Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Подкрепям напълно всичко казано от колегата Dido_Lyubenov. Макар мойта скала да е с малко по-различен вид от показаните снимки, това с достигането на стрелката до средата се получава само лятно време най-вече при пуснат климатик в зависимост от скоростта и наклона. И аз в началото си мислех, че проблема е в термостата ми, смених го с нов, но разлика нямаше.
    Fiat Brava 1.9 TD 100

    Коментар


      #62
      jambo написа:
      Подкрепям напълно всичко казано от колегата Dido_Lyubenov. Макар мойта скала да е с малко по-различен вид от показаните снимки, това с достигането на стрелката до средата се получава само лятно време най-вече при пуснат климатик в зависимост от скоростта и наклона. И аз в началото си мислех, че проблема е в термостата ми, смених го с нов, но разлика нямаше.
      Ако идваш към Русе някой ден, обади се, ще почерпя !
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #63
        Нещо не ми е ясно-това че моя е постоянно на средата е грешка и трябва да го сменям ли?
        Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

        Коментар


          #64
          кроко61 написа:
          Нещо не ми е ясно-това че моя е постоянно на средата е грешка и трябва да го сменям ли?
          А искаш ли да споделиш, какъв модел са ти ДВГ и уреда на таблото, и с какъв термостат си ? Явно съм писал много неща в тази тема дето никой не ги чете.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #65
            Колеги верно стана голям спор. Както съм писал в началото на извънградско стрелката едва стига първото деление, а доста често стои даже и под нея (ако карам постоянно със 140 да кажем). Колкото и градуса да е първото деление, едва ли стрелката трябва трудно да стига до там, камо ли да карам на над 3000 оборота и да пада под нея. Освен това маркучът от термостата към радиатора се эагрява веднага след эапалване, което е недвусмислено эа едно.
            ex FIAT Marea 1.9 TD100

            Коментар


              #66
              Аз също писах че става въпрос за ТД100-като на Торнадо
              Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

              Коментар


                #67
                кроко61 написа:
                Аз също писах че става въпрос за ТД100-като на Торнадо
                Аз съм снимал моя уред и в конкретния случай, колегата пуснал темата говори за точно такъв. На tornado e същия. Явно и твоя е такъв. Ако ти е сменян термостата е възможно да се държи различно. Важен е и датчика който измерва темпратурата на охлаждащата течност. Не е нормално уреда да е прецизен и да не мърда стрелката за температурата на ДВГ в зависисимост от режима му на работа. Ако приемем, че средното деление отговаря на 92 градуса, в твоя случай термостата трябва да отваря на 90 градуса. Това не отговаря на температурата на отваряне на термстата, посочена ва таблицата на сервизното упътване, а имено 78 - 82 градуса. Вторият аргумент е, че колега в тази тема писа, че оригиналния термостат на неговия ДВГ е за 75 градуса, при което стрелката на уреда стои на първо деление. Трябва ли да обяснявам още ? Дали има проблем с твоя термостат - ами провери с един термометър, при каква температура отваря и ще си дадеш отговор на въпроса. Помисли съшо, какъв е смисъла от първа степен на вентилатора, ако втора степен сработва при 90 градуса, а твоя ДВГ държи 92 градуса ?
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #68
                  ganchoto написа:
                  ... Освен това маркучът от термостата към радиатора се эагрява веднага след эапалване, което е недвусмислено эа едно.
                  Ами това да го беше казал в самото начало, ако не бъркаш входящ и изходящ маркуч от ДВГ. А дали ще дадеш сега 100 лв. или след година няклко по 100 лв. , си решаваш лично ти. Термо-елемента си има място, на което трябва да е, а не по маркучите, както някои колеги го завират. Има значение !Успех !
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #69
                    Ами мисля че не се бъркам, на втората снимка номер 2 и съответно в червено е от двигателя към радиатора.
                    ex FIAT Marea 1.9 TD100

                    Коментар


                      #70
                      ganchoto написа:
                      Ами мисля че не се бъркам, на втората снимка номер 2 и съответно в червено е от двигателя към радиатора.
                      На предишната страница е снимката, нещо не мога да я прикача
                      ex FIAT Marea 1.9 TD100

                      Коментар


                        #71
                        ganchoto написа:
                        ganchoto написа:
                        Ами мисля че не се бъркам, на втората снимка номер 2 и съответно в червено е от двигателя към радиатора.
                        На предишната страница е снимката, нещо не мога да я прикача
                        Бъркаш ! По този маркуч се връща от радатора към ДВГ. Той започва да затопля постепенно, защото там няма какво да спира водата, и тя започва постепенно да се смесва с топлата от ДВГ. Другия маркуч, отбелязан с червено 1 е от ДВГ към радиатора през термостата. Там затопля чак когато термостата отвори. Със зелено квадрато-подобно е маркиран маркуча за малкия кръг - циркулира само в ДВГ и топли и парното. Когато термостата отвори, ограничава дебита през малкия кръг и прекарва антифриза през големия кръг - ДВГ -> радиатор -> ДВГ. За това ти казвам да не се занимаваш с простотии и да слгаш разни термостати по маркучите, защото с тах нямаш контрол над съотношението в дебита на малкия и големия кръг. Ще разчиташ на добрата воля на антифриза да минава през радиатора
                        Прикачени файлове
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #72
                          А дали N2 не е изходящия от термостата към радиатора?
                          НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                          Коментар


                            #73
                            Валентино_88 написа:
                            А дали N2 не е изходящия от термостата към радиатора?
                            НЕ Е ! Погледни схемата ! Кажи ми как с термостат в маркуча, ще намалиш дебита в малкия кръг обозначен със зелени стрелки, и кое изобщо ще ПРИНУДИ горещия антифриз да минава през радиатора, като няма кой да "затвори кранчето" в блока на оригиналния термостат ? Във оригиналния, като се движи клапана при отваряне към радиатора, затваря към блока (малкия кръг). На всичко отгоре горещия антифриз трябва да облива термо-елемента, а не да го затоля, защото се е затоплила водата в маркуча, която при затворен термостат не циркулира в него. "N2" влиза на щуцера отблязан със синя стрелка.
                            Прикачени файлове
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #74
                              Да се включа и аз в темата, не я изчетох цялата но... :D Като купих колата бях сигурен, че термостата е за смяна щото стрелката на Т не се качваше въобще до средата.Е, за 6 месеца смених 3 термостата и положението е все същото, та 4та година вече съм така.Ако карам в задръстване, колата работи на място, или я ръчкам яко стрелката си отива до средата, но при нормално каране седи, хм да речем на 1/4 от скалата Иначе термостата си работи щото пипам там маркучите и 1ния стои студен докато не загрее двигателя, имам някакъв смътен спомен, че на термостата пишеше 78 градуса за отваряне.Може и да се бъркам поздрави
                              Тря'а напиша нещо тука, нали

                              Коментар


                                #75
                                Dido_Lyubenov написа:
                                Валентино_88 написа:
                                А дали N2 не е изходящия от термостата към радиатора?
                                НЕ Е ! Погледни схемата ! Кажи ми как с термостат в маркуча, ще намалиш дебита в малкия кръг обозначен със зелени стрелки, и кое изобщо ще ПРИНУДИ горещия антифриз да минава през радиатора, като няма кой да "затвори кранчето" в блока на оригиналния термостат ? Във оригиналния, като се движи клапана при отваряне към радиатора, затваря към блока (малкия кръг). На всичко отгоре горещия антифриз трябва да облива термо-елемента, а не да го затоля, защото се е затоплила водата в маркуча, която при затворен термостат не циркулира в него. "N2" влиза на щуцера отблязан със синя стрелка.
                                Колега искаш да кажеш, че като отвори големия кръг, малкия се затваря?
                                НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                                Коментар

                                Working...
                                X