Здравейте, колеги!Колата е пунто 2001 година. Двигателя е 1.9 дизел - обикновен, 60 коня.Имах проблем с дроселовата клапа. Беше блокирала в отворено положение и нещеше да се затваря. Купих нова 360лв от Италия. До тук всичко добре. Смених я отидох на диагностика и диагностиката показа, че всичко е наред. Да ама не. Както си карам и изведнъж колата започва да придръпва. За да спре или слизам предавка на долу или натискам педала още и на огледалото се появява кълбо дим и колата се изстрелва. Пушека не е гъст, но се вижда.Помислих си, че новата клапа се е скапала. Откачих и захранващите кабели и колата стана много по пъргава в ниските обороти но около 2000 об/м придръпването си остана.Отидох пак на диагностика и ми казаха, че всмукателните колектори били запушени. Това било единственото нещо което излиза като възможна причина за придръпването на диагностиката.От нафтата не е. Зареждах от всички бензиностанции до горе и ефекта е един и същ.Нивото на маслото не е мръднало за изминати 6000км - т.е. не го гори.Нивото на антифриза също не се е променило.Въздушния филтър е сменен с маслото преди 6000км и определено не е за смяна. Не е от него.Горивния и масления филтър също са сменени с маслото.Тампоните на двигателя са здрави, а и самият той мърка като котенце.Освен в запушени всмукателни колектори, къде другаде да търся възможна причина за придръпването.Как и с какво мога да почистя колекторите и къде да закарам колата във Варна (не съм от Варна и нямам идея къде да я водя на доктор)?Възможно ли е проблема да идва и от задръстен катализатор. Обмислям варианта да го махна, но какво да сложа на негово място?Бях чел някъде из форума, че при високи обороти катализаторите се самопочистват, за това на магистралата покарах 15 - 20мин. със 145км при 4000об/м. По документи на колата и дават 150км/ч при 4500об/м, като не е препоръчително да се кара над тези обороти, за това и не съм я пържил повече.Поздрави: Марто
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Всмукателни колектори 1.9Д
Collapse
X
-
Re: Всмукателни колектори 1.9Д
Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.
-
Re: Всмукателни колектори 1.9Д
iv4o74 написа:Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Re: Всмукателни колектори 1.9Д
iv4o74 написа:Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.Фиат Пунто МК2 2000г
Коментар
-
Точно за същата клапа става въпрос! Намира се непосредствено след въздушния филтър.@komanreelВ моята ситуация егр клапана е купен преди месец чисто нов от Италия. Проблема си го имаше и със стария ЕГР клапан който бе блокирал и с Новия ЕГР клапан който си работи повече от перфектно! Когато го изолирам проблема си остава, а за по голяма сигурност го сложихме на друго такова пунто и колата си работеше перфектно, а моята пак прекъсваше => няма как да е той!Ако проблема не се отстрани с почистването на всмукателните тръби, остава да е скоростната кутия или съединителя... Поне всичко останало е перфектно.Ако с почистването не се отстрани проблема, ще правя ревизия на скоростите и на съединителя.Ако имате някакви други идеи къде да търся проблема споделяйте. Пак да кажа ЕГР-то е здраво и с него и без него проблема си остава.МартоFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
specialista написа:Не е във скоростите или съединителя.В момента се блъскам с този проблем на едно Пунто.В момента в който го открия ще споделя решението!Успех!Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Mystikal написа:а цедката в резервоара чиста ли е при мен беше много затлачена и ми придрърпваше извън града при по бързо каране над 2200 оборота на по ниски си беше добре сега след почистването се оправи и колата върви както трябваFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Марто написа:Mystikal написа:а цедката в резервоара чиста ли е при мен беше много затлачена и ми придрърпваше извън града при по бързо каране над 2200 оборота на по ниски си беше добре сега след почистването се оправи и колата върви както трябва
Коментар
-
Вчера с колега @Lubomm изчистихме цедката, има някакво подобрение, но основния проблем си остана. Колата я карах градско и нямаше как да я карам с 60 - 70км/ч за да видя намаляло ли е придръпването или си е същото.Обмислям го и този вариант да откача маркуча.До момента да обобщя темата:ГНП - Не е виновно за проблемаЕГР - Чисто ново и работи коректноВсички филтри - Са сменениВсички маркучи от ГНП нататък - СменениЦедката - ПочистенаВсмукателен колектор - Все още не съм го пипал, но според диагностика ми в него бил проблема.Изпускателна с-ма - Нея не съм я пипалП.П Маркуча на всмукателните колектори няма как да го сваля. Всмукателния колектор е заедно с капака на двигателя и стига чак до филтърната кутия, на която се намира и ЕГР клапана. Всичко това е пластмасово и няма как да го сваля и да карам такаFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Марто написа:Вчера с колега @Lubomm изчистихме цедката, има някакво подобрение, но основния проблем си остана. Колата я карах градско и нямаше как да я карам с 60 - 70км/ч за да видя намаляло ли е придръпването или си е същото.Обмислям го и този вариант да откача маркуча.До момента да обобщя темата:ГНП - Не е виновно за проблемаЕГР - Чисто ново и работи коректноВсички филтри - Са сменениВсички маркучи от ГНП нататък - СменениЦедката - ПочистенаВсмукателен колектор - Все още не съм го пипал, но според диагностика ми в него бил проблема.Изпускателна с-ма - Нея не съм я пипалП.П Маркуча на всмукателните колектори няма как да го сваля. Всмукателния колектор е заедно с капака на двигателя и стига чак до филтърната кутия, на която се намира и ЕГР клапана. Всичко това е пластмасово и няма как да го сваля и да карам такаФиат Пунто МК2 2000г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар