chaveto написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
До какво напрежение е допустимо да пада акумулатора при пале
Collapse
X
-
chaveto написа:Бих го попитал какво става с един акумулатор с времето, когато няма "частично закъсена клетка" ами просто всичките клетки се разрушават по един и същи начинPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз не твърдя, че знам значението на думите, но ще се изкажа :D Нормалното стареене на акумулатора се изразява в следното:1. Сулфатизация на плочите, което намалява ефективната им площ;2. Разрушаване на активния материал, който отива на дъното като утайка;3. Деформация на оптималния релеф и форма на плочите поради многократните цикли заряд-разряд;Всичко това води до увеличаване на вътрешното съпротивление на акумулатора. Като следствие стартера може да започне да върти мудно.Повредите на акумулатора са нещо друго. Например късо съединение. Те могат да възникнат в експлоатационния период, но може и да не. Благодаря! :D
Коментар
-
Не знам дали си запознат как точно се правят плавките при металите, но мога да ти гарантирам, че няма как да стане при всеки акумулатор оловото в различните клетки да е от различни партиди....... Това е все едно от една туба с вода да напълниш няколко чаши и да кажеш, че водата в чашите е различнаЕй това, никога не се случваchaveto написа:Бих го попитал какво става с един акумулатор с времето, когато няма "частично закъсена клетка" ами просто всичките клетки се разрушават по един и същи начинЕй това, никога не се случва
Коментар
-
Не се предаваш бре да му мисли жена ти Аз вярвам на Данчо и намирам логиката в постовете му. Драснахме си 2-3 ЛС за един мои аку и на 4 тия бях готов да го питам да не би тои да ги е измислил че така добре ги познава Рядко съм получавал така смислени и обективни отговори по въпрос за акумулатори Чаве нема се сърдиш ама вярвам повече на негоПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
chaveto написа:Аз не искам никой да ми вярва, но колегата слага диагноза от статистиката а не от реален преглед. Е не иска дори да включи акумулатора на колегата и в 1% и да каже какво би станало.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
В тази тема прочетох доста обосновани твърдения. Хайде да поразсъждаваме малко и върху моя проблем, пряко свързан с темата.На фиат Пунто 1,9 ЖТД бях принуден по обективни причини да поставя нов акумулатор http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models - този от първия ред 45Аh и 450 А стартов ток. Обективните причини са тези, че просто мястото остовено за акумулатор - метална кутия - е с такива размери, че в него може да влезе 44-50 Аh акумулатор. За това взех този, който намерих на пазара с най-голям стартов ток. След поставянето му отидох в сервизната база за попълване на гаранционната карта и техникът, виждайки акумулатора ми каза, че ще бера големи ядове и че е трябвало да си взема 50 Аh - български и с по-малък стартов ток.Така или иначе ядовете започнаха още през лятото - 6 м. след покупката. Автобомила оставен 15 дни с включена аларма /бяхме на почивка/ отказа да завърти, та даже и лампите по таблото не светеха. Отдадох случилото се на алармата. Да ама не. В последните месеци въпреки че не включвам алармата се налага зареждане всеки месец. Ходих до сервиза, но там ми обясниха че просто акумулатора е малък за този автомобил /а къде да сложа по-голям?!/ и че алтернатора не смогвал да го дозарежда!!! А как успява алтернатора да дозарежда акумулатора на другата ми кола Брава 1,9 ЖТД, който пък е 75 Аh и не е дозареждан от две години- не мога да си обясня. Вярно, че производителя дава за Пунто 1,9 ЖТД 50 Аh, но не вярвам, че в случая са фатални точно тези 5Ah, при положение, че е изпълнено условието за стартовия ток. Дали проблемът не е точно в този акумулатор, който по думите на майстора "нищо му няма, иска само зареждане" и "дано да даде мъртва клетка до края на гаранцията, че да ти го сменя с нов". То добре ама ми се удължиха ръцете, добре че не е много тежък.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Колега нали знаеш, че напрежението и тока вървят заедно. Не може тока да го няма а напрежението да не се променя при голяма консумация. Точно това исках да ти кажа от самото начало, щом е паднал капацитета на акумулатора и има голямо натоварване от стартера.... пада и напрежението при консумацията. Точно по бързото разреждане/зареждане се хваща, както си и написал. Лично аз в домашни условия за проблемна клетка си проверявам с голям консуматор. Натоварвам и ако някоя кипне веднага, ясно от къде е проблема.Поздрави и не си мисли, че аз също искам да се карам/заяждам.....
Коментар
-
venco67 написа:В тази тема прочетох доста обосновани твърдения. Хайде да поразсъждаваме малко и върху моя проблем, пряко свързан с темата.На фиат Пунто 1,9 ЖТД бях принуден по обективни причини да поставя нов акумулатор http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models - този от първия ред 45Аh и 450 А стартов ток. Обективните причини са тези, че просто мястото остовено за акумулатор - метална кутия - е с такива размери, че в него може да влезе 44-50 Аh акумулатор. За това взех този, който намерих на пазара с най-голям стартов ток. След поставянето му отидох в сервизната база за попълване на гаранционната карта и техникът, виждайки акумулатора ми каза, че ще бера големи ядове и че е трябвало да си взема 50 Аh - български и с по-малък стартов ток.Така или иначе ядовете започнаха още през лятото - 6 м. след покупката. Автобомила оставен 15 дни с включена аларма /бяхме на почивка/ отказа да завърти, та даже и лампите по таблото не светеха. Отдадох случилото се на алармата. Да ама не. В последните месеци въпреки че не включвам алармата се налага зареждане всеки месец. Ходих до сервиза, но там ми обясниха че просто акумулатора е малък за този автомобил /а къде да сложа по-голям?!/ и че алтернатора не смогвал да го дозарежда!!! А как успява алтернатора да дозарежда акумулатора на другата ми кола Брава 1,9 ЖТД, който пък е 75 Аh и не е дозареждан от две години- не мога да си обясня. Вярно, че производителя дава за Пунто 1,9 ЖТД 50 Аh, но не вярвам, че в случая са фатални точно тези 5Ah, при положение, че е изпълнено условието за стартовия ток. Дали проблемът не е точно в този акумулатор, който по думите на майстора "нищо му няма, иска само зареждане" и "дано да даде мъртва клетка до края на гаранцията, че да ти го сменя с нов". То добре ама ми се удължиха ръцете, добре че не е много тежък.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
chaveto написа:Колега нали знаеш, че напрежението и тока вървят заедно. Не може тока да го няма а напрежението да не се променя при голяма консумация. Точно това исках да ти кажа от самото начало, щом е паднал капацитета на акумулатора и има голямо натоварване от стартера.... пада и напрежението при консумацията. Точно по бързото разреждане/зареждане се хваща, както си и написал. Лично аз в домашни условия за проблемна клетка си проверявам с голям консуматор. Натоварвам и ако някоя кипне веднага, ясно от къде е проблема.Поздрави и не си мисли, че аз също искам да се карам/заяждам.....Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
И аз експериментирах с моя акумулатор.На спокойно показва 12в,като завърти стартера пада до 9,след като запали качва на 13.Но мултицета не е много функционален и не дава точни стойости,закръгля ги.Старта не е много силен,но е стабилен,поне за сега.Но акумулатора е вече изпята песен,3-та или 4-та зима и плюс това е 45А :D . Ето клипче,извинявам се за лошото качесто,но само телефона ми беше под ръка. http://vbox7.com/play:98e65c96e0Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар