движи и го напънеш със щанга, може да го прецакаш. За най сигурно, вземи една помпа за помпене на гуми, откачи маркуча от турбото към мембраната и закачи помпата към мембраната. Внимателно напомпи, и виж дали ще мърда лоста на клапана. Най-добре е да има манометър, за да виждаш при какво налягане мърда, ако изобщо мръдне. Така ще разбереш и дали не е спукана мембраната. Не знам какво е необходимото налягне за твоя модел, на ТД100 е 1,05 бара. Ако лоста мърда, не е гаранция че клапана затваря като няма налягане, а това се вижда само като се свали турбото. Може се пак да пробваш с един манометър, да провериш какво налягане вдига турбото в движение. Най-гадното е, че ако има проблем с подаването на гориво, пак няма да вдигне налягане от турбото, защото няма да има достатъчно изгорели газове за да го развъртят достатъчно. И след тези размисли и страсти, мисля че е най-добре да свалиш турбото и да му направиш преглед и профилактика и да си сигурен че не е в него проблема.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ta4kata написа:Днес закарах Фиатката до моя майстор и почнахме да го преглеждаме, споменах ми за клапана за изгорелите газове да го провериме и се оказа че нерабори, първо пробвах на ръка да го помръдна но не поддаде, майстора ми каза да се кача в колата и да ме повдигне с подемника и да запаля колата да подам каза както и направих резултата бе нулев грам не мърда явно е блукирал.Та мисълта ми е един колега бе споменал че и на него му се е случвало същото как е решил проблема без да се сваля турбото дали има варянт да се раздвижи и дали клапана трябва да се движе на ръка, дали от него се влияе вървенето ?Palio Weekend 1.7 TD
Коментар
-
Ta4kata написа:Този сервиз не е ли във Варна чак, ще им бия една шайба, ще го правя в един сервиз при приятели и ако стане стане ако не здраве, но без сваляне надали ще се получи. Дали от него ще тръгне колата ако си заработи ?Ще пиша за резултата !Palio Weekend 1.7 TD
Коментар
-
Клеги днес поразглобихме Фиатката мерихме налягането на турбото 1.5 бара, гледахме клапана на помпата за сместа също и клапана на турбото и нищо неоткрихме проблема, казах на маистора че клапана на турбото е заседнал, а тои ми каза че не е докато съм бил за кафето го натиснал с отверката и работел и до последно проблема не бе решен и решихме да смениме разпрасквачите и ако несе оправи ще му турям табелите за продан. Тръгнах си аз дадох му газ и се оказа че е почнало да ускорява доста по добре имаше доста сняг но излезнах на околувръсното си му дадох жегичка и доста по добре се държеше имаше ускорение но ми се струва ше че е почнало да гори доста повече и за утре съм подготвил 4 разпрасквача Бош за да видя дали ще му падне разхода че сутрин като го запаля трака като трактор беларус, предполагам че трябва да даде някаква разлика, а с ЕГР-а какво да правя да го изолирам или да си го вържа както трябва, тои почиствали се нещо ! Имам и друг проблем потът ми се стъклата махнах филтара на купето и несъм взимал друг намали малко, от време на време изчезваше по малко антифриз взех добавка за радятори и е сипах с риск да го запуша напълно и така или иначе ще се сваля таблото за радятора, трудна ли му е смяната, свалял съм 3-4 пъти табла на мерцедеси и знам че таблото няма да ми е проблем проблем ми е после докато стигна со радятора там кое как се разкачва !Благодаря Колеги предварително.
Коментар
-
този клапан е хубаво да се почисти.за целта се разглобява турбото,откача се лостчето на клапана за да се освободи и се полира самия клапан и леглото му.в повечето случаи е пулно с нагар,клапана на може да затвори добре и турбото достига макс.налягане или на много високи обороти или въобще не го достига.а като не достига налягане не отваря и клапана.абе нещата са навързани.понякога само с раздвижване също пада нагара от леглото и клапана,но е по-добре да се почисти.полирането става с водна шкурка 600 и масло.накрая след като всичко е полирано и почистено наливаш нафта за проба дали изпуска
Коментар
-
ЕГР-а си го вържи както трябва, и пробвай какще се държи с него. Клапана на турбото може би не е бил затворил напълно при предишно отваряне, и сега като го е бутнал майстора с отверката, се е оправил и е затворил. Това обаче означава че сигурно има много нагар покрай тоя клапан и може отново да ти извърти тя номер. Тракането може да е от рабъзикана ГНП, с цел да дократ някакво вървене на машинката, а проблема да си е бил само в клапана на турбото. Налей хубава нафта, не знам каква наливаш сега, и пробвай с нея как ще се държи. Това че трка много на студен ДВГ може и от наафтата да е.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Взех колата от сервиза, върви доста по добре, след смяна на разпръсквачи и регулиране на клапаните, маистора ми каза че една от дюзите била много зле била пикала а другите били горе долу приемливи за незнаините си километри. Казаха ми още че разхода щял да ми падне с 1 литър след смяната на дюзите. Преди 5 мин се прибрах и ходих да е тествам но ми се струва се още че повече от 140 няма да напраави, сигорно тези дни ще изхвъля и катализатора че може и тои да е издал багажа и да прави спънка във високите обороти когато напомпи турбото, има ли начин да се разбере дали катализатора е читав!Колеги ГОЛЯМА БЛАГОДАРСКО, че ми писахте и заедно решихме проблема, дано несъм ви досадил !
Коментар
-
Ta4kata написа:Взех колата от сервиза, върви доста по добре, след смяна на разпръсквачи и регулиране на клапаните, маистора ми каза че една от дюзите била много зле била пикала а другите били горе долу приемливи за незнаините си километри. Казаха ми още че разхода щял да ми падне с 1 литър след смяната на дюзите. Преди 5 мин се прибрах и ходих да е тествам но ми се струва се още че повече от 140 няма да напраави, сигорно тези дни ще изхвъля и катализатора че може и тои да е издал багажа и да прави спънка във високите обороти когато напомпи турбото, има ли начин да се разбере дали катализатора е читав!Колеги ГОЛЯМА БЛАГОДАРСКО, че ми писахте и заедно решихме проблема, дано несъм ви досадил !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ta4kata написа:Взех колата от сервиза, върви доста по добре, след смяна на разпръсквачи и регулиране на клапаните, маистора ми каза че една от дюзите била много зле била пикала а другите били горе долу приемливи за незнаините си километри. Казаха ми още че разхода щял да ми падне с 1 литър след смяната на дюзите. Преди 5 мин се прибрах и ходих да е тествам но ми се струва се още че повече от 140 няма да напраави, сигорно тези дни ще изхвъля и катализатора че може и тои да е издал багажа и да прави спънка във високите обороти когато напомпи турбото, има ли начин да се разбере дали катализатора е читав!Колеги ГОЛЯМА БЛАГОДАРСКО, че ми писахте и заедно решихме проблема, дано несъм ви досадил !Palio Weekend 1.7 TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар