Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

До какво напрежение е допустимо да пада акумулатора при пале

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    оо, това е първото, което съм мерил, разбира се. Зареждам с 13,90 и нещо /почти 14/ на празен ход без консуматори, с фарове, подгряване прозорец, радио и парно зарежда над 13,8. А и колата я карам извънградско обикновенно, по2-3-5 часа, та се надам да няма нужда от дозаряд
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #17
      pakumba написа:
      В сервизите не мерят ли тока, който може да отдаде за не знам точно колко секунди, а не само пада на напрежението?Иначе при мен не се рестартира нищо, стартера мисля да е наред, защото като беше топло си въртеше достатъчно бързо. Сега ще направя един тест, закачам го на зарядното за през нощта, като стана го откачам и паля, ако върти като змей, значи е за боклука.
      Я да питам - с какъв уред измерваш напрежението? Да не е някой а-ла-уред? В серивизите го подлагат на товар 300 А и гледат колко пада напрежението през това време. Това е за дизелов стартер. За бензинов го тестват с по-малък ток. Моят стартер също си въртеше достатъчно бързо като беше топло. Обаче като застудее, втулките нали са деформирани и го стягат. Ако е зареден и го оставиш цяла нощ на зарядно, в зависимост от зарядното е възможно да го доубиеш. Започва кипене и отделяне на топлина. Задължително го наблюдавай!ц Според мен - щом колата я караш постоянно на дълъг път - акумулаторът е относително добре зареден. Просто е пътник, ако е здрав стартерът.

      Коментар


        #18
        Re: До какво напрежение е допустимо да пада акумулатора при

        pakumba написа:
        - при въртене моментно падна до 7.79В, после при въртенето докато запали държа около 8,5В
        Акумулатора е заминал. Имаш неработеща клетка - по-точно частично закъсена. В момента презареждаш все още работещите клетки. При старт ти се вдига тока, защото ти поискваш мощност от стартера, чието подадено напрежение е ниско. За да ти даде тази мощност, консумира повече ток от здравите клетки, но и те клякат. Не е добре да караш дълго така, защото стартера работи претоварен по ток, а шалтера, бендикса ще нагори. Това дефектиране на акумулатора е най-гадно за силово захранваните от него възли. По-добре е да умре напълно и да си спокоен като го изхвърлиш А сега си мислиш, че има в него живот, но се скапват някои неща.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          pakumba написа:
          В сервизите не мерят ли тока, който може да отдаде за не знам точно колко секунди, а не само пада на напрежението?Иначе при мен не се рестартира нищо, стартера мисля да е наред, защото като беше топло си въртеше достатъчно бързо. Сега ще направя един тест, закачам го на зарядното за през нощта, като стана го откачам и паля, ако върти като змей, значи е за боклука.
          Я да питам - с какъв уред измерваш напрежението? Да не е някой а-ла-уред? В серивизите го подлагат на товар 300 А и гледат колко пада напрежението през това време. Това е за дизелов стартер. За бензинов го тестват с по-малък ток. Моят стартер също си въртеше достатъчно бързо като беше топло. Обаче като застудее, втулките нали са деформирани и го стягат. Ако е зареден и го оставиш цяла нощ на зарядно, в зависимост от зарядното е възможно да го доубиеш. Започва кипене и отделяне на топлина. Задължително го наблюдавай!ц Според мен - щом колата я караш постоянно на дълъг път - акумулаторът е относително добре зареден. Просто е пътник, ако е здрав стартерът.
          Ами уреда ми е китайски, но от мааааалко по-хубавите китайски, не е съвсем измекярски. Сверявал съм го с диагностиката с ФЕС и показанията са +/- 0,1 и дори по-малко. Зарядното ми е от старата руска школа, като стигне напрежението 13,4 и какво прави не знам, но зарежда още известно време и си го държи на това напрежение и после се изключва. Danchojn, напипа точно с последното изречение. Проблем да го сменя няма, ама като работи как да го хвърля... Да издава багажа и да го мятам и това е....А между другото след престой няколко дни показва над 12,5 преди палене, а ако е седяла само 1 нощ дори 12,6....А да питам, дали може да върши някаква работа на бензинова кола още известно време, все пак върти дизел 2.4, предполагам няма да е проблем да върти малка бензинка?
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #20
            Акумулаторите по този начин се скапват най-гадно. Колко ще изкара е божа работа. Може да се окаже, че като го разтовариш с някоя бензинка, ще умре по-бързо. По някой път с голям ток се възпрепятства късото съединение, до някаква степен обаче. Аз бих го изхвърлил моментално, защото факта да висиш някъде заради него е кофти. Освен това каквато и да е колата, си товари алтернатора, а от там и разхода мърда малко.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #21
              Според мен - щом колата я караш постоянно на дълъг път - акумулаторът е относително добре зареден. Просто е пътник, ако е здрав стартерът.
              Всичко е много относително. При мен без фарове никакъв проблем, зареждането е 14.2 при всякакви условия. Включа ли фаровете и покарам 30мин. и след това няма палене. Ако не карам на фарове си пали без проблем....Отидох да го премерят и ми казаха, че АБ е пътник. А прехода който минавах беше по 30км от палене до гасене и на фарове не можеше да се зареди.А ФЕС колко е верен...... го оставям без коментар.Ето го на клип.http://www.youtube.com/watch?v=GNkae47KjHE

              Коментар


                #22
                ФЕС не мери напрежение. Показва само измерванията направени от ECU-то. ECU-то няма претенции да бъде прецизен измервателен уред, a и не е необходимо. Вътре има аналогово цифров преобразувател, който обаче не се калибрира по толерансите на елементите на платката. С други думи ECU-то не е мултицет.Колега chaveto, тока който могат да отдадат алтернаторите варира от 80А до 120А в зависимост от модела.Две нормални крушки за къси светлини консумират 2х55W = 110WДва габарита 2x5W = 10WОбщо с радио, осветление на таблото да го докараш до 200WСлагам 100W и консумация на вентилатора в купето. Крайно 300W.Малко закон на Ом: 300W / 14V = 21.4A21.4A е нищо дори за 80 амперов алтернатор.Извода мисля е ясен.

                Коментар


                  #23
                  NVG написа:
                  Колега chaveto, тока който могат да отдадат алтернаторите варира от 80А до 120А в зависимост от модела.Две нормални крушки за къси светлини консумират 2х55W = 110WДва габарита 2x5W = 10WОбщо с радио, осветление на таблото да го докараш до 200WСлагам 100W и консумация на вентилатора в купето. Крайно 300W.Малко закон на Ом: 300W / 14V = 21.4A21.4A е нищо дори за 80 амперов алтернатор.Извода мисля е ясен.
                  При какви обороти ги има тези Ампери Габаритите са 4х5WРадиото с таблото....... и фаровете са много повече от 200W. Забравяме и свещи, помпи.. които не работят само преди паленето........ но няма значение.Най важното е, че тези 20А които ги има като консумация генератора не може да ги даде и да има нещо отгоре което да зареди АБ.Не може да ги даде защото тока зависи от оборотите а консумацията от нуждите, а аз не се ограничавам да не слушам силно музика.П.С едно време москвичите.... имаха амперметър на таблото и там след първо палене АБ искаше около 20А и то не за минута две. Е ако имах и аз амперметър на таблото щях да знам, че като карам на фарове.... и после няма да запаля

                  Коментар


                    #24

                    Коментар


                      #25
                      SKYLINE87 написа:
                      Аз съм със 60 ампера акомулатор на няма и година и ся като застуди сутрин не варти както преди като беше топло иначе си даржи ток то имам и баскаси усилватели.Но ги пускам само като карам на стартера му направих профилактика .Но сутрин нещо не ма кефи как варти въпроса ми е колко амер часа трябва да е акомулатора за пунто 1.9 ЖТД .
                      и това какво общо има с темата виждам, че не можеш да напишеш правилно акумулатор, ама чак пък да не можеш да си пуснеш търсачката или нова тема не ми се вярва!
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #26
                        И пак е свързано с темата не това е замисала на форум за автомобили.Колко мога да пиша това не е форум по български език и литература.

                        Коментар


                          #27
                          Примерен алтернатор:Модел - Marelli A 127IR - 14 V - 55/105 A Регулатор на напрежението - вграден електронен Максимален ток - 105 А Ток при 1800 об/мин - 55 А Ток при 6000 об/мин - 105 А При 1800 об/мин:55А * 14V = 770W

                          Коментар


                            #28
                            Днес цял ден се мотам по сервизи (не за моята кола) и набарах в Хюндай следния уред: ел. товарна вилка Другата седмица, ще си тествам акумулатора.Теста е доста продължителен, иска пускане на консуматори, вдигане и поддържане на обороти и т.н. Задава се предварително вид на акумулатора, стандарт и т.н.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              С Подобен уред човек където продава акумулатори, преди година и малко ми каза, че моят акумулатор е пътник. Вкара параметрите на акумулатора, накара ме да запаля, пуснах и фаровете и каза гаси. Показа ми, че пусковият ток е към ~250А.
                              Няма как да запалиш с този акумулатор, даже се чудя как в момента пали този мотор.
                              NVG написа:
                              Примерен алтернатор:Модел - Marelli A 127IR - 14 V - 55/105 A Регулатор на напрежението - вграден електронен Максимален ток - 105 А Ток при 1800 об/мин - 55 А Ток при 6000 об/мин - 105 А При 1800 об/мин:55А * 14V = 770W
                              Шокиран си от ватовете :D Аз карам около 1500рпм е тогава не знам колко ще дава генератора.А има колеги които имат подгряване на антифриза и то е само 600W. Другите консуматори няма да ги добавяме и това, че след паленето и студа от престоя, АБ също е жадна

                              Коментар


                                #30
                                Аз не съм шокиран от ватовете. Както и да е. Виждам, че няма смисъл да продължаваме диалога.В заключение искам само да обърна внимание, че това са обороти на алтернатора, а не на коляновия вал. Имайки предвид разликата в диаметрите на демпферната шайба и тази на алтернатора, то оборотите на алтернатора са поне три пъти по-високи от тези на коляновия вал във всеки един момент.

                                Коментар

                                Working...
                                X