Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо след запалване свети лампата за подгряване?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Един колега от форума на Ауди сега ми обясни един метод на проба на изгоряла свещ и незнам дали да не го пробвам за да видя какво ще покаже!Операцията е следната: 1.Откачат се кабелите на всичките свещи2.Пуска се кабел от + на акумолатора и директно се пуска последователно на всичките свещиАко има искра при допиране на кабела до свеща , значи работи , ако не прави искрички значи не работи!?Някой да се е пробвал по този метод?
    Fiat Marea Weekend
    HLX 1,9 TD 100
    1999

    Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

    Коментар


      #17
      По принцип е логично,щом има искра има консумация.Обачи знаеш ли къде са завренития свещи,че да си правиш такива опити,според мен е по сложно от изваждането им.
      Fiat Punto`04 1.2 60hp.
      Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
      ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

      Коментар


        #18
        tomito9902 написа:
        Един колега от форума на Ауди сега ми обясни един метод на проба на изгоряла свещ и незнам дали да не го пробвам за да видя какво ще покаже!Операцията е следната: 1.Откачат се кабелите на всичките свещи2.Пуска се кабел от + на акумолатора и директно се пуска последователно на всичките свещиАко има искра при допиране на кабела до свеща , значи работи , ако не прави искрички значи не работи!?Някой да се е пробвал по този метод?
        Не се обиждай, ама това е голяма глупост. тя може да дава искра и пак да не работи, може и с ампермер да я мериш и пак да те заблуди. Друго много важно нещо, което трябва да знаеш, е че всички свещи трябва да имат еднаква консумация на ток, за да може компа да отчита че са здрави. Щом си стигнал до изгаряне на подгревна свещ ги сменяй и четирите. Мойте изгоряха 3 през итервал от около месец. Мислех си да мина метър една зима, но уви, само с една свещ не пали лесно като паднат температурите. Другото заради което те съветвам да ги смениш и четирите е че са на адски шибано място и не си струва всеки път да разглобяваш половината ДВГ за да сменяш по една свещ.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #19
          Тези тестове не се правят с "искра" а с една крушка...ако светва крушката след свещта значи работи...но определено на тд100 са заврени на майната си и ще ти е трудно да го направиш.Това става примерно при типо защото свещите са отпред и достъпа е много лесен. Подгревните Champion бяха към 22-23лв по спомен, но пак трябва да провериш. Подгревни свещи CHAMPION 4бр. 9 80 0 Вто Дек 02, 2008 17:00 Тогава съм ги купил. Значи точно 3 години...по 20лв бройката. Има и снимка в гаража на бравата... Успех.. Другото за което колегата е прав е, че може крушката да светне или там искрата, но пак свещта да не работи и да не подгрява добре... http://www.tech-co.bg/produkti/podgr...evniSvesti.php
          Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
          BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
          BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

          Коментар


            #20
            pakumba написа:
            То по тази логика като ти изгори лява крушка на фара, трябва в комплект с дясната да смениш, заедно са светили, като ти извия ляв лагер на главина, трябва всички лагери да смениш, заедно са се търкаляли... сменяй изгорялата и газ
            Точно за лампите на фаровете има препоръка да се сменят комплект и двете. Това се налага защото по принцип светят заедно и работят еднакво, натоварват се еднакво, следователно се хабят еднакво, което ще рече че почерняват еднакво. Като смениш само едната - другата ще ти се струва че свети по-слабо и по-тъмно, а и нищо чудно съвсем скоро да изгори. Затова препоръката е да се сменят двете. Както и два амортисьора, например. Лагер на главината е друго. Там натоварването не е равномерно. Затова няма нужда да се сменят заедно. Аз смених десния на 173 000 и левия на около 180 000, по табло. По метода с кабела от акумулатора ми проверяваха свещите в антифриза и така открих че работят, преди няколко години.

            Коментар


              #21
              По метода с кабела от акумулатора ми проверяваха свещите в антифриза и така открих че работят, преди няколко години.[/quote]Какви са тези свещи в антифриза? И какво са проверявали?
              Fiat Marea Weekend
              HLX 1,9 TD 100
              1999

              Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

              Коментар


                #22
                tomito9902 написа:
                По метода с кабела от акумулатора ми проверяваха свещите в антифриза и така открих че работят, преди няколко години.Какви са тези свещи в антифриза? И какво са проверявали?
                "ОГРЕВНИ СВЕЩИ" , как акви :D Колега на някой модели има подгревни свещи да топлят антифриза, да може по-бързо да вдигне температура и парното да размразява стъкалта по-бързо. Такава свещ има и на горивния филтър и на твоята и на моята кола, за да подгрява горивото преди да влезе в ГНП.Ето и едно клипче по/край темата: http://vbox7.com/play:3b5e8610
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #23
                  А дали не може проблема да е в тази свещ която грее нафтата , и аз съм чувал че има такава , но отскоро карам дизел и един път да се отърва от него едва ли ще повторя , но ако проблема е в тази свещ , нея няма ли как да я пробвам , поне горивният филтър не е заврян на кучето в "нещото"?
                  Fiat Marea Weekend
                  HLX 1,9 TD 100
                  1999

                  Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

                  Коментар


                    #24
                    tomito9902 написа:
                    А дали не може проблема да е в тази свещ която грее нафтата , и аз съм чувал че има такава , но отскоро карам дизел и един път да се отърва от него едва ли ще повторя , но ако проблема е в тази свещ , нея няма ли как да я пробвам , поне горивният филтър не е заврян на кучето в "нещото"?
                    Тази свещ не се следи от ECU-то. Заради нея няма да ти сигнализира. Начина на следене е през токов трансформатор, като свещите са две по две паралелно сързани. Когато всички свещи са изправни, еку не отчита разлика ва консумацията на ток в двете вериги. Ако обаче една от четирите свещи изгори или си промени консумацията, ECU засича разликата и сигнализира с мигане на индикацията за подгрев. Записва новите данни, и следи за следваща промяна. Известен брой паления след засичане на всяка промяна ECU сигнализира и след това спира да информира за проблема, до появата наова промяна в консумацията (статуса на свещите). При смяна на свещите с четири нови с еднакви електрически параметри, ECU отчита че всичко е наред и не сигнализира за тази промяна. За тези кито са запознати със силнотоковата електротехника - датчика за свещите наподобява дефектно-токова защита.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      tomito9902 написа:
                      А дали не може проблема да е в тази свещ която грее нафтата , и аз съм чувал че има такава , но отскоро карам дизел и един път да се отърва от него едва ли ще повторя , но ако проблема е в тази свещ , нея няма ли как да я пробвам , поне горивният филтър не е заврян на кучето в "нещото"?
                      Май започваш да заприличаш,по малко на Робин от "Аламинут" в клипа,по-горе .Проблема ти е някоя подгревна свещ както ти казаха и много колеги.Ако имаше проблем с подгревната свещ във горивния филтър щеше да го усетиш при температура на въздуха около -10гр и надолу.Моите свещи на Фиата се сменяха по лесно и от Голф.Това беше поради простата причина,че кората на двигателя ми беше до последно в мазето,както и кутията за маслени пари,а не си мъчих двигателя с изпражнения от масло във всмукателния колектор.Когато продадох Фиат-а на приятелчето категорично настоях да му сложа кутията за маслени пари,ЕГР-а и катализатора и като го запознах по-подробно с функциите им той само отсече..."Колко години трябва да я карам тази кола,за да изпусне в атмосферата вредни и канцерогенни вещества в сравнение ЕДНА НОщ РАБОТА НА ПЪЛЕН ЦИКЪЛ НА НЕФТОЗАВОДА .Проблем на ТД 100 заради ИНдиректното впръскване е че и една неработеща свещ да имаш и се усеща,а на ЖТД и три да имаш може и да не се усети,но това е писано многократно в други теми.Взимай скойно "Искра" и отиди в някой квартален сервиз да ти ги сменят,като за предпочитане е да стоиш до калфата при смяната. П.П. офтопик:Любопитно ми е защо искаш да се отървеш от дизела,че и клетви,които затвърждават,че няма да повториш??? Кола на бензин по-добре ли е? А на газ?
                      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                      Коментар


                        #26
                        itan75 написа:
                        tomito9902 написа:
                        А дали не може проблема да е в тази свещ която грее нафтата , и аз съм чувал че има такава , но отскоро карам дизел и един път да се отърва от него едва ли ще повторя , но ако проблема е в тази свещ , нея няма ли как да я пробвам , поне горивният филтър не е заврян на кучето в "нещото"?
                        Май започваш да заприличаш,по малко на Робин от "Аламинут" в клипа,по-горе .Проблема ти е някоя подгревна свещ както ти казаха и много колеги.Ако имаше проблем с подгревната свещ във горивния филтър щеше да го усетиш при температура на въздуха около -10гр и надолу.Моите свещи на Фиата се сменяха по лесно и от Голф.Това беше поради простата причина,че кората на двигателя ми беше до последно в мазето,както и кутията за маслени пари,а не си мъчих двигателя с изпражнения от масло във всмукателния колектор.Когато продадох Фиат-а на приятелчето категорично настоях да му сложа кутията за маслени пари,ЕГР-а и катализатора и като го запознах по-подробно с функциите им той само отсече..."Колко години трябва да я карам тази кола,за да изпусне в атмосферата вредни и канцерогенни вещества в сравнение ЕДНА НОщ РАБОТА НА ПЪЛЕН ЦИКЪЛ НА НЕФТОЗАВОДА .Проблем на ТД 100 заради ИНдиректното впръскване е че и една неработеща свещ да имаш и се усеща,а на ЖТД и три да имаш може и да не се усети,но това е писано многократно в други теми.Взимай скойно "Искра" и отиди в някой квартален сервиз да ти ги сменят,като за предпочитане е да стоиш до калфата при смяната. П.П. офтопик:Любопитно ми е защо искаш да се отървеш от дизела,че и клетви,които затвърждават,че няма да повториш??? Кола на бензин по-добре ли е? А на газ?
                        Много ми е интересно на тебе колко пъти ти се е случвало да ти изгори свеща във филтъра , за да знаеш при колко градуса се усеща?и ДА трябва да ти кажа , че след сигурно 20 и няколко коли всичките на бензин и повечето от тях на газ (пропан , и метан) , няма нищо общо с дизела , много много по-добре си е бензина , а за газта няма изобщо да го коментирам! Поддръжката , манипулацията , и всичко каквото се сетиш при бензина е в пъти по-лесно...и бих казал за повечето неща и по-евтино! Тука където и каквото да разглобиш са все едни мазньочи от тая нафта , и само като видиш изпускателните колектори на какво приличат ...голяма гнус , карал съм бензинови коли дори на по 500 000 (айде не коли , а само една кола) , и после като я разглобихме за ремонт на мотора се изцапах много по-малко отколкото майстора когато само почистваше на Фиата турбината , и колекторите...А такава мазна гняс няма просто...Естествено мнението си е лично мое и не ангажирам никой с него , всеки си знае за себе си
                        Fiat Marea Weekend
                        HLX 1,9 TD 100
                        1999

                        Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

                        Коментар


                          #27
                          Става и с лампа и с кабел от акумулатора............ но най си е добре като се свали и се нагрее. Защото свещта може да е здрава, но да не грее на върха.

                          Коментар


                            #28
                            Колега tomito9902,докато кълнеш тези дизели,да беше сменил свещите и да беше забравил за проблема.Хващаш една гедориа,купуваш свещи и започваш.Остановихме,че цената не е космическа.Сакън,ако се изцапаш малко.Аз лично отидох до колата,отворих капака и след има,няма час и половина,два максимум,бях готов.Бутах се доста с едната,понеже изтарвах свещта,от новите и трябваше пак да слагам старата,зада запаля мотора,че д ападне на земята.
                            Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                            Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                            ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                            Коментар


                              #29
                              Какво я дъвчите тая тема цели 2 страници ?Хващаш един мултимер и мериш свещите.Сменяш само изгорелите с Искра.Като ти се дават пари, вземай и позлатени за по 1000лв, твоя воля.Като не можеш сам - отиваш в сервиз и ти свалят кожата от гърба.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                #30
                                kal0yanch40 написа:
                                Колега tomito9902,докато кълнеш тези дизели,да беше сменил свещите и да беше забравил за проблема.Хващаш една гедориа,купуваш свещи и започваш.Остановихме,че цената не е космическа.Сакън,ако се изцапаш малко.Аз лично отидох до колата,отворих капака и след има,няма час и половина,два максимум,бях готов.Бутах се доста с едната,понеже изтарвах свещта,от новите и трябваше пак да слагам старата,зада запаля мотора,че д ападне на земята.
                                Смених ги "kal0yanch40" , сега всичко е наред , само дето ми е малко трудно да ти повярвам за двата часа , особенно за едната свещ!Но както и да е , смених ги всичките за да знам че са нови и да мога да видя колко ще изкарат!Но иначе беше изгоряла първата която смених , тази до акумулатора!
                                Fiat Marea Weekend
                                HLX 1,9 TD 100
                                1999

                                Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

                                Коментар

                                Working...
                                X