Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

До какво напрежение е допустимо да пада акумулатора при пале

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Re: батерия

    pakumba написа:
    avent написа:
    Във всеки магазин където продават акумулатори имат товарна вилка. Плати си 1 лев и да ти го замеря. Ако падне под товар под 9.8-9,5 сменяй с нов но видях че колата ти е 2,4 и си за 80ah не за 75а, в противен случай ти се скапва стартер но бъди сигурен че и него трябва да погледнеш вече. Със слаба батерия си прецакваш стартер и блокове на управления на ред неща. ВЕФА ти е последна грижа/ няма да слушаш КЕДИКА как пее но трябва да палиш/.
    ще мина товарна вилка, това е сигурно. А стартера бих го профилкатирал с кеф, обаче е много наврян и няма да имам време преди зимата. Акуто по книжка го дават 74 А с поне 480 А стартов ток, съвременните са с поне 650 стартов от този калибър
    В книжката, която четеш - пише ли дали този стартов ток е по DIN или по EN? Има малка разлика. Токът по DIN е около 60 % от токът по EN. Купешките акумулатори - почти всички са с ток по EN. За сравнение - от сайта на Искра бях изкарал една таблица:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=70318

    Коментар


      #47
      мне, не пише, иска се да е 70 А и 450 А стартов.едит: ето така запалих днес, уреда е минал калибриранеhttp://www.youtube.com/watch?feature...&v=0-MgFuzmooI
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #48
        Тази сутрин реших да замеря и аз на ланчата аку. ко показва, колата е 1,2 бензин не беше палена от близо 40 часа, консумйацията при нея в покои е 0,06амп. Акумулатора е 44 ам/ч и пише фиат ланча на него или е на 11 години или кака ми Валентина Монетти си е купила оригинален Аз един ден щях да го изхвърля заради заблуда, щото радиото се включва само и го бута та го бях отписал, ама имах късмет да хвана един ден тоя проблем с радиото и разбера че аку не е виновен. Та така тази сутрин при -1 градус в покои показва 12,4 на контакт 12 волта, при стартер показа 10,5 и това е с измекярски уред които ще проверя довечера с хубавия ми уред ква разлика дава.
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #49
          Slavi_Lancia написа:
          Тази сутрин реших да замеря и аз на ланчата аку. ко показва, колата е 1,2 бензин не беше палена от близо 40 часа, консумйацията при нея в покои е 0,06амп. Акумулатора е 44 ам/ч и пише фиат ланча на него или е на 11 години или кака ми Валентина Монетти си е купила оригинален Аз един ден щях да го изхвърля заради заблуда, щото радиото се включва само и го бута та го бях отписал, ама имах късмет да хвана един ден тоя проблем с радиото и разбера че аку не е виновен. Та така тази сутрин при -1 градус в покои показва 12,4 на контакт 12 волта, при стартер показа 10,5 и това е с измекярски уред които ще проверя довечера с хубавия ми уред ква разлика дава.
          Този акумулатор е в отлично здраве. Не се занимавай с глупости! От поне 8 години, в колите които карам си поставям собствено ръчно направени индикатори на напрежение. В момента в Пандата имам такъв, който ми показва напрежението върху акумулатора от 10 до 14.5V през 0.5V. Първите три светодиода са жълти, после има зелени и червени. Това ми позволява да наблюдавам доста точно какво се случва с акумулатора по-всяко време. По време на старт, почне ли да гасне и най-долният светодиод, акумулатора си заминава. Схемата е с компаратори, за да няма никакво закъснение в индикацията.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #50
            Така направеното клипче се вижда добре че ти е необходима профилактика на стартера и малко амперец.
            Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
            харчи: DOSTA

            Коментар


              #51
              би ли се обосновал, защо мислиш, че ми трябва профилактика на стартера?Тази сутрин запалих на 14 градуса:О, а вчера го зареждих добре и си въртеше доста по-свежо от на клипа. Освен това, ако е палена колата преди 2-3-4 часа, също си върти свежо, затова и смятам, че на стартера не му е неотложна профилактиката. тя винаги е нужна при 10 годишна кола, затова и казвам неотложна.... Че идват студени дни, а аз избягвам сервизите
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #52
                Сега видях темата Този акумулатор последните 2 зими винаги при минуси градуси си има такъв спад.Може и да изкара, а може и да не изкара и тази зима.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #53
                  BO написа:
                  Сега видях темата Този акумулатор последните 2 зими винаги при минуси градуси си има такъв спад.Може и да изкара, а може и да не изкара и тази зима.
                  Не той има частично закъсена клетка, каквото и да значи това. Защото аз не мога да си обясня какво значи

                  Коментар


                    #54
                    chaveto написа:
                    BO написа:
                    Сега видях темата Този акумулатор последните 2 зими винаги при минуси градуси си има такъв спад.Може и да изкара, а може и да не изкара и тази зима.
                    Не той има частично закъсена клетка, каквото и да значи това. Защото аз не мога да си обясня какво значи
                    Еми позадълбай малко в акумулаторите и ще си отговориш какво значи. Все едно, в паралел на клетката се е появил шунтов резистор, няма нищо извънземно.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #55
                      Едно е да има в паралел резистор а съвсем друго е самата клетка да е направила късо и да не участва. Ако беше така както казваш, то АБ нямаше да има 12..V

                      Коментар


                        #56
                        chaveto написа:
                        Едно е да има в паралел резистор а съвсем друго е самата клетка да е направила късо и да не участва. Ако беше така както казваш, то АБ нямаше да има 12..V
                        Ами тя няма. Както казах по-горе, презаредени са здравите клетки. Заместващите схеми се обясняват точно така. С паралелни и серийни резистори, индуктивности и капацитети. Когато температурата е под 0-та например, акум. не губят капацитета си. Той е там, но не можеш да го използваш, защото е по-високоомен. Но в същото време се увеличава и вътрешният саморязряд, затова зимно време не бива да се държи акум. разреден под 30%. Ще се доразреди и замръзва - после кофата. Т.е. под 0-та, в клетките освен, че се появява все едно един сериен резистор, който ти пречи да използваш капацитета му, се появява и все по-нискоомен паралелен резистор, който допълнително влошава нещата. Тези образни резистори, които са си действителни съпротивления са все по изразени с годините, от корозията вътре, от качеството на оловото. Затова Литиево - Итриевите акум. (ако знаеш за какво ти говоря) нямат тези недостатъци и товарната им крива от 10-90% е почти права.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #57
                          Danchojn написа:
                          chaveto написа:
                          Едно е да има в паралел резистор а съвсем друго е самата клетка да е направила късо и да не участва. Ако беше така както казваш, то АБ нямаше да има 12..V
                          Ами тя няма. Както казах по-горе, презаредени са здравите клетки. Заместващите схеми се обясняват точно така. С паралелни и серийни резистори, индуктивности и капацитети. Когато температурата е под 0-та например, акум. не губят капацитета си. Той е там, но не можеш да го използваш, защото е по-високоомен. Но в същото време се увеличава и вътрешният саморязряд, затова зимно време не бива да се държи акум. разреден под 30%. Ще се доразреди и замръзва - после кофата. Т.е. под 0-та, в клетките освен, че се появява все едно един сериен резистор, който ти пречи да използваш капацитета му, се появява и все по-нискоомен паралелен резистор, който допълнително влошава нещата. Тези образни резистори, които са си действителни съпротивления са все по изразени с годините, от корозията вътре, от качеството на оловото. Затова Литиево - Итриевите акум. (ако знаеш за какво ти говоря) нямат тези недостатъци и товарната им крива от 10-90% е почти права.
                          Ти досега не разбра ли,че спориш с радиото,с колегата винаги е така,аз затова избягвам,напомня ми на една друга личност известна по нашите братски форуми....................... Потребителските постове трябва да показват респект към другите потребители. Гневни или оскърбителни постове няма да бъдат толерирани.Модераторски екип на fiat-bg.org
                          Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                          Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                          Ventura garage

                          Коментар


                            #58
                            Аз не споря с никого и никога. Защитавам мнението си. Ако успее да ме убеди, че не съм прав, ще се съглася и ще се радвам, че съм научил нещо ново. До тогава, ще отстоявам своето.А пък ако колегата, го прави просто ей така, здраве да е, все на някой ще му е полезно. Не ме мързи да пиша и разговарям с хората. Винаги можеш да намериш приятел, което е трудно. Но много е лесно да се скараш с някого.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #59

                              Коментар


                                #60
                                Не се сърдя на колегата. Мнението му е такова защото не знае значението на думите.А с колегата @Danchojn се правя на "радио" защото той от самото начало постави диагноза "частично закъсена клетка" без да е виждал..... АБ.Бих го попитал какво става с един акумулатор с времето, когато няма "частично закъсена клетка" ами просто всичките клетки се разрушават по един и същи начин и с това им е паднал капацитета....... Какви биха били показанията на мутицета при палене, защото при колегата проблема е, че само върти малко по мудно стартера.

                                Коментар

                                Working...
                                X