Колеги,от известно време мареата ми гасне на празен ход при студен двигател,и при повторно стартиране си работи горе-долу добре - непостоянни обороти,но в повечето случаи не гасне.Щом загрее двигателя (10мин.работа) всички проблеми изчезват?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мареа ТД 100-гасне на празен ход?
Collapse
X
-
Това което е посочено с червена стрелка е мембрана, която се управлява с вакуум. Тя издърпва жилото посочено със синя стрелка, когато ДВГ е загрял, и го отпуска когато е студен. Жилото управлява една лостова система, която ти определя оборотите на празен ход. Провери дали тази мембрана отпуска жилото като е студен ДВГ, също трябва да е отпуснато и когато компресора на климатика работи. Възможно е да е заседнала лостовата система, да е задържал ел. клапана който пуска и спира вакуум към мембраната - лесно ще го намериш като проследиш маркуча. Възможно е да постъпва грешна информация към компа, за температурата на ДВГ - дефектирал датчик или окиси по буксата му. Провери тези неща и пиши какви са резултатите. Ако трябва, ще ровим по-дълбоко.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Тук малко ще ви поправя. Тази система намаля оборотите като загрее двигателя. Няма как да е от нея. Още повече, че във вакумклапата има силна пружина и при незагрял двигател жилото винаги е отпуснато. Автора най- вероятно има проблем с регулировката на номиналните обороти на празен ход. Не от тоя големия болт на планката за оборотите на празен ход, а зад него от малкия болт. Бях изписал и постнал снимки как се регулира това. Ползвай търсачката. Успех!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Един въпрос към SpecialistaЗащо при обикновените дизели е необходима тази система за повишени обороти като е студен? На комън рейл моторите съм забелязал че дори и 0 градуса да е оборотите пак са си 850 като запаля.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Един въпрос към SpecialistaЗащо при обикновените дизели е необходима тази система за повишени обороти като е студен? На комън рейл моторите съм забелязал че дори и 0 градуса да е оборотите пак са си 850 като запаля.
Коментар
-
iuly_vn написа:Тук малко ще ви поправя. Тази система намаля оборотите като загрее двигателя. Няма как да е от нея. Още повече, че във вакумклапата има силна пружина и при незагрял двигател жилото винаги е отпуснато. Автора най- вероятно има проблем с регулировката на номиналните обороти на празен ход. Не от тоя големия болт на планката за оборотите на празен ход, а зад него от малкия болт. Бях изписал и постнал снимки как се регулира това. Ползвай търсачката. Успех!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Недейте бърка настройката за номинални обороти(малкия болт), обороти на празен ход(големия болт) и повишени обороти на празен ход(фиксирани). Три различни неща са. Номиналните обороти се регулират от малкия болт на лостовата система, при загрял двигател 80-90*, с поставен калибър 1.5-2мм между големия болт за регулиране на празен ход и петата на жилото за газта. Така регулирани те са 950об (при мен са 900об). После с махнат калибър, се донагласят от големия болт въртейки го с 1/4 до 1/2макс, така, че двигателят да сваля обороти от 2 до 3 секунди от 2500 до номиналните 950. Ако двигателя бавно сваля обороти се отвива големият болт с една четвърт, а ако ги сваля бързо се навива с 1/4(до 1/2макс). Така регулирани те трябва да са 950 +-25. Практиката за този двигател показва, че е най-добре да са между 900 до 930об. При студен двигател те атоматично се покачват с 50об. при отпуснато жило на механизма за повишени обороти на празен ход, които са фиксирани. Това е.П.П. Торнадо. Липсата на промяна в оборотите в -, при надвишаване на температурата над 55* може да е в заяждане на лоста управляван от жилото и клапана, или неработещ клапан , липса на вакум, неработещ датчик температура на двигателя (те са два!)-този кйто дава инфо на компютъра. Тези обороти няма да се променят и ако климатика е включен!!! Много често, когато неопитни "майстори" сменят О-пръстените на оста на системата за номинални обороти (малкия болт), ползват нестандартни р-ри и оста се движи трудно. Така и лоста за повишени обороти на празен ход може да не функционира правилно(заяжда). Трябва, като се натисне, да се връща свободно в изходно положение, под силата на пружината си. Ако има заяждане на лоста и на оста с болта, то първо се отстранява това зяждане и чак после се прави пълна регулировка. Провери това при теб.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Благодаря на колегите включили се в темата-iuly_vn и specialista-мога само да съжалявам,че сте толкова далеч от мен,инак бих се възползвал от компетентноста ви! Поздрави!- П.П.
Marea Wekeend ELX 1.9 TD 100hp/97
Коментар
-
Такаа, проблема с гасненето на празен ход горе-доле го реши майстора ми с повдигане на оборотите и от година и нещо си кара така, но той каза, че проблема бил в разхерметизираната помпа и ремонта и ще ми е скъп а нищо не пречи да си кара така! Дотук добре, но колата преди няколко месеца почна да притриса след палене и да изкарва бял пушек докато позагрее - после всичко се оправя и при повторно палене няма проблем. Иначе със самото палене няма никакъв проблем - барут е! По време на работа на място вътре в купето мирише на нафта и капе отнякъде (но не е онзи клапан, защото него майстора го оправя) Май ще трябва да я карам да оправиме помпата, че взе да става много неприятно - а иначе колата си работи добре!Marea Wekeend ELX 1.9 TD 100hp/97
Коментар
-
Aprilov написа:Такаа, проблема с гасненето на празен ход горе-доле го реши майстора ми с повдигане на оборотите и от година и нещо си кара така, но той каза, че проблема бил в разхерметизираната помпа и ремонта и ще ми е скъп а нищо не пречи да си кара така! Дотук добре, но колата преди няколко месеца почна да притриса след палене и да изкарва бял пушек докато позагрее - после всичко се оправя и при повторно палене няма проблем. Иначе със самото палене няма никакъв проблем - барут е! По време на работа на място вътре в купето мирише на нафта и капе отнякъде (но не е онзи клапан, защото него майстора го оправя) Май ще трябва да я карам да оправиме помпата, че взе да става много неприятно - а иначе колата си работи добре!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар