Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Интересен проблем с 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Интересен проблем с 1.9 JTD

    Здравейте колеги с по-обширни знания по този двигател от мен :D Проблемът е наистина странен и се състои от загуба на мощност, като частично придърпване от страна двигателя. Това се случва при всякакви обороти, когато му хрумне общо взето. И със 140 и със 20...Както си карам съвсем нормално започва да го прави без видима причина. Натискам повече, мощността я няма, няма я(придърпва)...придърпва си и хоп после изведнъж идва точно колкото за нивото на натиснатия педал и естествено изпушва хубаво колегата зад мен . Дюзата не светва. Предполагам, че е вид елетрически проблем, като лоша връзка някъде или някое кофти реле.Преди време имах подобен проблем, но успях да го реша като намерих темата за потенциометъра и WD40 :D Тогава дюзата си светваше.Винаги се възползвам от услугите на търсачката, но този път наистина ми е трудно да си определя проблема и затова не съм търсил и реших да се призова на помощта на по-разбиращите във форума

    #2
    Горивото, с което караш колата - качествено ли е?

    Коментар


      #3
      Зареждам главно от ЕКО-то на Околовръстното. Досега не съм изпитвал проблеми от него, даже бих казал, че съм много доволен от разхода и вървенето Да не би да е нещо от сорта на разпръсквачи, дюзи ?

      Коментар


        #4
        Закачи я на един лапроп, пусни ФЕС и покарай. По логовете ще си покаже.
        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

        Коментар


          #5
          Да знаете за някой колега в София, който да се занимава с това?

          Коментар


            #6
            BO

            Коментар


              #7
              Благодаря за съдействието Днес ми хрумна друга възможност - влиза въздух по горивните пътища някъде? Звучи ли ви като възможност това?

              Коментар


                #8
                SoniX написа:
                Благодаря за съдействието Днес ми хрумна друга възможност - влиза въздух по горивните пътища някъде? Звучи ли ви като възможност това?
                JTD мотора си има електрическа подкачваща помпа в резервоара и дори да е имало въздух при даване на контакт го гони.По-скоро виж на турбината клапана дали се движи гладко, покарай с изключена букса на дебитомера, виж и MAP датчика за налягането от турбината какви стойности дава - за това ще ти трябва поне мултицет. Също и кой ти е зацепвал ангренажният ремък и дали е правилно поставен?
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  99% проблема е запецнала клапа на ЕГР клапана. Откачи маркуча от ЕГР клапана на колекторите, запуши го с нещо, покарай 20-30 км с повече газ и ще видиш че ще почне да се оправя. Ако клапана е много мръсен, не очаквай да се оправи напълно или пък веднага.
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #10
                    ЕГР-а го изолирах от системата преди половин година някъде и съм доста доволен от малката разлика във вървенето на ниски оборти Просто откачих вакуумчето, което влизаше в него и го скрих да не виси там. Също така малко по-нагоре имаше някаква електроника, в която свършваше въпросното маркуче и нея я откачих от буксата. Предполагам, че от нея се регулира вакума и от там ЕГР-а. Никъде не ми изписа грешка и колата вървеше супер. До преди 2 седмици някъде, когато за първи път ми придръпна леко и така общо взето всеки ден по няколко пъти леко придръпва. Не съм изолирал дупката от тръбата на ЕГР-а към колектора, като разчитам въпросния клапан да е чист и да си е останал затворен(Понеже веднага след манипулацията се усети разлика, каквато трябваше и да бъде по описанията от форума), но ако мислите, че от това може да идва проблема ще му сложа пластинката

                    Коментар


                      #11
                      Сложи му една пластинка, поне да си сигурен че не е от него.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #12
                        Може да прозвучи доста елементарно, но скоро имах подобен проблем. Докато се чудех защо прекъсва, успях и да спра на два пъти, ей така както си вървях. Като си погледнах записите които водя, се оказа че горивния и въздушния ми филтри бяха на над 19 хил. км. и след подмяната им проблемът отпадна. И аз карам с изолиран EGR, но съм изолирал както входа към колектора, така и управляващия вакуум.
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #13
                          Днес ще изолирам ЕГР-а напълно и ще пиша какви са ми впечатленията

                          Коментар


                            #14
                            Дюзи,мръсен всмукателен колектор,а от там неплътно прилягащи клапани.Замърсен МАФ сензор и колкото да не ни се иска да повярваме за придъпващите ЖТД това е разбит демпфер на маховика.
                            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                            Коментар


                              #15
                              Не съм много убеден за тези неща по следните причини:Дюзи-колата не пуши и върви съвсем нормално за JTD на 12гмръсен всмукателен колектор - не е по-мръсен от на всяко друго JTD, който си е отварял EGR-a и го е видял(поне от постовете, които съм гледал и по които се ръководих) На МАФ сензора наскоро му отварях буксата, за да правим едни манипулации, но тях съм ги зарязал засега. Чиста е, иначе за самия сензор не съм го гледал ??За разбития демпфер на маховика поне да тракаше и тропаше нещо, а то си мърка дизелчето. Имах разбит демпфер на шайбата на коляновия вал и това се чуваше доста силно като вибрации от двигателя, та от маховик едва ли няма да е така.

                              Коментар

                              Working...
                              X