Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дизел замръзва решение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Досега не видях осен нападки..... никакви доказателства, че големите производители....... препоръчват да се слага бензин в нафтата. Преди няколко години когато нафтата отговаряше на други стандарти..... съм съгласен, но не и с днешната нафта.

    Коментар


      #47
      rangel88 написа:
      komanreel написа:
      Бензина в нафтата е пагубен за горивната система!
      Бош са на друго мнение но щом си по умен от тях давай!
      Слушай да ти обесня на тебе-със сигурност съм по умен от теб!Бош препоръчва не задължава и такива умници като теб се вързват!Ми то си е част от индустрията слагаш бензин и съкращаваш живота на горивната система-така има работа за всички, от производител до най обикновения сервиз!Най добрия майстор на дизелова апаратура във Варна ми е приятел, не цитирам имена за да няма реклама.Човек който има много години опит и всяка година е на курсове в Германия да не се слага бензин никога и при никакви обстоятелства,и както вече някои колеги знаят най добрата добавка е цвай тактен масло!
      ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

      Коментар


        #48
        komanreel написа:
        както вече някои колеги знаят най добрата добавка е цвай тактен масло!
        да ама е по-скъпа от бензиня 4-5 пъти, а тук всеки гледа да мине по тънката лайсна...после калпави били италианките...
        Fiat Punto 1.1-Синята птица
        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

        Коментар


          #49
          Така, аз да си изкажа конкретно мнението по косвен начин.Нека някой да вземе едно шише от 2 литра и да сложи:1.5 литра нафта, 0.3 литра бензин (20% от нафтата) и 0.2 литра вода.Нека разбърка съдържанието и да го остави на балкона (навън) при сегашните температури.Нека напише резултата след това от теста.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #50
            komanreel написа:
            rangel88 написа:
            komanreel написа:
            Бензина в нафтата е пагубен за горивната система!
            Бош са на друго мнение но щом си по умен от тях давай!
            Слушай да ти обесня на тебе-със сигурност съм по умен от теб!Бош препоръчва не задължава и такива умници като теб се вързват!Ми то си е част от индустрията слагаш бензин и съкращаваш живота на горивната система-така има работа за всички, от производител до най обикновения сервиз!Най добрия майстор на дизелова апаратура във Варна ми е приятел, не цитирам имена за да няма реклама.Човек който има много години опит и всяка година е на курсове в Германия да не се слага бензин никога и при никакви обстоятелства,и както вече някои колеги знаят най добрата добавка е цвай тактен масло!
            Ти може би си много умен, но ще ти каза друго.Това с бензина го знам от хора който карат дизел по 30 г и даже съм го чел в съветска книга, там даже беше казано 60% бензин за сибирските студове.Дори и брачеда който от 20 г като се качил на камиона до сега вече е на 45 г каза:Малко нафта или газ може...Нали знаеш че на 1 учен му трябва поне 2 глупаци да му обесят практиката.<<<<Това е за ония от Варна. Дори и ванга е била пристрастна.До момента само един се е изказал и защитил мнението си с доказателство (таблицата за%).Всичко друго са приказки като от пазара.

            Коментар


              #51
              chaveto написа:
              Досега не видях осен нападки..... никакви доказателства, че големите производители....... препоръчват да се слага бензин в нафтата. Преди няколко години когато нафтата отговаряше на други стандарти..... съм съгласен, но не и с днешната нафта.
              Е добре де, снимката от книжката ако е никакво доказателство, тогава да взема да заключа темата и да мирясаме...Не мога да разбера защо има хора дето ще въртят, сучат ама няма да кажат - "Да, колеги, прави сте..."Е колегата Любенов обяснява как бензина щял да скапе помпата на колата му, ама после като се оказа че тя е ТД, не бил говорел за старите помпи, аз за двигателите от най-ново поколение и разни други дрън-дрънярини...Извъртане, обяснения и какво ли още не...А колегата Чавето па го завъртя че преди можело, щото нафтата била не знам каква си, а сега - вече била съвсем друга... Нищо не се е променило, особено в БГ - с тая нафта пълна с парафини и боклуци...Ама айде моля ви се... Не знам как не ви става неудобно понякога.Бъдете мъже - кажете - "да, така е, не съм го знаел"Все пак главната цел на форума е да обменим опит и да научим нещо ново...
              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Коментар


                #52
                Yavor написа:
                chaveto написа:
                Досега не видях осен нападки..... никакви доказателства, че големите производители....... препоръчват да се слага бензин в нафтата. Преди няколко години когато нафтата отговаряше на други стандарти..... съм съгласен, но не и с днешната нафта.
                Е добре де, снимката от книжката ако е никакво доказателство, тогава да взема да заключа темата и да мирясаме...Не мога да разбера защо има хора дето ще въртят, сучат ама няма да кажат - "Да, колеги, прави сте..."Е колегата Любенов обяснява как бензина щял да скапе помпата на колата му, ама после като се оказа че тя е ТД, не бил говорел за старите помпи, аз за двигателите от най-ново поколение и разни други дрън-дрънярини...Извъртане, обяснения и какво ли още не...А колегата Чавето па го завъртя че преди можело, щото нафтата била не знам каква си, а сега - вече била съвсем друга... Нищо не се е променило, особено в БГ - с тая нафта пълна с парафини и боклуци...Ама айде моля ви се... Не знам как не ви става неудобно понякога.Бъдете мъже - кажете - "да, така е, не съм го знаел"Все пак главната цел на форума е да обменим опит и да научим нещо ново...
                Може спокойно да е локнеш, защото хората показаха снимка от книга всичко е ясно.Инак философи винаги има и то дървени

                Коментар


                  #53
                  Yavor написа:
                  Е добре де, снимката от книжката ако е никакво доказателство, тогава да взема да заключа темата и да мирясаме...Не мога да разбера защо има хора дето ще въртят, сучат ама няма да кажат - "Да, колеги, прави сте..."
                  А горивото от снимката на книжката знаеш ли, че е било до 2002г. Това, че дизела според теб е по стандарт/качество...... от 20г пък въобще няма да го коментирам, защото веднага ще излезе една група от хора която с потапяне на пръст и облизване ще докаже, че дизела е както от 20г Аз също не мога да разбера как нещо което намалява смазочните свойства е полезно за горивната уредба и се опитвате да убеждавате всичките които четат тази тема, че е полезно.
                  rangel88 написа:
                  Може спокойно да е локнеш, защото хората показаха снимка от книга всичко е ясно.Инак философи винаги има и то дървени
                  Кой е философа сам прецени

                  Коментар


                    #54
                    Не е ли ясно че говорим за ’добавка’ която се кара ползва временно, при екстремни условия, а никой не призовава да се налива бензин в нафтата постоянно.Освен това съм убеден че 5-10% бензин едва ли намаляват драстично смазочните свойства на нафтата.Ние никого не се опитваме да убедим, да накараме едва ли не насила - просто споделяме опита си, а това което дразни е нахвърлянето с нападки и почти обиди - особено на тема компетентност.Ти колега Чавето - я си сканирай дипломата на химик, специалист по горивата, а и трудовата книжка с 10тина години поне стаж в химическата или петролната индустрия и аз лично ще сваля шапка, и ще се откажа от твърденията си.Всички тука работим на принципа - ЕЖК, ако не знаете какво е - ми фантазирайте.Това което аз съм споделил е на база опита ми и на това което съм прочел, като даже съм постнал доказателства.Освен това не случайно казах - книжката е на кола произведена 2004 година, с комън рейл мотор и то на може би най-реномирания производител. Щом те си позволяват да го пишат - едва ли е толкова страшно моментното разреждане на дизеловото гориво с бензин. Я се замислете - ако беше опасно, нямаше да го пишат в книжката, а даже и щяха да споменават че се ЗАБРАНЯВА, все пак тази кола е била в гаранция до 2007 година, поне - т.е. така цитираните ’променени’ горива са се плацикали из резервоара й... Ако беше страшно, производителя нямаше да признава гаранция на мотора или помпата, а не да съветва да се прави, замислете се....Апропо- вашите коли коя година са? Щото моята е 2003 и явно попада в категорията дето не е страшно да се слага по малко бензинче като има нужда...И, щях да забравя - вземете една добавка, и прочетете какво пише на нея като съдържание...
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #55
                      Yavor написа:
                      Не е ли ясно че говорим за ’добавка’ която се кара ползва временно, при екстремни условия, а никой не призовава да се налива бензин в нафтата постоянно.Апропо- вашите коли коя година са? Щото моята е 2003 и явно попада в категорията дето не е страшно да се слага по малко бензинче като има нужда...
                      Какво значи временно това е много относително.Какво значение има коя година е производство даден автомобил, има само значение вида гориво което се налива. Потърси в нета и ще видиш колко неща са променени по дизела от 2002г насам.Никой не показа документ с дата от 2009г насам, където в него да пише да се слага бензин в дизела.

                      Коментар


                        #56
                        Що се занимавате с глупости.....
                        Palio Weekend 1.7 TD

                        Коментар


                          #57
                          Чаве, дизеловото гориво след 2009 година има разлика в изискването задължително да има процент био дизел в него.Общо взето стандарта за дизелово гориво от 1993 година до сега за Европа си остава EN 590.В този стандарт главните промени са за съдържанието на сяра и последните му изменения са за изискването на био дизел.В този стандарт е заложено задължително изискването до -15 градуса на зимен дизел да не може да се образуват емулсии от парафин и всякаквите други съставки в нафтата, които да попречат за запалването на двигателя.Има и изискване в страни, в които зимния курорт/почивки (ски) е една от главните цели за посещението на маса от хора (примерно Австрия), то тази температура да се свежда до -20 градуса.От -20 градуса на долу няма стандарт, който да те задължава да буташ добавки в дизела.Ако се забележи в книгите за повечето експлоатации на автомобили, в някои може да се забележи писания за добавяне на бензин в нафтата. По стандарт това се пише винаги за температури от рода на -20 и вече по-студено.Например в последните книги също на Мерцедес, за някои страни също си пише, че може да добавяш и бензин, но не го пише във всички издания, а в тези страни, които редовно си падат температурите до -25 -30 градуса. Демек и книгите се пишат и разпространяват за различни географски ширини.И всичко това е защото просто няма стандарт за нафта под -20 градуса.Но например в сервизните ръководства на БМВ пише с удивителен знак, че е забранено да се слага добавка в горивото и в маслото на автомобила под какъвто и да е предлог. Също, че е недопустимо да попада бензин в дизеловото гориво.Просто ако искаш да нямаш проблеми от механична гледна точка (по-голямо механично износване на компонентите) то слагането на бензин е силно непрепоръчително.Но ако си си купил дизелов автомобил в някоя северна страна то, за да може да го запалиш по някакъв начин на температури от порядъка на -25 -30, единствената добавка е на бензинова основа.Но аз искам пак да обърна внимание за какво се слага добавка.Добавка против замръзване се слага тогава, когато температурата се очаква да е от рода на -20 и по-ниски градуси. В България горивото е гарантирано да не прави мизерии до -20 градуса. Когато сложиш добавка в дизела, единствено помагаш за разреждане на парафина и другите гелообразуващи добавки.НЕ се слага бензина против замръзване!!!Много хора си мислят, че слагат бензин/добавка против физическото замръзване на водата. Не е така. Слага се заради съставките в нафтата, както съм описал в горното изречение.За това помолих някой да си направи експеримента с шишето описано малко по-горе и сам да се убеди, че никаква добавка няма да му помогне и при -10 градуса дори.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #58
                            Колеги, темата се превърна в бойно поле ! Колегата Явор явно не чете какво пиша, а само търси за какво да се дъвчем и накрая се излага нелогични изказвания. Мисля че стана достатъчно ясно, че на двигатели с роторни и по-сатри модели ГНП, бензин в нафтата е недопустимо да се добавя. На по-новите модификации от типа на JTD моторите, може да има бензин в нафтата, поради спецификата на горивната система. Нямам какво да кажа повече по темата.Весело посрещане на новата година !
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #59
                              Колега без да се засягаш, но и ти не четеш. Няма значение толкова какъв вид ще е двигателя, защото при всичките горивото е нещото което смазва. А при днешното гориво смазочните му качества са намалени доста и като добавим бензин.....

                              Коментар


                                #60
                                chaveto написа:
                                Потърси в нета и ще видиш колко неща са променени по дизела от 2002г насам.
                                Всички промени са насочени изцяло в екологията: намаляване на съдържанието на сяра и добавяне на биодизел и малко повишаване на цетановото число,.Има си и ДИРЕКТИВА 2003/17/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ от 3 март 2003 година - http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...03L0017:BG:PDF, на базата на която DIN 51601 (1986-02) е подменен с DIN 51628 (заложени са и измененията в DIN EN 590).
                                chaveto написа:
                                Никой не показа документ с дата от 2009г насам, където в него да пише да се слага бензин в дизела.
                                Ето един от 2010 - http://www.agqm-biodiesel.de/downloa..._en_201009.pdf стр.5-6.Според друг докумнент (който не мога да споделя с вас): For engines with common rail injection, petroleum can be added to the diesel fuel up to 5% (V/V).П.П.: А дали горивата в България покриват изискванията в Директива 2003/17/ЕО?Според описаното в сайта на ЕКО (http://www.eko.bg/Text.aspx?menuitemid=409&lan=1):
                                Дизеловото гориво на ЕКО за автомобили представлява съвременен продукт и има уникални характеристики и предимства, като: по-добра работа на двигателя намалено изпускане на вредни емисии в околната среда, тъй като съдържанието на сяра е само 50 ppm (милионни части).
                                Изискването в Приложение IV е само 10 ppm.
                                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                                Коментар

                                Working...
                                X