Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трака и пуши при запалване на студен мотор.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трака и пуши при запалване на студен мотор.

    Карам Стило 1.9ЖТД от май месец и до сега работеше супер добре и тихо. Преди 3 дни сипах за 30лв нафта от една бензиностанция ,която смятах ,че продават добри горива ,но от както сипах тази нафта като запаля в студеното и започва едно много гадно тракане като стар трактор и пуши отзад ,но като я покарам 1-2км и позатопли мотора пушилката спира ,както и тракането и започва да работи доста мазно и приятно. Няма менене на обороти нито загуба на мощност. Дали проблема е само в нафтата или се е отворил проблем за оправяне?
    FIAT STILO 1.9JTD 2002

    #2
    Изчакай да смениш нафтата и веднага ще се разбере.

    Коментар


      #3
      Сега слязох при колата да видя с мултицета как зарежда акумулатора и забелязах нещо интересно. Дори сега при 18 градуса при запалване и включване на фаровете започва да трака и видимо мотора да се тресе повече ,а при загасянето на фаровете тракането спира. Възможно ли е да е от шайбата на алтернатора ,която до колкото знам е нещо като съединител? Когато сменях пистовия ремък пробвах самата шайба и тя върти ротора независимо в коя посока я въртя.
      FIAT STILO 1.9JTD 2002

      Коментар


        #4
        Не трябва да е така, трябва да може да го завърта само по посоката на движение на мотора а в обратната посока да изпуска. Виждал съм TDI да се клати все едно няма тампони, но и скърцаше ремъка от блокиралата шайба.

        Коментар


          #5
          Проблема ти със сигурност е от алтернатора.Като запалиш за първи път, той започва да зарежда на макс, и тогава ти се появява проблема, като позареди след 20 минути примерно и се оправя. виж шайбата, разбити лагери и т.н на алтернатора.
          Fiat Punto 1,7 td
          Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

          Коментар


            #6
            колега на 200 процента е шаиба на алтернатора преди ден смених моята след дълги опити за развиване няколко дни толкова беше блокирала симптомите са същите само че при мрн имаше и строшена обтягаща ролка за по малко от 20 000 км и всичко това от тази шаиба
            Bravo 1.9 jtd 1999

            Коментар


              #7
              Е айде обяснете малко как става така, че като смениш бензиностанцията да ти се скапва шайбата на динамото и да зпочва много да пуши ??? Аз мислех да сменя течноста за чистачките, но започвам да се притеснявам от това да не вземе да ми спре кас’тофона ?Я кажи колега като слезе да мериш с мултицета, какво измери ? Знаете ли, че когато динамото е натоварено с по-голяма консумация на ток, то започва да се върти по-трудно и натоварва ДВГ ? Знаете ли, че дизелов ДВГ, като се натовари и започва да трака по-силно от нормалното и да пуши повече ? Колега, провери си акумулатора, налей си хубава нафта Ако проблемите продължат, направи една диагностика ! Или е калпава нафтата, или имаш проблем с момента на впръскване. Успех
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                Мисля и аз вече ,че 99% е от шайбата ,защото ,когато забелязах пушек беше 3 през нощта и е възможно да е било конденз от студеното време. Когато запаля и трака наистина като стар трактор ,а като пусна светлините започва да трака още повече. Също така като тръгвам на първа или задна имам едно притрисане съвсем леко ,не е от съединителя ,и го има само на първа когато колата тръгва от 0км. Акумулатора го изключвам като вариант ,защото е на 7месеца ,а зареждането е 13.98 само на работещ мотор без консуматори и 14.08 при пуснати светлини. Явно вече е дошъл краят на тази шайба ,защото още преди 2 месеца тя въртеше ротора и в двете посоки ,а трябва само в едната да го увлича.
                FIAT STILO 1.9JTD 2002

                Коментар


                  #9
                  Запали без пистовия ремък и ще разбереш дали е от там.

                  Коментар


                    #10
                    Airfan написа:
                    Запали без пистовия ремък и ще разбереш дали е от там.
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар


                      #11
                      Щом се е случило изведнъж и след зареждане на гориво (с подозрителни качества) е логично да се предположи, че тракането идва от дюзите. Друга възможна причина е по-ниската температура. При студен старт и топъл старт ЕКУ-то ползва различни таблици. Симптоматиката е притракване при запалване със син пушек, но за 10-тина секунди се оправя с първото подаване на газ. Ето за това става въпрос в утежнен вариант при студен старт след основния ремонт при 0 градуса: http://www.vbox7.com/play:fdb363d4В случая при мен има и притракване и от обтяжната ролка на пистовия ремък.
                      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                      Коментар


                        #12
                        D. Stanev Някак не ми се струва нормално колата да пуши така, особено след ремонт на мотора.KUM4o колата ти пуши за мен от ЕГР клапана, евентуално и от тротъл бодито - изолирай ги и двете, не ти трябват. Друг вариант като допълнение е и размината центровка. Сега от както е по-студено времето се забелязва повече 1 или 2 зъба разминаване на ангренажа на студена кола.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          ilko-gd написа:
                          KUM4o колата ти пуши за мен от ЕГР клапана, евентуално и от тротъл бодито - изолирай ги и двете, не ти трябват.
                          Как се изолира тротъл боди , че нещо не се сещам ?
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            ilko-gd написа:
                            D. Stanev Някак не ми се струва нормално колата да пуши така, особено след ремонт на мотора.KUM4o колата ти пуши за мен от ЕГР клапана, евентуално и от тротъл бодито - изолирай ги и двете, не ти трябват. Друг вариант като допълнение е и размината центровка. Сега от както е по-студено времето се забелязва повече 1 или 2 зъба разминаване на ангренажа на студена кола.
                            EGR-a от доста време е затапен с дебела ламарина. Иначе на светло и при студен старт при -2 градуса няма абсолютно никакво пушене ,а нещото което е излизало от ауспуха нощта ,в която писах темата явно е било конденз. От тогава до сега изгорих над 40литра дизел и пак си трака от начало и при пускане на фаровете трака повече. Сега чакам заплата да взема шайбата и ще видим дали ще се подобри.
                            FIAT STILO 1.9JTD 2002

                            Коментар


                              #15
                              emzo написа:
                              ilko-gd написа:
                              KUM4o колата ти пуши за мен от ЕГР клапана, евентуално и от тротъл бодито - изолирай ги и двете, не ти трябват.
                              Как се изолира тротъл боди , че нещо не се сещам ?
                              Махаш вакум маркуча и то спира да работи, но тротъл бодито няма никаква връзка с тракането и пушенето, защото работи само при гасене.

                              Коментар

                              Working...
                              X