Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Dido_Lyubenov не знам дали си имал Мерцедес, ама твой си личен, не просто да си карал. При нас имаме селскостопански техникум и една от паралелките там е Шофьор монтьор. Еми точно такива туко що завършили тази паралелка са го правили този двигател, повярвай ми от личен опит говоря. Толкова много конструктивни недостатъци в една кола не съм видял, като съм работил и в сервиз, та съм видял различни коли.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      chaveto написа:
      Какви са тези 89* за терморстат на ТД100
      Никой не е казвал 89*С за ТД100 аз съм сложил 89*С при положение, че оригиналният ми е 88*С
      Извини, ме, но тази тема е за ТД100. Като се дава инфо за други модели, е лесно да се обърка човек ! JTD е с друг термостат, хайде да не ги сравняваме Колега ilko-gd, не знам какви са ти познанията и практиката, а аз със Мерцедес имам практика само зад волана, но не вярвам, че фирма с такова име и традиции, ще си позволи да пусне недомислица със своето име на пазара. За идиотските решения на немските иженери съм съгласен, но също така виждам как много от нас не успяват да ги разберат правилно. Те - немските инженери, имат навика да правят всичко по възможно най-сложния начин, и като се скапе нещо немско, ние казваме - недомислица ! Убедил съм се, че ние като не го разбираме защо е така, решаваме че е инженерна недомислица В това отношение мога да ти дам примери само с електрониката им, но това е тема на друг разговор. Също така виждам, как тук в БГ, има много малко хора които са на ясно с доста неща в ТД100 моторите, и понеже на повечето не им е ясно как работят някои системи в тоя ДВГ, започват да откриват "фабрични недостатъци" вместо да се замислят и да проумеят доста неща. Абсолютно грешно е ТД100 да се срявнява ТД75 и ТД125, да не говорим, че намесването на Мерцедес е абсолютно нелогично в случая. Успех !
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        въпроси към Дидо Любенов а и към всички които имат желание да отговоряттака се случи че аз съм си монтирал термостата от рено в маркуча който влиза встрани на термостата (там откъдето идва студения антифриз според теб) и то със пишката към тялото на термостатаспоред снимката на твоя уред температурата стои между 80 и 85 градуса (термостата от рено е за 83 градуса)има ли проблем да го оставя така?и другия ми въпроскакво ще се случи ако го изместя там където трябва да е (в маркуча който излиза челно срещу радиатора от термостата)искам само да кажа че оригиналния термостат не работи и най-вероятно е умрял в напълно отворено положениеможе и да го няма - колата я купих с неработещ термостатлятото стрелката едва стигаше първото деление (при обороти и товар на двг) а по баир надолу падаше до първото деление че и по надолузимата въобще не мърдаше

        Коментар


          Термостата от Рено се слага в маркуча, който излиза от оригиналният термостат, като "пишката" му трябва да е към оригиналният термостат! Като го сложите в другият маркуч или на обратно и почват проблемите.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            blues_bandit написа:
            въпроси към Дидо Любенов а и към всички които имат желание да отговоряттака се случи че аз съм си монтирал термостата от рено в маркуча който влиза встрани на термостата (там откъдето идва студения антифриз според теб) и то със пишката към тялото на термостатаспоред снимката на твоя уред температурата стои между 80 и 85 градуса (термостата от рено е за 83 градуса)има ли проблем да го оставя така?и другия ми въпроскакво ще се случи ако го изместя там където трябва да е (в маркуча който излиза челно срещу радиатора от термостата)искам само да кажа че оригиналния термостат не работи и най-вероятно е умрял в напълно отворено положениеможе и да го няма - колата я купих с неработещ термостатлятото стрелката едва стигаше първото деление (при обороти и товар на двг) а по баир надолу падаше до първото деление че и по надолузимата въобще не мърдаше
            Щом оригиналния термостат не работи и си решил да монтираш такъв от Рено, по описанието ти разбирам че си го поставил правилно и на правилното място. Обръщай повечко внимание на уреда, какво показва, особено като се позатопли времето, за да не прегрее ДВГ, при по-големи натоварвания. С този термостат намаляваш дебита на охлаждащата течност през радиатора и трябва да внимаваш. Ако сложиш този термостат в другия маркуч, няма да отваря на време, защото ще остане в зона в която няма циркулация на течност когато е затворен и ще трябва да разчиташ на естественото смесване на загрятата течност с тази около термоелемента на термостата. Така със сигурност ще прегрееш ДВГ.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              Благодаря!Засега се държи добре ще я видим лятото

              Коментар


                Темата е доста стара, но понеже се начетох на глупости (как термостатът отварял към радиатора, пък затварял към парното и т.н.), прикачам една картинка. Надявам се да е полезна за всеки, който се чуди кое какво е при TD 100 / TD 75.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  Обикновено показанието на датчика е филтрирано, за да не се клати постоянно прибора. За нашите коли зависи с кой прибор си. Има прибори с хистерезис (по-новите модели), има и такива без (като моята). При мен уредът мери директно и температурата варира в в зависимост от околната температура, натоварването и пр.

                  Тъй като съм сменял два термостата - Behr и Vernet и двата като нови се държат идентично:
                  - При топло време и нормално натоварване температурата е закована на втората черта средата. Това на уредите като моя са около 86*
                  - При топло време и голям товар или тръгни/спри, температурата стига до средата (92*). Малко над средата се включва първа степен на вентилаторите и температурата се връща на втората черта (вентилаторите спират).
                  - Втора степен на вентилаторите се включва на чертата над средата. Включваше се навремето през лятото по задръстванията, когато не ми работеше първата степен.
                  - При студено време температурата ми стои някъде между първата и втората черта в зависимост от натоварването. Ако катеря планини или има голямо движение в града може да кача и до средата.

                  Като гледам ръководството на колата, нещата изглеждат съвсем в норма. И двата термостата се държят еднакво - не мога да кажа че един от тях е фалшив. Behr-а го смених, защото запецна отворен. Колата загряваше много бавно и едва стигаше първата черта зимата.
                  Click image for larger version

Name:	Image 1.jpg
Views:	1
Size:	216,0 KB
ID:	2098252temppodobrena_163_170.jpg

                  Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                  Коментар


                    Аз съм с допълнителен термостат и сега зимата загрява перфектно, като нормална кола Ще видим лятото какво е положението. Иначе стрелката стои на средата, таблото е от тези с хистерезис (пак като на нормална кола ).

                    Коментар

                    Working...
                    X