Tornado написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загряване на TD100
Collapse
X
-
Торнадо, за посчените температури от 86’ нагоре съм съгласен, дори убеден че е така, но няма как да повярвам, че ЕКУ спира обогатяването на горивната смес при 25 - 30 градуса, при положение и че маркучите от малкия кръг вече са горещи, а термостата не е отворил и стрелката на уреда не е мръднала. На мен също ми се струваше неправилно стрелката да стои повечето време на първото деление, но си направих труда да следя поведението на охлждането, и разбрах че това е нормалното поевдение на уреда. А не че трябва да си търся несъществуващ проблем.Най-правилния вариант за откриване на повреда в охладителната система, е като се измерят температурите на течноста с подходящ термометър, а не с помоща на софтуер или китайски електронни безконтактни термометри. Електронните компоненти не са вечни, понякога дефектират и могат да ви подведат с грешни показания. Също така е добре да знаете, че различните партиди термо-датчици, имат малко различни стойности, и когато се използват за прецизно измерване на температура, се калибрира всеки уред поотделно на стенд в комплект с новия датчик. Тук имаме уред на таблото, който отчита температура в определени граници, но е с нисък клас на точност, по тази причина няма скала разграфена на точни температурни стойности, а индикация, показваща дали температурата на ДВГ е в нормални граници.Преди да се вкарвате във филми за смяна на термостати, датчици и други компоненти си направете труда да вземете един обикновен термометър и измерете температурите при които сработват отделните компоненти, най-вече термостата. И не забравяйте, че за всеки модел те са различни, и е необходимо да се сдобиете с информация за допустимите стойности. Е, ако ви е по-лесно да сменяте термостати, ако имате излишни пари и сте решили да ги вложите в ненужни резервни части - сменяйте наред, докато успеете да накарате уреда на таблото да се дъжи както на вас ви харесва.Успех на всички, захванали се с мисията невъзможна !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Сега въпросът е коя скала е вярната, а може би са и двете? Но нормалният температурен режим на ДВГ, би следвало да е на 1/2 максимум до 1/3 от диапазона на уреда, 1/4 вече е малко.... пак по пътя на логиката разбира се.П.с. Ще попитам един приятел с мареа ТД 125, да видим при него как е, после ще споделя. Мисля, че няма разлика че е петак?Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Голям спор се развихри Там стои, ама не е постоянно. Причините съм ги описал по-напред в темата. Който иска да разбере по елементарен начин дали стрелката на уреда е на деление С при 50’ , може просто провери дали стрелката е отлепила, когато обогатитела спре да подав обогатена смес, т.е. като му паднат оборотите на празен ход. Тогава ЕКУ отчита 53’. Друго нещо кето е много важно, но до сега никой не повдигна въпрс за него е охлаждата течност. Явно това е нещо което много малко хора разбират в последно време. Тя трябва да има свойството бързо да загрява и бавно да изстива. Какво означава това - да може бързо да поема много топлина от ДВГ, да я задържа в себе си (в противен случай ще кипи при по- ниска температура от желаната) и естествено да кристализира при много ниска температура. Другото ще го прочетете сами. Това което бистрим в тази тема е задържането на работната температура на ДВГ. За това има роля и вида на антифриза, както и неговата гъстота. Много от нас като сменят антифриза, отиват и купуват възможно най-евтиния и го разреждат за температура на замръзване -20’С. Това погрешно решение промяня малко но забележимо подържаната температура от охладителната система. Както не веднъж съм казвал, позвайте предписаните от производитела консумативи, масла, течности и други, за да не се вайкате после че нещо не е наред или се скапва много бързо.Ето и няколко линка от които да почерпите информация по темата, и забележете каква температура на кристализиране трябва да има антифриза за авомобилите в нашия регион :http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%...pic=793.0;wap2 Използвайте оригинален антифриз Сигурен съм, че голяма част от автомобилите са заредени с антифриз БГ производство, разреден за -20’С (както и моя в момента)Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
cokata_23 написа:Сега въпросът е коя скала е вярната, а може би са и двете? Но нормалният температурен режим на ДВГ, би следвало да е на 1/2 максимум до 1/3 от диапазона на уреда, 1/4 вече е малко.... пак по пътя на логиката разбира се.П.с. Ще попитам един приятел с мареа ТД 125, да видим при него как е, после ще споделя. Мисля, че няма разлика че е петак?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
При точно това положение със затоплянето на маркучите, както е при теб, на моя уред стрелката стои на пъвото деление. Маркуча блязан с червено затопля съвсем леко в началото откъм ДВГ, а маркуча със зелено стои студен докато стигне температурата на първото деление. В крайна сметка го докарахме до точност на уреда на таблаото. И реално по него не трябва да се съди за изправноста на термостата. Който се съмнява че термостата е проблемен, първо да провери дали рабти коректно, след това да предприема действия ако е необходимо. И точно за това се включих в тази тема, защото на въпроса "Защо не ми стои стрелката на средното деление ? " веднага "компетентните" отговарят "Сменяй термостат !" . Къде отиваш може би ? При проблемен темостат стрелката на уреда изобщо "не се свърта" на едно място. Да не говорим, че при отрицателни температури може изобщо да не отлепи. Ако е останал затворен, много бързо се разбира Правило номер 1 - ако ДВГ държи приблизително една и съща температура независимо от околната - термостата работи. Правило номер 2 - Температурата на ДВГ се променя в зависимост от режима на работа и околната температура, но не пада до най-ниската стойност на скалата и не доближава червения сектор при изправна охладителна система.Допуска се ДВГ да изстине прекалено много, когато автомобила се спуска по надолнище продължително време на мотрна спирачка (на скорост), защото тогава няма горене в цилиндрите, което да подържа температурата, а постъпва само студен въздух, който води до охлаждане.Започнах да се повтарям, но явно е необходимо.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
willow75bg написа:Г-н Любенов,явно само уредите на ТД100 са така,защото при много други коли,който съм карал и най веже при ЖТД мотора стрелката "залепва" на средата и не мърда.Затова и аз си дадох мнението,но то се оказва неверно.Сори.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Не разбирам какво си чешите езиците само. на човека термостата му е заминал на 100% а вие къде на колко градуса е. всеки уред е различен. при мен си меря градусите със живачния термометър. Да на ТД100 може да се сложи от рено термостат, слагал съм и няма проблем. Какво зачесахте делени0япо скалата .Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
харчи: DOSTA
Коментар
-
avent написа:Не разбирам какво си чешите езиците само. на човека термостата му е заминал на 100% а вие къде на колко градуса е. всеки уред е различен. при мен си меря градусите със живачния термометър. Да на ТД100 може да се сложи от рено термостат, слагал съм и няма проблем. Какво зачесахте делени0япо скалата .Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар