Досега не видях осен нападки..... никакви доказателства, че големите производители....... препоръчват да се слага бензин в нафтата. Преди няколко години когато нафтата отговаряше на други стандарти..... съм съгласен, но не и с днешната нафта.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дизел замръзва решение.
Collapse
X
-
rangel88 написа:komanreel написа:Бензина в нафтата е пагубен за горивната система!ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS
Коментар
-
komanreel написа:както вече някои колеги знаят най добрата добавка е цвай тактен масло!Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Така, аз да си изкажа конкретно мнението по косвен начин.Нека някой да вземе едно шише от 2 литра и да сложи:1.5 литра нафта, 0.3 литра бензин (20% от нафтата) и 0.2 литра вода.Нека разбърка съдържанието и да го остави на балкона (навън) при сегашните температури.Нека напише резултата след това от теста.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
rangel88
komanreel написа:rangel88 написа:komanreel написа:Бензина в нафтата е пагубен за горивната система!
Коментар
-
chaveto написа:Досега не видях осен нападки..... никакви доказателства, че големите производители....... препоръчват да се слага бензин в нафтата. Преди няколко години когато нафтата отговаряше на други стандарти..... съм съгласен, но не и с днешната нафта.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
rangel88
Yavor написа:chaveto написа:Досега не видях осен нападки..... никакви доказателства, че големите производители....... препоръчват да се слага бензин в нафтата. Преди няколко години когато нафтата отговаряше на други стандарти..... съм съгласен, но не и с днешната нафта.
Коментар
-
Yavor написа:Е добре де, снимката от книжката ако е никакво доказателство, тогава да взема да заключа темата и да мирясаме...Не мога да разбера защо има хора дето ще въртят, сучат ама няма да кажат - "Да, колеги, прави сте..."rangel88 написа:Може спокойно да е локнеш, защото хората показаха снимка от книга всичко е ясно.Инак философи винаги има и то дървени
Коментар
-
Не е ли ясно че говорим за ’добавка’ която се кара ползва временно, при екстремни условия, а никой не призовава да се налива бензин в нафтата постоянно.Освен това съм убеден че 5-10% бензин едва ли намаляват драстично смазочните свойства на нафтата.Ние никого не се опитваме да убедим, да накараме едва ли не насила - просто споделяме опита си, а това което дразни е нахвърлянето с нападки и почти обиди - особено на тема компетентност.Ти колега Чавето - я си сканирай дипломата на химик, специалист по горивата, а и трудовата книжка с 10тина години поне стаж в химическата или петролната индустрия и аз лично ще сваля шапка, и ще се откажа от твърденията си.Всички тука работим на принципа - ЕЖК, ако не знаете какво е - ми фантазирайте.Това което аз съм споделил е на база опита ми и на това което съм прочел, като даже съм постнал доказателства.Освен това не случайно казах - книжката е на кола произведена 2004 година, с комън рейл мотор и то на може би най-реномирания производител. Щом те си позволяват да го пишат - едва ли е толкова страшно моментното разреждане на дизеловото гориво с бензин. Я се замислете - ако беше опасно, нямаше да го пишат в книжката, а даже и щяха да споменават че се ЗАБРАНЯВА, все пак тази кола е била в гаранция до 2007 година, поне - т.е. така цитираните ’променени’ горива са се плацикали из резервоара й... Ако беше страшно, производителя нямаше да признава гаранция на мотора или помпата, а не да съветва да се прави, замислете се....Апропо- вашите коли коя година са? Щото моята е 2003 и явно попада в категорията дето не е страшно да се слага по малко бензинче като има нужда...И, щях да забравя - вземете една добавка, и прочетете какво пише на нея като съдържание...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor написа:Не е ли ясно че говорим за ’добавка’ която се кара ползва временно, при екстремни условия, а никой не призовава да се налива бензин в нафтата постоянно.Апропо- вашите коли коя година са? Щото моята е 2003 и явно попада в категорията дето не е страшно да се слага по малко бензинче като има нужда...
Коментар
-
Чаве, дизеловото гориво след 2009 година има разлика в изискването задължително да има процент био дизел в него.Общо взето стандарта за дизелово гориво от 1993 година до сега за Европа си остава EN 590.В този стандарт главните промени са за съдържанието на сяра и последните му изменения са за изискването на био дизел.В този стандарт е заложено задължително изискването до -15 градуса на зимен дизел да не може да се образуват емулсии от парафин и всякаквите други съставки в нафтата, които да попречат за запалването на двигателя.Има и изискване в страни, в които зимния курорт/почивки (ски) е една от главните цели за посещението на маса от хора (примерно Австрия), то тази температура да се свежда до -20 градуса.От -20 градуса на долу няма стандарт, който да те задължава да буташ добавки в дизела.Ако се забележи в книгите за повечето експлоатации на автомобили, в някои може да се забележи писания за добавяне на бензин в нафтата. По стандарт това се пише винаги за температури от рода на -20 и вече по-студено.Например в последните книги също на Мерцедес, за някои страни също си пише, че може да добавяш и бензин, но не го пише във всички издания, а в тези страни, които редовно си падат температурите до -25 -30 градуса. Демек и книгите се пишат и разпространяват за различни географски ширини.И всичко това е защото просто няма стандарт за нафта под -20 градуса.Но например в сервизните ръководства на БМВ пише с удивителен знак, че е забранено да се слага добавка в горивото и в маслото на автомобила под какъвто и да е предлог. Също, че е недопустимо да попада бензин в дизеловото гориво.Просто ако искаш да нямаш проблеми от механична гледна точка (по-голямо механично износване на компонентите) то слагането на бензин е силно непрепоръчително.Но ако си си купил дизелов автомобил в някоя северна страна то, за да може да го запалиш по някакъв начин на температури от порядъка на -25 -30, единствената добавка е на бензинова основа.Но аз искам пак да обърна внимание за какво се слага добавка.Добавка против замръзване се слага тогава, когато температурата се очаква да е от рода на -20 и по-ниски градуси. В България горивото е гарантирано да не прави мизерии до -20 градуса. Когато сложиш добавка в дизела, единствено помагаш за разреждане на парафина и другите гелообразуващи добавки.НЕ се слага бензина против замръзване!!!Много хора си мислят, че слагат бензин/добавка против физическото замръзване на водата. Не е така. Слага се заради съставките в нафтата, както съм описал в горното изречение.За това помолих някой да си направи експеримента с шишето описано малко по-горе и сам да се убеди, че никаква добавка няма да му помогне и при -10 градуса дори.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Колеги, темата се превърна в бойно поле ! Колегата Явор явно не чете какво пиша, а само търси за какво да се дъвчем и накрая се излага нелогични изказвания. Мисля че стана достатъчно ясно, че на двигатели с роторни и по-сатри модели ГНП, бензин в нафтата е недопустимо да се добавя. На по-новите модификации от типа на JTD моторите, може да има бензин в нафтата, поради спецификата на горивната система. Нямам какво да кажа повече по темата.Весело посрещане на новата година !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
chaveto написа:Потърси в нета и ще видиш колко неща са променени по дизела от 2002г насам.chaveto написа:Никой не показа документ с дата от 2009г насам, където в него да пише да се слага бензин в дизела.Дизеловото гориво на ЕКО за автомобили представлява съвременен продукт и има уникални характеристики и предимства, като: по-добра работа на двигателя намалено изпускане на вредни емисии в околната среда, тъй като съдържанието на сяра е само 50 ppm (милионни части).Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар