Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за педала на газта на пунто 1.9 д

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане за педала на газта на пунто 1.9 д

    1.Педала наистина е наврян в дупето на географията,ако може някой да каже как се маха.2.Намерихме едно добло със същия двигател, би трябвало и педалите да са същите,ако може да кажете дали е така3.Ако се навият от моргата да го дадат за проба, ще го тестваме.4.Ако някой има педал за продан може да пусне една две снимки да ги погледна да видя дали има възможност евентуално за почистване да се види има ли някакъв ефект изобщо.

    #2
    Намерихме схемата на Педала на газта.Проблема за хълцането което се получава най вероятно е от педала, следващата възможност е компютърът, тъй като сигнала от педала отива в компютъра, след това компютъра праща команда/информация до Горивно Нагнетателната Помпа.Всички колеги които имат проблеми с хълцане при въпросният модел няма смисъл да си губят времето излишно и да трошат пари като мен докато стигнат до проблема. За съжаление възможностите са все скъпи и трудно се намират само за проба.ГНП при мен е след ремонт и на стенд работи перфектно, надеждите ми са в педала, а и самият той е най - евтиният вариант.Ако все пак се окаже че проблема е някъде в ГНП или Компютъра, най разумното решение според мен, а и най - препоръчваното от майстори е да се премине към механична помпа и педал с жило.Ходихме в няколко сервиза и там направо ни казаха, че коли с тези симптоми направо им сменят помпите с механични и изобщо не се занимават да дирят къде точно е проблема.Ще пусна един линк към другата тема която съм пускал за същия проблем, там можете да прочетете какво е направено до момента, но за съжаление нямаше абсолютно никакъв резултат.Всмукателни колектори 1.9ДКолегата Динеца също е пускал тема за същия проблем и казва, че при него всичко се е решило със смяната на датчика на коляновия вал. Да ама не смених го с чисто нов такъв и резултата си е същият. Все пак ще дам и линк към неговата тема.проблемното пунто 1.9 чист дизелАко някой има някакви идеи относно педала нека ги сподели, да пробваме дали ще има някакъв резултат.За сега търся педал за проба или реални снимки на такъв педал, да видим дали може да се отвори да се почистят потенциометрите.Марто
    Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

    Коментар


      #3
      както ти бях писал най-вероятно става въпрос за износване на пистите на потенциометъра на педала.дано да е това че направо те съжалявам .

      Коментар


        #4
        ivel написа:
        както ти бях писал най-вероятно става въпрос за износване на пистите на потенциометъра на педала.дано да е това че направо те съжалявам .
        Аз съм си направо за бой, че като тегля чертата до тук съм хвърлил над 1300лв за проба грешка...Успокоявам се с факта, че ми се изплащат от ниският разход на гориво.
        Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

        Коментар


          #5
          нали знаеш че е човешко да се греши.важното е да се оправи проблема

          Коментар


            #6
            Я се насочете по-добре към онова лайно дето седи на кутията на въздушния филтър,но най-добре е да се закара колата на диагностика,така с проба грешка не става.............
            Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
            Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
            Ventura garage

            Коментар


              #7
              На два броя Рено Канго с такива помпи...... проблема им беше от куплунзите на компютрите. Ходиха по какви ли майстори....... само на едно място бяха стигнали до истината на 100% смениха куплунга на ЕКУ-то и за известно време всичко беше наред, после отново започнаха мизериите. Докато не наклонихме крачетата на ЕКУ-то в една посока (за по хубав контакт) вече над 2г няма проблем с тези рена :D

              Коментар


                #8
                Марто написа:
                Намерихме схемата на Педала на газта.Проблема за хълцането което се получава най вероятно е от педала, следващата възможност е компютърът, тъй като сигнала от педала отива в компютъра, след това компютъра праща команда/информация до Горивно Нагнетателната Помпа.Всички колеги които имат проблеми с хълцане при въпросният модел няма смисъл да си губят времето излишно и да трошат пари като мен докато стигнат до проблема. За съжаление възможностите са все скъпи и трудно се намират само за проба.Ще пусна един линк към другата тема която съм пускал за същия проблем, там можете да прочетете какво е направено до момента, но за съжаление нямаше абсолютно никакъв резултат.Колегата Динеца също е пускал тема за същия проблем и казва, че при него всичко се е решило със смяната на датчика на коляновия вал. Да ама не смених го с чисто нов такъв и резултата си е същият. Все пак ще дам и линк към неговата тема.проблемното пунто 1.9 чист дизелАко някой има някакви идеи относно педала нека ги сподели, да пробваме дали ще има някакъв резултат.За сега търся педал за проба или реални снимки на такъв педал, да видим дали може да се отвори да се почистят потенциометрите.Марто
                PUNTO-Mk2-подобен проблем с "хълцане" съм имал преди години и се оказа от един микропревключвател на съединителя. Беше се "изметнал" от мястото му.А аз си мислех, че е като при японските коли... да не ти позволява да стартираш двигателя, преди да е натиснат съединителя.Както и да е, наместих го на мястото му и проблемът изчезна. Може би и ти говориш за това.И една съвсем добронамерена забележка... Колеги, писна ми да чета за "ЧИСТ ДИЗЕЛ"... няма такова понятие, все пак сме технически форум, а не форума на БГ МАМА.Май е по-правилно да се казва "АТМОСФЕРЕН ДИЗЕЛ"... пък нека в бгмама да си говорят за мръсни и чисти дизели!
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  Онзи ден с Любо се завирахме от долу при педалите и пипах тая машинка на съединителя, и сякаш май прекъсва повече. Утре ще се навра да я откача да видя как трябва да е и ще я закача наново.
                  Mury написа:
                  Я се насочете по-добре към онова лайно дето седи на кутията на въздушния филтър,но най-добре е да се закара колата на диагностика,така с проба грешка не става.............
                  Мъри, ако си беше направил труда да прочетеш темите към които съм дал линк, щеше да знаеш че това "лайно" е сменено с чисто ново.
                  Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                  Коментар


                    #10
                    доколкото знам таз машинка е вид прекъсвач.на моя му е счупен бутона , ама си върви.пробвал съм и двата варианта-с откъчена и закъчена букса.разлика никаква.после разбрах че този прекъсвач е за темпомат на по-новите модели.поне при мен на jtd-то никаква разлика с или без него.не вярвам и при теб това да е проблема

                    Коментар


                      #11
                      ivel написа:
                      доколкото знам таз машинка е вид прекъсвач.на моя му е счупен бутона , ама си върви.пробвал съм и двата варианта-с откъчена и закъчена букса.разлика никаква.после разбрах че този прекъсвач е за темпомат на по-новите модели.поне при мен на jtd-то никаква разлика с или без него.не вярвам и при теб това да е проблема
                      Сега я свалих тая машинка, оказа се че клемите и са се поокислили. Съмнявам се да е от нея, но ще и да да взема един контактен спрей, да я напръскам.За сметка на това машинката на спирачката почти беше изпаднала...
                      Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                      Коментар


                        #12
                        Nino написа:
                        PUNTO-Mk2-подобен проблем с "хълцане" съм имал преди години и се оказа от един микропревключвател на съединителя. Беше се "изметнал" от мястото му.А аз си мислех, че е като при японските коли... да не ти позволява да стартираш двигателя, преди да е натиснат съединителя.Както и да е, наместих го на мястото му и проблемът изчезна. Може би и ти говориш за това.
                        Колега, това нещо като го гледам си е чисто прекъсвач за темпомат.Все пак го свалих и го почистих хубаво. Като излизам довечера, ще го тествам.
                        Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                        Коментар


                          #13
                          Марто написа:
                          Колега, това нещо като го гледам си е чисто прекъсвач за темпомат.Все пак го свалих и го почистих хубаво. Като излизам довечера, ще го тествам.
                          Марто, при мен когато беше изчекнато, при превключване на предавките, когато отнемах газта, оборотите се вдигаха, като на новобранец.Колеги ми правеха забележки.. ха-ха, като я наместих, при отнемане на газта за превключване на предавките вече си падаха нормално, също това подобно на "хълцане" изчезна.Чак темпомат едва ли е, но явно дава някаква информация на помпата и за това мисля, че е важно... не съм се задълбочавал в темите ти, но диагностиката нищо ли не казва? Би трябвало за този двигател тя да ти разкаже много неща, стига да има кой да разчете кодовете на грешките.ПС: Темпомати:Темпомат е ограничител, круиз контрол, за контролиране скоростта на вашата кола по време на дълго пътуване.
                          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                          Коментар


                            #14
                            Nino написа:
                            Марто написа:
                            Колега, това нещо като го гледам си е чисто прекъсвач за темпомат.Все пак го свалих и го почистих хубаво. Като излизам довечера, ще го тествам.
                            Марто, при мен когато беше изчекнато, при превключване на предавките, когато отнемах газта, оборотите се вдигаха, като на новобранец.Колеги ми правеха забележки.. ха-ха, като я наместих, при отнемане на газта за превключване на предавките вече си падаха нормално, също това подобно на "хълцане" изчезна.
                            При мен този симптом с оборотите го няма.Единственото което ми прави впечатление е че когато натисна лекичко педал се чува как се вдигат оборотите, но стрелката на оборотомера не отчита нищо. При по рязко натискане на педала примерно до 1100-1200об/м двигателя се форсира нормално, но уреда отчита с леко замисля.Друго което ми прави впечатление е ,че когато колата се движи и освободя от скорост и форсирам двигателя, оборотите падат малко по бавно.Хълцането при мен се получава на 3-та,4-та и 5-та предавка (поне тогава се усеща) при точно определени об/м и км/ч. Когато карам колата с повечко газ преди и след превключването, това хълцане го няма.
                            Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                            Коментар


                              #15
                              Да, за по-бавното падане на оборотите, така трябва да е, и при мен на СУЗУКИТО (JTD 1.9 двигател) e така.Електроника е, не е обикновено жило.Сега, какво имаш предвид "ХЪЛЦАНЕ" ? Прекъсване, притрисане на двигателя при определени обороти ли ? Това лято ми се случи на СУЗУКИТО.... пътувах до Германия и после пообиколих Европа.Между 1900-2000 оборота, УСКОРЯВАЙКИ, при загряла кола имах едно леко придърпване,прекъсване,замисляне на двигателя.Като се върнах отидох на диагностика, два часа я размятахме с приемчика из квартала на сервиза... НИКС,НИЩО.Диагностикта не показва абсолютно нищо, всичко в норма.Казах им да сменят нафтовия филтър.Това беше първата му смяна за 4 години (от чисто нова кола, оригиналният филтър)....КРАЙ НА ПРОБЛЕМА.Оказа се от него.Поне аз си мисля, че е бил провокиран от горивата които зареждах из ЕВРОПА, слагах от по-скъпата им нафта.Тя има 5 или не знам колко си процента биодизел...и мисля, че той е отмил говната по горивната система и се е стигнало до това.
                              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                              Коментар

                              Working...
                              X