Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Всмукателни колектори 1.9Д

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Всмукателни колектори 1.9Д

    Здравейте, колеги!Колата е пунто 2001 година. Двигателя е 1.9 дизел - обикновен, 60 коня.Имах проблем с дроселовата клапа. Беше блокирала в отворено положение и нещеше да се затваря. Купих нова 360лв от Италия. До тук всичко добре. Смених я отидох на диагностика и диагностиката показа, че всичко е наред. Да ама не. Както си карам и изведнъж колата започва да придръпва. За да спре или слизам предавка на долу или натискам педала още и на огледалото се появява кълбо дим и колата се изстрелва. Пушека не е гъст, но се вижда.Помислих си, че новата клапа се е скапала. Откачих и захранващите кабели и колата стана много по пъргава в ниските обороти но около 2000 об/м придръпването си остана.Отидох пак на диагностика и ми казаха, че всмукателните колектори били запушени. Това било единственото нещо което излиза като възможна причина за придръпването на диагностиката.От нафтата не е. Зареждах от всички бензиностанции до горе и ефекта е един и същ.Нивото на маслото не е мръднало за изминати 6000км - т.е. не го гори.Нивото на антифриза също не се е променило.Въздушния филтър е сменен с маслото преди 6000км и определено не е за смяна. Не е от него.Горивния и масления филтър също са сменени с маслото.Тампоните на двигателя са здрави, а и самият той мърка като котенце.Освен в запушени всмукателни колектори, къде другаде да търся възможна причина за придръпването.Как и с какво мога да почистя колекторите и къде да закарам колата във Варна (не съм от Варна и нямам идея къде да я водя на доктор)?Възможно ли е проблема да идва и от задръстен катализатор. Обмислям варианта да го махна, но какво да сложа на негово място?Бях чел някъде из форума, че при високи обороти катализаторите се самопочистват, за това на магистралата покарах 15 - 20мин. със 145км при 4000об/м. По документи на колата и дават 150км/ч при 4500об/м, като не е препоръчително да се кара над тези обороти, за това и не съм я пържил повече.Поздрави: Марто
    Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

    #2
    Re: Всмукателни колектори 1.9Д

    Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.

    Коментар


      #3
      Re: Всмукателни колектори 1.9Д

      iv4o74 написа:
      Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.
      Ако беше от сондата в резервоара предполагам, че щеше да го прави постоянно, а не при определени обороти.Колата се обслужва, не е да не се обслужва. Маслото се сменя по два пъти в годината заедно с масления филтър. Горивен, въздушен и поленов сменявам през смяна на маслото, Т.е. при смяна на ролки и ремък.Впръскването на горивото е перфектно поне според диагностиката. ГНП ми е ново с още една година гаранция. В резервоара боклуци нямам, а и да имам колата никога не остава с под 20л нафта в него.
      Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

      Коментар


        #4
        Re: Всмукателни колектори 1.9Д

        iv4o74 написа:
        Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.
        Здравей,аз също имам проблема с клапата,но като откача буксата и ми набива грешки,както и когато не работи клапата
        Фиат Пунто МК2 2000г

        Коментар


          #5
          В егр вие проблема!
          ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

          Коментар


            #6
            komanreel написа:
            В егр вие проблема!
            колега на диагностиката пише "клапа на смукателния колектор",а не ЕГР
            Фиат Пунто МК2 2000г

            Коментар


              #7
              Точно за същата клапа става въпрос! Намира се непосредствено след въздушния филтър.@komanreelВ моята ситуация егр клапана е купен преди месец чисто нов от Италия. Проблема си го имаше и със стария ЕГР клапан който бе блокирал и с Новия ЕГР клапан който си работи повече от перфектно! Когато го изолирам проблема си остава, а за по голяма сигурност го сложихме на друго такова пунто и колата си работеше перфектно, а моята пак прекъсваше => няма как да е той!Ако проблема не се отстрани с почистването на всмукателните тръби, остава да е скоростната кутия или съединителя... Поне всичко останало е перфектно.Ако с почистването не се отстрани проблема, ще правя ревизия на скоростите и на съединителя.Ако имате някакви други идеи къде да търся проблема споделяйте. Пак да кажа ЕГР-то е здраво и с него и без него проблема си остава.Марто
              Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

              Коментар


                #8
                Не е във скоростите или съединителя.В момента се блъскам с този проблем на едно Пунто.В момента в който го открия ще споделя решението!Успех!

                Коментар


                  #9
                  specialista написа:
                  Не е във скоростите или съединителя.В момента се блъскам с този проблем на едно Пунто.В момента в който го открия ще споделя решението!Успех!
                  Здравей, Специалист! За да бъда честен, се надявах точно ти да се включиш в темата.Благодаря, ти предварително. С нетърпение ще чакам да споделиш решението на проблема, че вече се измъчих и нямам и на идея какво да правя.
                  Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                  Коментар


                    #10
                    Всички маркучи за нафтата са сменени с изключение на този който идва от резервоара до ГНП.Проблема с придръпването остана.Не знам дали така ми се струва или когато на вън е по студено например сутрин, сякаш придръпва повече.
                    Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                    Коментар


                      #11
                      а цедката в резервоара чиста ли е при мен беше много затлачена и ми придрърпваше извън града при по бързо каране над 2200 оборота на по ниски си беше добре сега след почистването се оправи и колата върви както трябва
                      Fiat Bravo TD100

                      Коментар


                        #12
                        Mystikal написа:
                        а цедката в резервоара чиста ли е при мен беше много затлачена и ми придрърпваше извън града при по бързо каране над 2200 оборота на по ниски си беше добре сега след почистването се оправи и колата върви както трябва
                        Не е проблема в цедката колега.
                        Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                        Коментар


                          #13
                          Марто написа:
                          Mystikal написа:
                          а цедката в резервоара чиста ли е при мен беше много затлачена и ми придрърпваше извън града при по бързо каране над 2200 оборота на по ниски си беше добре сега след почистването се оправи и колата върви както трябва
                          Не е проблема в цедката колега.
                          Колега,защо не махнеш маркуча и да покараш малко така 1-2км.

                          Коментар


                            #14
                            Вчера с колега @Lubomm изчистихме цедката, има някакво подобрение, но основния проблем си остана. Колата я карах градско и нямаше как да я карам с 60 - 70км/ч за да видя намаляло ли е придръпването или си е същото.Обмислям го и този вариант да откача маркуча.До момента да обобщя темата:ГНП - Не е виновно за проблемаЕГР - Чисто ново и работи коректноВсички филтри - Са сменениВсички маркучи от ГНП нататък - СменениЦедката - ПочистенаВсмукателен колектор - Все още не съм го пипал, но според диагностика ми в него бил проблема.Изпускателна с-ма - Нея не съм я пипалП.П Маркуча на всмукателните колектори няма как да го сваля. Всмукателния колектор е заедно с капака на двигателя и стига чак до филтърната кутия, на която се намира и ЕГР клапана. Всичко това е пластмасово и няма как да го сваля и да карам така
                            Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                            Коментар


                              #15
                              Марто написа:
                              Вчера с колега @Lubomm изчистихме цедката, има някакво подобрение, но основния проблем си остана. Колата я карах градско и нямаше как да я карам с 60 - 70км/ч за да видя намаляло ли е придръпването или си е същото.Обмислям го и този вариант да откача маркуча.До момента да обобщя темата:ГНП - Не е виновно за проблемаЕГР - Чисто ново и работи коректноВсички филтри - Са сменениВсички маркучи от ГНП нататък - СменениЦедката - ПочистенаВсмукателен колектор - Все още не съм го пипал, но според диагностика ми в него бил проблема.Изпускателна с-ма - Нея не съм я пипалП.П Маркуча на всмукателните колектори няма как да го сваля. Всмукателния колектор е заедно с капака на двигателя и стига чак до филтърната кутия, на която се намира и ЕГР клапана. Всичко това е пластмасово и няма как да го сваля и да карам така
                              Здравейте и от мен,имах го същия проблем клапата на всмукателния колектор се държи на три винта ,свали я без да откачваш кабелната букса и вакумния маркуч след което запали колата и като подаваш газ виж дали клапата се движи,ако не то това ти е проблема,поне при мен беше така.
                              Фиат Пунто МК2 2000г

                              Коментар

                              Working...
                              X