Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Демпферна шайба на генератор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Демпферна шайба на генератор

    Здравейте. Интересува ме какъв по специален инструмент ми е нужен за смяната на въпросната шайба- демпферна на генератор на Мареа 1,9 JTD 105к.с., и задължително ли се сваля генератора- възможно ли е на място? Има ли някакви особености при демонтажа и монтажа на шайбата? Благодаря
    Фиат Мареа 1,9 jtd

    #2
    Ще се радвам ако успееш да я развиеш на място без да демонтираш алтернатора.Най лесно се развива гайката с гайковерт.Ако не ти се занимава с демпферни шайби поставяй обикновенна няма да сбъркаш.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Re: Демпферна шайба на генератор

      Jak написа:
      Здравейте. Интересува ме какъв по специален инструмент ми е нужен за смяната на въпросната шайба- демпферна на генератор на Мареа 1,9 JTD 105к.с., и задължително ли се сваля генератора- възможно ли е на място? Има ли някакви особености при демонтажа и монтажа на шайбата? Благодаря
      Да, специален инструмент е нужен за отвиване на шайбата от оста на алтернатора. Представлява тръбичка с шлици от външния край и отвор, през който се вкарва дълъг шестостенен ключ, за да се законтри оста на алтернатора. На място, според мен е невъзможно да се смени.

      Коментар


        #4
        Шайбата има едно маншонче отпред и не се вижда дали има централна гайка, има ли, след като до колкото разбирам шайбата се навива на оста на резба? Какъв е шестограма че не се вижда? Защо някой от вас мислят че ще е по-добре да се сложи обикновенна шайба, като изключим цената като причина?
        Фиат Мареа 1,9 jtd

        Коментар


          #5
          Виж клипчето. Много добре се вижда какъв инструмент ти трябва. Колата е друга, но принципа е същия.http://www.youtube.com/watch?v=e4y6DzAADPQЛично на мен не ми се вярва, че на място е възможно смяната на въпросната шайба.
          Brava 1.9 JTD 100, 2001

          Коментар


            #6
            Инструмента е точно същия, но в домашни условия поради липса на гайковерт се вкарва шестограм/имбус за контра на оста.@Jak - няма гайка - шайбата е навита на оста на алтернатора. Имбуса е номер 8.Ето ги двата инструмента:

            Коментар


              #7
              Ок, картинката ми се изясни напълно. Благодаря ви много. Този камък с шлиците намира ли се лесно?
              Фиат Мареа 1,9 jtd

              Коментар


                #8
                Jak написа:
                Ок, картинката ми се изясни напълно. Благодаря ви много. Този камък с шлиците намира ли се лесно?
                Аз го взех от Интертехник на Пещерско шосе. Пращам ти линка към електронния магазин на ЛС, за да не се счете за реклама.

                Коментар


                  #9
                  не слагай обикновена, чува се отвратително чъгъртене на метал, аз си сложих 120А с демфер и всичко приключи колата заспа !
                  leave something of the happiness you bring

                  Коментар


                    #10
                    Вече взех демпферна, въпрос на време е да я сменя. Благодаря
                    Фиат Мареа 1,9 jtd

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      Ще се радвам ако успееш да я развиеш на място без да демонтираш алтернатора.Най лесно се развива гайката с гайковерт.Ако не ти се занимава с демпферни шайби поставяй обикновенна няма да сбъркаш.
                      Може на някои да им се сторят глупави вапросите но аз да си питам Къква е цената на демферната шаиба ? И как така да се сложи обикновенна? (смисал от обикновен генератор бес демферна шайба и точно от какъв генератор трябва да е ?)
                      Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

                      Коментар


                        #12
                        David-Off написа:
                        Може на някои да им се сторят глупави вапросите но аз да си питам Къква е цената на демферната шаиба ? И как така да се сложи обикновенна? (смисал от обикновен генератор бес демферна шайба и точно от какъв генератор трябва да е ?)
                        Цената е около 100 лв. зависи каква ще намериш.Относно обикновенната шайба трябва да се изпробва дали ще стане.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Айде и аз да попиша малко тук Лятото свалях генератора и смених повечето карантия вътре , сега обаче ми просвири пистовия ремък и вече два обтяжни механизма сменям Та стигнах до извода , че и шайбата ще се сменя (УТРЕ) . Ще се опитваме да е*ем дявола докат лети и само да откачим генератора , без да го вадим , че като се сетя к’ъв екшън беше .... Въпросът ми е (всъщност те са 2) :1. Може ли да се законтри тръбичката с шлиците на шайбата и с ударен въздушен гайковерт да се върти самата ос на генератора , понеже доколкото разбрах шайбата е навита на самата ос директно .2. В каква посока да въртим , генераторът май се въртеше обратно на часовника , и предполагам , че се самонатяга , тоест ако искам да развия шайбата , то тя трябва да се върти по посока на часовника , а ако се върти оста да е обратно на часовника ... Май по сложно неможа да го напиша Айде мерси предварително . Колата е Bravo ’99 1,9 JTD
                          '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                          Коментар


                            #14
                            Току що ходих до колата , и видях че генератора се върти ПО часовника , тоет всичко по-горе написано е наобратно .
                            '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                            Коментар


                              #15
                              Резбата е нормална ако това питаш При положение че имаш гаиковерт просто слагаш "специалния" ключ на него камък (17 си мисля че беше) и завърташ с гаиковерта в посока развиване и ..... резултата е сигурен
                              ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                              ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                              Коментар

                              Working...
                              X