emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дебитомер на ТД100 - работи ли ?
Collapse
X
-
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
avent написа:Тя е ОК, НОВА Е. Като извадя маркуча от колекторната тръба и няма мокро нафтица. Ако ми е заминал датчика на коляновия вал и от време на време ми сработва? Като получа това изстрелване оборотите са към 1000 и двигателя работи много пъргаво/динамичен и става по безшумен. след като смених умната дюза има промяна в него но не това което трябваОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Благодара на колегата pakumba, за единствения смислен отговор в тази тема ! Поздрави, колега!
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...леднете разпечатката от диагностика на ТД100 в тази тема, там пише кои параметри се следят.Другото оставям на вас. Колега, specialista, тази тема пуснах аз, за да разбера има ли друг начин да разбера дали работи дебитомера ми, освен диагностика в сервиз и очахвах отговори на въпроса ми. Получих такъв единсвено от колегата pakumba. Всичко друго определям като спам. Много уважавам мнението ти по въпросите за ДВГ, но ти също допускаш грешки понякога, като всеки човек. Не сме безгрешни. Не твърдя, че винаги съм прав във изказванията си, но когато виждам положителния резултат от работата ми разбирам че съм на прав път в разсъжденията си. А много е дразнещо, когато искаш да споделиш опита си с колеги, разчитайки, че те ще сподеят своя опит, да се намират една камара "разбирачи" да спорят с теб, защото се мислят за създатели на ФИАТ. Е, явно ще си разговарям само на лични с хората които знаят какво говорят. Благодаря за вниманието !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
specialista написа:Dido_Lyubenov написа:Благодара на колегата pakumba, за единствения смислен отговор в тази тема ! Поздрави, колега!EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Tочки 2 и 3 си противоречaт, хем само за екология, пък и икономичност. Икономия не прави със сигурност.ЕГР е глупост за нашите разбирания, но в UK примерно, без ЕГР няма MOT, няма ли МОТ колата се спира от движение.Истината е, че много малко хора са наясно, какво точно е ЕГР.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=27503Погледнете разпечатката от диагностика на ТД100 в тази тема, там пише кои параметри се следят.Другото оставям на вас. Колега, specialista, тази тема пуснах аз, за да разбера има ли друг начин да разбера дали работи дебитомера ми, освен диагностика в сервиз и очахвах отговори на въпроса ми. Получих такъв единсвено от колегата pakumba. Всичко друго определям като спам. Много уважавам мнението ти по въпросите за ДВГ, но ти също допускаш грешки понякога, като всеки човек. Не сме безгрешни. Не твърдя, че винаги съм прав във изказванията си, но когато виждам положителния резултат от работата ми разбирам че съм на прав път в разсъжденията си. А много е дразнещо, когато искаш да споделиш опита си с колеги, разчитайки, че те ще сподеят своя опит, да се намират една камара "разбирачи" да спорят с теб, защото се мислят за създатели на ФИАТ. Е, явно ще си разговарям само на лични с хората които знаят какво говорят. Благодаря за вниманието !
Коментар
-
Ето до какви изводи стигнах след като смених дебитомера на моето ТД100, и съответно се поразрових из схемите на ТД75, ТД100 и ТД125. Направих и тест със затапен и работещ ЕГР. Попрочетох и това-онова за двигателните масла. 1. При ТД75 има електронен модул (ECU), предназначен за управлвние на ЕГР. Дебитомер и термометър за постъпващ въздух няма по схема.2. При ТД100 има ECU, което управлява горивния процес. Обозначен е като "Electronic fuel injection control unit" което трябва да Ви говори нещо. В него са включени всички датчици от ДВГ, включително дебитомер и термометър за постъпващия в ДВГ въздух. Това ECU управлява и ЕГР-а. Прави впечатлетние доста сложната схема на дебитомера и наличието на термометър, за да се използват тези данни само за един ЕГР, при положение, че в ТД75 няма такива датчици въпреки наличието на ЕГР. При ТД100 има авансаторен клапан на ГНП, който се управлява от ECU кога да бъде подадено гориво към съответната дюза. След като този клапан пуска горивото, значи го и спира. В такъв случай количеството гориво подавано към дюзите може да бъде коригирано от ECU. Ще кажете че помпата е механична. Да но не изцяло. 3. При ТД125, дебитомера по схема се състои от два резистора с променливи стойности, които незнам как точно се използавт в системата, но немогат да дадат прецизни данни за посъпващия въздух. От тези факти, стигам до извода, че от споменатите модели, само при ТД100 дебитомера се използва от ECU за управление на горивния процес, независимо дали ЕГР е затапен или не. Следват резултатите от смяната на дебитомера и теста със и без ЕГР. Преди:със ЕГР - пуши не много, няма мощност, няма добро ускорение. Без ЕГР - държи се по-добре, но пуши много, от време на време ту се губи мощност, ту се възстановява, при включен климатик се появява едно "лашкане" от ДВГ, липса на мощност до 2000 об/мин. След смяната на дебитомера : държи се без забележки във всички режими на ДВГ със и без ЕГР. Единствена разлика при изключване на ЕГР е появата на дим от ауспуха на празен ход, в движение не се вижда. Със ЕГР, дим на празен ход ( видимо ) липсва, в движение по нагорнище не се забелязва дори на свтлината от фаровете от автомобилите зад мен. А за двигателните масла - има масла предназначени за ДВГ с ЕГР. Техните изпарения (картерните пари ) предпазват от отлагане на нагар в смукателния колектор и въздуховодите в главата включително и по леглата на смукателните клапани. Използването на масла, непредвидени за ДВГ с ЕГР, както и отвеждането на картерните изпарения в атмосферата, е пагубно за Вашия ДВГ, ако ЕГР системата Ви работи.Това е всичко от мен по въпроса. Поздрави на всички и успех в начинанията !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Ето до какви изводи стигнах след като смених дебитомера на моето ТД100, и съответно се поразрових из схемите на ТД75, ТД100 и ТД125. Направих и тест със затапен и работещ ЕГР. Попрочетох и това-онова за двигателните масла. 1. При ТД75 има електронен модул (ECU), предназначен за управлвние на ЕГР. Дебитомер и термометър за постъпващ въздух няма по схема.2. При ТД100 има ECU, което управлява горивния процес. Обозначен е като "Electronic fuel injection control unit" което трябва да Ви говори нещо. В него са включени всички датчици от ДВГ, включително дебитомер и термометър за постъпващия в ДВГ въздух. Това ECU управлява и ЕГР-а. Прави впечатлетние доста сложната схема на дебитомера и наличието на термометър, за да се използват тези данни само за един ЕГР, при положение, че в ТД75 няма такива датчици въпреки наличието на ЕГР. При ТД100 има авансаторен клапан на ГНП, който се управлява от ECU кога да бъде подадено гориво към съответната дюза. След като този клапан пуска горивото, значи го и спира. В такъв случай количеството гориво подавано към дюзите може да бъде коригирано от ECU. Ще кажете че помпата е механична. Да но не изцяло. 3. При ТД125, дебитомера по схема се състои от два резистора с променливи стойности, които незнам как точно се използавт в системата, но немогат да дадат прецизни данни за посъпващия въздух. От тези факти, стигам до извода, че от споменатите модели, само при ТД100 дебитомера се използва от ECU за управление на горивния процес, независимо дали ЕГР е затапен или не. Следват резултатите от смяната на дебитомера и теста със и без ЕГР. Преди:със ЕГР - пуши не много, няма мощност, няма добро ускорение. Без ЕГР - държи се по-добре, но пуши много, от време на време ту се губи мощност, ту се възстановява, при включен климатик се появява едно "лашкане" от ДВГ, липса на мощност до 2000 об/мин. След смяната на дебитомера : държи се без забележки във всички режими на ДВГ със и без ЕГР. Единствена разлика при изключване на ЕГР е появата на дим от ауспуха на празен ход, в движение не се вижда. Със ЕГР, дим на празен ход ( видимо ) липсва, в движение по нагорнище не се забелязва дори на свтлината от фаровете от автомобилите зад мен. А за двигателните масла - има масла предназначени за ДВГ с ЕГР. Техните изпарения (картерните пари ) предпазват от отлагане на нагар в смукателния колектор и въздуховодите в главата включително и по леглата на смукателните клапани. Използването на масла, непредвидени за ДВГ с ЕГР, както и отвеждането на картерните изпарения в атмосферата, е пагубно за Вашия ДВГ, ако ЕГР системата Ви работи.Това е всичко от мен по въпроса. Поздрави на всички и успех в начинанията !
Коментар
-
О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.
Коментар
-
itan75 написа:Dido_Lyubenov написа:О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар