Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

До какво напрежение е допустимо да пада акумулатора при пале

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    [quote="chaveto"]С Подобен уред човек където продава акумулатори, преди година и малко ми каза, че моят акумулатор е пътник. Вкара параметрите на акумулатора, накара ме да запаля, пуснах и фаровете и каза гаси. Показа ми, че пусковият ток е към ~250А.[quote="chaveto"]имаш предвид за сегашния ти акумулатор, че е казал, че е пътник, или след теста си го сменил?
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #32
      Само немога да разбера защо омайвате хората,акумулатора му пада до 7.5 волта и вие му викате карай бре.Вие знаете ли че на ЕКУ-то на ЖТД-то си му трябва доста приличен ток,все пак им кондензатори да пълни,за мен на ЖТД акумулатор падне ли под 10.5 волта е чао...................................
      Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
      Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
      Ventura garage

      Коментар


        #33
        pakumba написа:
        имаш предвид за сегашния ти акумулатор, че е казал, че е пътник, или след теста си го сменил?
        Акумулатора с който купих колата, този който е в момента засега няма яд а и има още една година гаранция :D
        Mury написа:
        Само немога да разбера защо омайвате хората,акумулатора му пада до 7.5 волта и вие му викате карай бре.Вие знаете ли че на ЕКУ-то на ЖТД-то си му трябва доста приличен ток,все пак им кондензатори да пълни,за мен на ЖТД акумулатор падне ли под 10.5 волта е чао...................................
        Колега ти правиш ли разлика между волтове, ампери....... Колко АМПЕРА иска това ЕКУ, че да му трябва "доста приличен ток"Това пък с кондензаторите въобще няма да го коментирам Да не говорим, че и уреда не се знае колко точно е отчел нещо което е било за много кратко време.
        NVG написа:
        В заключение искам само да обърна внимание, че това са обороти на алтернатора, а не на коляновия вал. Имайки предвид разликата в диаметрите на демпферната шайба и тази на алтернатора, то оборотите на алтернатора са поне три пъти по-високи от тези на коляновия вал във всеки един момент.
        Хубаво.800х3=2400об/м това при ниските обороти на двигателя.2000х3=6000об/м и тока е макс. за генератора. А после в останалите обороти на двигателя какво прави само се върти И така залудо го развъртаме до ~15к об/м нещо не ми се връзва.

        Коментар


          #34
          така, да споделя инфото, понеже някой ден може да е полезно за някого. Сега намерих калибриран уред, хем е профи, хем всяка година минава метрология, разликата при около 14 волта е 0,07В между моя и профито, демек в случая моя уред показваше зареждане 13,83, а профито 13,90. Е, сигурно грешката не е постоянна при различните стойности, но е толкова малка, че хич не ми дреме. Измерено с профи уреда, при 20 градуса навън преди 5 мин, при палена кола днес за 10тина минути, падна до 8,1В при палене. Проверих на бравото как е, скоро го бях угасил, при палене падна до 10,9в. Либрата при абсолютно всички консуматори включени без чистачки показва 13,76-13,86 зареждане, а бравото пада до 13,66 при всичко без чистачки пуснато, всичко е мерено на празен ход. При всички изключени консуматори бравото зарежда 14,2, а либрата 14,05. Звучи ми перфектно.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #35
            Зареждането ти от страна на напрежение може да е перфектно, но от страна на ток да не е. Всичко зависи от това каква е консумацията на автомобила и колко дава генератора. Защото ако консумираш 20 а зареждаш с 19 то във времето АБ умира и си иска зареждане.

            Коментар


              #36
              pakumba написа:
              така, да споделя инфото, понеже някой ден може да е полезно за някого. Сега намерих калибриран уред, хем е профи, хем всяка година минава метрология, разликата при около 14 волта е 0,07В между моя и профито, демек в случая моя уред показваше зареждане 13,83, а профито 13,90. Е, сигурно грешката не е постоянна при различните стойности, но е толкова малка, че хич не ми дреме. Измерено с профи уреда, при 20 градуса навън преди 5 мин, при палена кола днес за 10тина минути, падна до 8,1В при палене. Проверих на бравото как е, скоро го бях угасил, при палене падна до 10,9в. Либрата при абсолютно всички консуматори включени без чистачки показва 13,76-13,86 зареждане, а бравото пада до 13,66 при всичко без чистачки пуснато, всичко е мерено на празен ход. При всички изключени консуматори бравото зарежда 14,2, а либрата 14,05. Звучи ми перфектно.
              Акумулатора ти е пътник, дали ще го мъчиш още ти си знаеш.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #37
                chaveto написа:
                Зареждането ти от страна на напрежение може да е перфектно, но от страна на ток да не е.
                Това не може да се случи. Обяснявам защо! След старт, от акумулатора са черпени стотици ампери. Бил е сериозно натоварен, имало е спад на напрежение и т.н. Развърта се алтерантора и върху акумулатора имаме 14V. Факта, че ги има е достатъчен - това означава, че има добра нискоомна връзка между алтернатор и акумулатор. В противен случай, понеже акумулатора ще си дръпне доста заряден ток, при лоша връзка напрежението върху него няма да е 14V а по-ниско.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #38
                  Danchojn написа:
                  pakumba написа:
                  така, да споделя инфото, понеже някой ден може да е полезно за някого. Сега намерих калибриран уред, хем е профи, хем всяка година минава метрология, разликата при около 14 волта е 0,07В между моя и профито, демек в случая моя уред показваше зареждане 13,83, а профито 13,90. Е, сигурно грешката не е постоянна при различните стойности, но е толкова малка, че хич не ми дреме. Измерено с профи уреда, при 20 градуса навън преди 5 мин, при палена кола днес за 10тина минути, падна до 8,1В при палене. Проверих на бравото как е, скоро го бях угасил, при палене падна до 10,9в. Либрата при абсолютно всички консуматори включени без чистачки показва 13,76-13,86 зареждане, а бравото пада до 13,66 при всичко без чистачки пуснато, всичко е мерено на празен ход. При всички изключени консуматори бравото зарежда 14,2, а либрата 14,05. Звучи ми перфектно.
                  Акумулатора ти е пътник, дали ще го мъчиш още ти си знаеш.
                  о, няма да го бавя, тази седмица ще мина една товарна вилка ей така и слагам нов и толкова
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #39
                    Никой не ти говори за нискоомни връзки..... говоря за това, че ако общата консумация на автомобила е 10А а генератора подава 9А, няма как да се зареди акумулатора. А разликата до 10А се взима от акумулатора и с времето няма палене...Това, че напрежението му пада до 8V също не означава, че АБ е пътник, може да не е заредена както трябва.....

                    Коментар


                      #40
                      Данчо иска да каже, предполагам, че ако колата ползва 20, а алтернаторът дава 19 - то няма начин напрежението върху акумулатора да е 14.

                      Коментар


                        #41
                        ogi28b написа:
                        Данчо иска да каже, предполагам, че ако колата ползва 20, а алтернаторът дава 19 - то няма начин напрежението върху акумулатора да е 14.
                        Няма начин във времето, но не и от самото начало.

                        Коментар


                          #42
                          chaveto написа:
                          ogi28b написа:
                          Данчо иска да каже, предполагам, че ако колата ползва 20, а алтернаторът дава 19 - то няма начин напрежението върху акумулатора да е 14.
                          Няма начин във времето, но не и от самото начало.
                          Не може от самото начало. Напълно зареден оловен акумулатор на празен ход има напрежение върху себе си 12.6-12.8V. Не може да го натовариш и да има 14V.Ако акумулатора е станал високоомен, алтернатора спира заряда при около 14V. Но в случая не става дума за по-високоомна батерия, а за закъсена частично.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #43
                            батерия

                            Във всеки магазин където продават акумулатори имат товарна вилка. Плати си 1 лев и да ти го замеря. Ако падне под товар под 9.8-9,5 сменяй с нов но видях че колата ти е 2,4 и си за 80ah не за 75а, в противен случай ти се скапва стартер но бъди сигурен че и него трябва да погледнеш вече. Със слаба батерия си прецакваш стартер и блокове на управления на ред неща. ВЕФА ти е последна грижа/ няма да слушаш КЕДИКА как пее но трябва да палиш/.
                            Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
                            харчи: DOSTA

                            Коментар


                              #44
                              Re: батерия

                              avent написа:
                              Във всеки магазин където продават акумулатори имат товарна вилка. Плати си 1 лев и да ти го замеря. Ако падне под товар под 9.8-9,5 сменяй с нов но видях че колата ти е 2,4 и си за 80ah не за 75а, в противен случай ти се скапва стартер но бъди сигурен че и него трябва да погледнеш вече. Със слаба батерия си прецакваш стартер и блокове на управления на ред неща. ВЕФА ти е последна грижа/ няма да слушаш КЕДИКА как пее но трябва да палиш/.
                              ще мина товарна вилка, това е сигурно. А стартера бих го профилкатирал с кеф, обаче е много наврян и няма да имам време преди зимата. Акуто по книжка го дават 74 А с поне 480 А стартов ток, съвременните са с поне 650 стартов от този калибър
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                #45
                                Каквото дават по книга това е за маркова батерия/бош варта/ всички останали са не маркови и капацитета трябва да е поне с 5-10 горница. Мнението ми е недей слага БАНЕР. При нас нещо взеха доста да се дънят. Сега имат и калпави серии който не са ги и изтеглили от пазара. ЗАЩО ЛИ? През ден са за рекламация но това е друга тема.
                                Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
                                харчи: DOSTA

                                Коментар

                                Working...
                                X